Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Recommended Posts

Haha die supporters van Standard. Wat een bende idioten

Is natuurlijk ook niet de eerste keer.

Enige oplossing is gewoon om Standard fans te weren bij dit soort matchen. Krijg je natuurlijk weer gemelk over competitievervalsing.

Alleszins stel ik me toch serieuze vragen bij de stewards en politiediensten die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid.

Kan enkel uit mijn eigen ervaring op Anderlecht spreken, maar daar krijg je tegenwoordig al een stadionverbod als je op de hekken klimt.

Lijkt me kinderlijk eenvoudig om die bommetjes gooiers te identificeren en uit het stadion te weren.

Punt is gewoon dat ze daar op Standard bang hebben van hun eigen supporters. Cf. ook dat interview van Jankovic

Edited by Scifo

Tja, het is voor beide clubs inderdaad niet de eerste keer.

Sowieso de derby een aantal jaar zonder fans lijkt mij de enige oplossing.

Stewards hadden hier gisteren trouwens niks mee te maken, die mochten enkel toekijken hoe de politie fouilleerde. Mocht zo'n 10 man per minuut binnen terwijl er 2.000+ mensen mee waren. Ongeziene taferelen met wachtrijen die gerust voor een nieuw Heizeldrama gezorgd konden hebben.

Blijft natuurlijk het probleem dat je die gasten er niet tussen uit krijgt. Deze keer lag het echter niet aan de ultras, die hebben continu gevraagd ermee te stoppen en zijn op zoek gegaan naar de daders in de tribune. Helaas zonder succes.

Geen compassie en alle vuurwerk- en projectielgooiers een levenslang stadionverbod geven. Identificeren zou inderdaad niet al te moeilijk mogen zijn zeker met hulp andere supporters. Als club, trainer, spelers en supportersvereniging moet je duidelijk maken dat zo'n uitschot niet thuis hoort in de club. Hebben daar bij Antwerp ook erg veel last van, marginalen die denken dat ze boven de club staan.

In plaats van de schuldigen te zoeken lekker iedereen straffen, achterlijke beslissing. Zo los je ook niks op.

Inderdaad.

Ik vraag me sowieso af waarvoor spotters, stewards en andere politiediensten dan eigenlijk dienen? Voor de misdadigers die hun middelvinger opsteken? Voor de criminelen die vijf seconden in het hek hangen als er gescoord wordt? Tjonge jonge...

Jackers debuteert vanavond. Toch iets om naar uit te kijken dan. Pozo geschorst, Susic geblesseerd. Dus waarschijnlijk 4-4-2. Met Karelis& Samatta + Heynen& Ndidi. Of Sabak moest ook zijn 1ste basisplaats krijgen natuurlijk.

Sassuolo speelt ook met B-ploeg. Zo zouden Politano en Berardi rust krijgen.

Edited by Jaspeeer123