Bruins Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 Neem aan dat ie dat ook nog moet terugbetalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsène Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 Heeft ie al gedaan + 2 ton extra heffingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozan Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 Dan heb ik niets gezegd. Ik dacht misschien heb ik iets verkeerd gelezen met dat 1,5miljoen euro ofzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanel Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 Ik zat hier laatst nog aan te denken met oudjaar tijdens oudejaarsloterij. Wat nou als je zo veel geld hebt? Je bent als topvoetballer standaard doelwit van dit soort praktijken omdat de hele wereld weet dat jij enorm veel geld bezit, dan gaan ze dat onder de loep nemen. Om nog maar te zwijgen over afpersing en dergelijke. En tja, belastingontduiking, poeh poeh, wat doen al die gasten in Monaco dan? Die eigenaar van AS Monaco doet daar keihard aan mee toch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMichael Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 Monaco heeft een enorm gunstig belastingklimaat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanel Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 No shit sherlock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruins Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 Al was er toch besloten dat werknemers van Monaco onder het Franse fiscale stelsel moeten vallen omdat er anders sprake is van competitievervalsing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LosMerengues Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 800.000+ euro boete en een jaar gevangenisstraf. Iets van een 21.000 euro om een jaar gevangenisstraf om te zetten in geldboete. Er stond wel dat hij zo'n 1,5 miljoen euro had achtergehouden voor de belastingen, vergeleken met dat vind ik het toch raar dat je dus eigenlijk door het achterhouden van geld dus zo'n 600-700 duizend euro winst kunt maken :D Wat meer info: Mascherano accepts one year jail sentence for financial fraud Image rights revenue of 1.5 million euros for 2011/12 had not been declared to the authorities. The international footballer has requested a fine in place of prison time. Javier Mascherano, the Argentine Barcelona player, has today accepted a one year prison sentence for defrauding the Spanish tax authorities out of 1.5 million euros. In an attempt to avoid jail time he has asked the High Court in Barcelona for a suspended sentence or to pay a fine of 21,600 euros instead. In general in Spain where an individual has no previous convictions they would not serve time in jail where the sentence was for less than two years in prison. In a lightning fast court hearing, taking little over 10 minutes, the judge sentenced the player to a year in jail. Mascherano accepted the punishment. He has already paid the outstanding amounts that were due, as well as paying an initial fine of 815,000 euros. Earlier today the player took to Twitter in an attempt to explain how the situation had occurred, saying that he had put his tax affairs in the hands of expert tax lawyers who had recommended certain structures they had told him were entirely legal. Upon changing lawyers he discovered that this might not have been the case, which was when he discovered the tax authorities’ were investigating him. He added: “I am a professional sportsman and I don’t have a great understanding of tax or the law. Therefore, I have to rely on other people who do manage technical matters that for me are complicated. Throughout my career I have been an honest and responsible person, respecting my team-mates, the clubs I have represented and the countries where I have lived.” Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanel Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 Negredo :-D tranen van t lachen hier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakigigar Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 (edited) Barca is weer eens bezig hoor. edit: ow tzijn herhalingen :r ja, ik was aan het telefoneren en dat stond hier al een een halfuur op barca - athletic, en zag drie doelpunten vallen en had de afgelopen speeldag niet gevolgd dusja. Edited January 21, 2016 by Lakigigar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathi Gepost January 21, 2016 Share Gepost January 21, 2016 Gewoon de cel in met zulk vort. Dat uitkopen is toch peanuts voor iemand als Mascherano. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozan Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Gewoon de cel in met zulk vort. Dat uitkopen is toch peanuts voor iemand als Mascherano. Dat uitkopen is wel logisch. Dat het peanuts is voor Mascherano maakt daarin weinig uit, want het is gewoon een jaarsalaris voor de normale mens. Het is niet omdat het een rijk persoon is dat je opeens ene grotere boete moet voorschotelen voor het uitkopen van gevangenisstraf. Of je gaat het veranderen van een uitdrukking in € of $ naar percentage ivm jaarlijkse inkomen van de persoon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Als je Masch de cel wil ingooien omdat ie een belasting niet betaald, dan had volk als Pepe ook al vast moeten zitten voor alles wat die man op een veld uitstak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Tuurlijk niet. Belastingsfraude is een ernstig misdrijf. Ik weet niet hoor maar volgens mij staat er niet in een wet dat een tackle op een voetbalveld een celstraf verdient. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathi Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Dat uitkopen is wel logisch. Dat het peanuts is voor Mascherano maakt daarin weinig uit, want het is gewoon een jaarsalaris voor de normale mens. Het is niet omdat het een rijk persoon is dat je opeens ene grotere boete moet voorschotelen voor het uitkopen van gevangenisstraf. Of je gaat het veranderen van een uitdrukking in € of $ naar percentage ivm jaarlijkse inkomen van de persoon. Zou nochtans geen slecht idee zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozan Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Wel als die zwaar genoeg is om door te gaan als mishandeling/zware mishandeling/poging tot doodslag. Dus kan je wel tuurlijk niet roepen omdat het in Turkije normaal is om met een revolver het veld op te gaan maar zo werkt het niet in de ontwikkelde landen met een rechtsstaat. Ipv zo'n stoere kerel uit te hangen mag je dan eerst een voorbeeld aanhalen van Pepe in dit geval die iets doet dat voldoet aan het zwaar genoeg zijn om door te gaan als mishandeling/zware mishandeling/poging tot doodslag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsène Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Mwa Getafe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
W00t Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Ipv zo'n stoere kerel uit te hangen mag je dan eerst een voorbeeld aanhalen van Pepe in dit geval die iets doet dat voldoet aan het zwaar genoeg zijn om door te gaan als mishandeling/zware mishandeling/poging tot doodslag. Tegen Getafe toen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaeb Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Ach, dat is toch uiterst zeldzaam. Dat gebeurt zeg maar nooit. Bouaouzan bij Kokmeijer is een uitzondering, omdat de gevolgen ook zo ernstig waren. De meeste schandalige overtredingen vallen helaas gewoon onder 'spelrisico'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baddoo Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Mwah, die actie van Pepe toen tegen Getafe. Als je dat uitvoert op een amateurveld dan heb je wel een aardige taakstraf te pakken hoor, als het niet meer is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Stroot Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Ach, dat is toch uiterst zeldzaam. Dat gebeurt zeg maar nooit. Bouaouzan bij Kokmeijer is een uitzondering, omdat de gevolgen ook zo ernstig waren. De meeste schandalige overtredingen vallen helaas gewoon onder 'spelrisico'. Iemands been door midden trappen is pech en het kan dat iemand te veel risico heeft genomen, maar wat Pepe deed was gewoon 100% bewust iemand die op de grond ligt willen trappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaeb Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Denk dat het wel losloopt. Het gebeurt waarschijnlijk veel vaker dan je te horen krijgt.. Pepe was overigens wel een heel bizar geval toen daar hoor, daar niet van. Maar ik denk dat in het amateurvoetbal het meeste wordt afgedaan met ingrijpen van de scheids en een praatje achteraf. Als iemand zegt: sorry, het was dom, ik heb een rotweek gehad. Hier heb je een pilsje, is het toch klaar? Al ligt het ook aan het 'slachtoffer', of hij de moeite wil nemen om aangifte te doen en of hij ooggetuigen kan verzamelen. Tevens afhankelijk van het letsel wat hij eraan overhoudt, vermoed ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozan Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Mwa Getafe? Tegen Getafe toen. Celstraf daarvoor? Dan zouden dus alle spelers die natrappen ook een celstraf moeten krijgen. Pepe's achterlijk nastampen en andere overtredingen op het veld zien als zwaar genoeg om door te gaan als mishandeling/zware mishandeling/poging tot doodslag en dan dat ook nog eens vergelijken met letterlijk het stelen van 1,5 miljoen euro. Next level fanboys. Praat dat van Pepe trouwens niet goed, zou een flinke boete en straf moeten krijgen, maar we gaan dat van Mascherano toch niet goedpraten (daar lijkt het op wat Simon doet) door die 2 met elkaar te vergelijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Stroot Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Ja die vergelijking die Simonsav gebruikt slaat ook nergens op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost January 22, 2016 Share Gepost January 22, 2016 Ik doe geen vergelijkingen/goedpraten, ik vind alleen dat je belastingen vergeten te betalen nu ook niet zo'n drama is, hij heeft nu toch gewoon betaald uiteindelijk dus mij boeit het verder niet zo. Maar dat sommigen zich op een voetbalveld als een varken gedragen en dat daar nooit iets van komt "want het gebeurt tijdens een match dus mag het" zou voor mij meer aandacht mogen krijgen dan dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts