Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

Als je 1 op 1 loopt als spits ben je vrij consistent, ja. Wat maakt het uit dat die geen poot kan voetballen? Als hij ze maar binnenstampt.

Voor de Belgische prutsliga is dat inderdaad wel genoeg ja. Omdat ze hier ook van geen flikker kunnen verdedigen. Van zodra een goeie verdediger 90 minuten zijn taken uitvoert raakt die Pool geen pepernoot meer (cfr. Poulain op Anderlecht). Maakt levensbelangrijke doelpunten voor Anderlecht, dat klopt wel hoor. Zonder zijn goals stonden die nu in het kransje tussen plaats 5-9 voor PO1 nog maar te kunnen halen. Maar wat doet het pijn aan de ogen als je hem een bal ziet controleren, niet om aan te zien. Zou het een aanfluiting vinden voor de Gouden Schoen mocht hij die gewonnen hebben op basis van niet-spectaculaire goals die ik ook zou gemaakt hebben.

Dan vond ik Pozuelo - Vormer - Izquierdo/Bailey een veel terechtere top 3 voor de 2e stemronde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Club ook weer met de billen bloot, wat speelde Izquierdo toch weer zoals in het begin toen hij aankwam, dreigen dreigen dreigen maar niets van bakken .. Ik hoop dat hij terug zijn niveau kan terugvinden om te schitteren in de play-offs. Rotariu lijkt mij toch een goeie versterking, meer gebracht dan Refaelov in de hele wedstrijd. Die mag van mij tegen Westerlo starten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pozuelo is een geniale voetballer. Een middenveld Malinovsky - Pozuelo daarentegen wordt in PO1 gewoon overlopen. Moet je niet onnozel over doen.

Vanaken was vorig seizoen enorm sterk, dit jaar wilt het om een of andere reden maar niet lukken. Als Rotariu zich zo blijft profileren op training zou hij wel eens basisplek van Vanaken kunnen krijgen met Refaelov op de 10.

En hierboven toch eens goed moeten lachen met dat consistente van Teo. Beetje intikkers scoren, maar geen flikker kunnen voetballen. Dat zou dan wel de gouden schoen moeten krijgen?

José was de beste speler uit de PO's, heeft Club kampioen gemaakt, de supercup geschonken en ook dit seizoen al meer dan degelijke statistieken ondanks zijn blessures. En de enige op niveau in de Champions League.

Dit is toch volledig van de pot gerukt.

Het is geen sierlijke voetballer, om het zacht uit te drukken, maar net door zijn houterige stijl wordt die technisch wel onderschat. Staat voetballend nochtans wel z'n mannetje. Kan in de combinatie spelen en naast goals maken ook de beslissende pass geven.

Gevalletje selectieve over- en onderschatting toch dit. Teo kan er geen kut van en zijn goals stellen niks voor omdat het in een prutscompetitie is, maar Pozuelo is een "geniale" voetballer. Laat ons dat adjectief toch in de kast laten, als het voor jou hetzelfde is. Leuke speler, sierlijke speler, goede speler, allemaal goed en wel, maar geniaal? Kom nou.

Izquierdo is alles bij elkaar ook maar een draver. Goede flankspeler met een actie, snelheid en een goed schot, maar zeker geen stylist.

En dan om het af te maken na een betoog voor stijl Ruudje Vormer in de top 3 zetten, gekker moet het niet worden :cab:

bewerkt door Scifo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jom, als Izquierdo bij Anderlecht zou spelen dan had ie nog zoveel meer lof gekregen dan dat em nu doet. Is toch echt wel meer dan een draver

Club ook weer met de billen bloot, wat speelde Izquierdo toch weer zoals in het begin toen hij aankwam, dreigen dreigen dreigen maar niets van bakken .. Ik hoop dat hij terug zijn niveau kan terugvinden om te schitteren in de play-offs. Rotariu lijkt mij toch een goeie versterking, meer gebracht dan Refaelov in de hele wedstrijd. Die mag van mij tegen Westerlo starten!

Ja Rafa is na die lange blessure nog niet echt weer op dreef gekomen, lijkt erg zoekend naar z'n vorm, zal uiteindelijk wel weer komen maar voor de moment is het niet veel

Wat mij gisteren weer tegen stond is hoe braaf wij eigenlijk spelen in uitwedstrijden. Echt compleet het omgekeerde van onze thuismatchen waar het altijd 200% vol erin is. Alsof we bang zijn om op verplaatsing onze wil op te leggen en een match te domineren, tempo ligt altijd heel laag en heel vaak proberen we ook zoveel mogelijk duels te vermijden.

Het is voor mij ook geen toeval dat we zo weinig scoren in uitmatchen zeker met iemand als Vossen. Kan je perfect gebruiken thuis waar je veel overwicht hebt en hij dus vaak in de zestien staat, maar is vrij waardeloos in de omschakeling waar je uit veel meer op rekent dan thuis.

[TABLE]

[TR]

[TD]Oostende[/TD]

[TD]68496.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Waasland-Beveren[/TD]

[TD]2602789.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Charleroi[/TD]

[TD]52886.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Zulte Waregem[/TD]

[TD]89675.png[/TD]

[TD]0-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Anderlecht[/TD]

[TD]50074.png[/TD]

[TD]0-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Gent[/TD]

[TD]4608.png[/TD]

[TD]2-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Lokeren[/TD]

[TD]51949.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Toch een vrij triestig rijtje als je dat zo ziet, een keer een uitschieter zoals in Standard niet gelaten hebben we veel te weinig stootkracht in die uitmatchen tegen serieuze tegenstanders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jom, als Izquierdo bij Anderlecht zou spelen dan had ie nog zoveel meer lof gekregen dan dat em nu doet. Is toch echt wel meer dan een draver

Ja Rafa is na die lange blessure nog niet echt weer op dreef gekomen, lijkt erg zoekend naar z'n vorm, zal uiteindelijk wel weer komen maar voor de moment is het niet veel

Wat mij gisteren weer tegen stond is hoe braaf wij eigenlijk spelen in uitwedstrijden. Echt compleet het omgekeerde van onze thuismatchen waar het altijd 200% vol erin is. Alsof we bang zijn om op verplaatsing onze wil op te leggen en een match te domineren, tempo ligt altijd heel laag en heel vaak proberen we ook zoveel mogelijk duels te vermijden.

Het is voor mij ook geen toeval dat we zo weinig scoren in uitmatchen zeker met iemand als Vossen. Kan je perfect gebruiken thuis waar je veel overwicht hebt en hij dus vaak in de zestien staat, maar is vrij waardeloos in de omschakeling waar je uit veel meer op rekent dan thuis.

[TABLE]

[TR]

[TD]Oostende[/TD]

[TD]68496.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]2602789.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Charleroi[/TD]

[TD]52886.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Zulte Waregem[/TD]

[TD]89675.png[/TD]

[TD]0-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Anderlecht[/TD]

[TD]50074.png[/TD]

[TD]0-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Gent[/TD]

[TD]4608.png[/TD]

[TD]2-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Lokeren[/TD]

[TD]51949.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Toch een vrij triestig rijtje als je dat zo ziet, een keer een uitschieter zoals in Standard niet gelaten hebben we veel te weinig stootkracht in die uitmatchen tegen serieuze tegenstanders

Klopt als een bus, de uitwedstrijden zijn precies er te veel aan, zal moeten veranderen in de play-offs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel dat an sich niet eens zo verkeerd hoor. Ik vind een Bale bijvoorbeeld ook een draver, maar zal zijn niveau daarom niet minimaliseren.

Er zijn natuurlijk gradaties in het draverschap. Die Chipciu bij ons is ook een draver pur sang maar die komt geen lantaarnpaal voorbij.

Maar laat ons van Izquierdo nu toch geen verfijnde stylist gaan maken, dat is de waarheid oneer aandoen :LO:

bewerkt door Scifo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Play-off II zal ook wel plezant worden... Als de spelers Hein niet in de lucht hadden gesmeten na Gent-Brugge zou ik gedacht hebben dat de spelers hem beu waren.

Ik ben wel enorm benieuwd naar die pot tegen Tottenham donderdag

Verder valt ook echt geen peil op te trekken bij Gent, kunnen nog altijd een heel hoog niveau halen ze willen maar de 5 matchen daarna schieten ze geen deuk in een pakje boter, en net als je denkt dat het niks meer wordt spelen ze opeens weer een topmatch

Dat moet toch érgens aan liggen zou je denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel enorm benieuwd naar die pot tegen Tottenham donderdag

Verder valt ook echt geen peil op te trekken bij Gent, kunnen nog altijd een heel hoog niveau halen ze willen maar de 5 matchen daarna schieten ze geen deuk in een pakje boter, en net als je denkt dat het niks meer wordt spelen ze opeens weer een topmatch

Dat moet toch érgens aan liggen zou je denken

Ik kijk er om begrijpelijkere redenen minder naar uit... Heb ook afgezien van te gaan kijken thuis, € 85 is pure afzetterij. Het is inderdaad bijna onbegrijpelijk wat er allemaal aan de hand is, al heeft Hans Vandeweghe er een mooi artikel over geschreven, zit veel waarheid in: http://www.demorgen.be/sport/van-het-kaa-gent-dat-onbevreesd-in-europa-zijn-kans-ging-rest-nog-een-schim-b44ae533/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is toch volledig van de pot gerukt.

Het is geen sierlijke voetballer, om het zacht uit te drukken, maar net door zijn houterige stijl wordt die technisch wel onderschat. Staat voetballend nochtans wel z'n mannetje. Kan in de combinatie spelen en naast goals maken ook de beslissende pass geven.

Gevalletje selectieve over- en onderschatting toch dit. Teo kan er geen kut van en zijn goals stellen niks voor omdat het in een prutscompetitie is, maar Pozuelo is een "geniale" voetballer. Laat ons dat adjectief toch in de kast laten, als het voor jou hetzelfde is. Leuke speler, sierlijke speler, goede speler, allemaal goed en wel, maar geniaal? Kom nou.

Izquierdo is alles bij elkaar ook maar een draver. Goede flankspeler met een actie, snelheid en een goed schot, maar zeker geen stylist.

En dan om het af te maken na een betoog voor stijl Ruudje Vormer in de top 3 zetten, gekker moet het niet worden :cab:

Als jij Teodorczyk een goeie voetballer vindt, dan ga ik er zelfs niet verder op in. Dan zegt dat alles over jouw kennis van het spelletje. Zet hem bij eender welke ploeg in deze competitie en je lacht hem uit. Of laat hem maar doelpunten gescoord hebben en je noemt hem waardeloos. Want dat is hij zonder die goals. Kijk maar naar afgelopen zondag, of nee, dan ga je waarschijnlijk met die 'geniale pass' op eeuwige belofte Youri aankomen. Een pass die ik ook geef, zeker gezien de verdediging van Zulte die 93' non-existent was.

Izquierdo dan nog een draver noemen ook :-D Jij moet vast eentje van die kenners zijn van op het RSCA-forum die Frenk Acheampong 10x beter vonden dan Izquierdo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[TABLE]

[TR]

[TD]Oostende[/TD]

[TD]68496.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]2602789.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Charleroi[/TD]

[TD]52886.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Zulte Waregem[/TD]

[TD]89675.png[/TD]

[TD]0-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Anderlecht[/TD]

[TD]50074.png[/TD]

[TD]0-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Gent[/TD]

[TD]4608.png[/TD]

[TD]2-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD]Lokeren[/TD]

[TD]51949.png[/TD]

[TD]1-0[/TD]

[TD]50043.png[/TD]

[TD]Club Brugge[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Het moet inderdaad veeeel beter, maar we moeten nu ook de waarheid niet uit het oog verliezen. Elke wedstrijd die hier boven staat met uitzondering van Anderlecht en Gent hadden we gewoon moeten winnen. Op Anderlecht verdiende we te verliezen en op Gent mwa.. Zo fantastisch vond ik Gent ook niet toen.

De andere partijen verdienden we stuk voor stuk te winnen, maar zowel op Oostende, W-B als Charleroi krijgen we in de absolute slotfase of iets daarvoor het deksel op de neus nadat we zelf een resem kansen mistten. Op Lokeren kregen we te maken met een goede Copa en opnieuw het falen van de afwerking aan onze zijde. Op Zulte Waregem waren wij ook de dominante ploeg, maar was het wel duidelijk dat beide teams voor een gelijkspelletje kozen.

Het klopt wel dat die pure dominantie op verplaatsing niet aanwezig is. Die pure grinta, kracht en onoverwinnelijkheid stralen de spelers enkel thuis uit. Waar dat aan ligt? Geen idee.. Ik weet enkel dat dit tegen de PO's moet veranderen, want met 15/15 thuis gaan we er dit jaar niet komen denk ik. Zeker gezien de huidige stand van de PO's en het vormpeil van teams als Oostende en Zulte Waregem. Belangrijk zal ook zijn of Gent/Genk PO1 halen.

Maar zoals gezegd mogen we bovenstaande reeks ook niet zwart-wit bekijken. Meestal was er wel redelijk tot goed voetbal, maar liet de afwerking te wensen over. Vossen is inderdaad geen spits om op verplaatsing te spelen. Mijn god, wat heb ik lang gehoopt op de terugkeer van Diaby, maar die zit er vooralsnog nog niet aan te komen, want krijgt laatste partijen weer geen kans meer. Beetje jammer, want als Vossen nu zou uitvallen zitten we dik in de shit. Wesley heeft duidelijk talent, maar met halfuurtjes gaat hij dit ook niet tot volle uiting kunnen brengen.

Afgelopen weekend was eigenlijk de perfecte illustratie.. We spelen redelijk en zelfs goed voetbal (dixit PVDB ook) en toch komen we niet tot scoren en tot overmaat van ramp gaat meneer blos De Sutter ook nog eens per ongeluk een bal binnen koppen. Zijn trimestrieel goaltje is daarmee ook gemaakt.

Jammer wel, maar dat wilt niet zeggen dat al het goede meteen weg is. Alleen moeten we wel dringend een constante in onze mentaliteit krijgen, want MPH gaat het niet blijven kunnen fixen door enkel eens goed te schreeuwen in de kleedkamers..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij Teodorczyk een goeie voetballer vindt, dan ga ik er zelfs niet verder op in. Dan zegt dat alles over jouw kennis van het spelletje. Zet hem bij eender welke ploeg in deze competitie en je lacht hem uit. Of laat hem maar doelpunten gescoord hebben en je noemt hem waardeloos. Want dat is hij zonder die goals. Kijk maar naar afgelopen zondag, of nee, dan ga je waarschijnlijk met die 'geniale pass' op eeuwige belofte Youri aankomen. Een pass die ik ook geef, zeker gezien de verdediging van Zulte die 93' non-existent was.

Izquierdo dan nog een draver noemen ook :-D Jij moet vast eentje van die kenners zijn van op het RSCA-forum die Frenk Acheampong 10x beter vonden dan Izquierdo.

Voel veel frustratie en onmacht in je post, Birre.

Herpak je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lol

Het moet inderdaad veeeel beter, maar we moeten nu ook de waarheid niet uit het oog verliezen. Elke wedstrijd die hier boven staat met uitzondering van Anderlecht en Gent hadden we gewoon moeten winnen. Op Anderlecht verdiende we te verliezen en op Gent mwa.. Zo fantastisch vond ik Gent ook niet toen.

De andere partijen verdienden we stuk voor stuk te winnen, maar zowel op Oostende, W-B als Charleroi krijgen we in de absolute slotfase of iets daarvoor het deksel op de neus nadat we zelf een resem kansen mistten. Op Lokeren kregen we te maken met een goede Copa en opnieuw het falen van de afwerking aan onze zijde. Op Zulte Waregem waren wij ook de dominante ploeg, maar was het wel duidelijk dat beide teams voor een gelijkspelletje kozen.

Het klopt wel dat die pure dominantie op verplaatsing niet aanwezig is. Die pure grinta, kracht en onoverwinnelijkheid stralen de spelers enkel thuis uit. Waar dat aan ligt? Geen idee.. Ik weet enkel dat dit tegen de PO's moet veranderen, want met 15/15 thuis gaan we er dit jaar niet komen denk ik. Zeker gezien de huidige stand van de PO's en het vormpeil van teams als Oostende en Zulte Waregem. Belangrijk zal ook zijn of Gent/Genk PO1 halen.

Maar zoals gezegd mogen we bovenstaande reeks ook niet zwart-wit bekijken. Meestal was er wel redelijk tot goed voetbal, maar liet de afwerking te wensen over. Vossen is inderdaad geen spits om op verplaatsing te spelen. Mijn god, wat heb ik lang gehoopt op de terugkeer van Diaby, maar die zit er vooralsnog nog niet aan te komen, want krijgt laatste partijen weer geen kans meer. Beetje jammer, want als Vossen nu zou uitvallen zitten we dik in de shit. Wesley heeft duidelijk talent, maar met halfuurtjes gaat hij dit ook niet tot volle uiting kunnen brengen.

Afgelopen weekend was eigenlijk de perfecte illustratie.. We spelen redelijk en zelfs goed voetbal (dixit PVDB ook) en toch komen we niet tot scoren en tot overmaat van ramp gaat meneer blos De Sutter ook nog eens per ongeluk een bal binnen koppen. Zijn trimestrieel goaltje is daarmee ook gemaakt.

Jammer wel, maar dat wilt niet zeggen dat al het goede meteen weg is. Alleen moeten we wel dringend een constante in onze mentaliteit krijgen, want MPH gaat het niet blijven kunnen fixen door enkel eens goed te schreeuwen in de kleedkamers..

"We hadden moeten winnen" is ook geen excuus dat je keer op keer kunt gebruiken he, als het elke keer niet lukt wil dat zeggen dat je toch met een probleem zit

De 5 uitmatchen tegen de teams (buiten ons) die in playoff 1 staan, daarin hebben we in totaal 0 keer gescoord, dat vind ik toch behoorlijk alarmerend. Op Oostende, Charleroi en Gent verdienden we niet te verliezen, daar ben ik het mee eens, aan de andere kant kan je dat ook zien dat we gewoon niet genoeg gedaan hebben om te kunnen winnen. Op een bepaalde manier dwing je dat namelijk ook af (behalve Anderlecht, die worden soms weggespeeld en staan na 90 minuten toch met de 3 punten in hun zak :LO: )

Beveren uit was wss de slechtste match van het seizoen, kan gebeuren, elke ploeg heeft zo'n accidentje along the way. Maar als je die match tegen Lokeren ziet, daar hebben we idd kansen gehad, maar een keer je achter komt dan wordt het toch allemaal zo moeilijk weer en missen we de punch om ons daar door te sleuren, die grinta zoals je zelf al zegt

Eigenlijk was dat vorig jaar al een enorm probleem en als we eerlijk zijn is daar nog altijd niks aan gedaan, vind dat die playoffs van vorig seizoen dat probleem ook een beetje markeren. Als je kijkt naar onze uitmatchen in de playoffs, we hebben verloren op Anderlecht en op Genk, en na aan de rust in Gent hadden we 3-0 kunnen achterstaan en hadden we chance dat Joske in de 2de helft alles kapot speelde. Oostende uit was een nipte 0-1 en dan nog op die akker in Roeselare, en de laatste match in Zulte deed er niet meer toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar maken jullie je in feite druk over.

Nee, een groots Club Brugge zien we niet, maar gezien de concurrentie is dat toch ook niet nodig.

Ik voorspel weer PO's waarin Anderlecht, cf. vorig jaar, tot het einde soort van "in de race blijft" (is ook niet zo moeilijk in het PO systeem), maar waarbij je nooit echt het gevoel krijgt dat het er echt inzit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aarrgh dan spelen ze zo als je besluit niet te gaan kijken... Mja was wel enkel pure vanwege de te hoge prijs. Maar eindelijk nog eens het 'oude' Gent gezien, heel erg knap! Had dit absoluut niet verwacht. Nu dit doortrekken in de laatste 4 competitiematchen en misschien halen we toch PO1.

Zalig gewoon. De trip naar Wembley is allesbehalve overbodig :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites