Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Het COACH-topic #2

Fabian.

Aanbevolen berichten

Vanavond 1vs1-duels op de training. Steeds minuutje lang en dan door wisselen. Klein veldje met ieder een goaltje. Nu zit ik alleen te denken wat voor afmetingen ik zou gebruiken. Zat zelf te denken aan iets van 5m bij 8m met goaltjes van 1m ongeveer. Wat voor afmetingen gebruiken jullie er ongeveer voor? En bij 2vs2 of 4vs4?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanavond 1vs1-duels op de training. Steeds minuutje lang en dan door wisselen. Klein veldje met ieder een goaltje. Nu zit ik alleen te denken wat voor afmetingen ik zou gebruiken. Zat zelf te denken aan iets van 5m bij 8m met goaltjes van 1m ongeveer. Wat voor afmetingen gebruiken jullie er ongeveer voor? En bij 2vs2 of 4vs4?

Hangt ervan af wat je wilt trainen. Gaat het om de aanvaller of verdediger?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvaller vooral. Ook om de passeerbewegingen waar we mee bezig zijn te stimuleren (schaar, Zidane, Ronaldo-chop). Had al gedaan dat een doelpunt na een van die passeerbewegingen dubbel telde. Ging op zich best goed. Veldjes waren 7 bij 5. Pak ze volgende keer denk net iets groter zodat ze net nog wat meer ruimte hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben het aardig lastig. Team is vorig jaar kampioen geworden door in te zakken, bal te veroveren en zo snel mogelijk de aanvallers te lanceren. Nu vooral voetballend de oplossing opzoeken maar je ziet dat dat het nog echt matig is. Afgelopen week tegen een O15 3de divisie gespeeld waarbij er eindelijk bij vlagen leuk gespeeld werd. Zaterdag mini toernooi met AZ (0-0 waarbij er maar één team moest winnen en dat waren wij maar hi viel niet) en groningen (4-1 prima wedstrijd maar groningen had daarvoor al tegen az gespeeld en was dus al vermoeid).

verder leerzaam jaar. Tijdens wedstrijden krijg ik altijd een andere taak (speciale opdracht bijvoorbeeld de aansluiting van de verdedigers in de gaten houden of wat doen de aanvallers als zij uitgespeeld zijn, schakelen zij om of blijven ze staan). Trainingsweek bespreken we kort (vooral voor de training) dus weet wat ik moet doen en wat er van mij verwacht wordt. Al was dat in het begin toch wel zoeken. heb 2 x de wedstrijd bespreking gedaan en daarfeedback van hem op gehad, dus gaat lekker.

Over die TC2 jeugd; nog niks bekend, zou in januari moeten starten maar knvb is er mee bezig (al 3 maanden :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die toevallig nog opdrachten van de cursus TC 3 op hun computer hebben staan?

Allemaal (als goed is). Waar loop je vast? (beschrijf even de opdracht) misschien heb ik die wel niet hoeven doen of is hij wat anders.

Ik ga hem in elk geval niet sturen maar kan je wellicht wel helpen de goede richting op te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen hier al gewerkt met de pilot van de KNVB? Wij hebben hem van de week uitgetest op de training met de JO11 en JO10. Stond zelf bij de JO11. Voordelen vind ik wel als ze kunnen in dribbelen/passen in plaats van een ingooi. Verder ook een groot verschil dat het zonder scheidsrechter was. Zou dit zelf in ieder geval niet doorvoeren zolang je het competitieve er nog wel in hebt zitten. Op de training kon het wel omdat de jongens elkaar onderling kennen, maar denk dat het in wedstrijden niet gaat werken. Hebben ook vaak jeugdscheidsrechtertjes (bij onze eigen club sowieso altijd) en het is voor die jongens ook een mooie manier om het scheidsrechtersvak te ervaren. Daarnaast is het voor de kinderen ook niet erg om met een scheidsrechter te leren omgaan.

Hier trouwens een linkje voor wie het nog niet gezien hadden: http://www.knvb.nl/downloads/bestand/6798/flyer-pilots-verenigingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen hier al gewerkt met de pilot van de KNVB? Wij hebben hem van de week uitgetest op de training met de JO11 en JO10. Stond zelf bij de JO11. Voordelen vind ik wel als ze kunnen in dribbelen/passen in plaats van een ingooi. Verder ook een groot verschil dat het zonder scheidsrechter was. Zou dit zelf in ieder geval niet doorvoeren zolang je het competitieve er nog wel in hebt zitten. Op de training kon het wel omdat de jongens elkaar onderling kennen, maar denk dat het in wedstrijden niet gaat werken. Hebben ook vaak jeugdscheidsrechtertjes (bij onze eigen club sowieso altijd) en het is voor die jongens ook een mooie manier om het scheidsrechtersvak te ervaren. Daarnaast is het voor de kinderen ook niet erg om met een scheidsrechter te leren omgaan.

Hier trouwens een linkje voor wie het nog niet gezien hadden: http://www.knvb.nl/downloads/bestand/6798/flyer-pilots-verenigingen

Vorig jaar natuurlijk twingames gedaan en toen was ik echt pro sxcheids (werkt inderdaad niet zonder, die ventjes misschien nog wel maar ouders zijn ook vervelend (leuk als je in Rotterdam speelt en je keeper wordt bedreigd) maar dit jaar ook 2x bij onze O12 aangesloten en die speelden zonder scheids en dat was prima en was hij niet nodig. Dus is gewoon per team heel vershillend of het wel/niet nodig is.

Vind het in elk geval stom dat ze in hebben gevoerd dat je weer midden uit moet nemen na een goal, dat maakt het spel vorig jaar zo ontzettend snel,nu lijkt het gewoon alsof je naar een O10 wedstrijd (qua tempo) staat te kijken.

verder eens met je over scheidsrechters ja, moeten die ineens in de O13/O14 als scheidsrechter fungeren, hetis al lastig zat om nu scheidsrechters voor die teams te krijgen en om dan te beginnen maakt dit alleen maar lastiger lijkt mij.

agh afwachten maar.

Hoe gaat het seizoen bij iedereen? Ik zal vanavond weer even wat posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn seizoen gaat wisselvallig. Persoonlijk gaat het heel goed ook qua ontwikkeling. Spelers ontwikkelen zich wel maar we hebben dit jaar een magere lichting.

Competitie loopt daarom stroef. Heb twee super technische spelers uit de D1 gekregen die super klein zijn. En nu tegen tweedejaars wel moeite hebben. Zit heel smal in de aanvallers. Mijn linksbuiten (één van die twee technische spelers) is super. De andere twee spelen matig tot slecht. Sfeer is goed ondanks dat we veel verliezen, dus dat is top. Club is tevreden over mijn werk. Geef ook regelmatig training aan de C1 (3e divisie) wat ik heel leuk en vooral leerzaam vind, Toch gaaf omdat die jongens allemaal erg ver zijn in hun ontwikkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zometeen weer voetbalschool hier. Eerste groep E hebben we achter de rug, vandaag nieuwe periode van 6 weken. Hoop dat er iets meer talent bij zit. Over het scouten en selecteren van spelers kan ik inmiddels wel een boek schrijven. Wat een drama is het af en toe toch bij onze bvo.

LAten wij in elk geval voorin en achterin een grote snelle sterke neger neerzetten :D Of niet?;)

Dit zijn de eerste spelers die veel ploegen selecteren hehe. Bizar he :D Je denkt veel hoger niveau in nld kan niet maar gaat toch nog een hoop vreemd he? Vind ik in elk geval bij Volendam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites