Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Ik vind dat iedereen hierin nogal extreem doordraait. Hij wist al voordat hij tekende bij Barca dat hij Busquets niet uit de basis gaat spelen, en bovendien, waar die ook speelt is het ook helemaal niet zo denderend. Als je hem in interviews tegenwoordig hoort doet hij er enorm gemakkelijk over. Gevalletje zelfoverschatting, en dat zien ze ook bij Barca.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een onzin. Zijn trainers gebruiken hem gewoon structureel verkeerd. Te hoog op het veld in een te verre fase van het spel. Zowel bij Ajax als het Nederlands elftal had hij dezelfde rol: die van opbouwer. Uitzakken naar de defensie op de linkerhelft van het veld en vervolgens het spel voortzetten met zijn passing of zijn dribbel. Soms versnelde hij het spel met zijn dribbels en speelde hij een paar tegenstanders uit en verder was hij sterk in de interceptie en de omschakeling terug.

Bij Barca is hij tot nog toe vooral LAM of RCM met diepgang geweest (een soort Rakitic/Van de Beek-rol). Dan kan je zelf wel invullen dat hij dat niet gewend is en zijn kenmerkende spel waarin hij uitblinkt ook niet tot zijn recht komt.

Tot slot is hij gewoon zelfkritisch in interviews, zoals altijd. Juist Frenkie de Jong doet bijna extreem niet aan zelfoverschatting. Denk aan dat interview bij Ajax waarin hij alle punten opnoemde waarop hij zich nog kon ontwikkelen. Enorm bescheiden en realistische jongen. Hij gaf zichzelf onlangs ook 'een 6, misschien een 6.5' voor zijn spel tot nu toe. Dat is gewoon realistisch. Want zeker in het begin was hij desondanks de voor hem matige omstandigheden nog vaak één van de lichtpuntjes aan de kant van Barca.

Overigens is Busquets de laatste anderhalfjaar ook niet meer onomstreden. Maar toch blijven de coaches vasthouden aan hem. Hetgeen ook logisch is, want je hebt ook gewoon weinig opties voor LCM en RCM. Artur is nooit fit, Rakitic is al anderhalfjaar echt heel erg matig, Sergi Roberto staat stil en Aleña en Puig krijgen weinig kansen. Vidal vult het vaak dan nog wel redelijk in. Conclusie is dan dus dat De Jong en Busquets toch maar je beste middenvelders zijn (eigenlijk Artur, maar nooit fit dus; fysiek zwak) en dus altijd spelen. Busquets kan maar op één positie en dat is op CVM, dus moet De Jong op één van de positues ervoor. Ook nog eens vaak als meest aanvallende of met de meeste diepgang. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onbegrijpelijke aankoop is Griezmann ook. Die moet of de meer vrije/valse spits zijn in een tweespitsensysteem, of op 10 achter de spits spelen. Bij Barca is hij of linksbuiten of diepe spits. Sowieso ontbreekt het bij Barca in grote mate aan visie m.b.t. het transferbeleid. Een serieuze concurrent voor Pique, een creatieve middenvelder en een echte linksbuiten hadden er ook allang moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Zeus:

Onbegrijpelijke aankoop is Griezmann ook. Die moet of de meer vrije/valse spits zijn in een tweespitsensysteem, of op 10 achter de spits spelen. Bij Barca is hij of linksbuiten of diepe spits. Sowieso ontbreekt het bij Barca in grote mate aan visie m.b.t. het transferbeleid. Een serieuze concurrent voor Pique, een creatieve middenvelder en een echte linksbuiten hadden er ook allang moeten zijn.

Wel akkoord, beetje zoals Coutinho is verkracht. Volgens mij was Suarez ook de hele maand januari geblesseerd en weten zij dat hij dit seizoen niet meer in aktie zal komen en dat daar dan geen vervanger voor gehaald is.. dat is wel echt een schande. Kampioenschap gaat lastig worden en een CL zie ik al helemaal niet gebeuren. 

Natuurlijk is dat van Dembele ook wel echt heel gaar, grootste miskoop allertijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het ook maar onzin dat er telkens over het 'misbruiken' van de Jong wordt gepraat.

Natuurlijk is hij een stuk minder goed op een andere positie. Maar niet alles en iedereen kan wijken voor Frenkie de Jong. Hij komt op den duur echt wel op zijn favoriete positie te spelen. Busquets is bijna klaar en dan kan de Jong cvm spelen met Arthur en Vidal ervoor.

Benzema sinds vandaag meeste assists in Real Madrid historie. Legend.

bewerkt door Dysproz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Zeus:

Tot slot is hij gewoon zelfkritisch in interviews, zoals altijd.

Kijk er voor de grap ff een paar, hij is helemaal niet zelfkritisch. Kwartje valt nu ook bij mij waarom Willem II hem ging ditchen. 

Die kerel is ook helemaal gewend dat iedereen hem in de laatste jaren ophemelde. Misschien wel goed voor zn ontwikkeling dat ie wat tegenslagen kent. Weet je wie pas zelfkritisch was? Seedorf

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heeft dus helemaal niets met (een gebrek aan) zelfkritiek te maken. Prima als je iets tegen de beste knul hebt, maar pak hem dan aan op zaken die hout snijden of blijf gewoon objectief. De interviews die ik aan heb gesneden bevatten wel directe uitspraken over zichzelf die je als kritisch kan kwalificeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind Real niet sterker. Ze spelen directer voetbal, waardoor ze dieper op de helft van Barca komen en dat oogt gevaarlijker. Maar ze halen vrij weinig uit die momenten. Barca is vleugellam en speelt met weinig diepgang. Dan krijg je een hoop gebrei, wat het geen geweldig enerverende wedstrijd maakt. Maar naar de mogelijkheden die ze hebben met het huidige materiaal doen ze het nog vrij aardig. Moeten alleen dieper op de helft van Real komen en de backs hogerop krijgen. Dat zijn de momenten dat Barca gevaarlijk kan worden en ze met meerdere spelers in en rond de zestien komen te staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-2-2020 om 04:35 zei Zeus:

Dat heeft dus helemaal niets met (een gebrek aan) zelfkritiek te maken. Prima als je iets tegen de beste knul hebt, maar pak hem dan aan op zaken die hout snijden of blijf gewoon objectief. De interviews die ik aan heb gesneden bevatten wel directe uitspraken over zichzelf die je als kritisch kan kwalificeren. 

https://nos.nl/artikel/2325607-stevige-kritiek-op-frenkie-de-jong-jeugdigheid-is-omgeslagen-in-naiviteit.html

Huhuhuhuhu

Duurde ff een maandje voordat de rest het doorhad

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat is de link nu precies met de inhoud van het bericht dat je citeert? Dat ging over zelfkritiek en ik zie nergens in dat artikel ook maar één quote van Frenkie de Jong. Dat hij momenteel - net als de rest van Barca - niet erg imponerend speelt is wat anders. Hij staat op een verkeerde positie met taken die niet bij hem passen in een niet functionerend elftal. Heel logisch duhuhus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Zeus:

En wat is de link nu precies met de inhoud van het bericht dat je citeert? Dat ging over zelfkritiek en ik zie nergens in dat artikel ook maar één quote van Frenkie de Jong. Dat hij momenteel - net als de rest van Barca - niet erg imponerend speelt is wat anders. Hij staat op een verkeerde positie met taken die niet bij hem passen in een niet functionerend elftal. Heel logisch duhuhus.

Ow ik wist niet dat zelfkritiek en niet goed spelen niets met elkaar te maken heeft. 

Misschien ff je Ajax bril afzetten. De beste middenvelder die Nederland ooit heeft gehad brandde hem afgelopen week bij Rondo ook af. En terecht. Ik ben persoonlijk helemaal klaar met die hype. Dat hij talent heeft staat buiten kijf maar dat betekent ook dat je er hard voor moet gaan werken en dat doet hij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De naam van Pochettino zingt dus rond bij Barcelona. Vinden we dat een match? Heeft natuurlijk een verleden bij Espanyol en enkele pittige uitspraken gedaan destijds over de stadgenoot. 

Na gister denk ik dat Bartomeu misschien zelfs een belletje gaat wagen naar Guardiola ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites