Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei La Pulga:

Laporta spreekt hier toch alleen maar de waarheid? Het is zijn voorganger die er echt een tering zooi van heeft gemaakt. Los van toen met Koeman vind ik dat hij het echt goed doet tot nu bij Barca.

Gedeeltelijk. Voorganger maakte er een puinhoop van. Maar het is niet de schuld van LaLiga dat Barcelona er nu zo voor staat. Krijg heel erg het idee dat ze zielig gevonden willen worden en dat er een uitzondering gemaakt moet worden voor ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Gedeeltelijk. Voorganger maakte er een puinhoop van. Maar het is niet de schuld van LaLiga dat Barcelona er nu zo voor staat. Krijg heel erg het idee dat ze zielig gevonden willen worden en dat er een uitzondering gemaakt moet worden voor ze.

Citaat

"Allereerst wil ik zeggen: de erfenis die we hebben gekregen, is verschrikkelijk", zegt Laporta. "We betalen 110 procent van ons inkomen aan salarissen. We hebben geen enkele marge. De regelgeving van LaLiga is gebaseerd op Financial Fair Play, dus we hebben geen enkele marge. Dat wisten we van tevoren, maar toen ik naar de club kwam, kregen we getallen te zien die een stuk beter waren. De verliezen zijn groter dan we hadden gedacht. We moeten veel meer besteden dan we van tevoren dachten. Met de huidige contracten zijn we enorm veel kwijt aan de salarissen en hebben we geen marge. Het eerste contract dat we overeenkwamen met Messi, konden we niet bekrachtigen."

Ik vind niet dat hij La Liga hier de schuld geeft, hij verteld hoe de regels zijn en dat ze dat moeten accepteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

''Financial Fair play''  yeah right:classic_rolleyes:;e;e;e City, PSG en Ac MIlan zijn ook gewoon onder hun straffen daarvan uitgekomen. Is fucking joke. De echt grote clubs gaan ze er nooit mee straffen....

Messi is en was een GOAT en LEGEnd maar laat hem gewoon lekker gaan joh, doe normaal. Elk tijdperk komt ooit ten einde....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei timpy00:

Barcelona zou blij moeten zijn. Kunnen ze wellicht sneller alles weer op orde krijgen.

Ik denk dat de schade voor het Spaans voetbal groter zal zijn als voor Barca zelf. Nu is het inderdaad de tijd voor één of twee tussenjaren en opnieuw bouwen.

Zuur voor Aguero trouwens, die dacht van als Messi niet naar City komt dan kom ik wel naar Barca...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelet op de financiële situatie en de regels was dit onvermijdelijk. Ik twijfel nog of Laporta op zoek is naar medelijden en een uitzondering probeert te forceren of dat ze zich er echt bij neerleggen. Wat in ieder geval duidelijk is, is dat je salarishuis nooit 100% van je inkomsten kan zijn. De financiële situatie van Barcelona is bedroevend. Nu gaan bouwen, met hopelijk jonge spelers uit de jeugd en weer een gezonden club worden. Meer landen zouden het voorbeeld van LaLiga moeten gaan volgen wat dat betreft. Dat maakt uiteindelijk van voetbal mogelijk weer een iets gezondere sport. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei La Pulga:

Ik denk dat de schade voor het Spaans voetbal groter zal zijn als voor Barca zelf. Nu is het inderdaad de tijd voor één of twee tussenjaren en opnieuw bouwen.

Zuur voor Aguero trouwens, die dacht van als Messi niet naar City komt dan kom ik wel naar Barca...

Ik denk dat dat wel meevalt. Dit is gewoon het punt wat voor Barcelona ging komen omdat ze er zo'n puinhoop van gemaakt hebben.

Persoonlijk kan ik er erg van genieten. Krijg echt max Verstappen vibes bij Barcelona. Eerder andersom natuurlijk, maar zelfde idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, wat een gruwelijke onzin zie ik hier toch voorbij komen. Zonder Messi had Barca dit seizoen Europa League mogen spelen. En zonder Messi gaat je commercie er de komende jaren gruwelijk op achteruit. De werkelijke faalhaas is Bartomeu. Die heeft geld doen verdwijnen alsof hij Hans Klok is. Coutinho, Malcolm enzo. Domme aankopen ook gewoon. Oude lullen, gasten die er helemaal niet veel van kunnen en verder financieel wanbeleid. Heeft er een ongekend zooitje van gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Socrates:

Haha, wat een gruwelijke onzin zie ik hier toch voorbij komen. Zonder Messi had Barca dit seizoen Europa League mogen spelen. En zonder Messi gaat je commercie er de komende jaren gruwelijk op achteruit. De werkelijke faalhaas is Bartomeu. Die heeft geld doen verdwijnen alsof hij Hans Klok is. Coutinho, Malcolm enzo. Domme aankopen ook gewoon. Oude lullen, gasten die er helemaal niet veel van kunnen en verder financieel wanbeleid. Heeft er een ongekend zooitje van gemaakt.

Toch nog iemand die het begrijpt.

Zal dit de eerste gouden bal winnaar zijn die transfervrij tussendoor is overgestapt naar een andere club?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coutinho

Ansu Fati

Memphis Depay

Agüero

Griezmann

Vijf opties voor linksbuiten of spits, allen met een dik salaris. Coutinho of Agüero lekker lozen. Aan de rechterkant heb je nu een probleem. Dembouz vaak geblesseerd en dan altijd een maandje ruzie met de bal. Nu eigenlijk dom dat je Trincao tijdelijk hebt laten vertrekken. Demir is nog te jong, Collado komt wat tekort.. Heb je nu eigenlijk ook weer iemand nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Socrates:

Coutinho

Ansu Fati

Memphis Depay

Agüero

Griezmann

Vijf opties voor linksbuiten of spits, allen met een dik salaris. Coutinho of Agüero lekker lozen. Aan de rechterkant heb je nu een probleem. Dembouz vaak geblesseerd en dan altijd een maandje ruzie met de bal. Nu eigenlijk dom dat je Trincao tijdelijk hebt laten vertrekken. Demir is nog te jong, Collado komt wat tekort.. Heb je nu eigenlijk ook weer iemand nodig.

Nee die Trincao heeft echt letterlijk geen bal goed geraakt. 

Misschien bij Ajax aankloppen voor Neres, die kan volgens mij voor een redelijk laag bedrag weg al is hij ook 50% van het seizoen niet fit. 

Ook lijken Silva of Torres bij City overbodig, geen idee wat dat moet kosten maar lijken mij ook redelijke aanwinsten. 

Wanneer is Coutinho eigenlijk terug? Of moet die binnenkort weer een operatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik niet direct met je eens over Trincão. Kan best ballen, zit wel talent in. Ook wel gezien afgelopen seizoen, al was het nog niet constant genoeg.

Bernardo Silva zou passen, maar lijkt me te duur. Zelfde voor een Dybala. Ferran Torres is meer een linksbuiten imo. Neres, mja. Ajax zal daar vast 20m+ voor willen, weet niet of dat te behappen is. Ook wel twijfels over zijn niveau.

Coutinho traint wel weer zag ik. Ansu Fati ook. Maar zou niet rekenen op een snelle terugkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei La Pulga:

Aguero er alweer uit tot mid november, dat wordt ook helemaal niks met die gast dit seizoen.

Braitwaite moet het dan toch maar doen dit jaar, aan zijn werklust ligt het in ieder geval niet.

Dit kon je al van ver aan zien komen hè. Lekker dik salarisje betalen voor iemand die constant geblesseerd of gewoon matig fit is.

Heb je ook nog Braithwaite waar je naar het schijnt 10-15m voor kan vangen, maar die wil natuurlijk niet weg. Wil voor zijn 'kans' gaan. Ben je ook lekker mee, armoedig zooitje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Dit kon je al van ver aan zien komen hè. Lekker dik salarisje betalen voor iemand die constant geblesseerd of gewoon matig fit is.

Heb je ook nog Braithwaite waar je naar het schijnt 10-15m voor kan vangen, maar die wil natuurlijk niet weg. Wil voor zijn 'kans' gaan. Ben je ook lekker mee, armoedig zooitje. 

Ja die kwam ook alleen maar om Messi tevreden te houden. Zure aankoop tot nu toe, mogen blij zijn als die er 10 in schiet dit seizoen.

En die Braithwaite heeft gelijk hoor, die ruikt ze kansen met deze middelmaat en wordt ook nog goed betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er een paar dagen over nagedacht, maar dat Barcelona loopt eigenlijk ook wel zielig te janken he, omdat vertrek van Messi. Jarenlang financieel wanbeleid voeren en enorme transferbedragen betalen voor spelers helpt namelijk niet echt he. Had bijvoorbeeld Griezmann en Frenkie niet gehaald, en je had Messi gewoon nog een jaar of 4 bij je club kunnen houden. Een speler als Messi bij je club zorgt sowieso voor enorme inkomsten, dus gaan ze komende jaren alleen maar nadeel van ondervinden.

Of zie ik dit volledig verkeerd?

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei 007mark:

Heb er een paar dagen over nagedacht, maar dat Barcelona loopt eigenlijk ook wel zielig te janken he, omdat vertrek van Messi. Jarenlang financieel wanbeleid voeren en enorme transferbedragen betalen voor spelers helpt namelijk niet echt he. Had bijvoorbeeld Griezmann en Frenkie niet gehaald, en je had Messi gewoon nog een jaar of 4 bij je club kunnen houden. Een speler als Messi bij je club zorgt sowieso voor enorme inkomsten, dus gaan ze komende jaren alleen maar nadeel van ondervinden.

Of zie ik dit volledig verkeerd?

Er is natuurlijk wel degelijk wat voor te zeggen om te bouwen aan een elftal ná Messi, want die is nu 34 en elk seizoen kan zijn laatste op dit niveau zijn. Het was dus net zo zeer riskant geweest om alles op Messi te zetten. Want als die twee jaar geleden opgebrand was geweest dan heb je niks. 

Maar boven alles is dit vooral een symptoom van een andere ziekte; salarislasten (van álle spelers, Messi is slechts een exponent dat m.i. redelijk marktconform wordt betaald) die uitstijgen tot ver boven wat er binnenkomt. Want de coronacrisis is kut geweest, maar met 30x een vol Camp Nou los je dit ook niet op. 

Barca krijgt het deksel nu het hardst op de neus (want geen oliebaron die de verliezen compenseert + de drang om competitief te zijn voor CL-winst, dus veel en vooral dure investeringen gedaan) maar dit is iets wat veel clubs kan en gaat overkomen. Het topvoetbal zal, tenzij er échte veranderingen komen ipv de betekenisloze FFP, toch vooral een speelbal tussen City en PSG gaan worden. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites