Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

Leuke avond gehad gisteren. :) Gelijkopgaande eerste helft ondanks rode kaart van Okaka(Wat was daar eigenljk gebeurt?), maar we hebben het vaak moeilijker tegen 10 dan tegen 1(Remember Gent.) Moet ook gezegd worden: De inbreng van DeCamargo zorgde voor een ommekeer, heeft 2 assists achter zijn naam staan gisteren. En dan de goalen van El Maestro en Karelis: Pure klasse. Jammer dat Gent wint, nu moet je volgende week gaan winnen daar. Maar om de een of andere reden zie ik ons dat wel doen. Gewoon omdat we een kwalitatief betere selectie hebben dan Gent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Fauw, die weggaat straks, in de basis op rechtsback en geen Dion Cools, daar snap ik dus echt niks van

Waar staat dat ergens? 'k Dacht ergens gelezen te hebben dat Club hem een voorstel had gedaan voor een extra jaar met (fel) verminderde voorwaarden en dat hij daarom nog wat twijfelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk voor jullie houdt Croizet zijn kopke er bij, als iets hem niet aanstaat zal je het wel geweten hebben. Ik verwijs naar de boycot tegen Jacky waarbij hij met opzet slechte wedstrijden gespeeld heeft.

Voor de rest waardige vervanger van Hanni als ie zijn niveau kan behouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanni officieel naar de Mauves en Croizet naar ons.

Schrijvers en Marquet + nog enkele niet nader bekende spelers zouden onderweg zijn.

Schrijvers en Croizet spelen toch op dezelfde positie? Zou dom zijn om Schrijvers uit te lenen dan.

Overigens aan de Anderlechsupporters die gisteren elkaar begonnen te meppen na de match: Losers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schrijvers en Croizet spelen toch op dezelfde positie? Zou dom zijn om Schrijvers uit te lenen dan.

In ons systeem is er plek voor beide spelers:

----------------------- X

------ Cocalic - De Witte - Bjelica

Chen ----------- X - Rits ------------ Schouterden

------------- Croizet - Schrijvers

-------------------- Verdier

Bank: Moris, Paulussen, Vitas, El Messaoudi, Crepulja, Leal, De Petter, Matthys, Claes, Vanlerberghe

Transfers: JF Gillet en Cisse trekken normaliter naar Standard, Veselinovic gaat (hopelijk) ook weg. Nieuwe TD, Rik Vande Velde, heeft gezegd de centrale as te willen versterken wat ik alleen maar kan toejuichen. Schrijvers lijkt binnen en een nieuwe spits mogen we ook verwachten. Goed, want op een knotsgekke en onvoorspelbare mens/voetballer als Verdier kan je geen heel seizoen bouwen.

Verder worden als namen voor in doel o.a. Dutoit en Kaminski genoemd, Coosemans zien we sowieso niet meer terug. Spelersgroep wilt 'm er absoluut niet meer bij. Ook inderdaad Marquet en Milosevic zijn in beeld. Zou wel eens een leuk seizoen kunnen worden Achter de (vernieuwde) Kazerne (y)

bewerkt door Bingbangboem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom is Coosemans niet meer gewenst?

Het bestuur wilde hem een tweede kans geven, maar de spelers willen 'm er absoluut niet meer bij. Zal wel bepaalde dingen gezegd hebben die niet door de beugel kunnen, naast zijn uitspraken over Moris en Vande Walle natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bon, vierde plaats is het dus geworden. Mits wat meer geluk in de playoffwedstrijden had een derde plaats er zeker in gezeten. Toch een goed seizoen gedraaid, zeker na de teleurstellende seizoenen afgelopen jaren. Nu dat Europees ticket bemachtigen, de kern zoveel mogelijk bijeenhouden en versterken en dan doen we volgend jaar mee om het kampioenschap. Tevreden toch wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we dan toch eindeseizoensreviews gaan doen...

Sels: Beste doelman in België, dat is duidelijk in mijn ogen. De enige sterkhouder die ook echt heel het seizoen goed gespeeld heeft. Verdient zijn transfer naar het buitenland enorm, misschien dat dan Willie hem niet vergeet?!

Vandenbussche: Doelman op leeftijd als tweede keeper, heeft ocharme maar 1 wedstrijd in de beker mee mogen doen. Ideaal als doublure zolang hij die rol zelf ziet zitten.

Yannick Thoelen: Selectie opvulling, zie geen toekomst voor hem bij Gent.

Nana Asare: Men spreekt over Kums, Sels & Depoitre maar Asare is minstens even belangrijk. Heeft ervaring, speelt altijd minstens degelijk en werkt hard voor de ploeg. Secure verdediger die ook offensief heel goed van waarde is. Niets voor niets dit seizoen de supportersprijs gewonnen.

Hatem Abd Elhamed: Met veel poeha weggekaapt van de grote vijand Brugge, dat moesten we geloven. Denk eerder dat ze in Brugge al zagen dat hij twee keer niks is. Toegegeven, zware blessure gehad maar zelfs fit rekende Hein niet op hem. Zegt genoeg.

Rami Gershon: Helft van het seizoen gemist wegens zware blessure maar na de winter terug en hij deed dat goed. Ondanks de dip kon er op de defensie niet zoveel gezegd worden, mede dankzij hem.

Stefan Mitrovic: Beste verdediger voor de winterstop, daarna weggezakt. Gent heeft nog altijd nergens gezegd dat ze zijn aankoopoptie gelicht hebben, maar ik hoop dat dat al lang gebeurd is. Ijzersterke verdediger, verwacht hem volgend seizoen weer in de basis.

Lasse Nielsen: Puur verdedigend OK, uitvoetballend slecht. In feite is hij een meer dan degelijke doublure maar als je elk jaar voor de titel wilt spelen heb je een betere basispion nodig.

Rafinha: Degelijk, nooit klagen over zijn invallersrol en spelen waar de coach hem vraagt te spelen. De ideale doublure. Hij verlengt zijn contract niet, na 5 jaar Gent gaan we hem missen.

Thomas Foket: Beetje stilgestaan in zijn progressie dit jaar, veel te wisselvallig ook. Als offensieve rechtsback gaat hij ook serieus aan zijn voorzet mogen werken.

Mbark Boussoufa: Sportief gezien had ik er meer van verwacht maar toch is hij zeker van waarde geweest. Daarnaast was het een jeugdheld dus hem terugzien in een Gentshirt was zalig. Ik hoop dat hij wil blijven... Al zal dat ijdele hoop zijn vrees ik.

Lucas Deaux: Ze wilden hem al vorige zomer halen maar moesten wachten tot de winterstop. In de matchen dat hij meespeelde maakte hij nog niet zo'n overtuigende indruk maar het is nog veel te vroeg om hem al af te schrijven.

Brecht Dejaegere: Slecht aan het seizoen begonnen, publiekelijk aangepakt door de coach wat geholpen heeft. Hij is er weer doorgekomen en werd zelfs de beste man op het veld. En dan... die kutblessure. Maar dat betekent wel dat hij hier volgend seizoen zowiezo nog is. Positief bekijken dus, ik zie hem enorm graag bezig.

Sven Kums: Terechte gouden schoen, de patron op het middenveld. Slimme voetballer, na die gouden schoen kreeg hij het wat lastiger maar dat is niet abnormaal. Ook voor hem zal wel interesse zijn al blijf ik hopen dat ze hem kunnen houden.

Thomas Matton: Wist niet goed wat we van hem konden verwachten, maar leuke voetballer. Leuk om als doublure te hebben.

Danijel Milicevic: Ook hij weggezakt, vooral na de Champions League. Probleem was dat hij ook niet echt directe concurrentie had op zijn positie. Denk dat hij zal weggaan, kon vorige zomer al weg maar bleef toen dankzij de Champions League.

Rob Schoofs: Helaas amper kansen gekregen omdat hij nog niet volledig klaar zou zijn. Ik verwacht er echter heel veel van in de toekomst.

Hannes Van der Bruggen: Weggedrongen naar de bank & tribune. Vrees dat het niveau te hoog is geworden voor hem, zou voor beide partijen beter zijn als hij zijn carriere elder kan voortzetten. Helaas, want we hebben al zo weinig tot geen jeugdspelers.

Renato Neto: Harde werker op het middenveld. In recupereren is hij erg goed en kan zelfs een uitstekende cross pass geven bij momenten. Heeft echter een leider naast hem nodig of hij verzuipt.

Kenny Saief: Er doorgekomen dit seizoen en gedurende de dip de laatste maanden één van de betere spelers op het veld. Hopelijk zet hij die stijgende lijn door.

Kalifa Coulibaly: Lange slungel die het nooit niet slecht deed. Ik zie hem nog doorgroeien volgend seizoen, hij heeft wat. Zijn goal op Lyon maakt hem zowiezo al legendarisch!

Laurent Depoitre: Het is dat ik de tijden van Mido en Aarst niet heb meegemaakt, anders zou ik misschien nog kunnen twijfelen als ik zegt dat hij de beste spits is die ik in Gent bezig heb gezien. Ongeloofelijk hoe balvast hij kan zijn en op een verdediging kan wegen. Wel nog beetje aan het scorend vermogen werken.

Simon Diedhiou: In de momenten dat hij een kans kreeg heeft hij absoluut niks laten zien. Waar hebben ze die vandaag gehaald?!... Kan haast niet anders gehaald zijn om een makelaar te plezieren. Weg ermee!

Peter Oliyanka: Quasi heel de terugronde geblesseerd geweest, kan in feite niks gezegd worden over hem.

Moses Simon: We zien tegenwoordig maar enkele flitsen van de oude Moses. Jammer genoeg. Ik hoop dat hij deze vakantieperiode nu gebruikt om goed uit te rusten en niet met Nigeria gaat gaan spelen.

Gustav Wikheim: Binnengehaald als veelbelovend talent, maar amper kansen gekregen. Maar in mijn ogen nog te vroeg, na een aanpassingsperiode nu en de voorbereiding van komend seizoen denk ik dat we de echte Wikkie gaan zien.

Benito Raman: Heel ongelukkig seizoen en veel meer naast het veld van zich laten spreken dan erop. Ik vind hem anders niet zo slecht: snel, werkt hard en dwingt daarmee toch wat kansen af. Zijn uitleenbeurt aan STVV was ook geen groot succes. Als hij zijn kop in orde heeft gekregen kunnen we hem volgend seizoen zeker gebruiken, anders... tja... denk ik dat zijn verhaal over is bij Gent.

Depoitre gaat zowiezo vertrekken, en Sels zal ook niet te houden zijn. Dan valt het nog maar af te wachten wat er met Kums en Milicevic gaat gebeuren. Dit mogen ze gaan halen deze zomer:

- rechtsback die de concurrentie kan aangaan met Foket

- nummer 10 als concurrent voor Milicevic of als basisspeler als Mili vertrekt

- centrumspits om Depoitre's plaats in te nemen

- keeper voor de basis

Link naar opmerking
Deel via andere websites