Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

In die drie jaar dat ie bij Porto speelde heb ik toch wel genoeg gezien om een mening over 'm te hebben ja. Zelfde met Alex Sandro, maar die jongen haalt voor zover ik weet bij Juventus wél z'n niveau. Je haalt ook niet zomaar de selecties van Brazilie hè, Real telt ook niet zomaar lukraak dertig miljoen neer voor een back.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In die drie jaar dat ie bij Porto speelde heb ik toch wel genoeg gezien om een mening over 'm te hebben ja. Zelfde met Alex Sandro, maar die jongen haalt voor zover ik weet bij Juventus wél z'n niveau. Je haalt ook niet zomaar de selecties van Brazilie hè, Real telt ook niet zomaar lukraak dertig miljoen neer voor een back.

Dus als je voor Brazilie word geselecteerd ben je automatisch een goede speler? Lul niet man. Cassio Ramos zit daar, gefaald bij PSV. Fernandinho is net zo poepslecht en zit bij Brazilie. Of jongens zoals Casemiro dan? Op basis waarvan is hij gescout? Is ook ex-Porto en Brasil.

Nog steeds gewoon de naam. Ik geloof er geen zak van dat je hem vaak hebt zien spelen. Hij maakt ook fouten die je zelfs in de Eredivisie niet ziet.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit wel een verschil in he Sanel. Cassio Ramos werd opgeroepen in een tijd dat Julio Cesar en Diego Alves niet in de picture waren en in eigen land deed Cassio het gewoon goed bij Corinthians. Dat het niet de Taffarel van je ploeg is, dat begrijp ik, maar hij heeft in die tijd een hele logische oproep gehad. Fernandinho heeft het bij Shakhtar ook heel goed gedaan en bij Brazilië lopen er op het moment geen Kaká's en Ronaldinho's meer rond die creatief het verschil kunnen maken. Casemiro is als breker gewoon een prima speler, maar bij een ploeg als Real zal hij niet uitblinken, waar er meer gevraagd wordt. Kijk naar het huidige team van Brazilië en je zult je als Braziliaan zorgen maken over de toekomst. Vroeger stond er op elke positie wel een speler die je bij wijze van ook gewoon op linksbuiten kon zetten, omdat ze creatief en technisch gezien dat ook aan konden. Tegenwoordig is het Braziliaanse elftal ongelofelijk slecht, op Neymar na.

Verder is er ook iets wat druk en mentaal heet. Bij Porto kun je rustig je niveau halen. Het niveau is misschien niet hoog, maar je de druk is ook wat lager om te presteren. Dan kom je bij Real en dan is het wel even anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof wat je wil, da's jouw zaak.

Cassio Ramos heeft misschien gefaald bij PSV, maar is nu in Brazilië gewoon een uitstekende keeper geworden. Werd op 't WK voor clubs verkozen tot beste speler volgens mij? 't Is niet omdat je bij de ene club faalt, dat je bij de andere niet kan uitblinken. Casemiro's aankoop heb ik nooit begrepen evenals die van Lucas Silva, maar Casemiro deed het tijdens z'n uitleenbeurt wel gewoon goed waardoor die nu terug een kans heeft gekregen bij Real Madrid. En toegegeven, slecht doet hij het allerminst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk potje. 4 goals, hadden er veel meer moeten zijn. Uitblinkers vanavond toch duidelijk de paal, de lat, en Adan :cab:

Zeer goed imo. Was de beste man bij Sociedad. Veel snelheid en goeie, gerichte acties. Wel enorme kans op 1-2 verprutst maarja.

Ah oke nice, hopen dat Sociedad clausule van 8 miljoen niet activeert en hij terug keert naar Gala ;c Heerlijk goaltje inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Complete onzin penalty inderdaad :-D wat is dat met de refs vandaag

Wat een fase ook. Neymar mist hem waarna de rebound er nog ingaat door een owngoal :cab:

Zag hem net, hahaha ging stuk :D Maar Suarez, Messi en Neymar, ongelofelijk wat een trio dat is. Vooraf dacht iedereen dat Messi en Neymar niet zou werken maar het tegendeel wordt bewezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cassio Ramos zit daar, gefaald bij PSV.

En bij Sparta. Vreemd verhaal, net als Diego Tardelli.

Andersom met Gomes dan, beste keeper dit millennium in de Eredivisie, maar in Engeland wordt hij nooit meer serieus genomen (zie 'em dit seizoen ook weer een aantal vreemde dingen doen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt er geheel aan hoe je die 'verdedigers' gebruikt, vaak staan de backs bij zo'n formatie veel hoger waardoor je in feite 3-5-2 speelt, ik vind zulke formaties uiterst interessant en deze kunnen absoluut aanvallend zijn.

Wie vind jij de beste keeper de afgelopen 15 jaar in de eredivisie? Zoveel wereldtoppers hebben we niet gehad. Gomes was er toentertijd zeker één.

Oh zo, huhu, nee dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht meer de laatste 1000 jaar (zoiets van, aller tijden dus). Gomes heeft natuurlijk fantastische dingen laten zien, maar toch kun je ook zijn kwaliteiten in twijfel trekken want buiten Nederland is het er amper tot nooit uitgekomen. En ik weet bij veel PSV-fans is het zo ongeveer de beste goalie die ooit heeft bestaan, maar ik vind dat overdreven ophemelen van die kerel soms wat lauw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh zo, huhu, nee dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht meer de laatste 1000 jaar (zoiets van, aller tijden dus). Gomes heeft natuurlijk fantastische dingen laten zien, maar toch kun je ook zijn kwaliteiten in twijfel trekken want buiten Nederland is het er amper tot nooit uitgekomen. En ik weet bij veel PSV-fans is het zo ongeveer de beste goalie die ooit heeft bestaan, maar ik vind dat overdreven ophemelen van die kerel soms wat lauw.

Zijn prestaties na PSV zeggen toch niks over zijn prestaties bij PSV... Hij was serieus wereldtop in die tijd, en ja uiteraard vind je dat lauw want je vindt PSV lauw, probeer wel objectief te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn prestaties na PSV zeggen toch niks over zijn prestaties bij PSV... Hij was serieus wereldtop in die tijd, en ja uiteraard vind je dat lauw want je vindt PSV lauw, probeer wel objectief te blijven.

Wereldtop, vanwege wat, een paar mooie reddingen tegen RKC en Heerenveen? Huhu, hou toch op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wereldtop, vanwege wat, een paar mooie reddingen tegen RKC en Heerenveen? Huhu, hou toch op.

Ja mooie reddingen zijn toch onder andere waar je een keeper op beoordeelt? En je hebt toch ogen om te beoordelen hoe goed/moeilijk een verrichte redding was? Boeien dat het tegen RKC is, Suarez, Sneijder en Huntelaar waren ook gewoon wereldtop toen ze nog in de Eredivisie speelden, was ook duidelijk te zien ondanks dat ze tegen Heerenveen en RKC scoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rayo speelt sowieso altijd fucking aanvallend wat vaak ook resulteert in zware nederlaag zoals vorige week in Bernabéu. Hebben ook niks voor niks de meeste tegendoelpunten in La Liga.

In Camp Nou speelde ze ook heerlijk, ondanks het resultaat. Sowieso een toffe club, enige La Liga club uit Madrid waar ik geen problemen mee heb; juntos podemos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites