Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Dat was ook de bedoeling volgens mij. Je had ook die scene bij het Xmen huis waar hij vroeg of er toevallig te weinig budget voor de film was. Eindgevecht wel matig inderdaad, maar daar ging het de film ook niet om.

Ik hoef geen Wolverine of Sabretooth ofzo te zien, maar ik vond zijn buddies slecht uitgewerkt. Cliché muscle man en cliché kwaad jong meisje. En dat kan dan nog de bedoeling zijn, het maakt het er voor mij niet meteen frisser door. En waar ging de film dan wel om? De love story die mij totaal niet greep, de kijker expres beduvelen door alle clichés op een hoopje te gooien,...? Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder ik hem vind :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nolan gaat zich wagen aan een van de meest beproefde genres ooit: de WOII-film. Werktitel Dunkirk en gaat over de slag bij Duinkerke. Hij gaat voor de Star Wars-tactiek van relatief onbekende acteurs in de hoofdrollen. Eerste naam is Fionn Whitehead, die ik niet ken, dus dat werkt. Maar de supporting cast: Tom Hardy, Mark Rylance en Kenneth Brannagh. Dat kon een heel stuk minder :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd, vind het toch een flinke gok om voor een meer realistische setting te gaan. Had genoeg kritiek op Inception en Interstellar maar het waren natuurlijk wel originele scripts en daar moet hij het toch van hebben want audiovisueel is het nooit veel geweest bij hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is inderdaad de bedoeling geweest, maar ik vind het zo jammer dat het mij niet gegrepen heeft. Keek er zo erg naar uit! Vond de begingeneriek dan ook wat overroepen. Ben ik een cynische zak geworden? Ik vrees het :(

Altijd geweest jongeuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medianeras gezien zojuist, zeer aangenaam Argentijns filmpje over een man en een vrouw die in een sociaal isolement leven maar wiens levens toch meer verwikkeld zijn dan het lijkt. Ontzettend traag maar nooit saai, vol mooie shots van Buenos Aires en prettige acteurs. Ideaal filmpje voor de zondagmorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medianeras gezien zojuist, zeer aangenaam Argentijns filmpje over een man en een vrouw die in een sociaal isolement leven maar wiens levens toch meer verwikkeld zijn dan het lijkt. Ontzettend traag maar nooit saai, vol mooie shots van Buenos Aires en prettige acteurs. Ideaal filmpje voor de zondagmorgen.

Die titel klinkt me bekend, snel even gekeken en heb die idd een paar jaar geleden eens gezien ;sm;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 Cloverfield Lane

First off heeft niks met Cloverfield te maken. Dus verwacht geen monsters ofzo. Dan naar de orde van de dag. Wauw wat een film _O_

John Goodman :love: _O_ en Mary Elizabeth Winstead schitteren echt in deze geweldige film. Het verhaal is goed, script is sterk en wat een spanning/acteerwerk. Ik ga niet vertellen wat verhaal inhoudt, je moet het gewoon zelf zien. Echt een erg sterke film en dat voor het regie debuut van Dan Trachtenberg, petje af.

8.5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren op de 'brakke zondag' even twee filmpjes gekeken. Beide prima mee vermaakt. Van Yip Man had ik wat meer verwacht, ten opzichte van de vorige twee delen, maar voor de rest een prima film. Had de indruk dat het dit keer meer ging over hem en zijn familie, dan het vechten. In the heart of the Sea was tof. Leuk verhaal en heel mooi neergezet.

internet.pngYip Man 3 (Wilson Yip, 2015) :: 6.6

internet.pngIn the Heart of the Sea (Ron Howard, 2015) :: 7.4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is inderdaad de bedoeling geweest, maar ik vind het zo jammer dat het mij niet gegrepen heeft. Keek er zo erg naar uit! Vond de begingeneriek dan ook wat overroepen. Ben ik een cynische zak geworden? Ik vrees het :(

Het is in mijn ogen wel echt een film die je totaal aanstaat of helemaal niet. En de punten die je zelf aangeeft en de andere geven dat eigenlijk ook weer.

Mij greep de film zeker, misschien omdat ik eigenlijk niet zo van de superhelden films ben. Maar heb me goed vermaakt bij deze film, wel heb ik een redelijk droge humor en zat ik vaak lachend in de bioscoop waarbij de grap verder niet aansloeg. (kan ook komen omdat ik de twee mensen voor me, de een tegen de ander uit zat te leggen dat de hoofdrolspeler Ryan Reynolds is en dat hij grappen over zichzelf maakten.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

icon_on_demand.pngCrouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny (Woo-Ping Yuen, 2016) :: 7.1

Om in de 'martial arts' sfeer te blijven na Yip Man, gisteren de Netflix exclusive 'Crouching Tiger, Hidden Dragon' gezien. Pracht van een titel voor een leuke, actievolle film. De vechtscenes waren soms ietwat onrealistisch, met name het springen enzovoort, maar dat mocht de pret niet drukken. Door het gebruik van zwaarden en allerlei soorten andere wapens werd het één groot spektakel. Het verhaal in de film zat prima in elkaar en heb me dan ook anderhalf uur prima vermaakt. Keurig filmpje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 Cloverfield Lane gezen in de bios gister. Een totaal andere film dan de vorige. Het is geen groot monster epos, maar een psychologische thriller in een ruimte. Je vraagt je continu af wat er nu allemaal klopt van wat je hoort en de onderhuidse spanning is voelbaar. De uiteindelijk ontknoping is erg spannend. Laatste pakweg 20 minuten vliegt het iets uit de bocht en is het totaal anders dan de rest. Maar dit zet wel aan voor een mogelijk vervolg. 3.5* zeker wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites