Jump to content

Voetbal: eigen team

PJHoutman
 Share

Recommended Posts

4-0 winst vandaag op de aartsrivaal, echt lekker aangezien ze na de 1-0 steeds meer gingen drukken. We overleefden de druk van de tegenstander en kregen daarna steeds meer druk. Heerlijk om dan alsnog drie goals te maken. Gisteren helaas 4-1 verloren terwijl we veel beter waren. Maar ja, kansen niet afmaken en fouten achterin, en daar ga je.

Mooi balen, met de jongens waar ik trainer van ben nog maar 1 wedstrijd kunnen spelen waar andere teams al 3 of 4 wedstrijden hebben gespeeld na dit weekend. Vorige week vrijdag om 20:15 uur een belletje van de tegenstander met de mededeling dat ze de selectie voor de zaterdag niet rond konden krijgen. Gisteravond een belletje van de tegenstander voor zaterdag dat er een coronabesmetting is in dat team. Mooi balen... Hopelijk volgende week wel een wedstrijd zodat we op 6 uit 2 wedstrijden kunnen komen.... Toch bizarre tijden zo, ook voor het jeugdvoetbal..

Bij ons is de club 10 dagen op slot door 4 besmettingen en spelers uit die teams die getest moeten worden. Gelukkig was ik zelf al 2,5 week niet op de club geweest. Dus zelf heb ik er geen last van. 

Sinds dit seizoen geen leider meer van het eerste elftal doordat ik nu 1x in de 2 weken op zaterdag moet werken. 

Helftje gevlagd in de stromende regen, heel erg leuk. Op een gegeven moment zelfs mijn bril afgedaan omdat ik mét bril niets meer zag, maar de rest vond het te lekker op de bank dus wilde niet overnemen ;c Fijn. 

Maar wél 6-3 zege na 3-1 achterstand vlak na rust, dus uiteindelijk geen reden om te zeiken. Morgen weer spelen, hopelijk dan meer dan een helftje. Tot nu toe met beide teams 100% score uit een totaal van vier wedstrijden, lekker volhouden zo. Als de rona dan komt ben ik ook ns een seizoen ongeslagen. 

Gisteren geen wedstrijd met de jeugd, vandaag wel meegeweest met mijn vriendenteam. Vorig jaar kansloos met 7 punten laatste geworden in de 7e klasse. Vandaag 3e overwinning op rij gepakt en gedeeld koploper met 9 uit 4 wedstrijden, ook in de 7e klasse (nee, lager kan ook niet...). Tijden veranderen, haha! Nu hopen dat dinsdag niet alles eruit gegooid wordt.... 

Op 10-10-2020 om 19:38 zei PJHoutman:

Helftje gevlagd in de stromende regen, heel erg leuk. Op een gegeven moment zelfs mijn bril afgedaan omdat ik mét bril niets meer zag, maar de rest vond het te lekker op de bank dus wilde niet overnemen ;c Fijn. 

Maar wél 6-3 zege na 3-1 achterstand vlak na rust, dus uiteindelijk geen reden om te zeiken. Morgen weer spelen, hopelijk dan meer dan een helftje. Tot nu toe met beide teams 100% score uit een totaal van vier wedstrijden, lekker volhouden zo. Als de rona dan komt ben ik ook ns een seizoen ongeslagen. 

Zondag 5-2 voor, 5-5 gelijk. Had de winnende op m'n schoen met een volley met links, maar keeper pakte 'm goed. Verder nog één goal afgekeurd wegens buitenspel van m'n medespits, geen idee of dat klopte, maar wel zonde. Speelden thuis dus scheids zal 't wel goed gezien hebben. 

• 1 month later...

Zou zo graag weer lekker op zondag gaan ballen he. Niet alleen het voetballen an sich, maar het hele teamgebeuren. Mis het. Twee teams, waarvan 80% een bal nog geen 10x kunnen hooghouden, op een winderig kutveld, die even in de veronderstelling zijn dat het echt wel ergens op lijkt, waar ze mee bezig zijn.

Edited by MetalMichael

51 minuten geleden zei Rogier.:

RT al het bovenstaande. Begin ook steeds meer vraagtekens te zetten bij dat je niet elke week dezelfde mensen mag zien op het sportveld, maar er wel duizenden mensen op een dag de Ikea in mogen. Die sociale uitlaatklep is voor zoveel jongvolwassenen gewoon nodig

Je klinkt nu wel een beetje als @MisterX met zulke non-verbanden kleine vriend.

54 minuten geleden zei Rogier.:

RT al het bovenstaande. Begin ook steeds meer vraagtekens te zetten bij dat je niet elke week dezelfde mensen mag zien op het sportveld, maar er wel duizenden mensen op een dag de Ikea in mogen. Die sociale uitlaatklep is voor zoveel jongvolwassenen gewoon nodig

Dat laatste sowieso, tevens is er volgens mij bij geen enkele voetbalvereniging een grote besmettingshaard geconstateerd (dat ik gelezen heb, misschien wel?)

Ik ken enorm veel gasten die nu drie maanden stil zitten, dat lijkt me bepaald niet goed voor de gezondheid. 

1 minuut geleden zei Zeus:

Je klinkt nu wel een beetje als @MisterX met zulke non-verbanden kleine vriend.

Ja ben er een beetje klaar mee :D Weet ook dat het niet echt hetzelfde is, maar wilde het toch even kwijt. Overigens vind ik het deels wel oprecht vreemd dat je niet een balletje kan trappen op het veld van je sportvereniging met een man of 8. Die ene keer per week trainen en even luchten scheelt sowieso een slok op de borrel qua eenzaamheid e.d. 

7 minuten geleden zei PJHoutman:

Dat laatste sowieso, tevens is er volgens mij bij geen enkele voetbalvereniging een grote besmettingshaard geconstateerd (dat ik gelezen heb, misschien wel?)

Ik ken enorm veel gasten die nu drie maanden stil zitten, dat lijkt me bepaald niet goed voor de gezondheid. 

Was één studentenvereniging in Delft waar alle teams moesten afzeggen vanwege te veel besmettingen, maar dat is dan waarschijnlijk niet door het voetballen gebeurd :D

Op 18-11-2020 om 20:24 zei PJHoutman:

Zo wordt het wel een beetje gebracht. hier zijn er een stuk of 4/5 clubs geweest die eerste periode waar dan 1/2 besmettingen waren en dan was het: Besmettingen bij Bargeres of Besmettingen bij Emmen, terwijl ze het ook gewoon hadden kunnnen oplopen bij de plaatselijke hoerenclub Secret dreams ofzo. 

• Rogier. changed the title to Voetbal: eigen team