Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Het COACH-topic #2

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vierkant (ik deed in het begin 10x10 maar uiteindelijk 8x8 meter) met aan de zijkant 4 kaatsers. In het vierkant wordt 2x2 gespeeld. In eerste instantie werk je aan de zijkanten met neutrale spelers dus is het 6x2. Als het goed gaat kan je naar 2 teams (dus in het midden rood x geel en aan de zijkant ook rood x geel) en is het dus 4x2. In regels kan je eindeloos schuiven. Belangrijk is dat je in elk geval een regel instelt dat de kaatsers maar één (of zelfs helemaal niet) naar elkaar mogen spelen. Anders is het natuurlijk een simpele vorm. Maar als er via het midden gevoetbald moet worden is het een wereld oefening.

Aan het eind van het seizoen hadden wij dat de kaatsers maar één keer mochten raken en de bal niet terug mocht naarde kaatser van wie jij de bal krijgt. Als dat loopt...Heerlijk. Is tevens een conditionele vorm als het goed wordt uitgevoerd omdat er telkens loskomen je tegenstander in zit, voor jou natuurlijk weer van belang.

Die van [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; zal zijn.

3 teams en 3 vakken. Is geel in het midden, ga je naar het gele vak. Pakt geel de bal af van wit, ga je naar het witte vak en is wit in het midden. Zo heb ik hem in elk geval een keer gezien maar ik vond hem (bij die trainer) erg rommelig ogen.

Zijn dat dan drie vakken naast elkaar of juist drie vakken die steeds groter worden en zeg maar in elkaar zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam dit op mijn linkedin tegen:

GEZOCHT!! Enthousiaste en gemotiveerde voetbaltrainer/coach die vanaf september 2016 voor minimaal 8 maanden samen met mij wil werken in China, in de stad Quanzhou. Wat staat er tegenover? - Goed salaris (hoogte word bepaald op basis van ervaring en eventuele trainersdiploma). - Huisvesting. - Vlucht. - Visa. Mocht je interesse hebben, neem contact op met mij.

Iemand interesse? PM me maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kreeg het inderdaad mee van [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; vanmorgen. Laat van Breukelen het maar niet mee krijgen...

Heb gisteren Sampaoli met zijn Sevilla aan het werk gezien. Een uur later was Pieter hem aan het analyseren op zijn twitter kanaal. Fascinerend om te zien.

Tuchel, Schmidt, Pep, Sampaoli, Bosz. Wordt veel voetbal kijken. :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij wordt het eerder Schmidt, Bosz en Sampaoli. Ik word verdomme nog fan van Sevilla als ik zie welke spelers ze hebben gehaald en het spel van Sampaoli erbij denk. Ik tip die absoluut voor plek 4 en misschien zelfs wel een grotere verrassing. Sowieso wordt 'Sevilla-uit altijd lastig'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Tuchel doet het zeker goed en ik ben ook echt wel benieuwd of ze met die leuke spelers nu het gat naar Bayern kunnen dichten. Zou mij niets verbazen namelijk. Maar voor mij wordt het Schmidt/Leverkusen kijken omdat Aranguiz er zit en hij nu fit is. Verder Sampaoli omdat hij natuurlijk Chili naar successen geleidt heeft, daar waar je de Copa van dit jaar ook op zijn conto mag schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijken jullie dan via de normale zenders of speciale waar er meer wordt geannalyseerd? Mis dat toch wel bij het Nederlandse voetbal, al kan je ia internet daarna natuurlijk een hoop vinden.

Gister voor werk spullen verhuurd aan een oud jeugdtrainer an Volendam, uiteindelijk blijven slapen op de camping waar hij stond dus heerlijk hele avond over voetbal zitten lullen met hem. Hij wword dit jaar assistent bij Volendam o15 omdat hij 1x 5/6 weken naar buitenland moet voor train de trainer in Denemarken/Kazachstan/Australie. Heerlijk zulke verhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk wel steeds dat de term 'halfspaces' steeds bekender en meer toegepast wordt door de moderne coaches. Al een beetje in verdiept mannen?

Haha ja allang. Moest dat ook altijd gebruiken als ik een wedstrijd moest analyseren. Vind juist dat die term nu te pas en te onpas wordt gebruikt.

Maar als je erin wilt verdiepen;

http://spielverlagerung.com/2014/09/16/the-half-spaces/

Voila. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdiepen altijd goed maar of het voor ons (in de jeugd/dit niveau) nuttig in de praktijk is...Al zullen er vast trainers zijn die het weten in te bouwen

Sowieso wel prima site dat. Heb hier zaterdag een dagje ingepland met interessante dingen uitzoeken/lezen.bekijken, dus als er nog tips zijn voor dit soort sites/teksten, zet maar neer :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst was ik bijvoorbeeld op vakantie met mijn vriendin en had ik wat meloen op mijn bord liggen. Ik schoof de stukjes een beetje heen en weer en bedacht toen hoe ik er een nieuwe trainingsoefening van kon maken. Mijn vriendin zit dan naar me te kijken van: waar lul je nou weer over, wat zit je nou te doen? Maar dat is echt geweldig. Ik zie overal nieuwe oefeningen in.

:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij ook wel een wereldje van toevalligheden. Volgens mij speelt het op een bepaald punt (als je zelf geen profvoetballer bent geweest) ook enorm een rol dat je tegen de juiste mensen aanloopt die jou kansen geven. Is dat Vice Sports overigens zo'n bekende site dat die Ruben Jongkind er op Twitter helemaal moeite in gaat steken dit verhaal te ontkennen? Het is maar waar je je druk over maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij ook wel een wereldje van toevalligheden. Volgens mij speelt het op een bepaald punt (als je zelf geen profvoetballer bent geweest) ook enorm een rol dat je tegen de juiste mensen aanloopt die jou kansen geven. Is dat Vice Sports overigens zo'n bekende site dat die Ruben Jongkind er op Twitter helemaal moeite in gaat steken dit verhaal te ontkennen? Het is maar waar je je druk over maakt.

Natuurlijk heb je als niet-prof zo nu en dan geluk nodig met de juiste connecties, maar dit verhaal lijkt me vrij sterk hoor. Kan best kloppen maar ik vraag het me af of het allemaal klopt, zeker omdat Jongkind al aangeeft dat het stuk over Ajax absoluut niet klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister weer begonnen , lekker hoor.

Zaterdag almere city, dan sparta, o15 toernooi, az oefen en dan compettie az. Az o14 zit de oude trainer van deze groep dus worden echt mooie wedstriiden.

Vandaag macro meso micro(of andere volgorde doornemen met Guido en dus het jaar vol plannen met alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super chill, trainer van de C1 is tevreden met mij. We hebben veel contact met elkaar, iets wat goed is denk ik aangezien ik heel veel eerste jaars in de C2 heb. Hij heeft gevraagd of ik de eerste bekerwedstrijd van de C1 het team wil leiden. We spelen dan als derde divisie team tegen een 1e klasse team. Moet gewonnen natuurlijk, maar leuk voor mij om me door te ontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites