Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei glennix:

Ik woon blijkbaar 45 km van het stadion van Maastricht en  55 km van het Philips stadion in Eindhoven.

Maastricht wil je niet gevonden worden hoor. Was daar laatst omdat zoontje daar keeperstraining had  maar geen gevoelens los gemaakt. Al zou derby tegen Roda wel leuk zijn daar denk ik 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stadsplein in Genk stond weer overvol, nu nog! Vorige week tegen Brugge ook. Clement heeft echt een kampioenenploeg van Genk gemaakt! Het talent was er de vorige seizoenen ook al maar dit seizoen spelen ze echt als een team. Het vertrek van Pozuelo heeft het team zelfs sterker gemaakt!

bewerkt door glennix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei glennix:

We hebben het geflikt, kampioenen !!!!! ??

Volgend seizoen Champions League !??

Dikke proficiat CFVXafk.gif Zag er een deftig feestje uit.

20 uur geleden zei glennix:

En Leko maakt het er niet beter op, is net Preud'homme achterna aan het gaan...

Mwah, nee. MPH was altijd wel een moeilijke vent, bij Leko was het meer de frustratie in het achterhoofd van die opeenvolgende rare VAR beslissingen eerder in de playoffs die kwamen bovendrijven. Vind hem verder veel positiever, ook in het motiveren, dan MPH. Gaat ook qua coaching stijl veel meer van eigen sterkte uit, brengt ook beter voetbal. MPH paste zich veel meer aan en onder hem speelden we soms echt laffer. Maar soit, Leko gaat wss toch ook weer weg dus mja.

20 uur geleden zei Rossi:

tja, Brugge heeft op zich geen slechte selectie. Las wel dat Vanaken in de picture staat in NL? Of dat op dit forum was of ergens anders weet ik niet meer.

Vanaken schijnt interesse te hebben van Ajax en PSV, maar geen idee hoever die interesse gaat. Zit momenteel in een ideale situatie wel bij Club waar de hele ploeg perfect op hem is afgesteld. Ik zie hem niet hetzelfde rendement halen bij Ajax. Daar lopen toch andere type voetballers. Bij PSV zou het wel kunnen.

Wbt de selecties, ik vind die van Brugge en Genk evenwaardig, beide steken in ieder geval boven de rest uit in België. De verschillen liggen (voor mij) in dat ik denk dat de selectie van Club breder is, maar qua potentieel een limiet heeft, en dat Genk dan weer enkele goudhaantjes heeft lopen die het hoger kunnen schoppen dan om het even welke Club speler. Honger was bij Genk dit seizoen ook beduidend hoger, dat zijn dingen die je niet merkt in de playoffs, maar wel in de periode, zeg maar november tot februari, de gure wintermaanden waar Genk zijn niveau hoog kon houden maar Club heel veel dom puntenverlies leed (verliezen op Beveren, thuis tegen ZW en Charleroi, dom punten weggeven tegen Cercle etc), plus dat Genk ook hechter was als team, en imo mentaler sterk stond.

Aan de selectie van Club gaat niet bijster veel veranderen (Wesley wordt wel een enorm verlies), maar aan die van Genk misschien wel dus ben heel benieuwd wat het volgend seizoen gaat worden. En niet te vergeten, beide clubs misschien met nieuwe coaches.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ben ook benieuwd hoe Genk er volgend seizoen uit gaat zien, hopelijk kunnen we de meeste sterkhouders overtuigen om er nog een jaartje bij te doen i.v.m. de Champions League. Ik hoop dat Clement blijft maar ik vrees ervoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Clement is natuurlijk een icoon bij Brugge, heeft er jarenlang gespeeld en is er assistent geweest, daarna voor de 1ste keer hoofdcoach bij Waasland Beveren en na een half seizoen daar naar Genk verhuisd en Brugge is op zoek naar een nieuwe coach dus hij behoort daar tot de topfavorieten om Leko op te volgen. Maar ik hoop dat hij bij Genk blijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei glennix:

Ja, ben ook benieuwd hoe Genk er volgend seizoen uit gaat zien, hopelijk kunnen we de meeste sterkhouders overtuigen om er nog een jaartje bij te doen i.v.m. de Champions League. Ik hoop dat Clement blijft maar ik vrees ervoor...

Zou eigenlijk toch wel moeten lukken. Enkel Berge zie ik 100% zeker weggaan, die is veel te goed om nog te blijven. Met Trossard kan clubliefde nog meespelen, en als er clubs komen aanbellen die goed zijn, maar niet top (en ik zou CL voetbal met Genk niet laten schieten om bij pakweg Wolfsburg of Fiorentina te gaan spelen). 

Ik vraag me af hoe het gesteld is met de interesse in Malinovsky. Hoor je eigenlijk weinig over maar die moet toch voor genoeg subtop clubs een versterking zijn.

Als ik Maehle was zou ik ook nog blijven. Ook pas eerste seizoen dat hij onbetwist basis staan (vorig jaar toch vooral Mata nog of ik moet me vergissen?) en die jongen is amper 21. Blijf lekker nog een jaartje en ga vlammen in de CL. Probleem is dat je het nooit weet als de Premier League met een grote zak centen afkomt.

Samatta moet in principe wel weg gaan, die heeft ook de ideale leeftijd (en de statistieken dit seizoen) voor een grote transfer naar een PL club rond de plaaatsen 7-14 ofzo. Alleen ga je wel serieus mogen uitkijken voor een vervanger want Gano en Ingvartssen.. dat is het toch ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Rossi:

Zie trouwens wat bekenden van mij uit Brugge op fb hinten naar Clement. Is er sprake van/geruchten van zo'n overgang?

Probleem is dat hij tot 2 jaar geleden assistent was van Preudhomme, en toen die wegging (en er geopperd werd dat Clement misschien moest doorgeschoven worden naar hoofdcoach) het bestuur daar over twijfelde en uiteindelijk dus liever voor Ivan Leko ging. Heeft natuurlijk totaal niet slecht uitgepakt, maar misschien kan het meespelen bij Clement dat er toen destijds teveel twijfel was. 

Nuja je moet ook begrijpen dat Clement in die 2 jaar echt ongelofelijke stappen heeft gemaakt als trainer sowieso. Werd toen een beetje aanzien als iemand die populair was in de spelersgroep, een goeie people manager was, en that's it. Maar toont nu dat hij ook op andere vlakken enorme progressie kan maken.

Mag van mij meteen terugkomen iig CFVXafk.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites