Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Recommended Posts

Heeft ze toch ook behoorlijk onmogelijk gemaakt in Nijmegen? Hoe zie jij dat?

Ik kan me er totaal geen druk om maken. Hij had een Jupiler League contract bij ons toen Leeds United vorig jaar concrete interesse in hem had en een, in vergelijking met zijn NEC-contract, verschrikkelijk goed salaris voorschotelde. Dat weigerde NEC en daar was Limbombe heel teleurgesteld over, wat gewoon logisch is. Heeft toen twee weken niet gespeeld. Niet netjes, maar wel begrijpelijk. Vervolgens werd vorige zomer de afspraak gemaakt dat hij deze zomer bij een goed bod mocht vertrekken. In zekere zin moest Limbombe vertrekken, want NEC heeft gewoon het geld nodig. NEC werkt dit seizoen met een spelersbegroting van drie miljoen en er zijn nog een hoop schulden. We moeten uiterlijk september volgend jaar uit categorie 1 zijn, anders komen we in de problemen met de licentie. Als je dan een speler voor twee miljoen kunt verkopen heb je geen keuze. Waren meerdere clubs met interesse, Limbombe wilde per se naar Brugge. Probleem was dat Brugge minder bood dan de andere clubs waardoor NEC dat bod logischerwijs afwees. Daarover werd Limbombe boos, kan ik ook wel begrijpen hoor. Als speler wil je ook gewoon inspraak hebben in waar je gaat spelen. Uiteindelijk heeft Brugge de vraagprijs geboden, is prima zo voor alle partijen.

Goh wat blijft die Simons een fenomeen he (dat 'ie überhaupt nog aan het voetballen is).

Laatste tien minuten gekeken overigens. Van plan de Eerste Klasse wat intensiever te gaan volgen, laatste paar jaar echt heel slecht gevolgd. Enkel uitslagen en tussenstand checken, zag zelden beelden.

Dat is een prima verklaring inderdaad, nee maar dan is het gewoon win-win voor iedereen. Spelersbegroting van 3 miljoen is wel erg weinig zeg.

Toen we degradeerden was het 5 miljoen, vorig jaar 3,5. Wordt dus een zwaar seizoen. Vandaag met 5-1 verloren van Zulte Waregem, geen geweldige ploeg geloof ik.

Toen we degradeerden was het 5 miljoen, vorig jaar 3,5. Wordt dus een zwaar seizoen. Vandaag met 5-1 verloren van Zulte Waregem, geen geweldige ploeg geloof ik.

Hebben wel goed ingekocht deze zomer, schat dat ze zevende gaan worden dit seizoen. Dus geen schande dat je daar van verliest, alleen de uitslag is mss wat overdreven

Hey jongens, wat is het Spielverlagerung/Catenaccio van België? Bestaat zoiets? Zeg maar een voetbalblog dat wat dieper op tactiek en achtergronden ingaat. Zou chill zijn als iemand iets weet :)

Dat bestaat (zover ik weet) helaas niet, echt een schande

Leuk bedankt! (y)

Vandaag eerste match van KVM gezien dit seizoen (op fandag tegen Iraklis). Positief verrast met het voetbal dat ik vandaag zag. Onze kern is echt wel beter uitgebalanceerd dan vorig seizoen. Schouterden vandaag voor mij man van de match. Ontzettend veel gewerkt, zowel aanvallend als verdedigend, steeds aanspeelbaar, speelt met de blik vooruit (net als El Messaoudi trouwens, sterk gespeeld deze jonge gast) en paar heel goeie voorzetten. Veel beter dan Claes. Verder lijkt Filipovic een heerlijke aankoop, zit overal tussen, speelt met veel druk op de man en heeft een goeie balbehandeling. Verademing tov Steven. Kolovos gaat ook een schot in de roos worden. Croizet ongelukkig begonnen, maar nadien sterk herpakt met enkele mooie flitsen van zijn kant. Vanlerberghe en Bjelica vond ik vandaag ook héél sterk, en Rits en Crepulja waren ook echt goed.

Paulussen was de minste van de hoop vond ik, als je zag wat Schouterden op links bracht en je ziet wat "onze witte" op rechts dan doet... Sja.