Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Nou inderdaad. Valencia dat weer eindelijk weet wat winnen is, Sevilla dat Real eindelijk weet te verslaan en hierdoor het verschil flink verkleint. Is ook maar goed voor de competitie ook nu Atletico weer een stuk beter begint te draaien.
Curva Nord is gestopt met het boycotten van Mestalla en men wint weer eens een thuiswedstrijd, kan geen toeval zijn toch?

Je landgenootje Orrelana schijnt overigens dichtbij een transfer naar Valencia zijn voor 3 á 4 miljoen. Kut mentaliteit, maar echt een geweldenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orellana is zeker een goede speler. Maar hebben wij niet inmiddels al genoeg vleugelspelers? Heb hem er graag bij, want ook Berizzo schijnt niet helemaal vrijuit te gaan.

Ik zou hem wel als trainer van Valencia willen hebben om eerlijk te zijn. Voormalig assistent van Bielsa ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat natuurlijk niet, maar een Real dat terug zou kunnen vallen op een systeem of een idee, zou hier een stuk beter voor de dag gekomen zijn (ik schakelde net na de 1-1 in). Het balletje viel in die 40 ongeslagen wedstrijden vaak op individueel vlak goed, mede dankzij Ramos Airlines vlak voor tijd en nu zul je zien dat het balletje net verkeerd valt en je dus meteen ten onder gaat.

Dat kun je ook wel terug zien in het feit dat Barcelona de laatste jaren de competitie wist te winnen, daar waar Real dan 2x de CL gewonnen heeft met datzelfde beetje mazzel.

bewerkt door Montass
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat natuurlijk niet, maar een Real dat terug zou kunnen vallen op een systeem of een idee, zou hier een stuk beter voor de dag gekomen zijn (ik schakelde net na de 1-1 in). Het balletje viel in die 40 ongeslagen wedstrijden vaak op individueel vlak goed, mede dankzij Ramos Airlines vlak voor tijd en nu zul je zien dat het balletje net verkeerd valt en je dus meteen ten onder gaat.

Dat kun je ook wel terug zien in het feit dat Barcelona de laatste jaren de competitie wist te winnen, daar waar Real dan 2x de CL gewonnen heeft met datzelfde beetje mazzel.

Onder Ancelotti was er toch nog een duidelijk systeem, me dunkt. Het grootste probleem ligt volgens mij niet bij het systeem. Er zit klasse genoeg in de selectie om elk systeem aan te kunnen. Naar mijn mening zijn Ronaldo en in mindere mate Bale de plekken waar het Real vaak tekortschiet. Als je spelers als Modric, James, Isco, Benzema,.. in je ploeg hebt die gigantisch sterk zijn op de korte ruimte valt dat moeilijk te combineren met powerplayers als Ronaldo en Bale. Daar loopt het vaak vast. Spelers als Hazard en Coutinho zouden veel beter in het voetbal passen dat Zidane wil spelen (naar zijn eigen stijl toe toen hij nog actief was). Voor het vertrouwen van een Benzema moet het ook niet leuk zijn om te zien hoe Ronaldo vaak problemen heeft met een balcontrole, en toch ostentatief staat te zwaaien wanneer het even niet naar zijn zin gaat.

Het is wat hypocriet om al van een crisis te spreken na twee nederlagen, maar Ronaldo op de bank zetten moet je ook doen als die uit vorm is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder Ancelotti was er inderdaad een systeem en ik vond dat voetbal ook heel leuk om naar te kijken. Maar bij Zidane is het gewoon bingo hoe ze spelen en ook wie er opgesteld worden. Dan heb je niets om op terug te vallen als het minder gaat zoals nu even, of als de keyplayers uit vorm zijn. Cristiano is nu al een flinke tijd uit vorm en de manier hoe hij speelt, zorgt er wel voor dat Real dan met 10 man speelt, waardoor je de ploeg dus onder druk zet als het even minder gaat. Hazard weet ik niet of hij dat spel wel aan kan, maar Coutinho zie ik dat wel kunnen. Hij is echter overbodig als je Isco en James hebt, waarvan beide niet eens zo vaak spelen. Die laatste gaat overigens wel weg aan het einde van het seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orellana is zeker een goede speler. Maar hebben wij niet inmiddels al genoeg vleugelspelers?
Valt wel mee toch? Nani en Bakkali zijn eigenlijk de enige echte buitenspelers die Valencia heeft. Bakkali kan maar 60 minuten per maand spelen, Fede is een 10 en kan het niveau bij lange na niet aan, Mina en Munir voldoen ook niet op die positie, Cancelo gaat toch weg en Rodrigo denkt dan altijd dat die Robben 2.0 is.

En Evra gaat niet naar Valencia, hij heeft gekozen voor Marseille.
Daar kan toch ook nooit serieus sprake van zijn geweest? Hoe hard Lim ook geilt op alles wat ook maar iets met United te maken heeft, je gaat geen spelers halen voor een positie die al 3 dubbel bezet is .

Gaan verder ook wat verhaaltjes dat Cancelo niet blij is met zijn plaats op de bank en deze maand nog naar Barcelona wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kan toch ook nooit serieus sprake van zijn geweest? Hoe hard Lim ook geilt op alles wat ook maar iets met United te maken heeft, je gaat geen spelers halen voor een positie die al 3 dubbel bezet is .

Gaan verder ook wat verhaaltjes dat Cancelo niet blij is met zijn plaats op de bank en deze maand nog naar Barcelona wilt.

Ja ik heb het Cris de laatste weken vaak horen zeggen dus ik neem aan dat hij wel een goede bron had :D

En wat Cancelo betreft, sportief directeur van Barça heeft net bevestigd dat Vidal gewoon blijft dus ik zie ze deze winter geen RB meer halen dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites