Roprop Geplaatst 14 mei 2016 Share Geplaatst 14 mei 2016 Had er nog nooit van gehoord, maar dat ziet er wel Nice uit ja. Binnenkort eens zien of ik er de tijd voor kan vinden. Thanks Piet (Y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 14 mei 2016 Share Geplaatst 14 mei 2016 Hebben jullie Land of mine al gezien? Wat mij betreft de film van 2015. Ga er niks over zeggen ga gewoon zien. http://www.imdb.com/title/tt3841424/combined Heb 'm gezien op het PAC Festival. Vond het niet de beste film van 2015 hoor, maar het was zeker een goede film ja. (Y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 15 mei 2016 Share Geplaatst 15 mei 2016 London has fallen _O_ vette film hoor. Volop actie en zit ook nog humor in. Goede cinematografie en soundtrack. 8.1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 http://www.ign.com/articles/2016/05/19/daniel-craig-turned-down-this-much-money-to-play-bond-again Werd algemeen al aangenomen, maar Craig is dus klaar met Bond Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Niet echt verrassend inderdaad. Ben wel benieuwd wie de nieuwe gaat worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Idriss Elba en Damien Lewis worden al een tijdje genoemd, al zegt dat niet per se iets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Ik zag vorige week dat Tom Hiddlestone goede kans maakte, maar waarschijnlijk maakt half mannelijk Engeland dat in Hollywood acteert wel kans nu. Zou persoonlijk Idris Elba wel fucking gaaf vinden, maar ik ben dan ook fan van hem sinds The Wire. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Elba lijkt me al te oud om nu nog zo'n franchise te beginnen, je hebt toch liever een Bond die mid/eind de 30 is denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 mei 2016 Auteur Share Geplaatst 19 mei 2016 Elba lijkt me al te oud om nu nog zo'n franchise te beginnen, je hebt toch liever een Bond die mid/eind de 30 is denk ik Dan vallen Damian Lewis en Tom Hiddlestone ook af... Dus lijkt me niet iemand van midden 30... Net gegoogled Hiddelstone maakt nog wel kans die is serieus pas 35 had ik niet verwacht!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Waarom? Craig was vijf jaar jonger dan Elba nu toen hij begon. De meeste Bonds zijn toch tussen de 40 en 50. Zowel Brosnan als Moore waren ook veertigers toen ze hun eerste Bond maakten en ik vind Elba er nooit zou oud uitzien. Zou denk ik prima kunnen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Mja, het mag er niet gaan uitzien als een Liam Neeson actiefilm in ieder geval :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 19 mei 2016 Share Geplaatst 19 mei 2016 Ik zou Idris Elba ook wel tof vinden. Keer een neger voor een Bond. Ook eens wat anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Mja, het mag er niet gaan uitzien als een Liam Neeson actiefilm in ieder geval :cab: Kritiek op Taken, dan snap je er ook vrij weinig van hoor. Wat doen we hiermee [MENTION=55]Arsène[/MENTION];? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Morgen The Neon Demon debuut in Cannes, hoop dat het een beetje goed ontvangen wordt... . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Quizvraag: wat hebben films als Taxi Driver, Pulp Fiction, Antichrist en The Tree of Life met elkaar gemeen? Het antwoord heeft iets te maken met Laki's bovenstaande opmerking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Quizvraag: wat hebben films als Taxi Driver, Pulp Fiction, Antichrist en The Tree of Life met elkaar gemeen? Het antwoord heeft iets te maken met Laki's bovenstaande opmerking. Ik wilde zeggen dat ze allemaal een Palme d'Or wonnen, maar Antichrist heeft die nooit binnen weten te slepen. Is er wel voor genomineerd, maar heeft hem niet gewonnen. Hebben dus allemaal een (direct) verband met de Palme d'Or, is dat wat je zoekt of niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 (bewerkt) Misschien heeft het te maken dat ze slecht ontvangen werden, al kan ik me dat moeilijk voorstellen bij Taxi Driver. Denk dat Hansje Antichrist verward met Dancer in the Dark - die heeft hem wel gewonnen. Veel goede Roemeense films blijkbaar dit jaar met Aferim, Bacalaureat en Sieranevada. 20 mei 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Kritiek op Taken, dan snap je er ook vrij weinig van hoor. Wat doen we hiermee [MENTION=55]Arsène[/MENTION];? Tegen de muur aan zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Tegen de muur aan zetten. Gedraag je ff. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Ik wilde zeggen dat ze allemaal een Palme d'Or wonnen, maar Antichrist heeft die nooit binnen weten te slepen. Is er wel voor genomineerd, maar heeft hem niet gewonnen. Hebben dus allemaal een (direct) verband met de Palme d'Or, is dat wat je zoekt of niet? Misschien heeft het te maken dat ze slecht ontvangen werden, al kan ik me dat moeilijk voorstellen bij Taxi Driver. Denk dat Hansje Antichrist verward met Dancer in the Dark - die heeft hem wel gewonnen. Wilde inderdaad zeggen dat 'ontvangst' weinig zegt in Cannes, al die films (ook Taxi Driver) werden door een deel van het publiek uitgejouwd bij eerste screenings en/of bij de winnaarsceremonie van de Palme d'Or. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 (bewerkt) Ja het klopt wel. Er zijn genoeg voorbeelden van films die nog steeds niet goed ontvangen worden (Spring Breakers, OGF, ...) die toch wel goed zijn. Of andersom films die zeer goed ontvangen worden en dan heel zwaar door de mand vallen de weken erna (BvS) - hoewel dat niet het type film is dat het normaal goed zou moeten doen onder de critici (deed het daar ook niet goed verder). Ben benieuwd of er een paar "grote" films gaan opduiken in Cannes. The Neon Demon zal wel niet winnen, maar kijk ik zeker, maar voor de rest zeggen de films me eigenlijk weinig op het eerste gezicht. Al is dat moeilijk om in te schatten. Vorig jaar deden onder andere volgende films eraan mee: Carol, Dheepan, The Assassin, Our Little Sister, Saul Fia, Youth, Louder Than Bombs & The Lobster. Uiteindelijk won Dheepan. 20 mei 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Julieta (Pedro Almodóvar, 2016) Wat fijn om na 2 atypische films van Almodóvar (het bizarre La Piel Que Habito en het zeer matige Los Amantes Pasajeros) weer eens een echt mooi drama te zien in de stijl waardoor de man bekend is geworden. Film gaat over Julieta, een vrouw van middelbare leeftijd, die schijnbaar haar leven goed op orde heeft. Heeft een leuke vriend, woont in Madrid, en heeft nog mooie toekomstplannen. Maar dat verandert allemaal wanneer ze een oude vriendin van haar dochter tegen het lijf loopt. Wat daarop volgt is een lange terugblik op het verleden van Julieta, van toen ze een jonge twintiger was tot het punt waarop ze nu aanbeland is, en waarom ze is hoe ze is. Julieta is een zware film, maar niet te zwaar. Het is een emotionele film, maar niet te emotioneel. Net die grens, die balans die Almodóvar altijd perfect weet op te zoeken, zie je hier ook weer duidelijk verschijnen. Ik las het heel mooi omschreven in een review: "Als Pedro de mooie, mysterieuze muziek van zijn huiscomponist Alberto Iglesias had vervangen door een kleffe Hollywoodpiano, of als het spel van zijn actrices net iets minder ingetogen was geweest, dan was hij ongetwijfeld geëindigd met een draak van een film. Maar Pedro, de sierlijke koorddanser, vindt precies het juiste evenwicht tussen tragedie en melodrama." Het eerste uur is veruit het sterkst, met een paar wondermooie scenes (de trein!), eenmaal we dichter het einde naderen raakt de punch er wat uit en dat is zonde. Het einde zal voor veel mensen ook vrij onbevredigend zijn, dat kan ik zeker al opmaken uit het aantal zuchten in de zaal toen de aftiteling verscheen. Los daarvan, Almodóvar has done it again. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Hmm, draait hier ook. Ik weet niet of die film iets voor mij is. La mala educacion heb ik niet uitgekeken omdat ik weg moest, en vond ik tot dan toe maar niets. Nooit eigenlijk opnieuw bekeken erna. Wel blij dat The Neon Demon vanaf 15/6 draait hier, die kijk ik zeker. Gelukkig dat ze die draaien. Die nieuwe van Michael Moore neem ik misschien ook wel mee. Alhoewel ik wel gehoord heb dat het weer allesbehalve op waarheden is berust. Nog minder dan anders. Julieta zou wel eens Cannes kunnen winnen trouwens. Almovodar heeft de Gouden Palm nog nooit gewonnen. Verder vanavond na een kalme periode van twee weken nog maar eens een filmpje opleggen. Al heb ik ook wel zin in een natuurdocumentaire (dus zou Planet Earth ook wel aan bod kunnen komen). Ik denk dat ik Gravity ga kijken straks, maar ik ga eerst nog eens wat films opzoeken om te downloaden :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 Net ff Starred Up gekeken. Gaat over een geweldadige jongen die wordt overgeplaatst van jeugdetentie naar de gevangenis voor volwassen, waar zijn vader ook zit. Films die zich afspelen in de gevangenis spreken mij altijd wel aan, deze was ook prima te doen. Enige is dat als je erover na gaat denken er wel wat dingetjes niet aan de film kloppen en er wat standaard stereotypetjes rondlopen. 7tje/10 voorlopig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 20 mei 2016 Share Geplaatst 20 mei 2016 (bewerkt) Ook opgepakt, zal ik misschien ook nog eens kijken, maar heb nu nog wat last van achtergrondlawaai (niet erg luid en storend, maar wil graag voor een kwaliteitsfilm geen achtergrondlawaai). edit: heb Divergent maar opgelegd :p 20 mei 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten