Jump to content

Spaans voetbal

Fabian.
 Share

Recommended Posts

24 minuten geleden zei Socrates:

Hoe zou jij vanavond spelen @La Pulga

Zou aan zoiets denken

Ter Stegen

Eric - Araujo - Frenkie

Dest - Nico - Busi - Gavi - Alba

Dembele - Memphis

Alles op balbezit. Twee voorin met wat vrijheid. 

Eens met je opstelling, zal alleen Garcia vervangen voor of Mingueza of Pique. Vind Garcia nog geen goede indruk achterlaten en vooral onnodige overtredingen maken. 

Verder als je iets moet forceren kan dat haast niet, al heb je met Coutinho, Demir, Abde en Puig een paar mogelijkheden maar die zijn dit seizoen nog helemaal niet beslissend geweest. Daarom zou ik met Dembele op de bank beginnen, als de Duitsers moe zijn(als die ooit moe zullen worden) kan je iets forceren.

Ik vrees een beetje voor Pique. Kan echt niet meer in zulke wedstrijden. Mingueza heeft de vorm momenteel ook niet en Eric is voetballend beter. Dat was het idee daarachter dus. 

En tja, maar ik vrees dat als je zelf niet wat initiatief kan nemen en wat kan gaan forceren, het gewoon Bayern gaat worden dat zal dicteren. Dan breng je Dembele wanneer het al kansloos is. Zou gewoon juist met je beste formatie beginnen en balbezit heilig maken totdat je Dembele eens weg kan sturen. 

Later in de wedstrijd kan je dan een Puig inbrengen om onder druk uit te voetballen en evt een extra verdediger. 

Edited by Socrates

1 uur geleden zei Socrates:

Ik vrees een beetje voor Pique. Kan echt niet meer in zulke wedstrijden. Mingueza heeft de vorm momenteel ook niet en Eric is voetballend beter. Dat was het idee daarachter dus. 

En tja, maar ik vrees dat als je zelf niet wat initiatief kan nemen en wat kan gaan forceren, het gewoon Bayern gaat worden dat zal dicteren. Dan breng je Dembele wanneer het al kansloos is. Zou gewoon juist met je beste formatie beginnen en balbezit heilig maken totdat je Dembele eens weg kan sturen. 

Later in de wedstrijd kan je dan een Puig inbrengen om onder druk uit te voetballen en evt een extra verdediger. 

Met je eens, alleen kan Dembele natuurlijk nooit 90 minuten volhouden. Ik zou dus tot de 60e minuut de schade beperken en daarna vol aanvallen. 

Zo min mogelijk de bal op Depay afgeven zou ook helpen, speel nog liever met Luuk voorin denk ik. Die raakt de bal tenminste niet aan in plaats van de bal kwijt.

14 minuten geleden zei Kyrill:

Is Aubameyang of Lacazette niks voor Barcelona? Als Lacazette binnen nu en 31 december geen nieuw contract tekent kan iedereen buiten de PL, hem vanaf 1 januari voor contract kan gaan laten tekenen en dan kan hij per juni 2022 Barcelona speler zijn?(y)

Wat moeten ze met Auba? Die is al 2 jaar uit vorm. Bovendien, die meneer is veel te duur voor Barcelona met zijn bijna 3 ton per week.

1 minuut geleden zei Kyrill:

Lacazette dan? Die kan je voor gratis overnemen?

Meh. Verdient ook 2 ton per week en is 30. Die 2 ton kunnen ze beter investeren een talentvolle spits uit de eigen opleiding. Die kan niet zoveel minder zijn dan een Lacazette, wat in feite een vrij beperkte spits is. 

59 minuten geleden zei ElMarcos:

Dat los van onze grote vriend Memphis er blijkbaar geen andere spits is bij Barcelona.... Kan mij toch niet voorstellen dat Xavi nou een ideale opstelling ziet waarin plek is voor Luuk

Die zijn er wel, Fati, Aguero en Braitwaite. Alle 3 geblesseerd alleen. Verder kan misschien eventueel Demir in de spits maar die kan zelfs op zijn favoriete positie nog even niet uit de voeten.

Helaas weer geen 3 punten, maar het went wel. 

Citaat

Xavi benadrukt dat het moeilijk te verteren is dat het verschil door de jongere spelers wordt gemaakt. “Ez Abde, Gavi en Nico zijn in deze moeilijke momenten de steunpilaren van het team. Abde doet het geweldig. Misschien is dat een nieuw probleem, omdat zij niet degenen zouden moeten zijn die uitblinken. Spelers van zeventien, achttien of negentien jaar maken het verschil, maar we moeten meer eisen van iedereen.”

Met het late gelijkspel sluit Barcelona een frustrerende week af. Afgelopen weekend leed de club tegen Real Betis (0-1) de eerste nederlaag onder de nieuwe trainer Xavi, waarna het woensdag door Bayern München (3-0 verlies) uit de Champions League werd geknikkerd. Xavi zag tegen der Rekordmeister Memphis Depay en Clément Lenglet uitvallen met blessures. Tegen Osasuna kreeg hij een nieuwe tegenvaller te verwerken, toen Ousmane Dembélé in de slotfase de strijd moest staken. Door het gelijkspel blijft Barcelona steken op een achtste plaats met 24 punten uit 17 duels.

Wijze woorden dit, ben benieuwd wat de transferperiode gaat brengen.

Edited by La Pulga

Citaat

Barcelona denkt aan de transfervrije komst van Adnan Januzaj. De Belgische buitenspeler wil zijn contract bij Real Sociedad verlengen, maar de interesse van de Catalanen kan de situatie veranderen. (TV3)

Dit zou ik een prima optie vinden voor als back-up.

Citaat

Newcastle United, Barcelona, Arsenal en Paris Saint-Germain gelden momenteel als de voornaamste geïnteresseerden voor Anthony Martial. De Franse aanvaller wil in januari vertrekken bij Manchester United. (Daily Mirror)

En dit lijkt mij ook niet verkeerd om een half jaartje te huren met optie tot koop.

9 minuten geleden zei La Pulga:

8 miljoen per jaar inderdaad, dat is voor Barcelona nogal wat. En inderdaad, nooit fit geweest. Mits fit was hij natuurlijk 10 keer beter dan Depay en De Jong samen.

Eens, maar dat probleem was er bij City in de laatste periode eigenlijk ook al. De hartproblemen zijn denk wel het funest nu voor hem. Zonde voor hem, zonde voor Barcelona, maar in deze situatie wel de 'best mogelijke' uitkomst voor Barca.