Jump to content

Spaans voetbal

Fabian.
 Share

Recommended Posts

Ja, wat denk je. Luuk de Jong. Die was voor Ajax nog een nutteloze aankoop geweest (al is hij een beter aanspeelpunt dan Haller). Heb je echt geen poepert aan.

Hier brabbelen dan wat mensen elkaar na dat Griezmann helemaal niks was, maar die hebben dan weinig wedstrijden gezien. Zeker in het afgelopen seizoen was hij regelmatig beslissend en heeft hij ook meerdere aardige wedstrijden gespeeld. Zonder Griezmann heb je nu echt heel weinig opties voorin. Nu bakte Koeman er toch al niks van door hem op rechtsbuiten te zetten, dus voor hem zelf is het wel beter. 

Verder, tja. Umtiti, Pjanic (nu huur), misschien Lenglet, Roberto ipv Emerson, Braithwaite had je allemaal moeten verkopen. 

Ook raar dat je dan Luuk de Jong haalt, je hebt een rechtsbuiten nodig. Nu ook dom dat je Trincão al zo vroeg naar Wolves hebt laten gaan. Had je nu best een kans kunnen geven samen met Demir en misschien Collado. Maar goed, ben sowieso ook wel Koeman beu. Blijft een beperkte trainer met matig spelersinzicht.

Mja, Agüero is altijd geblesseerd en heeft geen toekomst meer. Wel een betere spits om in te brengen tov Braithwaite en Luuk de Jong, die er bij Celta en Valencia ook niet in zouden staan.

Fati - Memphis - Dembele lijkt mij het best. Met veel beweging en wisselen van positie. Zolang Dembele geblesseerd is zou ik Demir uitproberen op rechts.

Maar Koeman kennende gaat hij veel gebruik (blijven) maken van Braithwaite en straks Luuk de Jong en Agüero. Coutinho krijgt vast ook nog een kans. 

Koeman is ook echt een sukkel, die maakt gebruik van de spelers die hij heeft. Wat een pannenkoek. Elke dag trainen ze samen, elke week spelen ze één of twee wedstrijden en dan nog zegt Koeman: Socrates weet het allemaal beter dan iedereen en hij heeft ook altijd gelijk, maar ik gebruik mijn spitsen die bij 99% van elke voetbalclub op de wereld in de basis staan, tóch gewoon in wedstrijden.

1 minuut geleden zei Satyr:

Koeman is ook echt een sukkel, die maakt gebruik van de spelers die hij heeft.

Fout, deed hij dat maar. Ooit van Riqui Puig gehoord? Ah nee, waarom zou je, je komt hier gewoon om wat haat bot te vieren.

2 minuten geleden zei Satyr:

maar ik gebruik mijn spitsen die bij 99% van elke voetbalclub op de wereld in de basis staan, tóch gewoon in wedstrijden.

Hahahaha. Braithwaite en straks Luuk de Jong bij 99% van de topclubs iinderdaad. Nog niet eens in de Spaanse competitie. Nou Satyr, bedankt voor je waardeloze bericht, veel succes met een heel seizoen niet kijken naar waar je nu over praat. Hopelijk lucht dit op.

Ah ja, daar heb je gelijk in. Maar goed dat Xavi, Iniesta en Messi nooit naar Engeland zijn gegaan, de enige plek waar ze voetbal spelen zoals het hoort. 

Maar goed ook dat Bernardo Silva en Foden in de Ligue 1 spelen. 

Wat kan jij toch heerlijk slap lullen.

Een 22 jarige nono vergelijken met drie grootheden. En dan lul ik slap. Die drie namen gingen niet naar Engeland omdat ze daar niks te zoeken hebben. Traag tikitaka in een wedstrijd waar om de minuut een fopduik voor wat rust zorgt, is wat anders dan 90 minuten lang continu je best moeten doen.

1 minuut geleden zei Satyr:

Een 22 jarige nono vergelijken met drie grootheden. En dan lul ik slap. Die drie namen gingen niet naar Engeland omdat ze daar niks te zoeken hebben. Traag tikitaka in een wedstrijd waar om de minuut een fopduik voor wat rust zorgt, is wat anders dan 90 minuten lang continu je best moeten doen.

Je vergeet dat het rechterrijtje van LaLiga verdedigers heeft, die de veters van Beugelsdijk nog niet mogen strikken.

7 minuten geleden zei Satyr:

Jij hebt het over fysiek, je kan niet schakelen van discussiestartpunt wanneer het jou uitkomt. Je laat hiermee ook alweer zien niks te weten van Spaans voetbal, dat tactisch op een stuk hoger niveau ligt dan het Engelse. Dat zie je ook goed in de onderlinge duels in oa de Europa League met ploegen als Sevilla en Villareal. Atleti in de CL. Daarnaast spelen heel veel ploegen juist defensief geoorganiseerd voetbal, hetgeen de comment van Rossi ook direct tenenkrommend dom maakt. Zet AZ (over traag tiki-taka gesproken, dat is eerder de Hollandse school) tegenover het Getafe van Bordalas (nu Valencia) en ze verliezen. Zelfs Ajax deed het al.

5 minuten geleden zei Socrates:

Zet AZ (over traag tiki-taka gesproken, dat is eerder de Hollandse school) tegenover het Getafe van Bordalas (nu Valencia) en ze verliezen. Zelfs Ajax deed het al.

Zet AZ/Ajax tien keer achter elkaar tegen die tijdrek/dramaqueen ploegen als Getafe en dan verliezen ze inderdaad die eerste keer en daarna 7 van de 9x niet. Aanpassingsvermogen heet dat, dat hebben die neanderthalers uit Getafe niet. One trick pony ploegjes. Goal scoren, rollen op het gras, tijd voorbij, thuis 0-0, feest. Je moet het maar leuk vinden.

Nee, dan zie ik liever Southampton - Norwich, waar je niet kunt gaan pissen omdat je dan 3 kansen of een goal mist. Dat noem jij dan tactisch een lager niveau, maar dat is jouw beperkte brein dat tegen een anomalie aanloopt natuurlijk, waar ik onder druk van jouw huisregels verder niks meer over mag zeggen (y)

Tactisch laag niveau of weinig tactisch besef zorgt inderdaad voor open wedstrijden waarin spelers vooral maar gewoon hun instinct volgen en wat doen. Dan krijg je rennen en vliegen. Je poging tot conclusie kan ik eigenlijk alleen maar om lachen. Net alsof je tegen jezelf praat. 

3 minuten geleden zei Socrates:

Tactisch laag niveau of weinig tactisch besef zorgt inderdaad voor open wedstrijden waarin spelers vooral maar gewoon hun instinct volgen en wat doen. Dan krijg je rennen en vliegen. Je poging tot conclusie kan ik eigenlijk alleen maar om lachen. Net alsof je tegen jezelf praat. 

Och, nu zie ik het. Tsjong.

Je hebt helemaal gelijk.

Mooi, hopelijk is dit topic nu weer voor lui die ergens naar kijken en dan erover komen lullen ipv andersom. Al zal het dan helaas geen erg actief topic zijn, maar kijkend naar het bovenstaande niveau is dat misschien maar beter ook.

26 minuten geleden zei Socrates:

Jij hebt het over fysiek, je kan niet schakelen van discussiestartpunt wanneer het jou uitkomt. Je laat hiermee ook alweer zien niks te weten van Spaans voetbal, dat tactisch op een stuk hoger niveau ligt dan het Engelse. Dat zie je ook goed in de onderlinge duels in oa de Europa League met ploegen als Sevilla en Villareal. Atleti in de CL. Daarnaast spelen heel veel ploegen juist defensief geoorganiseerd voetbal, hetgeen de comment van Rossi ook direct tenenkrommend dom maakt. Zet AZ (over traag tiki-taka gesproken, dat is eerder de Hollandse school) tegenover het Getafe van Bordalas (nu Valencia) en ze verliezen. Zelfs Ajax deed het al.

Weet je wat tenenkrommend dom is of misschien was? Die verdedigers in Spanje. Of is het tactisch hoog niveau als de verdediger van bijv Osasuna met hakballen in de eigen 16 wil uitverdedigen, verdedigers halve tackles inzetten, noem maar op. Blij dat ik jaren geleden gestopt ben met het kijken naar deze flutcompetitie waar alleen de top 8 leuk is om naar te kijken en de rest als een kip zonder kop over het veld rent.

1 uur geleden zei Rossi:

Weet je wat tenenkrommend dom is of misschien was? Die verdedigers in Spanje. Of is het tactisch hoog niveau als de verdediger van bijv Osasuna met hakballen in de eigen 16 wil uitverdedigen, verdedigers halve tackles inzetten, noem maar op. Blij dat ik jaren geleden gestopt ben met het kijken naar deze flutcompetitie waar alleen de top 8 leuk is om naar te kijken en de rest als een kip zonder kop over het veld rent.

Dit valt echt best wel mee hoor, dat was vroeger toen je bij elke wedstrijd een 5-0 verwachtte voor Barcelona (nu zij zijn ook flink achteruit gegaan) maar de competitie is nu een stuk gelijkwaardiger geworden. 

Als je de verdediging van de laatste plaats uit Engeland pakt (ja ik zeg het expres) dan is dat ook echt wel met een vergelijkbaar niveau als dat van Osasuna.

De topteams in Engeland hebben in ieder geval een groter verschil met de kleinere teams dan de topteams in Spanje dat hebben vergeleken met de lagere teams. 

En dat fysieke gedoe over Engeland, daar is het inderdaad wat harder en intensiever maar een Iniesta, Xavi en Messi zou daar toch bij elke club in hun prime de beste speler zijn van het team? Puig zou inderdaad niet in de basis staan bij een degradatiekandidaat maar ook bij een sub-topper in Spanje is dat niet het geval. (Sevilla, Valencia, Sociedad) Is gewoon niet goed genoeg voor Barcelona en het zegt al genoeg dat een Pedri echt 10 keer meer heeft bereikt in één jaar Barcelona dan Puig in 4 jaar tijd. 

20 minuten geleden zei La Pulga:

Dit valt echt best wel mee hoor, dat was vroeger toen je bij elke wedstrijd een 5-0 verwachtte voor Barcelona (nu zij zijn ook flink achteruit gegaan) maar de competitie is nu een stuk gelijkwaardiger geworden. 

Als je de verdediging van de laatste plaats uit Engeland pakt (ja ik zeg het expres) dan is dat ook echt wel met een vergelijkbaar niveau als dat van Osasuna.

De topteams in Engeland hebben in ieder geval een groter verschil met de kleinere teams dan de topteams in Spanje dat hebben vergeleken met de lagere teams. 

En dat fysieke gedoe over Engeland, daar is het inderdaad wat harder en intensiever maar een Iniesta, Xavi en Messi zou daar toch bij elke club in hun prime de beste speler zijn van het team? Puig zou inderdaad niet in de basis staan bij een degradatiekandidaat maar ook bij een sub-topper in Spanje is dat niet het geval. (Sevilla, Valencia, Sociedad) Is gewoon niet goed genoeg voor Barcelona en het zegt al genoeg dat een Pedri echt 10 keer meer heeft bereikt in één jaar Barcelona dan Puig in 4 jaar tijd. 

Ja dat zal best, kijk het nu al een aantal jaren niet meer. Daarom ook de toevoeging; misschien was. Keek het vaak en graag maar op een gegeven moment was ik er gewoon klaar mee. Vermaak me de laatste jaren prima met de Bundesliga en sinds vorig jaar weer de PL omdat Leeds terug is.

Dat gezeik over Puig snap ik niet, overschat mannetje, loopt echt wel wat beters rond bij Barca, Pedri bijvoorbeeld zoals je aangeeft.

Edited by Rossi

1 minuut geleden zei Rossi:

Ja dat zal best, kijk het nu al een aantal jaren niet meer. Daarom ook de toevoeging; misschien was. Keek het vaak en graag maar op een gegeven moment was ik er gewoon klaar mee. Vermaak me de laatste jaren prima met de Bundesliga en sinds vorig jaar weer de PL omdat Leeds terug is.

Ik kijk ook inderdaad meer Engelse wedstrijden dan Spaanse. Eigenlijk kijk ik alleen Barca en ook wel naar Real als ze tegen een redelijk moeilijk tegenstander moeten. Dat Atletico tegen Villareal boeide mij laatst totaal niet terwijl dat vergelijkbaar is als een Chelsea tegen Tottenham (qua ranglijst) en dat zal ik dan weer wel kijken.

1 uur geleden zei La Pulga:

Puig zou inderdaad niet in de basis staan bij een degradatiekandidaat maar ook bij een sub-topper in Spanje is dat niet het geval. (Sevilla, Valencia, Sociedad) Is gewoon niet goed genoeg voor Barcelona en het zegt al genoeg dat een Pedri echt 10 keer meer heeft bereikt in één jaar Barcelona dan Puig in 4 jaar tijd. 

Niet goed genoeg voor Barcelona? Wat een onzin. Setién gaf hem wél met regelmaat nog wat minuten en dan was hij echt altijd goed. Dat Koeman een persoonlijke vete met hem heeft omdat hij eens moest lachen toen 'ie op het bankje zat, wil niet zeggen dat hij er niets van kan. Het is een rasvoetballer, dat ziet iedereen met een beetje kijk erop en dat is ook waarom hij al jaren zo geliefd is bij de Barca-achterban die niet enkel de wedstrijden tegen de top vier van het eerste bekijken. Je laatste zin slaat ook nergens op. Als onder Setién in een volgend seizoen Puig basisspeler was geworden, had je dat nu misschien wel andersom kunnen stellen. Als je niet speelt kan je ook niet veel bereiken, dus dat is geen argument.

1 uur geleden zei Socrates:

Niet goed genoeg voor Barcelona? Wat een onzin. Setién gaf hem wél met regelmaat nog wat minuten en dan was hij echt altijd goed. Dat Koeman een persoonlijke vete met hem heeft omdat hij eens moest lachen toen 'ie op het bankje zat, wil niet zeggen dat hij er niets van kan. Het is een rasvoetballer, dat ziet iedereen met een beetje kijk erop en dat is ook waarom hij al jaren zo geliefd is bij de Barca-achterban die niet enkel de wedstrijden tegen de top vier van het eerste bekijken. Je laatste zin slaat ook nergens op. Als onder Setién in een volgend seizoen Puig basisspeler was geworden, had je dat nu misschien wel andersom kunnen stellen. Als je niet speelt kan je ook niet veel bereiken, dus dat is geen argument.

Me dunkt dat er wel wat meer is gebeurd dan alleen dat lachincident. Je zou zeggen dat het dan toch echt een mentaliteitsprobleem moet zijn als hij technisch werkelijk zo goed is als jij schetst. Maar goed, dat is ook maar gissen want wij krijgen natuurlijk nooit de interne ins en outs te horen.

Nah. Koeman is sowieso nooit de beste gebleken als het aankomt op zijn beoordelingsvermogen van spelers. Ervaring en veel lopen zonder te zeiken. De Roon, Babel, Wijnaldum lekker als tien, Pique, Sergio Roberto, Braithwaite.. Echt oog voor verfijnde voetballers heeft hij nooit zo. Het is niet voor niks dat alle jeugdtrainers plus Setién lovend over Puig zijn geweest en hem als groot talent zagen. Setién is overigens ook veel meer een Barca-trainer dan Koeman, veel meer op de lijn Cruijff. Maar die moest 4-4-2 spelen in grote wedstrijden omdat Suarez en Messi niks uitvoerde. En moest het nog doen met Rakitic en Vidal.

Dan denk je alles gehad te hebben.. Rakitic was in zijn laatste twee seizoenen by far de slechtste speler. Leverde niks meer, liet iedereen lopen en speelde alles breed. De Jong ipv Rakitic is het beste wat Barca is overkomen de laatste jaren. Zelfs Busquets verzoop niet meer elke lastige wedstrijd.