Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

Al dat gezeik om die CL loting :cab: ja Barça of Bayern loten is mooi maar 0-5 op eigen veld heb je ook weinig aan

Blijft ook gewoon een lastige loting, ook al zijn het geen traditioneel grote namen. Porto was tegen Roma 2x zeer solide, Kopenhagen weet je nooit of die nu goed zijn of niet en Leicester zal op ervaring en fysiek en enorm lastige pot worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsof Kums met alle respect op iets mooiers kon rekenen :cab:

Als Napoli en AS Roma interesse hadden dan is Watford wat teleurstellend, dus ja, hij kon op iets mooier rekenen.

Welke topspelers hebben de supporters van Gent vorig jaar aan het werk gezien? Hulk misschien, maar da's dan ook de enige. Dan heb je er als supporter toch ook niets aan.

Umtiti, Valbuena, Lacazette, Alcacer, Andre Gomes, Gaya, Mustafi, Hulk, Witsel, Garay... Zijn niet de minste namen. Geen Messi's maar wat dan nog. We hebben leuke wedstrijden gezien die positief afgesloten zijn, wat wil je nog meer als supporter?! Ik ben in ieder geval heel tevreden en trots op onze CL prestaties vorig jaar. Jammer dat je dat zo minimaliseert. Het is te hopen voor het Belgisch voetbal dat Brugge ook kan doorstoten, zou uitermate goed zijn voor het coëfficient. Al hoop ik als Gentfan natuurlijk ook dat Depoitre er eentje tegenprikt tegen hen!

0-4 in Macedonië nu, ik had die verplaatsing veel lastiger ingeschat. Blijkbaar niet, geruststelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Umtiti, Valbuena, Lacazette, Alcacer, Andre Gomes, Gaya, Mustafi, Hulk, Witsel, Garay... Zijn niet de minste namen. Geen Messi's maar wat dan nog. We hebben leuke wedstrijden gezien die positief afgesloten zijn, wat wil je nog meer als supporter?! Ik ben in ieder geval heel tevreden en trots op onze CL prestaties vorig jaar. Jammer dat je dat zo minimaliseert. Het is te hopen voor het Belgisch voetbal dat Brugge ook kan doorstoten, zou uitermate goed zijn voor het coëfficient. Al hoop ik als Gentfan natuurlijk ook dat Depoitre er eentje tegenprikt tegen hen!

0-4 in Macedonië nu, ik had die verplaatsing veel lastiger ingeschat. Blijkbaar niet, geruststelling.

Moet ie wel van de bank komen ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk de eerste keer (of toch de eerste keer sinds lang) dat we 5 teams in de poulefase(s) hebben.

Enig idee wat de impact op de coëfficiënt hiervan is? Zijn er bonussen om de groepsfase te bereiken?

Want als ik me dat goed herinner is het eigenlijk niet altijd ideaal om met veel teams de groepsfase te bereiken als er maar 1 team het goed doet (omdat dan die winstmatch door 5 ipv bv 3 moet gedeeld worden?).

Als alle teams het goed doen is het natuurlijk wel goed, dus laten we daar maar vanuit gaan :D

***EDIT***

Ik ben net de UEFA coëfficiënten aan het bekijken, eigenlijk staat België wel behoorlijk goed; eigenlijk heb je 'bovenaan' 3 groepen met landen; de grote 4 (Spanje, Duitsland, Engeland, Italië). Die 4 hebben een gigantische voorsprong op groep 2 (Frankrijk, Rusland, Portugal, Oekraïne) die worden slechts gescheiden door 6000 punten. En dan heb je groep 3 (de rest) waar België op 6000 punten van Oekraïne volgt.

Aangezien nummers 6/7 (Portugal & Oekraïne) komend jaar veel punten gaan verliezen kunnen we met een goed jaar dit jaar wel serieus dichtbij komen

*Opschuiven zal wel een utopie zijn, maar we kunnen maar hopen; Brugge heeft toch een haalbare kaart om te overwinteren (al weten we hoe dat meestal afloopt :p ) en met alle 4 onze EL ploegen in potten 1 & 2 mogen toch echt wel hopen op een echt goed jaar met een drietal ploegen die overwinteren (wat wel totaal niet zal gebeuren :D )

bewerkt door Jebus4life
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De behaalde punten voor de coëfficiëntranglijst worden genormaliseerd t.o.v. alle ploegen die aan de EL of CL beginnen. Maakt niet uit of je er in de eerste kwalificatieronde of in de groepsfase eruit gaat.

Als enkel Club Brugge en Standard zich hadden geplaatst, dan zouden hun behaalde punten nog altijd door 5 worden gedeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Braga is leuk? Portugese teams zijn nooit leuk om tegen te voetballen

Standard & Genk allebei wel heerlijke lotingen imo. Moeilijk, maar mooie affiches

Gent lastig te zeggen.. 2de na Shakhtar is zeker doenbaar denk ik toch

Anderlecht echt een kutloting qua affiches

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loodzware lotingen toch hoor.

Anderlecht zag ik vrij positief in tot opnieuw Qabala tevoorschijn kwam ^^

Standard heeft echt een heerlijke poule, jammer genoeg is dat enkel qua affiches en niet qua haalbaarheid...

Genk heeft ook een echt leuke poule, wel geen idee hoe ik Genk moet inschatten tegen Rapid & Sassuolo

Gent, tsja, wat een ****poule is dat, geen leuke teams en zowel Shaktar als Braga schat ik echt hoger in dan Gent (Gent is toch beduidend minder sterk dan vorig seizoen naar mijn gevoel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Standard vind ik echt pover, onbegrijpelijk dat die de beker gewonnen hebben als je ziet hoe die lopen te spelen...

Dan was het vooraf al een onhaalbare loting dus. Ik zie voor de Belgen alleen Anderlecht doorgaan. En Club Brugge zal ook wel doorstromen in de Europa League.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loodzware lotingen toch hoor.

Anderlecht zag ik vrij positief in tot opnieuw Qabala tevoorschijn kwam ^^

Standard heeft echt een heerlijke poule, jammer genoeg is dat enkel qua affiches en niet qua haalbaarheid...

Genk heeft ook een echt leuke poule, wel geen idee hoe ik Genk moet inschatten tegen Rapid & Sassuolo

Gent, tsja, wat een ****poule is dat, geen leuke teams en zowel Shaktar als Braga schat ik echt hoger in dan Gent (Gent is toch beduidend minder sterk dan vorig seizoen naar mijn gevoel)

Qabala is niet dezelfde ploeg als waar ze vorig jaar tegen moesten he, dat was Qarabag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan schatten jullie Standard schijnbaar heel laag in. Want Ajax en Panathinaikos zijn voor veel ploegen toch geen onhaalbare tegenstanders.

Standard heeft een vrij zwakke kern. Het helpt ook niet dat het bestuur de huidige trainer probeert buiten te werken. Dus schat ze momenteel niet al te hoog in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites