Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Eigenlijk ben je ten dode opgeschreven als je na één seizoen in de Segunda al meteen naar de Primera promoveert. Hartstikke leuk voor hun natuurlijk, de fans zullen 19 mooie thuiswedstrijden gaan zien in dat piepkleine stadion, maar daarna is het wel over.

Verder valt het doek langzamerhand voor Levante. Die hadden dit weekend een 2-0 voorsprong op Bilbao, maar verloren die voorsprong in een tijdbestek van 5 minuten en daarmee is bijna onmogelijk voor ze om in de Primera te blijven. Valencia zal volgend seizoen geen Europa League halen. Bij winst op Getafe was het theoretisch nog mogelijk met 6p achterstand, maar nu met 8p nagenoeg onmogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, ik vind het in elk geval wel een knappe prestatie mocht het Leganés lukken. Je weet verder nooit hoe het gaat lopen (zie Eibar, zie en zag Villarreal) maar moeilijk zal het zeker voor ze worden.

Levante naar de Segunda zou tijd worden, voetballend vind ik dat toch wel een van de meest mindere teams. Altijd als er daar grote ploegen op bezoek komen krijg je Engels-achtig voetbal te zien wat je Levante natuurlijk niet direct kunt kwalijk nemen gezien de schaarse middelen, maar het voegt weinig toe. Leganés, Real Oviedo en Alavés zie ik graag promoveren. En Levante, Getafe en Granada mogen wel afscheid nemen van de Liga als het aan mij ligt. Helemaal dat Granada, altijd een erg lauwe ploeg gevonden. Sowieso enkel een steunpilaar van Watford, net zoals Udinese is/zal worden op den duur. Getafe is ten slotte naar mijn mening alle glans al tijden verdwenen. Hebben toffe teams gehad, maar weinig meer van over en voor de schoonheid van de club hoef ze er echt bij bij te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites