Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Selectie wordt wel overvol zo :D

GK - Ter Stegen/Neto/Pena/Tenas

DR - Dest/Sergi Roberto/Wague

DC - Araujo/Pique/Mingueza

DC - Christensen/Garcia/Umtiti

DL - Jordi Alba/Balde

DM - Frenkie/Busquets/Nico

MC - Kessie/Pjanic

MC - Pedri/Gavi/Puig

AMR - Raphinha/Ferran Torres/Collado

AML - Ansu Fati/Dembele/Abde

FC - Lewandowski/Memphis/Aubameyang/Braithwaite

Benieuwd wie er nog vertrekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgaande van jouw lijstje lijken Neto, Mingueza, Umtitit, Pjanic, Puig, Memphis en Braithwaite nog te vertrekken. Daarin tegen lijkt Azpi (ik kan zijn naam niet voluit schrijven) nog te komen voor de rechtsachter positie en misschien Alonso nog voor de linksachter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Karlo:

DL - Jordi Alba/Balde

MC - Kessie/Pjanic

MC - Pedri/Gavi/Puig

Achterin vrij zwak, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei La Pulga:

Afgaande van jouw lijstje lijken Neto, Mingueza, Umtitit, Pjanic, Puig, Memphis en Braithwaite nog te vertrekken. Daarin tegen lijkt Azpi (ik kan zijn naam niet voluit schrijven) nog te komen voor de rechtsachter positie en misschien Alonso nog voor de linksachter. 

Hoe zit dat precies met Azpilicueta? Want die is wel gewoon met Chelsea meegegaan op trainingskamp. 

11 minuten geleden zei Thierryvane:

Achterin vrij zwak, toch?

Klopt. Schijnt dat ze Koundé nog willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Karlo:

Hoe zit dat precies met Azpilicueta? Want die is wel gewoon met Chelsea meegegaan op trainingskamp. 

Klopt. Schijnt dat ze Koundé nog willen.

daar is vandaag een bod op uitgebracht voor 3 miljoen. 

mag van mij wel komen hoor maar niet de topverdediger waar je op hoopt. Kounde mag van mij wel komen ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Barcelona zou persoonlijk rond zijn met Athletic Bilbao-verdediger Iñigo Martínez. Dit meldt het Spaanse SPORT. In de zoektocht naar een defensieve versterking kwamen de Catalanen in eerste instantie uit bij Jules Koundé, maar hij lijkt op weg naar Chelsea.

Volgens de krant stond naast Koundé ook Martínez op het verlanglijstje van Barça. De linkspoot is met zijn 31 jaar een zeer ervaren verdediger en speelde tot op heden al 341 competitiewedstrijden voor de Basken. Martínez heeft bij Bilbao nog een contract voor een jaar en zou in Barcelona gaan tekenen voor vier seizoenen. 

De Spaanse grootmacht is naarstig opzoek naar nieuwe krachten in de achterhoede. Onlangs liet Xavi al weten geen toekomst meer te zien in Óscar Mingueza. Ook Samuel Umtiti, die in Spanje op een zijspoor is beland, mag vertrekken. Naast Martínez wordt ook Chelsea-verdediger César Azpilicueta al een tijdje in verband gebracht met Barcelona, iets wat voor irritaties zorgt bij zijn manager Thomas Tuchel. 

Dit is gewoon een trage verdediger met een aardige linkerpoot, toch? Ik denk, vraag het even hier met al die Spaans voetbalkenners ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-7-2022 om 12:34 zei Karlo:

DL - Jordi Alba/Balde

MC - Kessie/Pjanic

MC - Pedri/Gavi/Puig

Beetje rare invulling van de middenveld- en aanvalsposities. Niet in lijn met de realiteit. Maar klopt, erg veel spelers zo, zeker voorin. Ik denk dat ze Memphis nog wel willen verkopen.

2 uur geleden zei La Pulga:

Dit is gewoon een trage verdediger met een aardige linkerpoot, toch? Ik denk, vraag het even hier met al die Spaans voetbalkenners ;c 

Gewoon een goede verdediger, traag is mij nooit per sé opgevallen; valt wel mee, denk ik. Het probleem is dat het weer een wat oudere gast is en Bilbao serieus geld voor hem gaat vragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Socrates:

Beetje rare invulling van de middenveld- en aanvalsposities. Niet in lijn met de realiteit. Maar klopt, erg veel spelers zo, zeker voorin. Ik denk dat ze Memphis nog wel willen verkopen.

Gewoon een goede verdediger, traag is mij nooit per sé opgevallen; valt wel mee, denk ik. Het probleem is dat het weer een wat oudere gast is en Bilbao serieus geld voor hem gaat vragen. 

Hij heeft maar wel een 1 jarig contract, zal dus max 10 miljoen gaan kosten hopelijk. Dan is het een goede back-up ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Acquafresca:
Laatste zin.. Als ik Frenkie was, zou ik zo hard blijven dat Barca failliet gaat. Of dat ze paden verkopen van de stadion ofzo. 

Is gewoon een verschrikkelijke situatie natuurlijk. Barcelona is zijn droomclub, -stad, en niet te vergeten dat Mikky ook nog wel iets te wensen heeft. Maar blijven betekent ook dat hij zijn carrière een beetje in het slop trekt. We weten de financiële voorwaarden die Barca hem geeft natuurlijk ook niet.

Zou wel een stunt zijn als ‘ie blijft, no way dat ze al die spelers kunnen inschrijven als hij er nog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ik ben absoluut niet een fan van Frenkie als een speler (kan zo 10/15 andere spelers noemen). Maar het blijft een prof en boven alles een mens. Zijn agent wist wss wel in wat voor een malaise Barca zat. 

Toch vind ik het vrij kansloos dat Barca hem een contract aanbod die zij niet konden betalen (omdat die anders naar Psg was gegaan). Nu wordt de salaris die hij krijgt als een stok gebruikt om hem weg te jagen, of dingen van hem te eisen. Barca wilt btw zijn salaris halveren. Ik weet dat het raar is om medeleven te hebben met zijn inkomen, maar als een werknemer wil je normaal gesproken steeds meer verdienen. Nu vragen ze zijn hulp om de club "te redden". Ik had keihard nee gezegd. En dat zou niks anders dan een professionele reactie zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk gaat ie het doen. niet omdat hij geen ruggengraat heeft, maar omdat hij gewoon anders een complete paria wordt bij zijn nieuwe ploegmaats, de fans, het bestuur, agents etc... Of hij levert in, of hij vertrekt

Uiteraard is het volslagen belachelijk en absoluut zijn schuld niet.  "ja we kunnen je niet betalen, maar we geven wel een tienvoud van wat we je nog schuldig zijn uit aan transfers". Om nog van de aankopen hun lonen te zwijgen. lewandowski komt huis niet voor 500k per jaar spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frenkie zit eigenlijk gevangen in zijn eigen droom. Al heb ik het idee dat het voor hem persoonlijk meer een nachtmerrie aan het worden is. Wat hij ook doet, hij komt hier nooit goed uit. Geeft hij toe, dan laat hij zien dat hij uiteindelijk bezwijkt onder de druk. Geeft hij niet toe, dan voorzie ik een paar lange maanden op de tribune tot het transfer window weer open gaat. Wat ook direct betekend geen WK. Alleen weggaan lijkt, op dit moment, ook nog geen optie voor hem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar komt het op neer inderdaad. Covid + afschrijving van een oude selectie + waardeloze net spend + torenhoge salaris post + wetgeving Spaanse bond zorgden ervoor Barcelona in deze situatie is beland. Nu halen ze spelers in de hoop dat deze spelers hun prijzen gaan opleveren. Een vroege uitschakeling  in CL zou echt catastrofaal zijn voor Barca. Dan sluit ik niet uit dat ze ook spelers als Nico, Pedri en Gavi moeten verkopen. Iig spelers die geld opleveren.

Ze hebben iig een deel van kort lopende leningen kunnen omzetten naar een lang lopende lening met lager rente bij Goldman Sachs. Dat geeft ze even een jaar lucht (daarmee de ruimte gecreëerd voor transfer), tenzij ze straks alle CL wedstrijden spelen en winnen.

Ze hebben 8 aanvallers voor 3 posities. 9 middenvelders voor 3 posities. Dat zo een Sergio Roberto of Neto daar nog zit he. Belachelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites