Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Het COACH-topic #2

Fabian.

Aanbevolen berichten

Gisteren de eerste wedstrijd van het seizoen gehad met de D2. Dacht eigenlijk een veel mindere lichting te hebben dan vorig jaar maar toch een mooie pot voetbal gezien en 9-4 gewonnen. Nu was de tegenstander niet heel sterk maar ik was echt wel tevreden over het positiespel wat er al redelijk in zit. Heb wel geluk dat bijna de hele as hetzelfde is als vorig jaar dus die hebben al aardig wat stappen gemaakt, nu is het hun taak om ook echt leiders op het veld te worden. Zit wel met een probleem met een jongetje wat echt veruit de beste voetballer van ons team is, als eerstejaars zelfs, maar zo'n achterstand heeft als het gaat om de kennis en het snappen van het spelletje wat daar bij hoort. Ook als je hem iets uitlegt kijkt ie mij alleen maar lachend aan en zegt hij dat hij het begrijpt maar je merkt aan alles dat hij totaal geen benul heeft van wat ik zeg. Maar ook dat is weer een leuke uitdaging natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

3-1 verloren, gelijk spel was wel verdiend geweest. Goal afgekeurd(onterecht) bij 1-0 achter, 3min voor tijd kans op 2-2 maar wordt naast gekopt. Uit de aanval daarna wordt het 3-1, zonde.

Stuk beter verdedigd afgelopen wedstrijd dan daarvoor. Aghja, zonde.

DAarna bij de O17 als assistent aangesloten (ook tegen az) goh wat zijn die matig. Veel gezeik in de groep ook. Wordt een lastig jaar denk voor die groep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja en dat is goed ook man. Dat moet ook gewoon. Met E1 (hoofdklasse 9v9) verdedig je met 9 man een goal van 5 meter breed op een achterlijn van 55 meter :r :mrg:

JA eens hoor maar die doelen veranderen zo vaak (helemaal als deze doorvoering komt maar zoals pino zegt; denk niet dat dat gaat gebeuren vanwege de kosten). Nu staan op alle kunstgrasvelden van die pupillen goaltjes maar die zijn dus ineens nutteloos omdat de afmetingen van het veld anders worden en dus niet meer te gebruiken zijn(alleen nog met trainen).

Vandaag O19 van FCVD tegen Jaxie, na pop gesprekken zeker even kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2v2, 4v4, 8v8, 11v11. Wat vinden jullie?

http://www.knvb.nl//nieuws/districts...ormen-pupillen

2 vs 2 is een goede zaak. 4 tegen 4 minder. Je moet zorgen dat je de diepte eruit gaat halen, zodat jongens bijna verplicht zijn om te passeren of dat ze al moeten leren in de ruimtes te lopen(natuurlijke wijze.) Dus prefereer veel liever 3 vs 3. Wat je 4 tegen 4 heel veel gaat krijgen is dat elke bal van VC naar SP gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag weer gewonnen, eerste wedstrijd voor de beker. We zijn wel laag ingedeeld als ik zo de tegenstand zie. Leuk voor de jongens maar wat meer tegenstand was wel beter voor ze geweest. Ben echt een groot fan aan het worden van een jongen bij ons zeg. Heeft een heerlijke passeerbeweging, snelheid, goed overzicht en is ook nog eens doelgericht. Zijn vader heeft ook betaald voetbal gespeeld hoorde ik zaterdag ook dus daar zal z'n talent wel vandaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste bijeenkomst van de TC 3 cursus achter de rug. Veelal nog kennismaken weinig over voetbal gesproken. Viel me wat tegen. Zal wel verbetering inkomen de komende weken, wel een aantal jongens met een boel voetbalervaring in de hoofdklasse e.d. Dat is opzich wel leuk. Toch jongens die dat meenemen naar zo'n cursus toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4-0 gewonnen van Ado, wat een geweldige keeper hebben die zeg, wauw. Verder ware wij heer en meester, qua voetbal niks weggeven als er naar kansen gekeken wordt. Alleen vrije trappen/corners waren soms gevaarlijk. Hadden maar 2 wissels (keeper en speler) en 3 013 spelers hebben 70 minuten gespeeld, mooi dus.

2 geblesseerde (één tot de winterstop) en één speler geschorst door de club. Moesten er 2 ook met de o15 mee.

Zaterdag Ajax :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vind ik toffe vormen. Heb tijdens de Meulensteen ook een paar vormen meegekregen waarin de 1-2 centraal stond. René noemde het 'het meest onderschatte aanvallende wapen.' En zei dat hij het nooit meer zag in de Eredivisie..

Ik volg Slot ook(?) op Twitter, heeft vaker interessante video's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag tweetal oefeningen laten filmen door neefje. Plan is om het aan het eind van het jaar weer eens te doen om dan de vooruitgang te kunnen zien. Geniet er wel echt van dit jaar. Eerste jaar als echte verantwoordelijke over het team (vorig jaar nog samen met een vader, die mij er toen bij had gevraagd). Lekker vanaf het begin een vaste structuur en merk ook aan de spelers dat ze dit fijn vinden. Leuk voorbeeld ook dat spelers zelf thuis ook de oefeningen na gaan doen of verder er mee oefenen. Heb bijvoorbeeld drie verschillende passeerbewegingen die ik tot nu toe iedere donderdag herhaald heb (schaar, Zidane en Ronaldo-chop). Keeper van mij, minst technische van allemaal (erg houterig), liet vandaag de chopjes ook even goed zien. Had 'ie thuis lekker op geoefend zei die. Mooi man. Deze week sowieso ook de eerste week dat ik vind dat er echt goed getraind is. Eerste weken was er soms nog wel wat gezeur of gespeel, deze week alleen vandaag klein groepje gehad dat een oefening niet heel erg serieus uitvoerde (rest vd training overigens wel). Verder beide trainingen oogden ze erg gretig en vandaag baalde er eentje zelfs dat we met een oefening gingen stoppen. Volgende week donderdag beginnen met een 7-weekse hooghoudchallenge. Nog even kijken hoe ik het precies uit wil gaan voeren en waar ik de scores op bij ga houden. Benieuwd hoe ze dat oppikken. Enige nadeel is dat een manneke nu al vaker dan 100x kan hooghouden. Zit zelf nog te denken of ik het voor hem niet wat lastiger kan maken. Rest vd spelers zit rond de 30 keer denk ik nu. Waarvan twee of drie nog moeite hebben met 10/15 keer. Iemand eerder al eens een dergelijke 'challenge' gehouden? Heb het hier volgens mij ooit wel eens voorbij zien komen bij @Dansmeister of @E2E als ik het mij goed herinner..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

saai hier geworden zeg, voorbereiding was juist zo 'druk.

Staan zelf 6de, 2 gewonnen (ajax en Ado, verloren van AZ en feyenoord). Feyenoord was afgelopen zaterdag, wij waren echt K A N S L O O S. Bijna niemand bij ons haalde een voldoende, maakte de meest stomme keuzes in balbezit die konden en jaagde veel te weinig als team. feyenoord had echt prima voor elkaar, paar aardige spelers.Niet echt een uitblinker (misschien die spits) maar nergens zwaktes, tegen ons dan. Maar kan ook vooral door ons komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gister 6v6 gespeeld met E1 volgens de nieuwe aantallen en ruimtes voor O8/9/10. Ben bang dat als we het zo gaan invullen het alsnog een feest van lange ballen gaat worden. Ik denk dat we er een regel bij moeten doen die gaat over opbouwen, bijvoorbeeld 3 vakken van het veld maken, (3x14 meter) en dat het vak van de verdediging leeg moet worden gelaten bij een keeperbal ofzo. Anders wordt het heel lastig om op te bouwen...

In België is het zo dat de doelman mag indribbelen bij 5v5, nationaal en interprovinciaal bij 8v8 ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er veel ploegen die het vastzetten? Wat is vaak de eerste bal die door de keeper gespeeld wordt? Hoe wordt opgelost dat in zowel de dubbele ruit als de ruit de laatste verdediger voor de keeper staat? Naast elkaar? Of dribbelt de keeper dan maar in?

In de ruit laat laten de meeste de laatste verdediger opengaan, de keeper dribbelt in en trekt de aanvaller naar zich toe om zo een pas te geven naar de verdediger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites