Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Tja. Weinig aan te doen dat je het niet grappig vond, natuurlijk. Ben het er wel niet mee eens dat TBL vooral 'schreeuwerige humor' heeft. Misschien Walter op sommige momenten, maar verder is het toch vooral absurde humor. Een diepere clou gemist qua verhaal heb je wellicht niet, al zitten er natuurlijk genoeg diepere lagen in. Het plot is vooral bedoeld als eerbetoon/parodie op oude film noirs, maar in plaats van de slimme detective die de zaak wil oplossen hebben we hier iemand die zelfs niets met de echte zaak (de ontvoering) te maken wil hebben, maar alleen bezig is met zijn 'rug'. Verder moet de film het vooral hebben van zijn briljante personages (Jesus! Brandt!) en ongelooflijke quotebaarheid. Dingen als 'Well, that's just like, your opinion man', 'This is not 'Nam. There are rules', That rug really tied the room together' en natuurlijk 'The dude abides' zijn echt klassiekers geworden. Het gebrek aan 'verhaal' is misschien je ding niet, maar het zorgt er wel voor dat er (nog steeds) enorm veel theorieën zijn over deze film. De film raakt natuurlijk ook zoveel aan. Jeffrey Lebowski en het kapitalisme, nihilisten, Maude als gekke kunstenares. Maarja goed, lang verhaal maar feit blijft dat als je er niet mee kan lachen je er verder ook niet zoveel hebt aan deze uitleg ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist the Big Lebowski gekeken. Echt werkelijk geen idee waarom deze film zo goed beoordeeld wordt. Niet mijn type humor, niet mijn type film. Heb me 2 uur verveeld. Heb ik iets gemist bij deze film ofzo? Een verborgen clue van het verhaal?

Helemaal mee eens. Ik vind het ook overschatte rommel en heb me er vooral bij verveeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja. Weinig aan te doen dat je het niet grappig vond, natuurlijk. Ben het er wel niet mee eens dat TBL vooral 'schreeuwerige humor' heeft. Misschien Walter op sommige momenten, maar verder is het toch vooral absurde humor. Een diepere clou gemist qua verhaal heb je wellicht niet, al zitten er natuurlijk genoeg diepere lagen in. Het plot is vooral bedoeld als eerbetoon/parodie op oude film noirs, maar in plaats van de slimme detective die de zaak wil oplossen hebben we hier iemand die zelfs niets met de echte zaak (de ontvoering) te maken wil hebben, maar alleen bezig is met zijn 'rug'. Verder moet de film het vooral hebben van zijn briljante personages (Jesus! Brandt!) en ongelooflijke quotebaarheid. Dingen als 'Well, that's just like, your opinion man', 'This is not 'Nam. There are rules', That rug really tied the room together' en natuurlijk 'The dude abides' zijn echt klassiekers geworden. Het gebrek aan 'verhaal' is misschien je ding niet, maar het zorgt er wel voor dat er (nog steeds) enorm veel theorieën zijn over deze film. De film raakt natuurlijk ook zoveel aan. Jeffrey Lebowski en het kapitalisme, nihilisten, Maude als gekke kunstenares. Maarja goed, lang verhaal maar feit blijft dat als je er niet mee kan lachen je er verder ook niet zoveel hebt aan deze uitleg ;c

Absurde humor vond ik redelijk meevallen, volgens mijn begrippen. Vond het eerder simpel. Quotebaarheid van een film moet door de film gemaakt worden, niet door mogelijkheid aan quotes bieden. Een Pulp Fiction doet het dan een stuk beter bijvoorbeeld. Bovendien vind ik dat als er af en toe iemand nihilist wordt genoemd niet echt dat het onderwerp zelf behandeld wordt of "geraakt" wordt, ook weer net wat te simpel zeg maar. Tja, gemiste kans voor de FMovie top 100 ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absurde humor vond ik redelijk meevallen, volgens mijn begrippen. Vond het eerder simpel.

Een pak melk kopen met een cheque niet absurd genoeg? ;)

Quotebaarheid van een film moet door de film gemaakt worden, niet door mogelijkheid aan quotes bieden. Een Pulp Fiction doet het dan een stuk beter bijvoorbeeld.

Snap niet goed wat je hier wil zeggen, eigenlijk.

Bovendien vind ik dat als er af en toe iemand nihilist wordt genoemd niet echt dat het onderwerp zelf behandeld wordt of "geraakt" wordt, ook weer net wat te simpel zeg maar.

Heb je zeker gelijk in. Toch valt er wel wat over te zeggen, denk ik. Die nihilisten zeggen wel dat ze nihilisten zijn, maar zijn ze dat ook wel? In zekere zin zijn figuren als The Dude misschien wel meer nihilistisch. Bovendien is er aan het eind van de film eigenlijk weinig veranderd tegenover het begin. In zekere zin is het allemaal voor niks geweest. Zoals het leven volgens nihilisten, misschien?

Tja, gemiste kans voor de FMovie top 100 ;)

Ach, goed dat je het geprobeerd hebt. Toch wel een film die je gezien moet hebben. Als je het dan niks vindt, dat kan uiteraard gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist the Big Lebowski gekeken. Echt werkelijk geen idee waarom deze film zo goed beoordeeld wordt. Niet mijn type humor' date=' niet mijn type film. Heb me 2 uur verveeld. Heb ik iets gemist bij deze film ofzo? Een verborgen clue van het verhaal?[/quote']

(Y) dramatische film inderdaad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juli

Films

40. tv.png2 Fast 2 Furious (John Singleton, 2003) eye.gif :: 6.5

41. tv.pngÆon Flux (Karyn Kusama, 2005) :: 4.0

42. tv.pngPuss in Boots (Chris Miller, 2011) :: 6.5

43. tv.pngDisturbia (D.J. Caruso, 2007) :: 6.0

44. tv.pngMy Millennial Life (Maureen Judge, 2016) :: 6.5

Statistieken

Totaal 5 films (maandgemiddelde: 5.4) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 5.

Totale speelduur: 475 min.

Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: 2 Fast 2 Furious, Puss in Boots, My Millennial Life (6.5, 28ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Æon Flux (4.0).

Media-verdeling

tv.png 5.

Verre van een topmaand hoor ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een pak melk kopen met een cheque niet absurd genoeg? ;)

Uiteraard zaten er absurde elementen in, maar over de hele film gezien vond ik het wel meevallen

Snap niet goed wat je hier wil zeggen, eigenlijk.

Misschien inderdaad een beetje een vage uitleg. Bedoel gewoon simpelweg: film moet eerst goed of legendarisch zijn, voordat ik de quotes ervan waarde vind hebben.

Heb je zeker gelijk in. Toch valt er wel wat over te zeggen, denk ik. Die nihilisten zeggen wel dat ze nihilisten zijn, maar zijn ze dat ook wel? In zekere zin zijn figuren als The Dude misschien wel meer nihilistisch. Bovendien is er aan het eind van de film eigenlijk weinig veranderd tegenover het begin. In zekere zin is het allemaal voor niks geweest. Zoals het leven volgens nihilisten, misschien?

Heb je ook gelijk in, met name dat de Dude himself nihilistisch is. Dat is misschien ook precies de ironie die ze daarin hebben geprobeerd te verwerken. Vind het onderwerp nihilisme dan verder ook niet zo boeiend om daar nou uitgebreid op in te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch maar eens Batman vs Superman gekeken, hoewel ik mezelf lang heb gezegd dat ik het niet zou doen. Goeie kans dat het ook echt de laatste keer is dat ik een Snyder film kijk. Behoorlijk waardeloze en veel te lange film, met dank aan de eindeloze stroom van slowmotion scenes. Vrij dom plot, tenenkrommende dialogen, en net zoveel explosies tot je er koppijn van krijgt. Velen halen er eindeloos plezier uit, maar mijn ding is het toch echt niet.

1.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maarja. "Van alle superheldenfilms". Marvel vermijdt ik sowieso wel, dat is allemaal dezelfde voorspelbare meuk, enkel Iron Man wil ik me nog wel voor zetten. Maar DC is vaak wat grauwer en realistischer dus had ik misschien nog enige hoop. Een heel klein beetje dan :mrg: Verder zie ik ook de bomen niet meer tussen het bos, dus geen idee welke ik gezien moet hebben (of niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze had je dus sowieso kunnen skippen, maar dat wilde je niet horen. ;) Man of Steel was wat beter, maar ook die haalde deed veel te weinig met de interessante kost. Dat rauwe houd ik ook wel van en dat zit ook wel in BvS, maar dat blijft zeer oppervlakkig en wordt opgelost met [tekst]dezelfde naam van hun moeders[/tekst]. ;e Na BvS heeft men volgens mij ook gekozen om Suicide Squad minder rauw te maken en er meer humor in te gooien, omdat BvS zo tegenviel. Zo jammer.

Het nadeel is dat het blijft verkopen, maar als je ziet hoe producenten die films vernachelen. Eeuwig zonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha @Big Lebowski discussie, inderdaad 1 van de grappigste films ooit. Zondag nog proberen te kijken met mn vriendin, die vond er niet veel aan :r. Die vond Walter maar een schreeuwlelijk :( Denk dat ik geen grappigere filmpersonage ken. Die laatste scene met die urn.... nou nou dan ben ik klaar hoor, tranen in mn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites