Rogier. Geplaatst 25 augustus 2019 Share Geplaatst 25 augustus 2019 9 minuten geleden zei Rossi: Hij speelt lcm maar niet bepaald opvallend. Wat @Regis post bedoelde ik inderdaad. Frenkie speelt nooit echt opvallend. Wel positief dat hij voor zo'n rol de voorkeur krijgt boven Rakitic. En 2-1 inmiddels, wat een geluk dat ze Griezmann toch hebben gekocht. Geweldenaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 25 augustus 2019 Share Geplaatst 25 augustus 2019 Wat @Regis post bedoelde ik inderdaad. Frenkie speelt nooit echt opvallend. Wel positief dat hij voor zo'n rol de voorkeur krijgt boven Rakitic. En 2-1 inmiddels, wat een geluk dat ze Griezmann toch hebben gekocht. Geweldenaar.Ja hij loopt wel regelmatig naar linksvoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 augustus 2019 Share Geplaatst 25 augustus 2019 Heeft Frenkie niet met de trainer gepraat over zijn rol vooraf het ondertekenen van een contract? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 augustus 2019 Share Geplaatst 25 augustus 2019 3 minuten geleden zei Chiemel: Heeft Frenkie niet met de trainer gepraat over zijn rol vooraf het ondertekenen van een contract? Nee, heeft zelf gezegd niet met Valverde gepraat te hebben. Maar die man is ook niet goed genoeg om Barcelona te trainen, onbegrijpelijk dat hij er nog zit. Is volgende zomer weg, en anders ergens in het seizoen als het kut gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 25 augustus 2019 Share Geplaatst 25 augustus 2019 (bewerkt) Valverde is gewoon een idioot. Iedereen hier haalt zelfs meer uit dit elftal dan hij doet. Straks als Messi weer fit is word het nog erger. 25 augustus 2019 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 26 augustus 2019 Share Geplaatst 26 augustus 2019 Eerste helft was niet best, tweede helft was een stuk beter. Frenkie speelde erg ongelukkig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 26 augustus 2019 Share Geplaatst 26 augustus 2019 (bewerkt) Valverde is een aanfluiting voor zo'n club. 26 augustus 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 28 augustus 2019 Share Geplaatst 28 augustus 2019 Op 12-8-2019 om 12:33 zei Simonsav: Is een beetje teveel van hetzelfde imo, zeker als je een 4-3-3 speelt. Zou dan eerder voor of Busq of Frenkie gaan, met daarvoor Rakitic en Arthur. In een 4-2-3-1 bijvoorbeeld zou ik ze wel allebei opstellen. Dat het teveel van hetzelfde is, lijkt zo, omdat Frenkie bij Ajax op een bepaalde manier moest spelen. Was tot hij bij Jong Ajax met Nouri en Donny op het middenveld kwam altijd een aanvallende middenvelder. Je kunt hem imo prima meer naar voren laten spelen. Bovendien zie ik niet helemaal waarom Busquets, De Jong, Rakitic teveel van hetzelfde zou zijn en Busquets/De Jong, Arthur, Rakitic niet. Al kan dat komen omdat ik Arthur niet enorm goed ken. Maar als je kijkt naar de kwaliteiten van De Jong (snelheid, balvastheid, dribbel, passing, gevoel voor ruimte en positie) is er geen enkele reden dat hij niet als half zou kunnen spelen in een 4-3-3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 29 augustus 2019 Share Geplaatst 29 augustus 2019 21 uur geleden zei Hwb: Dat het teveel van hetzelfde is, lijkt zo, omdat Frenkie bij Ajax op een bepaalde manier moest spelen. Was tot hij bij Jong Ajax met Nouri en Donny op het middenveld kwam altijd een aanvallende middenvelder. Je kunt hem imo prima meer naar voren laten spelen. Bovendien zie ik niet helemaal waarom Busquets, De Jong, Rakitic teveel van hetzelfde zou zijn en Busquets/De Jong, Arthur, Rakitic niet. Al kan dat komen omdat ik Arthur niet enorm goed ken. Maar als je kijkt naar de kwaliteiten van De Jong (snelheid, balvastheid, dribbel, passing, gevoel voor ruimte en positie) is er geen enkele reden dat hij niet als half zou kunnen spelen in een 4-3-3. Omdat zowel Busquets als De Jong zo'n gelijkaardige kwaliteiten hebben wbt het bespelen van de ruimte en de passing maar ook allebei erg weinig "aanvallende" game hebben - dat in tegenstelling tot Arthur of Rakitic die wel de kwaliteit hebben om voor doel te komen/de ruimtes in te duiken en een goal te maken. Was een mooie fase tegen Betis afgelopen weekend waar Frenkie de bal kreeg centraal voor de goal rond de 16 en in plaats van te schieten, controleert hij de bal en kijkt niet eens naar de goal maar zoekt een pass. Vond dat erg frappant. Speelde eigenlijk best een matige wedstrijd eigenlijk zo half hangend op de linkerkant van dat middenveld. Zijn kwaliteiten kwamen echt niet tot zijn recht daar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 29 augustus 2019 Share Geplaatst 29 augustus 2019 18 minuten geleden zei Simonsav: Speelde eigenlijk best een matige wedstrijd eigenlijk zo half hangend op de linkerkant van dat middenveld. Zijn kwaliteiten kwamen echt niet tot zijn recht daar. Vond hem erg veel in de dekking lopen, alsof hij het af en toe expres op zocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 30 augustus 2019 Share Geplaatst 30 augustus 2019 23 uur geleden zei Simonsav: Omdat zowel Busquets als De Jong zo'n gelijkaardige kwaliteiten hebben wbt het bespelen van de ruimte en de passing maar ook allebei erg weinig "aanvallende" game hebben - dat in tegenstelling tot Arthur of Rakitic die wel de kwaliteit hebben om voor doel te komen/de ruimtes in te duiken en een goal te maken. Was een mooie fase tegen Betis afgelopen weekend waar Frenkie de bal kreeg centraal voor de goal rond de 16 en in plaats van te schieten, controleert hij de bal en kijkt niet eens naar de goal maar zoekt een pass. Vond dat erg frappant. Speelde eigenlijk best een matige wedstrijd eigenlijk zo half hangend op de linkerkant van dat middenveld. Zijn kwaliteiten kwamen echt niet tot zijn recht daar. Frenkie heeft z'n aanvallende game nu een jaar of 2,5 niet hoeven gebruiken. Maar zie zijn dribbel en zijn gevoel voor loopvermogen en ik denk dat hij daar prima kan spelen. Busquets is bijvoorbeeld nog wel statischer. Ik zie De Jong niet als een dynamische speler die in de 16 komt en scoort (zoals Klaassen, Vd Beek of Rakitic), maar wel als een half die mannen met een pas vrij voor de goal kan zetten. Een beetje zoals Eriksen dat had in het begin van z'n carrière. Dat past ook bij zoeken naar de pas rond de 16. Ik heb altijd al het idee gehad dat zijn manier van spelen het meest overeenkomt met die van De Bruyne. Het verschil is dat hij in een meer opbouwende rol werd/wordt gebruikt. Maar als je kijkt naar hoe ze lopen, wat ze zien en wat ze met een bal doen, zie ik daar behoorlijk wat overeenkomsten. Maar als je kijkt naar zijn kwaliteiten, zijn dat kwaliteiten die je veel meer ziet bij aanvallende middenvelders dan bij controleurs. Ik vind dat dan ook vreemd om te stellen dat hij een echte controleur zou zijn die niet op een halfpositie thuishoort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 31 augustus 2019 Share Geplaatst 31 augustus 2019 22 uur geleden zei Hwb: Frenkie heeft z'n aanvallende game nu een jaar of 2,5 niet hoeven gebruiken. Maar zie zijn dribbel en zijn gevoel voor loopvermogen en ik denk dat hij daar prima kan spelen. Busquets is bijvoorbeeld nog wel statischer. Ik zie De Jong niet als een dynamische speler die in de 16 komt en scoort (zoals Klaassen, Vd Beek of Rakitic), maar wel als een half die mannen met een pas vrij voor de goal kan zetten. Een beetje zoals Eriksen dat had in het begin van z'n carrière. Dat past ook bij zoeken naar de pas rond de 16. Ik heb altijd al het idee gehad dat zijn manier van spelen het meest overeenkomt met die van De Bruyne. Het verschil is dat hij in een meer opbouwende rol werd/wordt gebruikt. Maar als je kijkt naar hoe ze lopen, wat ze zien en wat ze met een bal doen, zie ik daar behoorlijk wat overeenkomsten. Maar als je kijkt naar zijn kwaliteiten, zijn dat kwaliteiten die je veel meer ziet bij aanvallende middenvelders dan bij controleurs. Ik vind dat dan ook vreemd om te stellen dat hij een echte controleur zou zijn die niet op een halfpositie thuishoort. "gevoel voor loopvermogen" - loopvermogen heb je, of heb je niet, daar komt geen gevoel bij kijken - maar ik snap wel wat je zegt dat hij zeker beweeglijker is dan Busquets bijvoorbeeld. Hoe Eriksen in het begin van zijn carriere was weet ik niet echt meer, maar hij heeft wel een fantastisch schot, en dat zie ik bij Frenkie (nog?) niet. En er zijn idd bepaalde elementen uit zijn spel die je ook bij De Bruyne ziet. Maar toch zie ik hem vooral als een 6 en dan heeft dan vooral te maken met zijn verdedigende kwaliteiten. Zijn fantastische positiespel, zijn recuperatievermogen en perfect getimede interventies - combineer dat alles met zijn geweldige passingvermogen en dat maakt hem de ideale 6 voor de toekomst van Barça. Te meer omdat Busquets nu toch al 31 is, er fysiek op achteruit aan het gaan is en het in topwedstrijden minder kan belopen, en ook (om nu toch even verder te gaan met vergelijkingen maken) omdat ik Arthur als de nieuwe Xavi zie (puur qua rol en type speler dan - zeg niet dat hij even goed wordt) en Puig als de nieuwe Iniesta. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 31 augustus 2019 Share Geplaatst 31 augustus 2019 Akkoord met de laatste alinea van de meneer boven mij. Maar voor nu vind ik Rakitic en Sergi Roberto niet goed genoeg voor de basis. Een middenveld met Busquets, De Jong en Arthur lijkt voor nu kwalitatief het meest hoogstaand. Wanneer er weer wat meer aanvallers beschikbaar zijn (aankoop Neymar, Messi, Suarez, Dembele) zou je eventueel nog kunnen overwegen Rafinha op het middenveld te positioneren. Die doet het tot nog toe erg goed en heeft wél creativiteit en offensieve kwaliteiten. Dat zou dan ten kosten gaan van Busquets of De Jong. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 31 augustus 2019 Share Geplaatst 31 augustus 2019 Dat Rakitic niet goed genoeg zou zijn ben ik het totaal niet mee eens, man is nog altijd top, ook al was hij vorig seizoen wat minder (en dat kwam imo door het lange seizoen + WK van het jaar voordien). Rafinha hou op hoor. Zijn invalbeurt op Bilbao was ok, maar vorige week heb ik me alleen maar lopen ergeren en vandaag is hij in de eerste helft zowat de slechtste man op het veld. Zelfs simpele balcontroles gaan elke keer fout. Hadden ze al lang moeten verkopen, niet in de ploeg zetten ten koste van Busi of Frenkie zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 21 september 2019 Share Geplaatst 21 september 2019 https://www.voetbalzone.nl/social_item.asp?uid=17021 Geweldig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 23 september 2019 Share Geplaatst 23 september 2019 Op 31-8-2019 om 13:39 zei Simonsav: "gevoel voor loopvermogen" - loopvermogen heb je, of heb je niet, daar komt geen gevoel bij kijken - maar ik snap wel wat je zegt dat hij zeker beweeglijker is dan Busquets bijvoorbeeld. Hoe Eriksen in het begin van zijn carriere was weet ik niet echt meer, maar hij heeft wel een fantastisch schot, en dat zie ik bij Frenkie (nog?) niet. En er zijn idd bepaalde elementen uit zijn spel die je ook bij De Bruyne ziet. Maar toch zie ik hem vooral als een 6 en dan heeft dan vooral te maken met zijn verdedigende kwaliteiten. Zijn fantastische positiespel, zijn recuperatievermogen en perfect getimede interventies - combineer dat alles met zijn geweldige passingvermogen en dat maakt hem de ideale 6 voor de toekomst van Barça. Te meer omdat Busquets nu toch al 31 is, er fysiek op achteruit aan het gaan is en het in topwedstrijden minder kan belopen, en ook (om nu toch even verder te gaan met vergelijkingen maken) omdat ik Arthur als de nieuwe Xavi zie (puur qua rol en type speler dan - zeg niet dat hij even goed wordt) en Puig als de nieuwe Iniesta. Weet niet precies waarom ik 'gevoel voor loopvermogen' schreef. Denk dat ik iets als 'gevoel voor positie' en 'loopvermogen' wilde schrijven, maar dat dat door elkaar ging. Verder ben ik het redelijk met je eens. Bij Ajax was het grote kritiekpunt op Eriksen dat hij een te laag rendement had (wat overigens best meeviel, maar dat terzijde). Had toen ook niet zo'n geweldig schot. Ik zie Frenkie ook best op 6 eindigen uiteindelijk, al betwijfel ik of hij dat aankan als enkele 6. Zeg niet dat hij dat niet is, al denk ik dat het zonde is van sommige van zijn kwaliteiten om hem zo ver van de beslissende zone neer te zetten. Ik verweer mij vooral tegen de opvatting hij dat 'alleen' een 6 is, of daar het best zou zijn. Aan hoe Frenkie gezien wordt, zie je imo heel goed dat spelmakers uit het centrum verdreven worden óf naar de flank óf veel verder naar achteren. Nog geen 10 jaar geleden zou hij niet als 6 gezien worden. Ik begrijp wat je zegt over Arthur en Puig, maar Frenkie lijkt als speler ook veel meer op Iniesta of Xavi dan op Busquets. Hij heeft zich verdedigend alleen enorm ontwikkeld doordat hij bij Ajax meer verdedigend werd opgesteld, iets waaraan je ook zijn enorme talent ziet trouwens, en dus is hij een logische keuze om terug te halen. Tegelijk zou ik juist denken, gelet op zijn snelheid, vermogen om druk te zetten én zijn recuperatievermogen, dat hij voor een team dat vooruit denkt en op pressie speelt ook een uitstekende aanvallende middenvelder kan zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sacioli Geplaatst 27 september 2019 Share Geplaatst 27 september 2019 Morgen een ticket voor Atletico - Real. Ben heel benieuwd naar Wanda. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 27 september 2019 Share Geplaatst 27 september 2019 De vriendin van Icardi woont echter in Milaan en niet in Madrid Vergeef mij deze flauwe grap, stikjaloers en veel plezier gewenst! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sacioli Geplaatst 27 september 2019 Share Geplaatst 27 september 2019 Haha, toen ik het schreef dacht ik gelijk aan Wanda Icardi. Heb ondertussen ook al een verrekijkee gekocht, want hoger zitten kan niet. Nu hopen op een mooie game! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skkky50 Geplaatst 6 oktober 2019 Share Geplaatst 6 oktober 2019 Gossie zeg, wat een kansen voor Luuk de Jong vanavond. Doet me wel denken aan 2016/17, toen wouden ze er ook maar niet in. Zo gaat hij die basisplek wel heel snel kwijtraken, hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 6 oktober 2019 Share Geplaatst 6 oktober 2019 Ja wat had je dan verwacht. Die gast kan niets meer dan kopduels winnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 oktober 2019 Share Geplaatst 6 oktober 2019 Toch mooi hoe mensen constant Suarez blijven afschrijven en zijn einde aankondigen en dat hij dan gewoon stoïcijns wereldgoals blijft maken. Mooi ook om te zien dat die nietsnut van een trainer nu eindelijk snapt dat je gewoon Frenkie en Arthur naast elkaar moet zetten. Busquets is dan overbodig en alle andere middenvelders behalve de ijverige Vidal brengen niets. Eigenlijk zou je toe moeten werken naar Griezmann ervoor op 10. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 7 oktober 2019 Share Geplaatst 7 oktober 2019 9 uur geleden zei Zeus: Toch mooi hoe mensen constant Suarez blijven afschrijven en zijn einde aankondigen Wie doen dat dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 7 oktober 2019 Share Geplaatst 7 oktober 2019 Wie doen dat dan?Zogenaamde analytici bij oa ziggo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 7 oktober 2019 Share Geplaatst 7 oktober 2019 Nou ik had ook wel verwacht dat hij klaar was. Vorig seizoen was het niet veel en hij liep alleen maar gefrustreerd rond. Maar dit seizoen is hij idd fantastisch begonnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten