Jump to content

Spaans voetbal

Fabian.
 Share

Recommended Posts

9 minutes ago, La Pulga said:

Laten we dan eerst beginnen met spelers die een bal kunnen aannemen. We hoeven zeker niet te meten met City maar kom nou, je mag toch wel verwachten dat je van Granada en Cadiz wint met je huidige selectie.  Je komt gewoon niet verder als je basis bestaat uit Busquets, Roberto en Pique. Dan zijn de eerste namen op het wedstrijdformulier en daar wordt je als Barca fan zijnde moe van omdat ze ook nog eens dik worden betaald. Zoals ik gister al aangaf, waar is Collado heen? Niet dat het een basisspeler moet zijn maar in ieder geval iemand vanaf de bank die wat kan forceren.

Technische spelers heeft Barca er trouwens genoeg. Pedri, Gavi, Puig, Nico, Fati, De Jong, Demir en in mindere mate Coutinho, Dembele, Dest en Depay. Laat die gasten lekker onderling uitvechten voor een basisplaats en geef ze gewoon het nodige vertrouwen. Ik zal er stront ziek van worden als ik De Jong in de spits zie lopen en dan zit je zelf op de bank.

Lekker om telkens te roepen dat het wanbeleid is maar ik zie hier niemand anders met een oplossing komen op zoeken na een sponsor na.

Je kan wel technisch goed zijn maar dan nog moet je als team functioneren en mee verdedigen. Dat is nog veel belangrijker. Ik kijk niet zo vaak naar barcelona live maar coacht koeman? of zit die alleen maar wat voor zich uit te kijken?

Edited by oblomov

25 minuten geleden zei oblomov:

Je kan wel technisch goed zijn maar dan nog moet je als team functioneren en mee verdedigen. Dat is nog veel belangrijker. Ik kijk niet zo vaak naar barcelona live maar coacht koeman? of zit die alleen maar wat voor zich uit te kijken?

Koeman is de coach die 90% van de wedstrijd bezig is met de scheidsrechter. Dit slaat over na het team en zo krijg je het gezeur bij de scheids om elk dingetje. Dit doet overigens elke Spaanse club hoor.

Op basis van je filmpje, er zijn users hier die Pep een matige trainer vinden. :-D

Edited by La Pulga

5 minuten geleden zei La Pulga:

Koeman is de coach die 90% van de wedstrijd bezig is met de scheidsrechter. Dit slaat over na het team en zo krijg je het gezeur bij de scheids om elk dingetje. Dit doet overigens elke Spaanse club hoor.

Op basis van je filmpje, er zijn users hier die Pep een matige trainer vinden:-D

En terecht. Zelfs Ruud Brood wordt kampioen met de elftallen die Pep heeft getraind.

Waarom speelt Umtiti trouwens niet (meer)?

1 minuut geleden zei Rossi:

En terecht. Zelfs Ruud Brood wordt kampioen met de elftallen die Pep heeft getraind.

Waarom speelt Umtiti trouwens niet (meer)?

Voor een trainer als Ruud Brood werken die spelers bij City wel echt 50% minder hard. Iets met gezag hebben noemen ze dat.

Umtiti heeft een slepende knieblessure en is sindsdien niet meer op niveau teruggekomen. Zonde want voor zijn blessure was het echt een degelijke Barca verdediger.

Ik weet niet wat ik lees. Umtiti is vanaf begin tot nu een dramatische verdediger geweest. Fout op fout. Wil nooit weg en er komt ook geen club voor hem, dus die blijft al lang op zijn handen zitten. Blessure maakt niks uit, anders speelt hij ook niet.

4 minuten geleden zei La Pulga:

Voor een trainer als Ruud Brood werken die spelers bij City wel echt 50% minder hard. Iets met gezag hebben noemen ze dat.

Umtiti heeft een slepende knieblessure en is sindsdien niet meer op niveau teruggekomen. Zonde want voor zijn blessure was het echt een degelijke Barca verdediger.

Ah okay, zonde. Vond dat altijd een zeer goede verdediger. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik lang heb gedacht dat het wel goed zou komen onder Koeman, maar heb daar inmiddels ook mijn twijfels bij. Als je blijft aankomen met dit voetbal en de namen die hij er nu neerzet , dan gaat er inderdaad iets mis. Hij pakt er wel veel jeugd bij, maar dit lijstje wat Pulga hierboven neerpent is veelzeggend. Ook onbegrijpelijk dat je dan wel voor Luuk de Jong kiest, terwijl je tegelijkertijd toch allemaal jeugd inbrengt. Daar kun je echt wel meer mee dan dat ze nu laten zien. Ik stem voor Socrates als nieuwe coach, zal het waarschijnlijk beter gaan.

7 uur geleden zei La Pulga:

Dat zal wel weer. 2 jaar niks presteren bij Barcelona en dan ineens wel weer een bal kunnen aannemen.

Ik denk dat Suarez gaat vlammen helaas.

Zat je niet naast

40 minuten geleden zei Fantasy:

Och och die verdediging. Dra-ma. Die Araujo kan toch niet als centrale man.. en dan Dest als linksback. Pure armoe. 

Araujo kan niet als centrale man? Dat is al tijden met afstand de beste centrale verdediger. Pique zal je bedoelen. Busquets ook weer overal te laat. En waarom is nu juist Dest 'pure armoe' als linksback dan? Bijzonder hoe je er net de verkeerde uit weet te halen.

Zojuist zei Socrates:

Araujo kan niet als centrale man? Dat is al tijden met afstand de beste centrale verdediger. Pique zal je bedoelen. Busquets ook weer overal te laat. En waarom is nu juist Dest 'pure armoe' als linksback dan? Bijzonder hoe je er net de verkeerde uit weet te halen.

Ik kijk alles behalve elke week Barcelona, dat zal ik niet ontkennen. Dus over 'al tijden' kan ik niet spreken, maar hij oogt erg traag. Bij die tweede goal ook. Stond 'ie niet helemaal lekker daar op het middenveld om het maar zacht uit te drukken. En ja, Pique is natuurlijk ook alles b ehalve snel. Maar als je náást Pique traag oogt, dan zegt dat toch wel voldoende dunkt me. En ik heb het ook niet over 'juist nu' dat Dest pure armoe zou zijn, maar gewoon in het algemeen. Het is toch treurig dat er niet een (Spaanse) linksback ergens uit de eigen opleiding is die dat beter kan invullen dan een rechtsback op links? Met Alba en Baldé heb je natuurlijk alles behalve een zekerheidje op linksback. Net als Ajax dus. Als daar Tagliafico wegvalt is er geen degelijke back-up. Maar we hadden het over Barcelona. Vindt het bijzonder dat je in het algemeen - dus niet eens specifiek bij een topclub als Barcelona - niet de posities goed en dubbel bezet kunt hebben bij aanvang van een seizoen. 

Araujo is helemaal niet traag, juist redelijk vlug. Pique is nu net de trage. Ze zien er vandaag beide niet goed uit, maar naast Pique en achter Busquets gaat niemand overeind blijven.

Linksbacks hebben ze met Alba en Baldé maar niet wedstrijdfit/geblesseerd. Dest kan het dan prima invullen, naar binnen dribbelen, technisch vaardig. Mingueza kan als rechtsachter, Roberto volgens Koeman ook. Dus wel gewoon dubbel bezet in elk geval.

Is Baldé de normale back-up voor Alba? Die zat aan het begin van het seizoen nog bij B. 

@Fantasyop zich heb je wel gelijk dat je bij een topclub meer verwacht, maar bij dit Barça is dit denk ik voorlopig ook wel echt het maximale. Met Garcia en de namen die jullie al opnoemen heb je toch een vrij aardige laatste linie.