Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Prima overwinning gezien. Barca had al snel een paar keer kunnen scoren, maar afgezien van de eerste helft, vond ik de tweede helft des te sterker. Daar echt laten zien dat ondanks de druk, ze toch goede combinaties maakten. Als je dan ziet hoeveel kansen ze naar voren kregen en dat door slechte passing onbenut lieten, maar ook een paar grote kansen om te scoren, had je ook niet raar mogen opkijken als het 1-4 was geworden.

Verder heb ik een zeer erbarmelijk grensrechtersduo gezien. De scheids zelf was gewoon goed denk ik, maar de grensrechters hebben echt meerdere keren voor buitenspel gevlagd waar het gewoon 'onside' was, maar ook ballen die achter gingen die ze niet zagen. Echt kansloos voor een wedstrijd op dit niveau. Het is geen Elche - Real Oviedo.

Oh en nog verder.. In de studio van Ziggo Sport zat Shag van Gelder, die niet wist dat deze ploeg zo kon voetballen. Nou Shag, dan kijk jij vrij weinig voetbal van je geliefde club, want Valencia laat dit bijna ieder jaar zien, behalve dit jaar in Mestalla. En ik meen mij te herinneren dat Raoul Heertje ook nog iets kansloos zei, maar weet alleen niet meer precies wat.

Typerend eigenlijk dat Valenz in de moeilijkste fase met het degradatiegevaar ineens van Sevilla en Barcelona weet te winnen. Ze kunnen het wel.

bewerkt door Montass
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arda Turan is gehaald als vleugelspeler. In de winter wilden ze die Nolito van Celta terug halen.

Ben wel fan van Sandro, maar snap dattie nooit bij Barça (direct) gaat slagen. Misschien een traject a la Denis Suárez die ze ook willen terughalen.,

Probleem is dat Arda veel te veel middenvelder is voor een linksbuiten. Barca speelt met de punt naar achteren, wanneer je dan Arda als middenvelder hebt dan geef je veel te veel ruimte weg (Classico). Plus ook nog eens dat je Neymar, Messi en Suarez alle 3 niet zomaar gaat wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom is het ook zo jammer dat ze Arda gehaald hebben. Hij had veel beter kunnen blijven shinen in Madrid, al denk ik dat Atleti inmiddels nog beter is dan met Arda.

Hoe dan ook, bij Barca lijken ze al jaren niet door te hebben waar de prioriteiten horen te liggen. De jeugdopleiding. Natuurlijk kun je niet ieder jaar die talentenboom leeg schudden en dat soort zere plekken moet je opvullen door gericht te kopen. Die zere plek is dus de verdediging. Pique en Mascherano zijn echt wel goed, maar eigenlijk hoor je daar twee toppers te hebben staan. Niet een verdedigende middenvelder en de ander die waarschijnlijk zijn vrouw nog aan douwt voor de wedstrijd en alle energie kwijt is op het veld.

Maar goed, Marquinhos lijkt te gaan komen. Zou een zeer slechte stap zijn van PSG, maar een uitstekende voor Marquinhos en Barca.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit Barcelona gaat nog drie, misschien vier jaar mee. Maar als er dan geen verandering is gekomen in het huidige beleid kan de club maar zo een harde terugval maken richting een situatie die er ook begin deze eeuw was. Kan overigens de doodsteek zijn voor het Spaanse voetbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan zo direct weer een gekkenhuis worden lijkt mij, met Real als grote winnaar. Zie zowel Atleti en Barca punten verspelen. Geloof dat Barca nu wel weer wakker is maar bon, Depor uit win je niet zomaar.

Ik acht de kans ook aanwezig dat Real juist de faalhaas van de avond wordt.. Barca gaat gewoon winnen op Depor joh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik acht de kans ook aanwezig dat Real juist de faalhaas van de avond wordt.. Barca gaat gewoon winnen op Depor joh.

Voor de winterstop thuis 2-2 gespeeld tegen die gasten hé. Real is thuis zowat onklopbaar, zelfs Villareal gaat hier de bus parkeren. Uit bij Villareal was het een grote shitshow, dat wel. Ramos en Danilo werden dronken gespeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achteraf natuurlijk makkelijk praten. Als Depor die 200% kansen erin schoot wonnen ze de pot ongetwijfeld. Barca was in de eerste minuten dramatisch.

Achteraf natuurlijk makkelijk praten, maar als Barça tegen Valencia hun 200 % kansen er in schoot wonnen ze die pot gewoon ongetwijfeld ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites