Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Regis:

Leuk voor Koeman.  Verder verschrikkelijk saaie overschatte trainer.     Snap niet wat ze bij Barca in hem zien.

Klopt. Heeft de typische Barca-stijl totaal niet in handen. Enige voordeel is dat hij De Jong hoostwaarschijnlijk goed gaat gebruiken en wat meer dynamiek brengt in het voetbal. Maar uiterst technisch, fraai voetbal en talenten inpassen en beter maken is Koeman nooit goed in geweest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ex-speler die het redelijk gedaan heeft tot nu toe als trainer, daar geilen ze in Barcelona wel op denk ik. Qua stijl van voetballen gaat het vrees ik geen match worden.

Kun je beter Xavi aanstellen met wat assistenten er om heen van jeugdteams om de echte Cruijff-visie te implementeren. Alhoewel, dat probeerde Setién waarschijnlijk ook. ;c

bewerkt door Karlo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk voor Koeman, natuurlijk. Dit is altijd al zijn droom geweest. Het moment van instappen is niet ideaal, maar aan de andere kant juist wel: het is de mogelijkheid om het team opnieuw op te bouwen. Wellicht is het tijd voor een update van MU's crisismanagement : wie mogen/moeten er weg? Wie zie je als steunpilaren van het nieuwe Barca?

Persoonlijk zou ik afscheid nemen van een hoop spelers: Alba, wellicht Busquets, Rakitic, Vidal, Suarez, Dembele..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima stap voor Koeman, denk toch wel dat dit een match zal zijn, juist nu. Hij kan vanaf 0 beginnen, verwachtingen zijn er niet. Elke trainer hier voorafgaand aan heeft gefaald, dat lijken ze nu door te hebben. Hij kan het roer omgooien, de identiteit veranderen, want het is geen trainer die het standaard Barcelona voetbal predikt. Daar lijkt hij nu ruimte voor te krijgen. Ik zie het wel gebeuren eerlijk gezegd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou volgend jaar lekker zo gaan spelen.

Stegen

Semedo - Upamecano - Lenglet - Grimaldo/Cucurella

Frenkie

Coutinho/Puig - Pjanic helaas

Messi - Griezmann (kut aankoop maar krijgt een herkansing) - Dembele(toch altijd blessa)/Fati

Daarnaast gewoon lekker die nieuwe gasten op de bank. Van Braga en Las Palmas volgens mij en hopen dat er geen Depay, Blind, Van de Beek, Hateboer etc komen. Alleen De Ligt mag er van mij bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie dat toch niet echt werken met Messi, Griezmann en Dembele op één lijn. Met de punt naar achteren spelen, dan moet er dus echt nog een middenvelder bij. Misschien wel twee. Denk ook dat het met een tien gaat worden. En hoe kom je bij Grimaldo en Cucurella? Zijn recentelijk nog verkocht.

LCM: De Jong (Aleña)

RCM: Riqui Puig (Pjanic)

RAM: Démbélé (Trincão)

CAM: Griezmann (Pedri

LAM: Coutinho (Ansu Fati)

SP: Messi 

Eigenlijk een beetje Ajax-stijl onder Ten Hag. De Jong met een rasvoetballer naast hem, een creatieve vleugelspeler en een snelle vleugelspeler met diepgang, een valse spits/nummer tien en een CAM met diepgang. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook prima, vind alleen Coutinho niet echt een linksbuiten. Sowieso heeft ie volgens mij weer het hele jaar niet gevoetbald dus om daar van zeker te zijn. 

Lees ook zojuist dat Koeman groen licht heeft gegeven tegenover Martinez, Garcia en Gaya. Allemaal prima aankopen denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei La Pulga:

Ook prima, vind alleen Coutinho niet echt een linksbuiten. Sowieso heeft ie volgens mij weer het hele jaar niet gevoetbald dus om daar van zeker te zijn. 

Hij heeft nog een contract voor 3 jaar, dus tenzij je hem voor een flink bedrag kan verkopen, kun je hem beter gebruiken. Het is niet alsof hij niet meer kan voetballen.

Ben het wel in zekere zin eens met hoe Zeus het hier heeft uitgetekend. Vraag me alleen af of het op deze manier zal gaan werken. Als Messi zich terug laat zakken, zal hij zich meer dan Tadic terug laten zakken. Daarnaast fungeerde Tadic ook vaak als fysiek aanspeelpunt, iets wat Messi niet kan. Die zal de bal aannemen en zich dribbelend een weg moeten gaan vinden. Op dat moment moet Griezmann zich goed gaan positioneren, maar dat zou hij wel moeten kunnen. Voor Coutinho is het dan zaak om op het juiste moment naar binnen te gaan, is mij onduidelijk hoe sterk hij daar in zou zijn.

Wat betreft de combinatie Puig - De Jong vraag ik me af hoe zich dat verdedigend gaat houden, daar ken ik Puig niet goed genoeg voor. Weet ook niet hoe een Pjanic daar zou presteren. Koeman zal die combinatie (lijkt me) in ieder geval niet snel maken (getuige dat hij De Roon bij het NL's elftal zo'n beetje als eerste opschreef). Ik zou in ieder geval wel De Jong aan de rechterkant neerzetten, omdat als je Coutinho links zet de rechterkant breed gehouden worden, en De Jong dus juist vaak rechts in kan dribbelen. Speelt ook wat meer in op de skills van Semedo, die dan wat hoger op het veld komt te staan in de opbouw. Umtiti of Lenglet zou dan aan de linkerkant van de verdediging meer defensieve zekerheid kunnen bieden aan de middenvelder naast De Jong en bij drukzetten omhoog komen.

Maar er gaan sowieso nog aankopen bijkopen, dus het is nog maar de vraag hoe Koeman het precies gaat aanpakken. Verwacht in ieder geval een systeem met De Jong die in de opbouw tussen/naast de verdedigers komt.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coutinho nooit bij Liverpool gezien? Die kwam daar altijd vanaf links. Zou hem nu misschien ook wel geschikt vinden als tien, maar in dit systeem heeft je tien diepgang nodig. Heeft Griezmann een stuk meer.

Puig naast De Jong moet nog aangekeken worden. Als je het vergelijkt met Ajax in 18/19 is hij in elk geval fitter en bewegelijker tov Schöne. Daarnaast is het een keuze voor de jeugd. Puig is gewoon een zeer fijne voetballer, ik vind hem zelf wel enigszins vergelijkbaar met Xavi. Voorlopig nog alleen qua speelstijl uiteraard.

De Jong van rechts laten komen zou ik zeker niet doen. Aan de linkerhelft van achteruit kan hij naar binnen dribbelen met zijn goede rechter. Op rechts is dat toch onnatuurlijker en ben je makkelijker vast te zetten. Je wil De Jong ook niet de flank op gedwongen zien worden, daar moet je rechtsback gewoon de ruimte bespelen.

Klopt inderdaad dat de aankopen nog veel gaan bepalen, dat maakt het voorlopig nog wel lastig. Belangrijk is ook gewoon dat je in offensief opzicht een balans hebt tussen spelers die in de bal komen en die gewoon vooral de diepte willen zoeken. In de succesjaren onder Guardiola gingen David Villa en Pedro ook vooral diep en maakte ze loopacties zonder bal. Die heb je gewoon nodig (en daarom moet Griezmann gebruikt worden als tien óf zou Van de Beek nog helemaal zo'n gekke aankoop niet zijn).

Las overigens nu weer een gerucht over Stengs. Die zou ik bij Ajax nog niet eens opstellen, laat staan dat hij dus iets te zoeken heeft bij Barca. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Luis Suárez komt niet voor in de toekomstplannen van trainer Ronald Koeman bij Barcelona, zo meldt het Catalaanse radiostation RAC1 maandag. Het lijkt er dus op dat de aanvaller uit Uruguay nog deze zomer vertrekt uit het Camp Nou, ondanks een doorlopende verbintenis tot medio 2021. Geruchten over een tussentijds vertrek van Suárez uit Barcelona doen al langer de ronde in de Spaanse media. Zijn zaakwaarnemer gaat nu kijken of het mogelijk is om de doorlopende verbintenis voortijdig te beëindigen.

Koeman zou Suárez telefonisch op de hoogte hebben gesteld van zijn besluit om de voorkeur te geven aan andere aanvallers. De inmiddels 33-jarige aanvaller, die momenteel op vakantie is, liet onlangs weten dat hij nog minstens een jaar voor Barcelona wil uitkomen. Door de veranderingen die Koeman wil doorvoeren bij de grootmacht lijkt het er echter op dat de routinier zijn laatste wedstrijd voor de Catalanen heeft gespeeld. Volgens de Italiaanse transferexpert Fabrizio Romano vertrekt Suárez al binnen enkele dagen uit Barcelona en wordt er door zijn management momenteel gesproken met verschillende clubs. Hij had enkele geleden al contact met Ajax-directeur Marc Overmars om over een terugkeer in Amsterdam te praten.

RAC1 meldt voorts dat Koeman met het doorstrepen van de naam van Suárez een volgende stap zet in het herstructureringsplan bij Barcelona, zoals dat werd aangekondigd door het bestuur na het ontslag van Quique Setién. In de Spaanse media zijn ook twijfels over het aanblijven van onder meer Lionel Messi en Sergio Busquets. Messi zou Koeman al hebben verteld dat hij erover denkt om de club te verlaten. Gerard Piqué en Jordi Alba, twee andere oudgedienden, lijken voorlopig nog wel toekomst te hebben in Catalonië.

Suárez werd in 2014 door Barcelona voor 81 miljoen euro overgenomen van Liverpool. In de afgelopen zes seizoenen kwam de Zuid-Amerikaanse aanvaller tot 283 duels namens de club, met 198 doelpunten en 109 assists als resultaat. Zijn prijzenkast werd aangevuld met onder meer vier Spaanse landstitels en vier nationale bekers. Hoogtepunt was het veroveren van de Champions League in 2015, toen in de finale werd afgerekend met Juventus (3-1). Suárez had met een doelpunt een belangrijk aandeel in de triomf in Berlijn.

Jammer, maar ik begrijp het wel. Ben benieuwd hoever ze dan zijn met een opvolger en wie dat zal moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Zeus:

Coutinho nooit bij Liverpool gezien? Die kwam daar altijd vanaf links. Zou hem nu misschien ook wel geschikt vinden als tien, maar in dit systeem heeft je tien diepgang nodig. Heeft Griezmann een stuk meer.

Heb Liverpool toen bijna nooit gezien, dus ik zou het inderdaad niet weten. Heb even wat opstellingen bekeken van enkele jaren terug bij Liverpool, en daar stond dan Firmino in combinatie met Benteke of Sturridge. Dat is wel iets anders qua drukte in het centrum t.o.v. Griezmann en Messi. Maar goed, dat zou die inderdaad moeten kunnen kijkende naar de spelers toen.

22 uur geleden zei Zeus:

De Jong van rechts laten komen zou ik zeker niet doen. Aan de linkerhelft van achteruit kan hij naar binnen dribbelen met zijn goede rechter. Op rechts is dat toch onnatuurlijker en ben je makkelijker vast te zetten. Je wil De Jong ook niet de flank op gedwongen zien worden, daar moet je rechtsback gewoon de ruimte bespelen.

Begrijp je punt, maar dan krijg je wel het probleem dat er veel over links gaat en het centrum daar behoorlijk vol kan komen te staan zodra De Jong indribbelt. Dan zou je eigenlijk Messi rechts neer moeten zetten en Coutinho en Griezmann op CAM / ST, maar dat is het ook weer niet helemaal.

---

De opvolger is al in huis @La Pulga, Braithwaite ;c Zonde dat Koeman dit telefonisch zou doen, als het waar is. Begrijpelijk dat je niet trainingen af hoeft te wachten, want je weet wat je in huis haalt met Suárez, maar hij is toch een legende en goede vriend van Messi. Vooral dat laatste lijkt me niet een relaxte factor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een Suarez-fan van het eerste uur, maar eenieder die afgelopen seizoenen met regelmaat naar Barca heeft gekeken zal toch ook wel beseffen dat het goed zou zijn om eens te kijken naar andere opties. Hij is gewoon niet de meest technisch verfijnde speler, niet de snelste en meeverdedigen doet hij ook niet. Twee man voorin die lekker passief blijven staan is te veel, zeker voor het elftal van de laatste twee seizoenen.

Ik snap de mogelijke komst van Lautaro dan weer niet zo. Dan haal je een diepe spits, terwijl je in het Ajax/NL-elftal systeem juist een voetballende spits wil. Ga je waarschijnlijk ook veel te veel voor moeten betalen. Beetje jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Zeus:

Ik ben een Suarez-fan van het eerste uur, maar eenieder die afgelopen seizoenen met regelmaat naar Barca heeft gekeken zal toch ook wel beseffen dat het goed zou zijn om eens te kijken naar andere opties. Hij is gewoon niet de meest technisch verfijnde speler, niet de snelste en meeverdedigen doet hij ook niet. Twee man voorin die lekker passief blijven staan is te veel, zeker voor het elftal van de laatste twee seizoenen.

Ik snap de mogelijke komst van Lautaro dan weer niet zo. Dan haal je een diepe spits, terwijl je in het Ajax/NL-elftal systeem juist een voetballende spits wil. Ga je waarschijnlijk ook veel te veel voor moeten betalen. Beetje jammer.

Wilde ik dus ook zeggen, Lautaro lijkt mij dan juist geen keuze die in dit systeem zou passen. Dybala als spits zou ik dan een logischere keuze vinden, zoals hij voorheen ook bij Juve speelde. Veel in de bal en de vleugels eroverheen waarna hij aan kon sluiten. Zeker met een nummer 10 met diepgang kun je zo makkelijk een overtal situatie creëren. Puig en de Jong op het middenveld zou ik weleens willen zien, wel moet de andere middenvelder dan fysiek en qua spelopvatting wat harder zijn. Alleen met De Jong en Puig ga je het alleen niet redden defensief. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Zeus:

Dybala vind ik wel echt de opvolger van Messi. Vraag me af of ze samen kunnen spelen, met ook nog eens types als Griezmann en Coutinho. Ik denk het eigenlijk niet. 

Daarnaast is Dybala mijn favoriete voetballer en speelt hij bij mijn favoriete club, dus beter blijft hij gewoon waar hij is!

Wie zou je dan als spits zien? 

Ik denk dat Dybala dat wel zou kunnen, dat was ook de rol die hij 2 seizoenen geleden kreeg dacht ik. Dat ging meermaals goed. 

Ze hebben ook nog die Portugees gekocht, Trincao, ook een vleugelspeler.

Gabriel Jesus zou ik wel bijpassend vinden in een rol waarin de spits zich laat terugvallen om te voetballen. Heeft veel kwaliteiten en is snel genoeg om in de voortzetting ook druk richting de goal uit te oefenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over Suarez he,

2015/2016: 35 wedstrijden 40 goals!!

2016/2017: 35 wedstrijden 29 goals

2017/2018: 33 wedstrijden 25 goals
2018/2019: 33 wedstrijden 21 goals
2019/2020: 28 wedstrijden 16 goals

Wat een bizarre statistieken zeg :< Onderschat hem nooit. Maakt bij de meeste clubs minstens 20 goals gewoon nog. Vindt een telefoontje ook niet zo goed van Koeman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ter Stegen;

S. Roberto, Garcia (Pique), Lenglet, Gaya/Grimaldo

Pjanic (Merino o.i.d) , de Jong;

Fati, Puig, Coutinho (Oyarzabal);

Griezmann

Besparing salarissen:

Semedo, Umtiti, Alba, Busquets, Rakitic, Vidal, Dembele, Messi, Suarez en eventueel Coutinho

Aankopen:

Garcia, Gaya, Merino, Oyarzabal

Aanvullen met talent en eventueel kijken of er nog een topper in plaats van Lenglet gehaald kan worden. Dan kun je volgens mij financieel en sportief weer vooruitdenken.  En ik denk dat Coutinho en Griezmann echt wel kunnen voetballen.

Op deze manier heb je rechts een back met overzicht en een pass + diepgang en op links opkomende back + een vleugelspeler met overzicht. Griezmann is een vrij complete spits die goed mee kan voetballen, maar ook diepgang heeft. Snel combinatiespel naar voren past ook prima bij deze selectie lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch echt gewoon Koeman die Suarez heeft gezegd dat hij mag vertrekken omdat hij niet in zijn plannen voorkwam. Zat er sowieso al aan te komen, die geruchten gingen meteen al rond na de uitschakeling tegen Bayern. Die statistieken zijn leuk en aardig, maar als je ook daadwerkelijk de wedstrijden bekijkt krijg je toch een ander beeld. De fans willen hem ook al een tijdje massaal weg.

Wat imo dan wel weer hypocriet is, is dat Pique schijnt te mogen blijven. En ook in de basis. Dat kan weleens een hele grote fout worden van Koeman, want die komt ontzettend veel snelheid tekort. Een ander backje en je restdefensie wat meer op orde brengen zal niet genoeg zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Zeus:

Het is toch echt gewoon Koeman die Suarez heeft gezegd dat hij mag vertrekken omdat hij niet in zijn plannen voorkwam. Zat er sowieso al aan te komen, die geruchten gingen meteen al rond na de uitschakeling tegen Bayern. Die statistieken zijn leuk en aardig, maar als je ook daadwerkelijk de wedstrijden bekijkt krijg je toch een ander beeld. De fans willen hem ook al een tijdje massaal weg.

Wat imo dan wel weer hypocriet is, is dat Pique schijnt te mogen blijven. En ook in de basis. Dat kan weleens een hele grote fout worden van Koeman, want die komt ontzettend veel snelheid tekort. Een ander backje en je restdefensie wat meer op orde brengen zal niet genoeg zijn.

Umtiti is altijd geblesseerd en mag ook weg. Lenglet is ook niet alles. Dus je moet pas je oude schoenen weggooien als je nieuwe schoenen binnen zijn... :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet het allemaal nog maar zien. Luis Suárez is dan misschien geen basis-materiaal meer maar alsnog prima om erbij te hebben en daarnaast natuurlijk buurman en beste vriend van Messi, dat gaat ook nog wel een rol spelen. Kan me geen Barça voorstellen zonder Messi, die blijft gewoon lekker tot aan zijn pensioen. Hij is natuurlijk ook nog steeds gewoon héél goed.

Denk dat in de realiteit er maar een paar spelers van de hand gedaan worden, waaronder de veelgenoemde namen als Umtiti, Vidal en Rakitic. Vervolgens aanvullen met eigen jeugd + Coutinho. Griezmann in de spits zetten en je hebt al een prima elftal staan om weer mee te kunnen doen om de prijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites