Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Voetbal: eigen team

PJHoutman

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei MetalMichael:

Wie kan voor mij een paar verschillen tussen kelderklasse voetbal en veteranen voetbal opnoemen? Tot vorig jaar dat eerste gedaan een jaar of 10 lang en nu gevraagd door een collega om in hun veteranen elftal te komen voetballen volgend jaar. 

Neem in je achterhoofd even dat ik een type Wesley Verhoek ben, maar dan zonder hele goede voorzet. Dan heb je denk ik wel een beeld.

35 minuten per helft, geen slidings toegestaan, geen officiële competitie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als goed is heeft @Lenstra gisteren weer van mijn broer Alexander, en  zijn voetbal team SV De Meer 10 gewonnen. Alleen nu veel spectacutalairder na 4-1 en 5-2 achter nog 5-6 gewonnen! Netjes hoor! Hoeveel goals en of assists had je zelf maatje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kyrill:

Als goed is heeft @Lenstra gisteren weer van mijn broer Alexander, en  zijn voetbal team SV De Meer 10 gewonnen. Alleen nu veel spectacutalairder na 4-1 en 5-2 achter nog 5-6 gewonnen! Netjes hoor! Hoeveel goals en of assists had je zelf maatje?

Ja. Heerlijke pot. Het sloeg nergens op dat we zo veel achter kwamen, maar we (lees: ook zeker ik) waren achterin heel slordig. Geen goals, geen assists, maar wel de beslissende onderschepping waaruit we de 6-5 maakten. Kan je als verdedigende middenvelder ook blij van worden. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer een nette 4-0 overwinning kunnen bijschrijven, tegen de ploeg die achter ons stond op een 4e plek. We staan dus weer wat steviger op die 3e positie. 

Maar deze competitie jongens. Wat een ellende, qua wedstrijden die niet door gaan. 

Oh en @Nom de Guerre wat ik al een tijdje wou vragen: Ken jij toevallig Patrick Steenbergen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ik ken een Patrick Steenbergen die data-updates maakt voor FM, maar dat is alleen van naam. Bedoel je hem?

Afgaande op zijn twitter gok ik van wel inderdaad.

Wat een ongelooflijke zaadbal die voetbalt bij een ongelooflijke zaadvereniging. 

Misschien wordt het weer een keer tijd voor een #Elsjorrogaatuitzijnplaatoveriets.

Nou toe maar dan. 

Die lul de behanger speelt dus bij VAKO een club uit het uit het, nog net, Drentse Vries. 

Ik zal de voorgeschiedenis in die zin maar achterwege laten, maar wat een ongelooflijke kutclub. Die Steenbergen is overigens echt een gigantisch goede voetballer. Bijna 200 goals in VAKO 1 en dit seizoen in VAKO 2 al ruim 50 doelpunten in iets van 21 wedstrijden. Ik zag op zijn twitter iets van FM staan met Si er bij dus dacht dat je hem vast zou kennen. 

Afijn, nog niet zo lang geleden moesten we een uitwedstrijd voetballen bij VAKO. Zaterdag rond de middag liepen we tegen het feit aan dat er een aantal spelers zich afmelden wegens ziekte. Do avond nog 16 man op papier staan, daar bleven er wegens pijntjes, ziekte, noem het maar op 9 van over.

Uiteindelijk krijg je het dan toch niet voor elkaar er wat spelers bij te krijgen, dus bellen met die gasten dat de wedstrijd niet door kan gaan. Ik zal je de tirade van de wedstrijdsecretaris van hun maar besparen, maar die was not amused.

Nu komt het: Hebben ze ons opgeschreven als niet op komen dagen, terwijl wij gewoon in overleg zijn gegaan met die gasten om de wedstrijd te verzetten, maar de wedstrijdsecretaris zelf kwam met de opmerking: Ja doordeweeks wordt ook lastig he, we hebben niet zoveel datums meer over. Dus ik zeg: Wat stel je voor, wil je hem op papier af doen? Nou, doodzonde natuurlijk. Had die nog nooit gedaan in zijn 35 jarige carrière en dat ging die nu ook zeker niet doen.

Afijn, uiteindelijk krijgen wij dus lekker onterecht een boete voor het niet komen opdagen en zetten ze ook nog een of ander semi grappig bedoeld nieuwsbericht op twitter over het feit dat we zo laat afzeggen. Lekker iemand zo een boete aan naaien. 

En het ergste is nog: Je probeert met man en macht te voorkomen dat zo'n wedstrijd verzet wordt, want niemand heeft nog zin om aan het einde van de competitie richting VAKO te gaan. Wordt nu alsnog die wedstrijd opnieuw ingepland. Dus niet alleen hebben we onterecht een Niet op komen dagen aan de broek, maar nu moeten we ook nog eens 16 juni!!! naar die klerelijers toe, omdat ze tussendoor een bekerfinale hebben. 

En daar bovenop komt dan nog: Weekendvoetbal. Dat kut VAKO speelt op zaterdag, het 2e op zondag. Dus das lekker makkelijk met het vingertje wijzen he, als je gewoon op zondag, als de nood aan de man is, 5 man uit het eerste kan trekken. Je bent met elkaar bezig een klein clubje in de benen te houden ( We hebben 4 elftallen, that's it) en dan is er 0,0 begrip vanuit zo'n achterlijke kutvereniging en naaien ze je nog een boete aan ook, onterecht.

Nu komt het mooiste nog: het is ze nu al 3 keer over komen. Halve finale beker, kwam het ONB Drachten ook niet uit. Proberen te verzeten: Maar daar begint het almachtige VAKO Natuurlijke niet aan. Dus hup, voetballen. Heeft dat ONB drachten gedacht: Wij krijgen jullie wel. Dus VAKO op een doordeweekse avond naar drachten heen, een ritje van 3 kwartier. Is ONB de wedstrijd met 8 man gestart en heeft er na 1 min gewoon eentje geblesseerd uit laten vallen. :classic_laugh:

En boos dat ze waren weer op Twitter. hahahaha.

En afgelopen weekend hetzelfde: HOVC, die bij ons ook al 2 keer niet kon opdagen omdat ze het niet rond kregen, hetzelfde verhaal: BNO'tje aangegeven en een vilein twitter berichtje. Wat een ongelooflijke klerelijers bij dat VAKO. 

bewerkt door Elsjorro1990
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ofwel gaan we daar heen met de sterkst mogelijk bedenkbare selectie, met iedereen van ons 1e die nog mee mag

Spelers die O23 zijn en meer dan 15 wedstrijden hebben gespeeld zijn nog speelgerechtigd voor lagere elftallen. Ten minste dat was bij ons het geval. Misschien dat het afhankelijk is van niveau

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bas huijsmans:

Spelers die O23 zijn en meer dan 15 wedstrijden hebben gespeeld zijn nog speelgerechtigd voor lagere elftallen. Ten minste dat was bij ons het geval. Misschien dat het afhankelijk is van niveau

Dan moet je wel spelers O23 hebben.......

Dat zijn er bij onze vereniging niet zo heel erg veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dan moet je wel spelers O23 hebben.......

Dat zijn er bij onze vereniging niet zo heel erg veel.

Ah dat is dan weer zonde ja. Wij hebben in ons team juist heel veel spelers van 18/19 jaar en die kunnen op deze manier dus nog prima mee doen bij de lagere elftallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei joostmakaay:

Zijn kant van het verhaal te horen? En anders was dit topic echt wel onder z'n aandacht gekomen.

Hun verhaal is vrij duidelijk: Ze vinden het klaarblijkelijk idioot dat je eerst een poging doet om alsnog met genoeg man die kant op te gaan. Ze waren er redelijk verbolgen over dat ik rond een uur of 18:00 belde met het verzoek de wedstrijd te verzetten. Alsof je dat voor je lol doet ook. 

@Keeza

Nou ja, ik vond ze bij ons niet zo heel erg sterk. Het werd volgens mij 4-8 voor hun, wat vooral te danken was aan die gozer. Volgens mij schoot hij er 4 in. En het feit dat we met 3 verdedigers op het middenveld speelden, werkte ook niet echt. 

Ik denk, oprecht, als we met onze sterkst mogelijke opstelling spelen, waarbij er dan ook 4 man over komen van het 3e, die eigenlijk te goed zijn nog, maar qua vriendengroepje in het 3e spelen, we een serieuze kans maken.

@PJHoutman Zou ik geen enkel probleem vinden. Hun reacties en posts op Twitter laat wel zien dat het ze allemaal in die zin geen reet interesseert, dus dan mag je het van mij horen ook. Wij hebben tegen onze zin ook al het een ander zo af moeten doen. Dan kun je clubs wel de ene na de andere boete aannaaien, maar daar zit toch niemand op te wachten? Het is voor dat soort teams vaak hakken naar het einde van de competitie, zodat ze ofwel een team minder kunnen inschrijven, ofwel spelers ergens weg kunnen halen. Orde vd dag voor een heleboel clubs tegenwoordig. Maar blijkbaar zijn ze daar in Vries blind voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ah dat is dan weer zonde ja. Wij hebben in ons team juist heel veel spelers van 18/19 jaar en die kunnen op deze manier dus nog prima mee doen bij de lagere elftallen

Ik denk dat we bij de hele vereniging echt niemand onder de 20 hebben. Een beetje een resultaat van het feit dat we als dorp zijnde vooral aantrekkelijk zijn voor de wat oudere mensen. Maw: Starters oid kunnen over het algemeen geen woning kopen in ons dorp. Er zijn toevallig net nieuwe woningen gebouwd en die waren casco al iets van 400-500k oid. 

We moeten het vooral nog steeds hebben van mijn lichting ( en ik ben inmiddels 33) en wat er van buitenaf komt wat net buiten de boot valt bij hun eigen vereniging.

Toevallig dit seizoen voor het eerst in lange tijd weer 4 senioren elftallen, maar dat houd wel in dat het af en toe een beetje puzzelen is. 

Wel de reden overigens dat ik er mee ga stoppen na dit seizoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gun-factor naar elkaar in het amateurvoetbal is compleet verdwenen voor m'n gevoel, complete ander elftal opstellen in doordeweekse (inhaal)wedstrijden, niet promoveren bij kampioenschap omdat je dan lekker veel kunt blijven winnen, juist in de tijd dat het voor menig amateurclub al lastig genoeg is om het hoofd boven water te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha heerlijk die kelderklasse voetbal.

Ben zelf in 2009 gestopt met Voetballen  (speelde toen in een 4de elftal bij RKVV Heksenberg,  Nu gefuseerd tot NEC'92/Heksenberg) Ook zo'n volksclub waar het de 3de helft heeeeel gezellig was :P

Daarna tot 2023 KNVB Scheidsrechter geweest tot en met de 1ste klasse in regio zuid.

Misschien dat leden hier mij hebben gehad als scheidsrechter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei joostmakaay:

De gun-factor naar elkaar in het amateurvoetbal is compleet verdwenen voor m'n gevoel, complete ander elftal opstellen in doordeweekse (inhaal)wedstrijden, niet promoveren bij kampioenschap omdat je dan lekker veel kunt blijven winnen, juist in de tijd dat het voor menig amateurclub al lastig genoeg is om het hoofd boven water te houden.

Nou ik moet je eerlijk bekennen dat het vaak juist best wel leuk is onder elkaar. Zeker de ploegen die echt in de buurt liggen en het onderling na de wedstrijd meestal wel een potje bier drinken is. 

Maar dit spande wat mij betreft wel de kroon ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook altijd gezellig met eigenlijk alle tegenstanders, vooral omdat we bij elkaar in de buurt liggen zoals de Emmer clubs SVBO, Drenthina, DZOH enzovoort maar ook een SCN uit Nieuwlande en Klazienaveen bijvoorbeeld. Sjorro zal ze wel kennen :D  Maar er is één team wat echt VAKO vibes geeft, gezien de verhalen hierboven. Maar dan gaat het om de arbitrage en met name de grensrechter. Pesse uit het dorpje naast Hoogeveen. Al jarenlang is het altijd 'feest' met die pipo langs de lijn. We hebben werkelijk waar geen sportief potje tegen ze gespeeld. Werkelijk waar overal voor vlaggen en ze hebben inmiddels hun spel erop aangepast. De gehele achterste linie verdedigt ter hoogte van de middencirkel, wat de situatie ook is. En maar vlaggen daarna... 

Volgens mij is het ook een rode draad van heel die flutvereniging, want het eerste van hun kan er ook wat van: 

https://www.rtvdrenthe.nl/sport/16472157/legio-goals-missers-en-vergeefse-vlaggers-bij-derby-ruinen-pesse-4-4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Keeza:

Hier ook altijd gezellig met eigenlijk alle tegenstanders, vooral omdat we bij elkaar in de buurt liggen zoals de Emmer clubs SVBO, Drenthina, DZOH enzovoort maar ook een SCN uit Nieuwlande en Klazienaveen bijvoorbeeld. Sjorro zal ze wel kennen   Maar er is één team wat echt VAKO vibes geeft, gezien de verhalen hierboven. Maar dan gaat het om de arbitrage en met name de grensrechter. Pesse uit het dorpje naast Hoogeveen. Al jarenlang is het altijd 'feest' met die pipo langs de lijn. We hebben werkelijk waar geen sportief potje tegen ze gespeeld. Werkelijk waar overal voor vlaggen en ze hebben inmiddels hun spel erop aangepast. De gehele achterste linie verdedigt ter hoogte van de middencirkel, wat de situatie ook is. En maar vlaggen daarna... 

Volgens mij is het ook een rode draad van heel die flutvereniging, want het eerste van hun kan er ook wat van: 

https://www.rtvdrenthe.nl/sport/16472157/legio-goals-missers-en-vergeefse-vlaggers-bij-derby-ruinen-pesse-4-4

Ah, dat is een mooi rijtje clubs inderdaad. Waar heb je zelf gespeeld? Sluit, gezien je leeftijd, niet uit dat we tegen elkaar gespeeld hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei ROEMM:

Ah, dat is een mooi rijtje clubs inderdaad. Waar heb je zelf gespeeld? Sluit, gezien je leeftijd, niet uit dat we tegen elkaar gespeeld hebben.

Jeugd bij Germanicus, daarna kort in het eerste daar als 17/18 jarige. Toentertijd 1e klasse, maar door studie gestopt met voetbal. Daarna paar jaar eerste van CSVC, 3e klasse op de zaterdag. Nu weer bij Germanicus in een bierteam :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Keeza:

Jeugd bij Germanicus, daarna kort in het eerste daar als 17/18 jarige. Toentertijd 1e klasse, maar door studie gestopt met voetbal. Daarna paar jaar eerste van CSVC, 3e klasse op de zaterdag. Nu weer bij Germanicus in een bierteam :D 

Ah, ook zo'n club waar we doorgaans wel een paar pilsjes in de kantine doen ja. 2 jaar geleden zaten we er nog bij in de competitie. Ik meen Germanicus 3, team van o.a. Nick Schuiling, mijn grote vriend bij de slijterij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, nog even weer een update over het prachtige clubje VAKO.....

Nu moet ik er maar wel bij vertellen dat ik er niet bij geweest ben en er dus absoluut niet over kan oordelen, maar het past wel heerlijk in het beeld wat we van die club hebben, dus dat is dan wel lekker he:classic_biggrin:

Afgelopen donderdag stond de kraker tussen VAKO 2 en Stadskanaal 3 op de planning. De winnaar van die wedstrijd zou zo goed als kampioen zijn, omdat Stadskanaal na die wedstrijd nog maar 1 wedstrijd moest voetballen en, hoewel VAKO nog een wedstrijd of 5 moet inhalen, ze Stadskanaal niet meer konden achterhalen als Stadskanaal van VAKO won en van KSC won ( Wat een formaliteit leek, ik zeg expres leek, want Stadskanaal en VAKO steken er met kop en schouders boven uit.) Tot aan deze wedstrijd had Stadskanaal 2 keer gelijk gespeeld ( Tegen ons en tegen VAKO) en VAKO 1 keer gelijk gespeeld (Tegen Stadskanaal).

Afijn, de wedstrijd eindigde in 1-1, met dus een duidelijk voordeel voor VAKO, aangezien die dan op pole staan voor het kampioenschap. Niet veel later kwam er wederom een twitterbericht, waar wat spelers en/of supporters van Stadskanaal compleet op los gegaan zijn. Stadskanaal dus 2 rode kaarten gehad die wedstrijd die, volgens de Stadskanaal spelers, te wijten waren aan de vreselijk partijdige scheidsrechter, de clubscheidsrechter H. van Wijk. 

Dan ben je toch een partij een zielige club jongens, als je op deze manier een kampioenschap wil winnen, nadat je al niveau's naar beneden gegaan bent. man man man. Wat een idiote club is dat zeg.

Week ervoor naaien ze HOVC weer een boete aan, door een BNO'tje op te schrijven. 

Ik ben er blij om dat ze de titel winnen hoor, want dat houd in dat we ze volgend jaar niet meer tegen gaan komen. Al vraag ik me af of ze zich dan niet wederom een niveau naar beneden laten zetten.

Afijn, uiteindelijk verliest Stadskanaal afgelopen weekend met 3-0 van KSC, maar ik vermoed dat ze die op papier afgedaan hebben omdat ze er klaar mee waren, want dat KSC is me toch een partij een slecht team. Zonde dat je zo genaaid wordt.

Oh, en onze medeforummer Patrick gaat nog even doodleuk er weer op in op Twitter, door te stellen dat er een doelpunt van hun onterecht was afgekeurd, dus zo partijdig zou het wel niet geweest zijn. 

Zonde, want die gast kan een partij ballen. En dan zo'n kutpersoonlijkheid hebben. 

Zo, rant is weer voorbij. Er zit ook een positief puntje aan: Wij gaan natuurlijk 16 juni, nu die wedstrijd nergens meer om gaat, echt niet voetballen. Ff kijken of we met elkaar die boete bij elkaar kunnen lappen, dan is dat ook weer klaar. 

bewerkt door Elsjorro1990
Link naar opmerking
Deel via andere websites