Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

ppZimvJ.jpg

Omdat het inmiddels drie jaar geleden is dat deze verkiezing gehouden is, start ik deze maar weer eens op. In 2012 werd Natalie Portman nog verkozen tot beste actrice. Echter won zij via een knockout-toernooi. Ditmaal zal het anders verlopen. Het is dus nog maar zeer de vraag of mevrouw Portman ook dit keer als laureate uit de bus zal komen.

Opzet

Het werk als volgt. Ieder van jullie mag een top insturen. Je hebt de keuze uit de onderstaande vier formats. Je werkt dus maximaal met een top 25, minimaal een top 5. Eens alle lijstjes ingeleverd zijn, zal ik zelf de uiteindelijke top twintig bekend maken.

• Top 25: 100-96-92-88-......12-8-4
  • Top 20: 100-95-90-85-....15-10-5
  • Top 10: 100-190-180-170...20-10
  • Top 5: 100-80-60-40-20

Regels

- We zoeken de beste actrice, dus het spreekt voor zich dat enkel vrouwen worden opgenomen in de lijstjes.

- Film of televisie maakt niet uit. Overleden of niet, ook dat maakt niet uit.

- Het gaat om de acteerprestaties van de dame in kwestie, niet over haar looks.

Deadline

Die stel ik op 21 oktober. Net geen twee weken de tijd dus om je lijstje in te leveren. Als blijkt dat deze deadline te kort is, kan die nog wel verzet worden.

Wie zich geroepen voelt om een banner te maken, feel free!

[spoiler=Mentions] [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; [MENTION=12165]Justin[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=16089]Rexcoder[/MENTION]; [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=12060]De Stroot[/MENTION]; [MENTION=23287]Hwb[/MENTION]; [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; [MENTION=6708]Malinwa[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=16456]Bundy.[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=19413]JanVertonghen'[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION];

bewerkt door Miz

• Antwoorden 151
  • Weergaven 46
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

ppZimvJ.jpg

Omdat het inmiddels drie jaar geleden is dat deze verkiezing gehouden is, start ik deze maar weer eens op. In 2012 werd Natalie Portman nog verkozen tot beste actrice. Echter won zij via een knockout-toernooi. Ditmaal zal het anders verlopen. Het is dus nog maar zeer de vraag of mevrouw Portman ook dit keer als laureate uit de bus zal komen.

Opzet

Het werk als volgt. Ieder van jullie mag een top insturen. Je hebt de keuze uit de onderstaande vier formats. Je werkt dus maximaal met een top 25, minimaal een top 5. Eens alle lijstjes ingeleverd zijn, zal ik zelf de uiteindelijke top twintig bekend maken.

• Top 25: 100-96-92-88-......12-8-4
  • Top 20: 100-95-90-85-....15-10-5
  • Top 10: 100-190-180-170...20-10
  • Top 5: 100-80-60-40-20

Regels

- We zoeken de beste actrice, dus het spreekt voor zich dat enkel vrouwen worden opgenomen in de lijstjes.

- Film of televisie maakt niet uit. Overleden of niet, ook dat maakt niet uit.

- Het gaat om de acteerprestaties van de dame in kwestie, niet over haar looks.

Deadline

Die stel ik op 21 oktober. Net geen twee weken de tijd dus om je lijstje in te leveren. Als blijkt dat deze deadline te kort is, kan die nog wel verzet worden.

Wie zich geroepen voelt om een banner te maken, feel free!

[spoiler=Mentions] [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; [MENTION=12165]Justin[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=16089]Rexcoder[/MENTION]; [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=12060]De Stroot[/MENTION]; [MENTION=23287]Hwb[/MENTION]; [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; [MENTION=6708]Malinwa[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=16456]Bundy.[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=19413]JanVertonghen'[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION];

bewerkt door Miz

Geplaatst

Komt hierna de mannelijke variant? Die vind ik persoonlijk dan weer wat makkelijker te doen. Zijn (helaas) te weinig films waarin vrouwen een hoofdrol krijgen, maar ik ga mijn best doen op een mooie lijst.

Geplaatst
  • Auteur

Die komt inderdaad hierna. ;)

Geplaatst

Zal eens kijken of ik tot een lijstje kom. Ranken vind ik, zeker bij actrices, erg lastig namelijk. Bovendien denk ik dat ik weinig 'nieuwe' actrices (zeg de laatste 5 jaar doorgebroken) ken.

Moeten trouwens nog leven zag ik. Dus geen all-time lijst?

Geplaatst

Ik zou zoiets als banner doen, gewoon lekker eenvoudig:

ppZimvJ.jpg

En dan deze voor de mannetjes.

FskRQs5.jpg

bewerkt door vinnypassy

Geplaatst

Wait, what sorcery is this? Een filmtoernooi met een andere organisator dan Vincenzo. :cab:

Zonder gekkigheid, moeilijk om actrices te rangschikken hoor. Weet niet of ik me eraan waag, maar ik blijf het iig volgen.

Geplaatst

[MENTION=9770]Miz[/MENTION];

Even om te checken het is puur op acteer prestaties gebaseerd dus? Ik zal me gaan buigen over een top 25... :)

Geplaatst

Ik zal dan maar meteen aftrappen.

au.gif 1. Cate Blanchett | Blue Jasmine

us.gif 2. Grace Kelly | Rear Window & Dial M for Murder

fr.gif 3. Julie Delphy | Before Sunrise & Before Midnight

gb.gif 4. Naomi Watts | Mulholland Dr.

gb.gif 5. Audrey Hepburn | Breakfast at Tiffany's

fr.gif 6. Adèle Exarchopoulos | La vie d'Adèle

us.gif 7. Julianne Moore | Maps to the Stars

il.gif 8. Natalie Portman | Black Swan

gb.gif 9. Lena Headey | Game of Thrones

us.gif 10. Brie Larsson | Short Term 12

us.gif 11. Jessica Chastain | Zero Dark Thirthy & The Tree of Life

us.gif 12. Patricia Arquette | Boyhood

gb.gif 13. Rosamund Pike | Gone Girl

fr.gif 14. Marion Cotillard | Deux jours, une nuit

fr.gif 15. Emamanuelle Riva | Amour

au.gif 16. Mia Wasikowska | Tracks & Maps to the Stars

es.gif 17. Laia Costa | Victoria

us.gif 18. Rooney Mara | The Girl with the Dragon Tattoo

us.gif 19. Kirsten Dunst | Melancholia

us.gif 20. Robin Wright | House of Cards

fr.gif 21. Léa Seydoux | La vie d'Adèle

tr.gif 22. Melisa Sözen | Kis Uykusu

ca.gif 23. Rachel McAdams | Midnight in Paris

us.gif 24. Emma Stone | Irrational Man

ca.gif 25. Evangeline Lilly | Lost

Actrices per land

us.gif 9

fr.gif 5

gb.gif 4

au.gif 2

ca.gif 2

il.gif 1

es.gif 1

tr.gif 1

Mijn volledige top 200, Oscars van de afgelopen 10 jaar, populairste celebs volgens IMDB en mijn eigen brein geraadpleegd en volgens mij mis ik niemand. En ja Jennifer Lawrence staat er niet in.

bewerkt door -Koen-

Geplaatst
Ik zal dan maar meteen aftrappen.

au.gif 1. Cate Blanchett | Blue Jasmine

us.gif 2. Grace Kelly | Rear Window & Dial M for Murder

fr.gif 3. Julie Delphy | Before Sunrise & Before Midnight

gb.gif 4. Naomi Watts | Mulholland Dr.

gb.gif 5. Audrey Hepburn | Breakfast at Tiffany's

fr.gif 6. Adèle Exarchopoulos | La vie d'Adèle

us.gif 7. Julianne Moore | Maps to the Stars

il.gif 8. Natalie Portman | Black Swan

gb.gif 9. Lena Headey | Game of Thrones

us.gif 10. Brie Larsson | Short Term 12

us.gif 11. Jessica Chastain | Zero Dark Thirthy & The Tree of Life

us.gif 12. Patricia Arquette | Boyhood

gb.gif 13. Rosamund Pike | Gone Girl

fr.gif 14. Marion Cotillard | Deux jours, une nuit

fr.gif 15. Emamanuelle Riva | Amour

au.gif 16. Mia Wasikowska | Tracks & Maps to the Stars

es.gif 17. Laia Costa | Victoria

us.gif 18. Rooney Mara | The Girl with the Dragon Tattoo

us.gif 19. Kirsten Dunst | Melancholia

us.gif 20. Robin Wright | House of Cards

fr.gif 21. Léa Seydoux | La vie d'Adèle

tr.gif 22. Melisa Sözen | Kis Uykusu

ca.gif 23. Rachel McAdams | Midnight in Paris

us.gif 24. Emma Stone | Irrational Man

ca.gif 25. Evangeline Lilly | Lost

Actrices per land

us.gif 9

fr.gif 5

gb.gif 4

au.gif 2

ca.gif 2

il.gif 1

es.gif 1

tr.gif 1

nl.gif 1

Mijn volledige top 200, Oscars van de afgelopen 10 jaar, populairste celebs volgens IMDB en mijn eigen brein geraadpleegd en volgens mij mis ik niemand. En ja Jennifer Lawrence staat er niet in.

Prachtige lijst _O_ Vele die ik ook ga nemen in mijn top 25 :)

Geplaatst
  • Auteur

Omdat Koen actrices heeft opgenomen die overleden zijn, wil ik jullie de keuze laten. Mogen overleden actrices wel of niet genoemd worden?

Geplaatst

Tuurlijk, waarom niet. Zou wel ruimte geven aan de mensen die dat willen om een uitgebreidere lijst samen te stellen, maar denk dat vinny en simon dat wel weer gaan doen :p

Geplaatst

Als je een lijst wilt met de beste actrices aller tijden lijkt me het logisch dat overleden actrices ook mogen. Maar ik weet niet zeker of je dat wilde of de beste actrice van het moment.

Moet zelf echt even kijken wie er in komen, want ik heb enkel een zeer duidelijke nummer 1.

Geplaatst
Moet zelf echt even kijken wie er in komen, want ik heb enkel een zeer duidelijke nummer 1.

Ja, toch niet MEW he, want het is geen babes toernooi :cab:

Geplaatst
Ja, toch niet MEW he, want het is geen babes toernooi :cab:

Nope. Vind dat ze de laatse paar jaar wel echt goed bezig is, maar ik weet niet eens of ze de lijst gaat halen.

Geplaatst

Ik zal toch m'n best moeten doen niet ook een beetje op looks te selecteren. ;c

Geplaatst
en volgens mij mis ik niemand

Mwoah :P

Actrices erin zetten op basis van 1 film vind ik ook wel een tikje twijfelachtig. Maargoed misschien heb ik er zelf ook zo eentje straks, wie weet.

Geplaatst

Thijs' nummer 1 heeft denk ik rood haar. :checkit:

[MENTION=9770]Miz[/MENTION]; wil je inderdaad aller tijden? Dan is het wel terecht ook overleden actrices erin te zetten. Mij maakt het niet zoveel uit, maar daarmee onderscheid je dit toernooi wel nog wat beter van die uit 2012.

En is het op basis van films, of algemeen? Want ik zie Koen bv. obv series doen, maar dat was ik eigenlijk niet van plan.

Met overleden actrices kan ik denk ik trouwens wel zelfs een top 50 in elkaar jassen. :)

Geplaatst

Actrices erin zetten op basis van 1 film vind ik ook wel een tikje twijfelachtig. Maargoed misschien heb ik er zelf ook zo eentje straks, wie weet.

Ja zoals ik al aangaf, actrices vind ik een stuk lastiger dan acteurs, omdat die nauwelijks hoofdrollen krijgen (in vergelijking met mannen), daarom dat ik dan ook hier eerder voor actrices kies die in één film heel goed waren.

Geplaatst

1y97ok.jpg

1. wgb.gif Kate Winslet | Titanic

2. wua.gifYana Novikova | Plemya

3. wca.gif Rachel McAdams | The Notebook

4. wus.gif Ellen Burstyn | The Exorcist

5. wgb.gif Carey Mulligan | Drive

33n9edg.jpg

6. wse.gif Alicia Vikander | Ex Machina

7. wbe.gif Veerle Baetens | Code 37

8. wus.gifMaika Monroe | It Follows

9. wus.gif Jessica Chastain | Interstellar

10. wes.gif Laia Costa | Victoria

15eicdg.jpg

11. wgb.gif Holliday Granger | The Borgias

12. wau.gif Emilie De Ravin | Lost

13. wil.gif Natalie Portman | Léon

14. wau.gif Mia Wasikowska | The Kids Are All Right

15. wca.gifEvangeline Lilly | Lost

10z3dd4.jpg

16. wus.gif Linda Blair | The Exorcist

17. wit.gif Jasmine Trinca| La meglio gioventu

18. wus.gifChloe Grace Moretz | If I Stay

19. wde.gif Julia Jentsch | Die Fetten Jahre Sind Vorbei

20. wfr.gif Marion Cotillard | Jeux d"enfants

110dixw.jpg

21. wus.gif Scarlett Johansson | Her

22. wus.gif Julia Roberts | Closer

23. wgb.gifKeira Knightley | Pirates

24. wru.gif Oksana Akinshina | Lilya 4-Ever

25. wus.gif Jodie Foster | The Silence of the Lambs

Jeugdidool: wde.gif Aglaja Brix | Die Pfefferkorner en wde.gif Vijessna Ferkic | Die Pfefferkorner

Grootste talent: wus.gif Mackenzie Foy | Interstellar

Slechtste actrice: wus.gif Cameron Diaz | Bad Teacher

Meest overschatte actrice: wus.gif Charlize Theron | Snow White and the Huntsman

bewerkt door Lakigigar

Geplaatst

Zelfde hier. Kan er weinig aan doen. Ze zijn bijna zo goed als allemaal op basis van één sterke prestatie gekozen (op kate winslet & maika monroe na - burstyn maakte minder indruk op me in requiem for a dream, rest heb ik maar één sterke film/serie van gezien), vandaar ook de enkele onbekendere actrices in mijn lijst. Het probleem is dat vrouwen minder vaak voorkomen in de hoofdrol van films, en ze ook minder vaak een indruk na kunnen later. Echter kunnen vrouwen me wel aanspreken op basis van mysterie, gevoel en uitzonderlijke acteerprestaties. Het zit gewoon totaal anders ineen, en enkel als je echt zot veel films kijkt, zal je ze goed kunnen beoordelen, dus ik iets minder.

Er zijn zelfs actrices gekozen op basis van series (Lost, The Borgias, .. ), op basis van een stem (Her), en op basis van een prestatie op jonge leeftijd (Léon)

bewerkt door Lakigigar

Geplaatst

Een lijst allertijden zou mij idd ook beter liggen ;sm;

En Vahnstad(of whatever je naam nu is), je voegt foto's toe alsof het een babe toernooi is :cab: Neem dan iets uit films ofzo.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.