Mangata Geplaatst 16 november 2015 Share Geplaatst 16 november 2015 Leuk initiatief, die Wild Card. Gelijk een teampje te pakken. Kom maar op, [MENTION=15750]bas2204[/MENTION];! ;c [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; Is het nu zo dat ik weer een liedje van Plaine moet kiezen of? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 16 november 2015 Auteur Share Geplaatst 16 november 2015 Leuk initiatief, die Wild Card. Gelijk een teampje te pakken. Kom maar op, [MENTION=15750]bas2204[/MENTION];! ;c [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; Is het nu zo dat ik weer een liedje van Plaine moet kiezen of? Ja een ander nummer van Austin Plaine Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 16 november 2015 Share Geplaatst 16 november 2015 (bewerkt) Wat een eer om af te mogen aftrappen met de battles! :) Om te beginnen met Lotus Crush: Een meer dan prima nummer in mijn ogen! Net als de auditie een redelijk rechttoe-rechtaan lied, maar dat hoeft helemaal niet slecht te zijn. Sterker nog, de consistentie van deze band laat zien dat Lotus Crush echt een eigen stijl heeft. Ook leuk om te zien (of beter gezegd: horen) dat deze zanger in dit nummer een heel ander stemgeluid heeft in vergelijking met de blind auditions. De zanger heeft een echte rockstem welke uitstekend past bij de muziekstijl. Gevaar voor deze band is wel dat de nummers niet 'te makkelijk' moeten worden. Rechttoe-rechtaan moet dus niet omslaan in oppervlakkig. Echte goede bands onderscheiden zich van de rest door albums te maken die over de gehele linie aantrekkelijk, uitdagend en vernieuwend zijn om naar te luisteren. Dan Portugal. The Man. Ik moet toegeven dat ik behoorlijk hoge verwachtingen had na afloop van de blind auditions, zeker toen ik zag dat deze band in de FMusic lijstjes van menig forumlid voorkomt. Na afloop van deze battle moet ik echter eerlijk zijn: die verwachtingen zijn niet geheel ingelost. Dit nummer heeft dezelfde vrijblijvendheid als Creep In A T-Shirt. Echter, waar Creep In A T-Shirt zich prima staande hield in de auditieronde, daar heb ik het gevoel dat dit liedje te vlak en kabbelend is. Dit is een slecht voorteken, want hierdoor twijfel ik er sterk aan of Portugal. The Man zich wel staande kan gaan houden in de finale. Daarnaast zou ik graag eens een keer het échte stemgeluid van de zanger willen horen, zonder dat de zang dubbel opgenomen en afgemixed wordt. Tot slot mijn analyse wat betreft Lovebug. Qua muziekstijl valt deze band redelijk in hetzelfde segment als Lotus Crush. Het nummer is een vrolijk en uptempo liedje, waar op zich niet zoveel mis mee is. Echter vind ik de stem en de muziek bij deze song niet zo goed bij elkaar passen, waardoor het niet één geheel lijkt. Dat is zonde, want bij Truth Is pasten stem en muziek wat mij betreft juist heel goed bij elkaar. Het maakt dat de song mij niet genoeg overtuigt. Bovendien is, zoals ik eerder al impliciet aangaf, de grens tussen rechttoe-rechtaan (in de positieve zin van het woord) en oppervlakkig flinterdun en vrij wazig. Waar Lotus Crush die drempel haarfijn aanvoelt, daar gaat Lovebug er overheen. Gevolg is dat ik Highest Heights niet erg interessant vond om naar te luisteren. Ik heb een battle gezien en gehoord die wat mij betreft eigenlijk geen battle was. Met vlag en wimpel is Lotus Crush dan ook door naar de volgende ronde! Wel raad ik [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; aan om niet direct de kroeg in te duiken en zich te bezatten met allerlei alcoholische versnaperingen, maar om in de plaats daarvan mijn feedback ter harte te nemen en een nog beter en interessanter liedje in te sturen in de eerste live-show. 16 november 2015 bewerkt door Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 16 november 2015 Share Geplaatst 16 november 2015 Jammer, ik had bewust niet een beter nummer ingestuurd om die te bewaren voor de liveshows maar dat was niet genoeg dus blijkbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 17 november 2015 Auteur Share Geplaatst 17 november 2015 Met Lotus Crush als eerste deelnemer aan de liveshows betekend het dat zowel Portugal. The Man als Lovebugs beschikbaar zijn voor een steal. Dan nu over naar team [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; voor zijn eerste battle: 3wOy75FamI4 BdQhoYczwdQ [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 november 2015 Share Geplaatst 17 november 2015 Ik ga hier niet interessant over doen. De keuze was allang gemaakt, en H.E.A.T. is uiteindelijk het slachtoffer geworden. Potentieel winnaar Thomas Azier gaat zonder enige moeite naar de liveshows. Thomas is een pure artiest die gevoel en melodrama naar catchy weet te brengen. Dat lukken er niet veel. Enige jammere is de nummerkeuze: deze had ik dus graag willen bewaren. Maar goed, dan had ik me er misschien maar meer mee moeten bemoeien, of in ieder geval met jou. Doet er verder niet toe: dikke kus voor [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; en om er eens een lekker klef clichétje in te gooien: dit is pas het begin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 18 november 2015 Auteur Share Geplaatst 18 november 2015 Nadat Lotus Crush zich eerder al kwalificeerde voor de liveshows is dat nu ook Thomas Azier gelukt. Een battle die eigenlijk geen moment echt spannend was. Dan nu over naar de eerste battle van team [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; O3XmhFj_64Y cATxrTVRAVc [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 18 november 2015 Share Geplaatst 18 november 2015 Allereerst Jeroen. hartstikke bedankt, je stelt me meteen voor vermoedelijk mijn lastigste battle deze ronde. Voordat ik begin met mijn opmerkingen, wil ik aangeven dat ik naast het luisteren naar deze nummers, natuurlijk ook de achtergrond en repertoires danwel genres van mijn team heb opgezocht. Dat heeft niet de hoofdmoot in mijn beslissingen, maar ondersteund deze wel. We beginnen met Austin Plaine. Uiteindelijk dankzij een Wildcardje aan m'n team gevoegd. Leek mij een prima keuze, ik wilde immers de twee singersongwriters in mijn team tegenover elkaar zetten, en met de beste doorgaan naar de liveshows. En waar ik al bang voor was gebeurd, het dwingt mij tot een lastige beslissing. Ik ben erg gecharmeerd van Austin zijn stem. Het is erg fijn om naar te luisteren. Nadeel van Austin vind ik dat de zang wat eentonig/saai overkomt, terwijl dit misschien niet de bedoeling is. Waar ik verder een beetje bang voor ben is dat Austin zijn kruid al redelijk heeft verschoten; zijn eigen VEVO-account heeft nog maar 3 nummers (2 zijn er al gebruikt in auditie en battle). Maar nogmaals, dat zal ik niet als hoofdmoot in de beslissing laten meewegen, aangezien er op andere accounts op Youtube nog andere nummers van hem te vinden zijn. Dan Jaimi Faulkner. Wederom een fijne stem om naar te luisteren, deze is iets rouwer dan die van Austin Plaine. Daarnaast vind ik de muziek die Jaimi maakt iets levendiger, het straalt iets meer vrolijkheid uit. Op stemgebied vind ik Jaimi dan weer iets minder dan Austin. Waar Jaimi nog wel hier en daar een nootje mist, zit Austin eigenlijk altijd op de goede hoogte. Daarentegen heeft Jaimi nog een flink repertoire klaarstaan voor een eventuele liveshow. Iets wat de uiteindelijk beslissing alleen maar lastiger maakt. Na lang wikken en wegen kom ik tot de volgende conclusie: Ik ga voor het beste stemgeluid. We zitten immers bij 'The Voice'. Dat betekent dat ik Austin Plaine meeneem naar de liveshows. Kern is dat we dan goed moeten gaan overleggen over de nummerkeuze, aangezien er niet veel nummers zijn om uit te kiezen. Maar ik val ook terug op een beslissing die ik voor de battles al maakte: liever kwaliteit dan kwantiteit. En daar voldoet Austin dan weer wel aan. [MENTION=28109].Nick[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mangata Geplaatst 18 november 2015 Share Geplaatst 18 november 2015 Joepie. (Y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 18 november 2015 Share Geplaatst 18 november 2015 Ikzelf vond Jaimi Faulkner ook al mijn slechtse inzending die de audities door was gekomen. Jammer, maar begrijpelijk dat hij sneuvelt. Ik moet je wel aanraden nog wat live nummers van Jaimi te luistern [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION];, vooral In My Father's Boots is nog een erg leuk nummer dat nog niet aan bod is geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 19 november 2015 Auteur Share Geplaatst 19 november 2015 Daarmee heeft ook [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; zijn eerste kandidaat voor de liveshows. De volgende battle is er weer eentje uit team [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; DIbHcE8Cv94 S7paK5egV4U [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 19 november 2015 Share Geplaatst 19 november 2015 Het tempo zit er lekker in [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION];! Allereerst Daughter. De zang is wederom gewoon goed. Het stemgeluid is niet bijster origineel, want ik kan zo een paar zangeressen opnoemen die ongeveer hetzelfde geluid hebben. Je hoeft echter niet een origineel stemgeluid te hebben om The Voice te kunnen winnen. Het liedje is oké maar helaas niet meer dan dat. De auditie maakte persoonlijk veel meer indruk op mij dan Your Kisses. Ik vind het wat aan de eentonige kant en zou graag wat meer variatie in zowel zangmelodie als akkoorden willen zien. Verder overstuurt de zang nogal, maar dat ligt waarschijnlijk aan het filmpje, niet aan de opname. Dan door naar Rich Robinson. Een langzame 6/8e maatsoort is altijd fijn om te horen en dit nummer ligt dan ook gewoon prima in het gehoor. De muzikaliteit spat ervan af, getuige de fijne opvullingen van de piano in het couplet en het relaxed getimede drumwerk. Ook de hammond is een absolute toevoeging aan het liedje. Toch mis ik de dynamiek in dit liedje. Er wordt te vaak te veel opgevuld en een paar lege plekken zouden het nummer sterker maken. Verder vind ik de zang oké maar niet van uitzonderlijk niveau. De zanglijnen zijn niet enorm interessant om naar te luisteren. Van tevoren dacht ik dat deze battle afgetekend gewonnen geworden zou worden door Daughter. Echter, door een zwakke inzending van Daughter en een sterk nummer van Rich Robinson, in ieder geval op muzikaal gebied, is deze battle toch weer spannend geworden. Toch vond ik de battle jammer genoeg niet van hoog niveau. Ik heb mijn keuze uiteindelijk gemaakt op basis van twee criteria: de zangkwaliteiten en de door mij ingeschatte potentie om deze wedstrijd te winnen. Uiteindelijk ben ik daarmee tot de conclusie gekomen dat Daughter deze battle met een fotofinish wint. Maar voor [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; is er nog heel wat werk aan de winkel. De eerste liveshow moeten we knallen en dat kan alleen met een liedje waarin meer dynamiek en interessantere zanglijnen te bespeuren zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 19 november 2015 Share Geplaatst 19 november 2015 Helemaal eens met je feedback [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; Ik ben erg tevreden dat je de slechte geluidskwaliteit niet in rekenschap nam, daar vreesde ik vooraf wat voor. Ik beaam tevens je kritiek op het nummer als zijde éénzijdig, langdradig. Voor de battle heb ik bewust gezocht naar een nummer waarbij de zang zo naakt mogelijk werd gebracht. Bij eerdere afwijzingen had je het over het naar de achtergrond verdwijnen van de stem onder layers van geluid, dus was ik daarvoor op mijn hoede. Ik wilde hiermee tegelijk het prachtige stemtimbre van Elena Tonra extra in de verf zetten, ook al wist ik dat hierdoor andere basiselementen hadden ingeboet. Uiteindelijk werd dat Daughter bijna noodlottig, maar er wordt je komende ronde(s) bewezen dat je de juiste keuze maakte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 19 november 2015 Share Geplaatst 19 november 2015 Je hebt het inmiddels waarschijnlijk al gemerkt, maar Rich Robinson is van nature dan ook geen zanger [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION];. Ik weet niet of je hem hebt gegoogled, of dat je het misschien al wist, maar hij was de gitarist van The Black Crowes, een erg goede band uit de jaren '90. Zijn broer, Chris Robinson, was in die band de zanger en Rich deed als achtergrondzanger wel eens mee. Nu The Black Crowes uit elkaar zijn (en daarvoor trouwens ook al) heeft Rich zijn soloproject. Hierin hoor je nog altijd dat Rich niet de meest getalenteerde of bijzondere zanger is, maar voor mij maakt hij dit ruimschoots goed met de muzikale invulling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 november 2015 Share Geplaatst 19 november 2015 Morgen horen jullie weer van me denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 20 november 2015 Auteur Share Geplaatst 20 november 2015 Daarmee heeft [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; zijn tweede liveshow kandidaat binnen. Nu weer over naar team [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; voor zijn tweede battle: vLqXhwCNKjQ uvzPilP6ke8 [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Daarnaast moet ik van [MENTION=1026]himan[/MENTION]; zijn battlenummers nog krijgen en van [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; de indeling van de battles. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 november 2015 Share Geplaatst 20 november 2015 Mijn battles: Ik heb ervoor gekozen om zoveel mogelijk soortgelijke deelnemers tegenover elkaar te zetten. Aangezien ik 9 deelnemers in mijn team heb moet er één battle plaatsvinden met 3 deelnemers tegelijk. De eerste keuze vond ik redelijk makkelijk, namelijk de twee zangeressen tegenover elkaar zetten: Alessia Cara [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; versus Marika Hackman [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; Dan hou ik eigenlijk nog één soloartiest over en 6 bandjes, dus het kiezen wordt nu wat lastiger. Eerst zet ik maar de wat meer psychedelischere deelnemers uit mijn veld tegenover elkaar. Daarmee bedoel ik: PAUW [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; versus Real Estate [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; Verder vind ik 3 bandjes wel een beetje vergelijkbaar met elkaar, een beetje de indierockerige gasten: Metronomy [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; versus Django Django @Yves; versus Kassassin Street [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; Dat betekent automatisch dat ik de volgende deelnemers overhoud. Last but not least: The Cat Empire [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; versus Henrik Freischlader [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; Misschien een beetje lullig voor onze Bas, maar heb verder niet echt op de namen erachter gekeken. Nu weet hij in ieder geval dat er iets van hem doorgaat naar de volgende ronde! Jullie zijn vrij in wat jullie insturen. Uiteraard moet je genoeg kwaliteit insturen voor de volgende ronde, maar misschien moet je je hoogtepuntjes nog uitstellen voor de volgende ronde? Ik zal jullie beoordelen op basis van verschillende aspecten, dus het gaat wel een beetje om het totaalpakket. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 21 november 2015 Share Geplaatst 21 november 2015 Even voor alle duidelijkheid: In tegenstelling tot Fabian ga ik compleet blanco de battles in. Ik beluister het repertoire van de artiesten dus niet van tevoren en beoordeel dus puur de liedjes die ik in de battles voorgeschoteld krijg. [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; Mooi om te zien dat je de nummerkeuzes op een bedachtzame manier maakt en dat je hierbij ook rekening houdt met eerdere feedback! Dit schept wat mij betreft vertrouwen voor de volgende ronde(s). De zang lag er dit keer mooi en netjes bovenop, dus daar lag het inderdaad zeker niet aan! Nu wordt ik ook steeds nieuwsgieriger naar je inzending van Stars, maar ik laat maar gewoon weer verrassen! [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; Bedankt voor de aanvullende informatie! Maar The Black Crowes ken ik zeker wel! Ben het met je eens dat het muzikaal gewoon prima in elkaar zit, maar ik moet, omwille van de eigenschappen van de wedstrijd, toch vooral beoordelen op basis van de zang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 21 november 2015 Auteur Share Geplaatst 21 november 2015 Tijd voor de eerste battle in team @chiemel: 4S0JfPiU6Uo 5X0KVi9tiSk [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 22 november 2015 Share Geplaatst 22 november 2015 Tijdens de eerste ronde vond ik bij Alessia Cara haar stemgeluid de doorslag geven. Dat stemgeluid verdwijnt uiteraard niet zomaar. Dit liedje klinkt ook wel gewoon weer aardig. Het luister gewoon wel lekker weg, klinkt 'relaxed'. Een leuk popnummertje die niet echt een hoogtepunt kent. Of dat hoogtepunt nodig was hangt puur af haar tegenstander. Marika Hackman is duidelijker wat alternatiever. Op zich hou ik er wel van als het een beetje alternatief is, dat is misschien ook wel nodig om verder te komen in deze competitie. Ik ben in dit liedje niet helemaal onder de indruk van haar stemgeluid en vraag mij af in hoeverre dat mij in de volgende rondes gaat storen. Het is vrij lastig om tot een conclusie te komen. Uiteindelijk geeft het stemgeluid de doorslag. Daarnaast heb ik al wat meer alternatieve deelnemers in mijn groep zitten, waardoor ik Marika misschien ook niet echt nodig heb om gevarieerd te blijven. Dit betekent dus dat ik voor Alessia Cara kies. [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 22 november 2015 Auteur Share Geplaatst 22 november 2015 (bewerkt) Met Alessia Cara door en alle inzendingen binnen gaan we door met 2 battles per dag. De twee teams die pas 1 battle hebben gehad zijn aan de beurt allereerst team [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; eJ3H0Njb1As _DboMAghWcA En ook de tweede battle uit team [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; dOWUAemDRuw JzISqg7ugWg 1uyYOZ7lXs4 [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; 22 november 2015 bewerkt door Jeroen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 22 november 2015 Share Geplaatst 22 november 2015 Volgens mij klopt de tweede battle niet helemaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 22 november 2015 Auteur Share Geplaatst 22 november 2015 Volgens mij klopt de tweede battle niet helemaal Ik zie niet wat er mis mee is? Ah laat maar zie het al:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 november 2015 Share Geplaatst 22 november 2015 Team Zeus: Battle II Sebastian Lind - Leah McFall Beide artiesten kende ik al, ben ik gecharmeerd van en de keuze is dan ook moeilijk. Met name door de songkeuze. Ik vind dit één van de mindere nummers van Sebastian Lind. Leah daarentegen laat je nooit zitten. Met haar unieke sound en creativiteit weet ze altijd wel iets goeds neer te zetten. Ook dit. Deze battle is eigenlijk best wel heel dik gewonnen door Leah. Knock-out. Boem. Wat een zangtechniek ook, zij heeft één van de beste vrouwlijke stemmen die ik ken en dan zit je bij een programma als The Voice goed. Het is echter niet Leah met wie ik door ga naar de liveshows. Mijn keuze valt op Sebastian Lind. Aan dit nummer valt het niet af te zien, maar ik weet dat hij meer een emotie-zanger is en dat dat me straks verder gaat helpen door de eerste schifting. Winnaar: Sebastian Lind De overige coaches zouden er wel goed aan doen om Leah te 'stelen'. Verreweg - zangtechnisch - de beste vrouw die op dit moment meedoet. Jullie zouden wel gek zijn om het niet te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 22 november 2015 Share Geplaatst 22 november 2015 Nou sorry Zeus maar deze laat ik toch echt aan me voorbij gaan. Ik irriteerde me kapot aan de theatrale maniertjes van de dame in kwestie. Haar doel is niet het overbrengen van emotie maar laten blijken hoe goed ze wel niet kan zingen. Eeuwig gemekker waarmee je deze wedstrijd echt niet gaat winnen. Bizar dat jij haar wel kan waarderen; had ik niet achter je gezocht.... [emoji14] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten