Jump to content

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Recommended Posts

PO1 onmogelijk :-D Die Gent-supporters toch...

Als je 0 op 18 haalt, in eigen huis verliest van Eupen... Verdien je het dan om PO1 te spelen?! Vanavond in de Ghelamco tegen Moeskroen moeten ze wel kunnen winnen, maar dan volgt een verplaatsing naar Beveren en dan thuis tegen KV Mechelen. We moeten alles winnen, en uit hebben we maar één keer kunnen winnen... Ik zie ons echt geen 9 op 9 halen.

Maar maakt niet uit, die prestatie op Wembley maakt alles goed :D Dit mag que beleving naast de titel staan, ook al is dit natuurlijk geen prijs. Helaas de corteo gemist, maar eenmaal aan Wembley zag en hoorde je overal Buffalo's. Waren daar zeker met zo'n 10.000, nog heel wat tussen de Engelsen, net als ik. Hein heeft gelijk dat dit onze slechtste Europese wedstrijd is qua spel onder hem maar fuck it, dit was gewoon legendarisch!

Echt raar, Gent in Europa vs. Gent in de competitie dit seizoen. Benieuwd wat dat tegen Genk gaat geven, heb er wel goed oog op om ook hun uit te schakelen.

Edited by Messidona

Met Mechelen in Play-Off 1 ga je nooit mooie matchen hebben. Het enigste wat ze doen is proberen de tegenstander het voetballen te beletten.

In play-off 2 ook niet, maar dat boeit niemand.

Charleroi gisteren ook weer zo een kut goal in minuut 87.

Vorige week heb ik eens geteld: Charleroi al in 14 van de matchen gescoord vanaf minuut 80 of later. Zegt ook al veel.

Het gaan leuke play-off 1 matchen worden hoor.

Ja kijk, bij Genk kan iedereen natuurlijk zien dat daar veel vernuft in die ploeg zit, het zijn stuk voor stuk leuke voetballertjes, maar als geheel is dat toch geen team waar je fysiek bang van wordt. Zit echt weinig stootkracht in die ploeg eenmaal het combinerend niet lukt. Kun je wel vinden dat je hier de betere ploeg bent maar heb Boeckx nog niet 1 bal moeten zien pakken denk ik.

Gent vanavond winnen en dan is het voor Genk al bijna zo goed als over

Union in PO2 _O_

Toch wel vreemd ook hoe Anderlecht ineens tot een onverslaanbare machine lijkt te zijn getransformeerd.

Het is nog altijd matigheid troef, maar je hebt bijna altijd het gevoel dat het wel goed komt. Serieus verschil met het begin van het seizoen waar het elke thuismatch zelfs billenknijpen was.

Was rond oktober ook gewoon wachten op het ontslag van Weiler. Kreeg dan ook nog eens een loodzwaar programma, maar sindsdien geen potje meer verloren ofzo.

De beste man kan er wel wat van, maar is qua profiel een totale miscast voor Anderlecht.

Ben benieuwd hoe dit gaat evolueren in de POs.

Stanciu en Trebel ook gewoon bankje. Dat pleit ergens wel voor Weiler.

Vooral die eerste heeft de boot gemist, gaat nooit meer in de ploeg komen. Kan zich beter focussen op volgend seizoen. Trebel zal wel nog genoeg minuten maken in de playoffs.

Edited by Scifo

Ja kijk, bij Genk kan iedereen natuurlijk zien dat daar veel vernuft in die ploeg zit, het zijn stuk voor stuk leuke voetballertjes, maar als geheel is dat toch geen team waar je fysiek bang van wordt. Zit echt weinig stootkracht in die ploeg eenmaal het combinerend niet lukt. Kun je wel vinden dat je hier de betere ploeg bent maar heb Boeckx nog niet 1 bal moeten zien pakken denk ik.

Gent vanavond winnen en dan is het voor Genk al bijna zo goed als over

Bwa. Op de laatste speeldag is het Gent-KVM en trekken wij naar Westerlo. Als we volgende week niet winnen tegen jullie zijn we sowieso uitgeschakeld, maar nu geef ik ons wel nog een kans. En laat Brugge thuis ons nu net liggen. Ik vond ons ook niet slecht spelen tegen Anderlecht, maar dan krijg je toch zeker een goal( die van Kara) binnen die je moet vermijden. Het tempo lag in die wedstrijd toch ook een stuk hoger dan in Standard-KVM eerder die dag.

Maar eerlijk weet ik ook niet wat we in Play-off 1 zouden gaan zoeken.We missen gewoon voetballers à la Karelis, Theo, Perbet,... die een wedstrijd dood kunnen maken. Play-off 2 in een andere groep dan Standard geeft ons wellicht meer kans op een Europees ticket. Al mag de 5de in play-off 1 allicht nog voor een Europees ticket spelen. En we zijn zeker beter dan Charleroi

Op de laatste speeldag is het inderdaad Gent-KVM, maar eigenlijk is net dát een probleem voor jullie. Want je moet allebei die teams voorbij, niet eentje ervan. En als ze tegen elkaar spelen gaat er dus bijna zeker één van hen 3 punten pakken. Terwijl het voor jullie net beter was geweest als zowel Gent als Mechelen zouden verliezen op de laatste speeldag. Ik denk echt serieus dat Genk zo goed als uitgeschakeld is, zelfs al win je van Club.

Op de laatste speeldag is het inderdaad Gent-KVM, maar eigenlijk is net dát een probleem voor jullie. Want je moet allebei die teams voorbij, niet eentje ervan. En als ze tegen elkaar spelen gaat er dus bijna zeker één van hen 3 punten pakken. Terwijl het voor jullie net beter was geweest als zowel Gent als Mechelen zouden verliezen op de laatste speeldag. Ik denk echt serieus dat Genk zo goed als uitgeschakeld is, zelfs al win je van Club.

Kan zijn. Maar dan ga je er wel vanuit dat zowel Mechelen als Gent vandaag de volle buit pakt. Dat wil ik eerst nog wel eens zien gebeuren. Anderlecht leeft voor dit soort wedstrijden en het zou me niet verbazen mochten ze in Mechelen gaan winnen met 0-3 ofzo. Ook naar Beveren is altijd een lastige verplaatsing en Gent speelt zonder Neto, Asare en Milicevic, wat toch drie sterkhouders en een pak ervaring weg zijn.

Anyway, dan moeten wij wel van jullie winnen natuurlijk.