Roprop Geplaatst 14 april 2016 Share Geplaatst 14 april 2016 London Has Fallen zitten kijken net :mrg: kreeg soms het gevoel dat ik in Call of Duty zat. Geloof ik best ja. Maar wil m toch eens kijken binnenkort. Niets mis met wat hersenloos vermaak op zijn tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 april 2016 Share Geplaatst 14 april 2016 Nee inderdaad. Een pak facepalm momenten, maar het is wel ff wat ik nodig had vandaag ;sm; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 14 april 2016 Share Geplaatst 14 april 2016 Deadpool gezien, vond het een matig filmpje, niet echt mijn humor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 april 2016 Share Geplaatst 15 april 2016 Pusher gezien, eindelijk eens, het grauwe, grimmige debuut van Refn. Vond hem vrij goed, soms een beetje chaotisch, moest ook serieus lachen toen ik Mads Mikkelsen zag in het begin :D Prima keus ook voor soundtrack maar die harde beats. En ditto einde. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 16 april 2016 Share Geplaatst 16 april 2016 Net mijn eerste Ghibli gezien, Howl's Moving Castle. Maar dit is dus echt niet mijn ding he. Visueel wel fraai, maar ik vond het verder enorm irritant en chaotisch. Voorlopig ook meteen de laatste denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 april 2016 Auteur Share Geplaatst 17 april 2016 Net mijn eerste Ghibli gezien, Howl's Moving Castle. Maar dit is dus echt niet mijn ding he. Visueel wel fraai, maar ik vond het verder enorm irritant en chaotisch. Voorlopig ook meteen de laatste denk ik. Je pakt wel gelijk een van de minste om als eerste te kijken...Zonde ;) Spirited Away, Princess Monoke, Grave of the Fireflies zijn het betere werk.... OT; Dagje Imagine gedaan in EYE.. Was leuk!! Midnight Special, Michael Shannon in zijn zoveelste film van de pas 37 jarige regisseur Jeff Nichols..Nichols zo hoorde we tijdens de inleiding heeft Shannon zo ver gekregen voor zijn films door te beloven dat al de films die ik hierna maak speel jij in..En so far so good.. Over verhaal zeg ik niks..Maar je komt meteen in de actie binnen...Begin en middenstuk is erg sterk tegen einde aan helaas minder... 8/10 The Witcher Geen ondertiteling en middel eeuws amerikaans engels... Jammer..Toch een unieke horror film.. Niet heel mijn ding. 6.6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 17 april 2016 Share Geplaatst 17 april 2016 Ik toevallig net ook een film gezien met Shannon, 99 Homes. Sterke iflm over een man die uit zijn huis wordt gezet en dan gaat werken voor de man die hem uitzet. Sterk acteerwerk van Shannon en zijn tegenspeler Andrew Garfield. Het verhaal laat ook een aantal morele dilemma's zien die goed uitpakken, evenals de constant beklemmende sfeer. Ruime 3,5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 17 april 2016 Share Geplaatst 17 april 2016 Net mijn eerste Ghibli gezien, Howl's Moving Castle. Maar dit is dus echt niet mijn ding he. Visueel wel fraai, maar ik vond het verder enorm irritant en chaotisch. Voorlopig ook meteen de laatste denk ik. Maar allez Justin. Als je een meisje hebt dat niet goed kan kussen, dan ga je toch ook niet meteen alle meisjes afzweren? :X: Ok, rare vergelijking. Maar Ghibli heeft zoveel films, en het klopt, sommige zijn erg druk en chaotisch. Maar er zijn ook meer rustige films, zoals het (imo) wondermooie When Marnie Was There. Toch eens checken hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 19 april 2016 Share Geplaatst 19 april 2016 Pusher gezien, eindelijk eens, het grauwe, grimmige debuut van Refn. Vond hem vrij goed, soms een beetje chaotisch, moest ook serieus lachen toen ik Mads Mikkelsen zag in het begin :D Prima keus ook voor soundtrack maar die harde beats. En ditto einde. 3.5* In navolging hiervan ook deel 2 en 3 gezien. Deel 2 heeft het karakter van Mads Mikkelsen centraal en vond ik uiteindelijk de beste van de trilogie, zij het maar nipt voor deel 1. De hele dynamiek rondom Mikkelsen's personage en zijn relatie met zijn vader vond ik behoorlijk intrigerend, en qua stijl zag je hier en daar al wat voorbodes voor het latere werk van Refn. Deel 3 focust dan weer op Milo, één van de beste personages uit de vorige 2 delen, maar die mystiek wordt hier een beetje tenniet gedaan en dat vond ik wel een tikje jammer. Had ook een wat mindere storyline dan de vorige delen, en het einde was toch wel behoorlijk wansmakelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 19 april 2016 Share Geplaatst 19 april 2016 Maar allez Justin. Als je een meisje hebt dat niet goed kan kussen, dan ga je toch ook niet meteen alle meisjes afzweren? :X: Ok, rare vergelijking. Maar Ghibli heeft zoveel films, en het klopt, sommige zijn erg druk en chaotisch. Maar er zijn ook meer rustige films, zoals het (imo) wondermooie When Marnie Was There. Toch eens checken hoor. Ik ga er ook zeker nog een proberen hoor. :) Maar misschien niet gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 In navolging hiervan ook deel 2 en 3 gezien. Deel 2 heeft het karakter van Mads Mikkelsen centraal en vond ik uiteindelijk de beste van de trilogie, zij het maar nipt voor deel 1. De hele dynamiek rondom Mikkelsen's personage en zijn relatie met zijn vader vond ik behoorlijk intrigerend, en qua stijl zag je hier en daar al wat voorbodes voor het latere werk van Refn. Deel 3 focust dan weer op Milo, één van de beste personages uit de vorige 2 delen, maar die mystiek wordt hier een beetje tenniet gedaan en dat vond ik wel een tikje jammer. Had ook een wat mindere storyline dan de vorige delen, en het einde was toch wel behoorlijk wansmakelijk. Lijken me erg vermakelijke films. Kan ze helaas nergens vinden met NL ondertiteling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Lijken me erg vermakelijke films. Kan ze helaas nergens vinden met NL ondertiteling. BS Player gebruiken, die zoekt automatisch ondertitels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 BS Player gebruiken, die zoekt automatisch ondertitels. Hoe werk dat dan precies? Je speelt een film af en het programma herkent de film en gaat online speuren naar een ondertiteling? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Hoe werk dat dan precies? Je speelt een film af en het programma herkent de film en gaat online speuren naar een ondertiteling? Yep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Yep Chill, meteen even downloaden. (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Als je een film opstart, krijg je normaal meteen een scherm waarin ie de mogelijke ondertitels geeft, in Nederlands en Engels. En vaak staan er ook beoordelingen bij (bijvoorbeeld 5/5 voor een goeie, 3/5 voor een minder goede) wat ook handig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 20 april 2016 Share Geplaatst 20 april 2016 Wow das wel erg handig zeg, ga het ook eens testen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 21 april 2016 Share Geplaatst 21 april 2016 Inside Llewyn Davis - 7.6 The Bucket List - 8.0 Full Metal Jacket (rewatch) - 9.0 The Descendants - 9.0 Freedom Writers - 6.8 Bienvenue chez les Ch'tis (rewatch) - 7.0 Iverson - 6.3 Thor (rewatch) - 6.8 A Bigger Splash - 6.5 Duiding per film voor €5/stuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 21 april 2016 Share Geplaatst 21 april 2016 Vandaag festivalweekje hier in Brugge op gang getrapt met een film uit Israel, Next to Her, over een jonge vrouw die de zware last van een gehandticapte zus met haar meedraagt, en haar leven probeert te managen wanneer ze ook nog eens een relatie krijgt. Niet meteen een ideale starter eigenlijk, want vrij zwaar, ook niet geholpen door een vrij warrig script. Maar wel heel sereen en subtiel gefilmd, daar hou ik dan wel weer van. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 april 2016 Auteur Share Geplaatst 21 april 2016 Dinsdag nog 2 films tijdens Imagine gezien; They Look Like People Tijdens inleiding gehoord hoeveel prijzen en what not de film gewonnen heeft... Dat heeft averechts gewerkt. Eigenlijk hele matige film die bijna geen moment overtuigd. Montage is belabberd. Wat wel voor ze spreekt is dat het idd erg low budget is zoals de producent in filmpje vertelde voor aanvang. 4.6 Bone Tomahawk Ook een debuterende regisseur in de vorm van S. Craig Zahler met in de cast Kurt Russel, Richard Jenkins, Patrick Wilson, Matthew Fox en Lili Simmons. Iedereen is werkelijk erg goed en hilarisch. Maar als één iemand nog meer bovenuitsteekt is het Richard Jenkins wel als de backup deputy sheriff. Hij steelt de show met zijn uitstekende komische grappen die perfect getimed zijn. Ja welliswaar 133 minuten maar geen seconde verveeld. 8.3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 22 april 2016 Share Geplaatst 22 april 2016 La Memoria Del Agua - een drama uit Chili over een koppel die net hun zoontje hebben verloren dankzij een banaal ongeluk, de film begint na dit ongeluk en speelt zich af in de maanden hierna; hoe zowel de man als de vrouw proberen verder te gaan en waar hun onderlinge relatie heen moet leiden, als dat al moet. Sterke film mede dankzij twee geweldig op elkaar ingespeelde hoofdpersonages, Elena Anaya (wel vrij bekend) als vrouw maar vooral ook de acteur die de man vertolkte en die zelf zijn dochtertje heeft verloren toen zei amper 6 was. Op zo'n moment vraag ik me af in welke mate hij nog staat te acteren als je net IRL ook zo'n drama hebt meegemaakt. 3.5* Ma Dar Behesht - film uit Iran die de dagelijkse repressie van de vrouwen probeert te schetsen, aan de hand van een 25-jarige lerares op een meisjesschool; op zich een boeiend thema, maar daar is niet echt een boeiende film van gekomen.. te langdradig, maar vooral heel erg monotoon. 2.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 23 april 2016 Share Geplaatst 23 april 2016 Net Taxi Driver gekeken. Vond die wel oke en keek wel.goed weg, maar niet echt hoogstaand. Vond de film uiteindelijk niet superveel inhoud hebben, of ik moet iets hebben gemist. Deed me trouwens een klein beetje aan The Machinist denken. 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 24 april 2016 Share Geplaatst 24 april 2016 Vond the Jungle Book erg gaaf, de hele film met een grote glimlach op mijn gezicht zitten kijken. De jungle is echt prachtig en al dat jeugdsentiment zorgen voor 8/10. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 april 2016 Share Geplaatst 25 april 2016 Net Insidious gekeken. Weer eens een fijne horrorfilm sinds een tijdje. Ook al is het verhaal niet al te verrassend, vind ik de uitvoering ervan wel aardig. Nu nog de andere delen een keer kijken. 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 26 april 2016 Share Geplaatst 26 april 2016 Brick (Rian Johnson, 2005) ***½ Gaaf filmpje. 10 jaar oud maar voelt door z'n originaliteit nog altijd enorm fris aan. Lekker neonoir-sfeertje, visueel nergens adembenemend maar erg gebeurt wel genoeg leuks om het interessant te houden, en vooral de soundtrack is prima gekozen en ondersteunt de film perfect. Het idee om deze setting te gebruiken werkt ook gewoon (voelde zeker in het begin zelfs vaak aan als een parodie op de Amerikaanse high schools en hun verschillende groepjes). Zitten een paar geweldige personages in (The Pin!) en ook qua acteerwerk zit alles wel snor ( JGL _O_ ). Vond het wel een beetje jammer dat naar het eind toe de humor geruild wordt voor wat meer serieux. Verder moeilijk te zeggen wat er beter kon, miste misschien wat écht goede scènes of quotes. Zat nergens op het puntje van mijn stoel, ook niet bij het einde. Prima filmpje dat ik zeker nog wel eens ga kijken, maar mist teveel om een echte topper te zijn. 3,5*. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten