Glenn08 Gepost February 25 Share Gepost February 25 2 minuten geleden zei Oerlie: je meent toch niet dat je het qua niveau goed vond? Zo veel individuele fouten en slordigheden, zeker tot aan de 1-1. Arbitrage was ook een drama, zeker bij die afgekeurde goal bij die handsbal, duurt bij de VAR veel te lang voor die beslissing genomen werd (en dan nog de scheids zelf laten kijken). Maar wellicht dat mijn verwachtingen te hoog lagen, volg normaal meer eredivisie, en PSV speelt dit seizoen natuurlijk erg sterk. Anderlecht zuigt al een heel seizoen stenen uit de grond, en staat 2de. Is gewoon een beetje de competitie van de armoede dit seizoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Gepost February 25 Share Gepost February 25 Ik vond het een boeiende topper. Anderlecht was heel gretig en het was een leuke wedstrijd als neutrale toeschouwer, met een verdiende overwinning voor RSCA. Brugge durfde weinig en heeft dat op het einde cash betaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lensherr Gepost February 26 Share Gepost February 26 Ik heb alleen de samenvatting door omstandigheden gezien en Stroeykens begint er wel door te komen zeg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost February 27 Share Gepost February 27 Een update. De 5 onderste ploegen allemaal nog een heel zwaar programma. Bovenin Anderlecht en Cercle met op papier makkelijke wedstrijden, maar in de laatste weken zijn er altijd verrassingen bij de teams die vechten tegen degradatie. Union heeft een lastig schema, maar bij hen zegt dat (tot nu toe) weinig. Genk kan weleens geluk hebben met zijn laatste 2 wedstrijden waar er dan voor de tegenstander (waarschijnlijk) weinig druk op staat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost February 27 Share Gepost February 27 Genk-Standard blijft natuurlijk een topper, of Standard nu nog iets voor te spelen heeft of niet, ze gaan hun sowieso 100% geven. We waren zowel tegen RWDM, als tegen Charleroi niet denderend. Benieuwd hoe de ploeg gaat spelen tegen Brugge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost February 28 Share Gepost February 28 Citaat Een bijzonder verhaal uit België. Daar wordt het personeel van de Belgische voetbalbond aan een onderzoek onderworpen, nadat eerder deze maand een rapport over VAR-beslissingen naar de media werd gelekt. Piet Vandendriessche, de nieuwe CEO van de Koninklijke Belgische Voetbalbond, heeft een extern bedrijf ingehuurd om 'de mol' onder zijn personeel te vinden. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Scheidsrechters en leden van de PRD (Profesional Football Referreeing Department) moeten een overeenkomst tekenen om hun telefoons en laptops in te leveren voor onderzoek. Deze kunnen ze een paar uur later weer ophalen. Wie de overeenkomst weigert te tekenen, is logischerwijs gelijk verdacht. Het gelekte document bevatte evaluaties van beslissingen van de VAR, gegevens die in principe geheim zijn. De Belgische scheidsrechters zouden de bekendmaking van de informatie zien als een aanval op hun persoonlijke vrijheid. Genoeg reden voor Vandendriessche om rigoureus in te grijpen. Het rommelt al langer in het Belgische voetbal. De Duitser Herbert Fandel, afdelingshoofd van de scheidsrechters, is al ontslagen. Ook de samenwerking met Bertrand Layec, de Franse technisch directeur van dezelfde afdeling, wordt na dit seizoen beëindigd. Het hoofd ontwikkeling van de scheidsrechters, Frank de Bleeckere, ligt ook al langere tijd onder vuur. Amai, dats wel gekkig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Gepost February 28 Share Gepost February 28 3 uur geleden zei La Pulga: Amai, dats wel gekkig. Only in Belgium Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Gepost March 2 Share Gepost March 2 Mooie overwinning tegen en op Cercle. Gent dat nu verliest van Standard geeft ons toch een reëele kans op playoff 1! Wie had dat gedacht een paar maand geleden. 💛❤️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost March 2 Share Gepost March 2 34 minuten geleden zei Bogatyr: Mooie overwinning tegen en op Cercle. Gent dat nu verliest van Standard geeft ons toch een reëele kans op playoff 1! Wie had dat gedacht een paar maand geleden. 💛❤️ Die kans wordt pas echt reëel als ook Genk morgen verliest. Wat ik overigens wel zie gebeuren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Netzwerk Gepost March 3 Share Gepost March 3 2 uur geleden zei Bogatyr: Mooie overwinning tegen en op Cercle. Gent dat nu verliest van Standard geeft ons toch een reëele kans op playoff 1! Wie had dat gedacht een paar maand geleden. 💛❤️ Hasi held, kunnen we straks nog bijbetalen voor een PO1 abbo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Gepost March 5 Share Gepost March 5 ‘Penaltygate’ is beslist: Anderlecht - RC Genk wordt NIET herspeeld https://www.hln.be/belgisch-voetbal/penaltygate-is-beslist-anderlecht-rc-genk-wordt-niet-herspeeld~ada6f092/ 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomFsoccer Gepost March 5 Share Gepost March 5 HOERA ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Gepost March 17 Share Gepost March 17 Ik ben droevig :( 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lensherr Gepost March 17 Share Gepost March 17 (edited) Heintje na het zien van de beelden tussen Westerlo en Genk. Edited March 17 by Lensherr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost March 17 Share Gepost March 17 47 minuten geleden zei Bogatyr: Ik ben droevig :( Ik niet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Gepost March 17 Share Gepost March 17 Zojuist zei FlyD: Ik niet Haha ja, anders had je moeten inleveren zeker, mocht er uiteindelijk degradatie gekomen zijn haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost March 17 Share Gepost March 17 24 minuten geleden zei Bogatyr: Haha ja, anders had je moeten inleveren zeker, mocht er uiteindelijk degradatie gekomen zijn haha Staat geen clausule in mijn contract Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aaron21 Gepost March 17 Share Gepost March 17 Salonremise op het Kuipje, jammer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost March 17 Share Gepost March 17 OEF we zijn er bij. Gaan nu hopelijk zonder druk kunnen spelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Netzwerk Gepost March 17 Share Gepost March 17 Gohja zat met vrienden te kijken en zei nog voor de match voor de grap half, zal wel weer 1-0 worden met goal in de laatste minuut. Daar had ik achteraf gezien beter geld opgezet. Voor mij zit het seizoen er iig op na de zoveelste keer net geen PO1, heb echt geen zin om die saaie play off 2 te volgen of te gaan kijken die Gent toch zal winnen. Buitenlands voetbal en een paar matchkes nog op Lokeren gaan zien it is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aaron21 Gepost March 19 Share Gepost March 19 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Gepost March 19 Share Gepost March 19 Ben vooral eens benieuwd naar de mening van onze noorderburen. Gewoon puur uit interesse. Intussen heeft de thuisploeg van vorig weekend hun coach op straat gezet. @PJHoutman @Hwb @bas huijsmans @Urbeto Om het even te kaderen: https://sporza.be/nl/2024/03/17/schijnvertoning-in-slot-westerlo-genk-maakt-kaa-gent-woest-schande-misschien-heeft-verleden-coach-ermee-te-maken~1710704456252/ https://sporza.be/nl/2024/03/19/bom-bij-westerlo-rik-de-mil-ontslagen-turkse-eigenaars-woest-na-slotfase-tegen-genk~1710845597015/ https://sporza.be/nl/2024/03/18/een-tweetje-tussen-kayembe-genk-en-madsen-westerlo-doet-gunther-schepens-koken-dat-is-erover~1710796146746/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost March 19 Share Gepost March 19 Heb de beelden zelf niet helemaal gezien hoor, voor de filmpjes in jouw linkjes moet ik een account aanmaken om ze te zien. Maar liet Westerlo Genk ook bewust scoren of was het echt pas na de gelijkmaker dat er een salon remise ontstond? Het kan wel altijd beter om het niet zo opvallend te doen en dat je als Westerlo zijnde toch nog de bal in bezit houdt en doet alsof je druk zet. Maar er kan altijd zo'n situatie ontstaan natuurlijk. Vooral als je een relatief korte competitie hebt, heb je kans dat ploegen dichter bij elkaar eindigen. Ik denk dat Gent vooral naar zich zelf moet kijken. Misschien hadden ze zelf meer dan 2 potjes moeten winnen in 2024. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbeto Gepost March 19 Share Gepost March 19 De schoonheidsprijs win je er niet mee, maar die ophef komt op mij een beetje rancuneus over. Dit is niet de eerste salonremise en het zal ook de laatste wel niet zijn. Ik ken hem niet, maar ook hoe zo'n Gunther Schepens zich opstelt: "Ja bij die 1-1 weet je dat het gedaan is, maar dan hoef je het nog niet zo opzichtig te doen!" Alsof de uitvoering van de salonremise voor het gegeven nog veel uitmaakt? Het komt op mij wat treurig over. Het is wat mij betreft dan ook zinniger om het Belgische systeem te bekritiseren dan de mensen die tot dit soort daden overgaan. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost March 19 Share Gepost March 19 Ik heb hier vorig jaar iets over gezegd toen Barendrecht bewust doelpunten slikte om een nacompetitieplek af te dwingen. @Bogatyr Op het moment dat een gelijkspel/nederlaag op sportief vlak voldoende is om handhaving af te dwingen en beide teams zijn daarmee tevreden, dan kun je daar als bond maar één ding mee doen; accepteren. Als je wil dat ploegen altijd vol voor de winst gaan, dan moet je het competitiesysteem op de schop gooien. Verdient dit de schoonheidsprijs? Nee. Maar als Excelsior of Almere City tegen PSV in de 90e minuut op 1-1 staan, dan gaan ze ook tijdrekken in plaats van vol op de aanval te spelen om twee extra punten te pakken. Je kunt clubs niet verplichten om hun eigen positie op het spel te zetten om een 'zo sportief mogelijke' competitie te hebben. Noch Westerlo, nog Genk vallen mijns inziens niets te verwijten. Het enige argument dat je nog kan inbrengen is dat Westerlo nadat het resultaat van Leuven bekend was alsnog va banque had kunnen spelen, maar dan geef je als bond dus toe dat clubs hun handelingen op het veld mogen laten afhangen van tussenstanden/uitslagen elders. Dat lijkt me een nog groter probleem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts