Lakigigar Geplaatst 5 maart 2016 Share Geplaatst 5 maart 2016 Ik wou Bridge of Spies nog kijken vanavond, maar de slechte kijkervaring van Munich besliste daar anders over. Wat heeft Spielberg toch met lange oninteressante films. Waar ik eerst het gevoel had dat ik de regisseur overrate en de filmratings hoger waren dan de waardering die ik voor de regisseur is dat nu andersom na de ontgoochelingen van Minority Report, Munich en War of The World. Heb ik al het slechte voor het einde gespaard, of ben ik zo kritisch geworden... Nouja bij Minority Report was ik wel hard, maar War of the Worlds sloeg gewoon nergens op, en van Munich begin je gewoon spontaan je ogen uit te krabben omdat je naar een hele brok saaiheid zit te kijken zonder lef, zonder identiteit en zonder dat het mij iets kan boeien (ik had gedacht dat het verhaal zich meer zou focussen op de gijzeling zelf.. anders had ik wellicht niet eens die film opgelegd). Wat wil je ook met regisseurs die de pretentie hebben om te beweren dat ze mensen 160 minuten kunnen laten boeien (juist ja, dat was de reden dat ik hem nog niet gezien had). Ik had het al gehad na 45 min. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 6 maart 2016 Share Geplaatst 6 maart 2016 Hoezo zou een film van 160 minuten of langer niet kunnen boeien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 6 maart 2016 Share Geplaatst 6 maart 2016 Ik ben zelden zo geboeid geweest als de 202 minuten van Apocalypse Now Redux : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 6 maart 2016 Share Geplaatst 6 maart 2016 Jij hebt wel moeite om jouw mening niet als een feit te verkondigen hé Laki. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 6 maart 2016 Share Geplaatst 6 maart 2016 Ik ben zelden zo geboeid geweest als de 202 minuten van Apocalypse Now Redux :< Kenner Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 6 maart 2016 Share Geplaatst 6 maart 2016 (bewerkt) Er zijn wel films die het kunnen, maar Munich kan het niet. Schindler's List kon het wel bijvoorbeeld. Ik ben ook nog jong, genoeg tijd om mijn mening bij te schaven indien die nog bijgeschaafd moet worden in mijn leven ;-). Sommige films interesseren me wellicht om bepaalde redenen niet helemaal, en anderen dan weer wel. Ik ga nu The Terminal kijken. En ik ga vanavond toch Bridge of Spies een poging geven denk ik. 6 maart 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 6 maart 2016 Share Geplaatst 6 maart 2016 Er zijn wel films die het kunnen, maar Munich kan het niet. Schindler's List kon het wel bijvoorbeeld. Ik ben ook nog jong, genoeg tijd om mijn mening bij te schaven indien die nog bijgeschaafd moet worden in mijn leven ;-). Sommige films interesseren me wellicht om bepaalde redenen niet helemaal, en anderen dan weer wel. Ik ga nu The Terminal kijken. En ik ga vanavond toch Bridge of Spies een poging geven denk ik. Viktor Navorski :love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 maart 2016 Auteur Share Geplaatst 6 maart 2016 Ik weet nu al dat hij Bridge of Spies niet goed gaat vinden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 maart 2016 Auteur Share Geplaatst 6 maart 2016 OT: Room Goed. Brie Larson is geniaal maar acteurtje die Jack speelt ook. Over verhaal zeg ik niks. 8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 7 maart 2016 Share Geplaatst 7 maart 2016 Ik weet nu al dat hij Bridge of Spies niet goed gaat vinden... Ja, ik heb er ook schrik voor. Had er geen zin in gisterenavond, dus kijk hem wel een andere keer. The Terminal was een matige middenmoter, niet zo slecht als de andere Spielbergfilms die ik onlangs heb gezien, maar toch ook weer zo een film die veel fouten maakt, en nergens memorabel wordt of sterker nog: een poging doet om memorabel te worden. Prachtige casting ook. We zoeken een Rus met een gebrekkig Amerikaans accent. Wie cast je dan? Tom Hanks natuurlijk! Verder wel toffe acteur, hoewel hij een patent heeft op de hoofdrol spelen in kutfilms. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 8 maart 2016 Share Geplaatst 8 maart 2016 Heb nu alle Oscar-genomineerde acteurs gezien, en ben toch tot de conclusie gekomen dat ik hem aan Fassbender voor Steve Jobs had gegeven, DiCaprio zet in The Revenant een fysieke topprestatie neer, maar Fassbender geeft een absolute masterclass als Jobs. Sowieso zijn mensen die de dialogen van Sorkin aankunnen al geweldig, en ik ben al immens Fassbender-fan, dus misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik ben het er dus niet echt mee eens. Verder: toch nog een reden om een beetje uit te kijken naar het DC Extended Universe: J.K. Simmons is Commisioner Gordon! Het is geen Bryan Cranston, maar toch, geweldige acteur :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 8 maart 2016 Share Geplaatst 8 maart 2016 Deadpool gezien. Tegenvaller, vond 'm soms best irritant en verhaal was saai. Klein zesje nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 8 maart 2016 Share Geplaatst 8 maart 2016 Londen has fallen gezien. Een film zoals er al vele films zijn. Niks bijzonders, wel vermakelijk en kijkt makkelijk weg. 7.8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 8 maart 2016 Share Geplaatst 8 maart 2016 Steven Spielberg Gemiddelde waardering: 2.64* / n= 2.72 1 Jurassic Park - 4.0* 2 Schindler's List - 4.0* 3 Catch Me If You Can - 4.0* 4 The Lost World: Jurassic Park - 3.5* 5 Jaws - 3.5* 6 Saving Private Ryan - 3.0* 7 Bridge of Spies - 2.5* 8 The Terminal - 2.5* 9 Raiders of The Lost Ark - 2.0* 10 E.T. - 2.0* 11 Empire of The Sun - 2.0* 12 Munich - 1.5* 13 War of the Worlds - 1.5* 14 Minority Report - 1.0* Sommige films mogen wel eens herzien worden. Vond heel wat films lastig om door te komen omdat het vaak van de kijker wel interesse in een bepaald onderwerp verwacht (ik had iets totaal anders verwacht bij Munich), en er een gebrek aan creativiteit en originaliteit te zien is in zijn films. Hij is iets beter in het maken van blockbusterfilms met een heel erg goede Jurassic Park en Jaws (zeker in zijn tijdsperspectief) en voor de fans ook Indiana Jones (wat ik dus niet ben, hoewel ik het ooit nog wel eens een kans geef). Close Encounters of The Third Kind, A.I., The Color Purple, War Horse, Lincoln en The Sugarland Express wil ik wel nog eens kijken. Ik verwacht van geen van de zes een topfilm, maar ze interesseren me allemaal stuk per stuk wel voor één of andere reden. Zeker geen slechte regisseur, hoewel de gemiddelde beoordeling wat gaat tegenvallen (was ook vrij streng), maar duidelijk enorm overschatte regisseur. Dat dan weer wel. Doet zijn werk goed, maar heeft in mijn opinie geen mijlpaal in de filmindustrie neergezet, en slaagt er hoogstens in om een goede film te maken, en nooit meer. Schindler's List was een goede film, maar bijlange geen mijlpaal. Jurassic Park is een blockbuster waar vele andere blockbustermakers vandaag de dag nog wat van kunnen leren, maar die film zet hem niet in het rijtje van de beste regisseurs ter wereld. Blijkbaar wel in het lijstje van de meest bekende en prijzige regisseurs ter wereld. (tezamen met andere werken van hem). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart 2016 Auteur Share Geplaatst 8 maart 2016 Heb nu alle Oscar-genomineerde acteurs gezien, en ben toch tot de conclusie gekomen dat ik hem aan Fassbender voor Steve Jobs had gegeven, DiCaprio zet in The Revenant een fysieke topprestatie neer, maar Fassbender geeft een absolute masterclass als Jobs. Sowieso zijn mensen die de dialogen van Sorkin aankunnen al geweldig, en ik ben al immens Fassbender-fan, dus misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik ben het er dus niet echt mee eens. Verder: toch nog een reden om een beetje uit te kijken naar het DC Extended Universe: J.K. Simmons is Commisioner Gordon! Het is geen Bryan Cranston, maar toch, geweldige acteur :) Wat heeft Bryan Cranston met Commisioner Gordon te maken? Zou ie dat eerst gaan spelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 8 maart 2016 Share Geplaatst 8 maart 2016 Nou Laki, ben je nou eens klaar met het zoeken van iemand om af te zeiken? Ik word er wel wat moe van hoor, al dat gezeik. Natuurlijk herhaalt Spielberg zich vaak, maar als je van tevoren al aankondigt dat je de film niet goed gaat vinden, waarom begin je er dan nog aan? Ik heb niet eens zin om in te gaan op waarom sommige van je beoordelingen toch echt belachelijk zijn, maar goed. Waarschijnlijk ga je nu zeggen dat je er weer op gaat letten, om daarna toch weer met van die veel te lange stukken tekst komt waarin je alleen maar loopt te bashen om het bashen. Jammer, want het haalt voor mij toch wel het plezier weg om in mijn favoriete topic te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 8 maart 2016 Share Geplaatst 8 maart 2016 Steven Spielberg Gemiddelde waardering: 2.64* / n= 2.72 1 Jurassic Park - 4.0* 2 Schindler's List - 4.0* 3 Catch Me If You Can - 4.0* 4 The Lost World: Jurassic Park - 3.5* 5 Jaws - 3.5* 6 Saving Private Ryan - 3.0* 7 Bridge of Spies - 2.5* 8 The Terminal - 2.5* 9 Raiders of The Lost Ark - 2.0* 10 E.T. - 2.0* 11 Empire of The Sun - 2.0* 12 Munich - 1.5* 13 War of the Worlds - 1.5* 14 Minority Report - 1.0* Sommige films mogen wel eens herzien worden. Vond heel wat films lastig om door te komen omdat het vaak van de kijker wel interesse in een bepaald onderwerp verwacht (ik had iets totaal anders verwacht bij Munich), en er een gebrek aan creativiteit en originaliteit te zien is in zijn films. Hij is iets beter in het maken van blockbusterfilms met een heel erg goede Jurassic Park en Jaws (zeker in zijn tijdsperspectief) en voor de fans ook Indiana Jones (wat ik dus niet ben, hoewel ik het ooit nog wel eens een kans geef). Close Encounters of The Third Kind, A.I., The Color Purple, War Horse, Lincoln en The Sugarland Express wil ik wel nog eens kijken. Ik verwacht van geen van de zes een topfilm, maar ze interesseren me allemaal stuk per stuk wel voor één of andere reden. Zeker geen slechte regisseur, hoewel de gemiddelde beoordeling wat gaat tegenvallen (was ook vrij streng), maar duidelijk enorm overschatte regisseur. Dat dan weer wel. Doet zijn werk goed, maar heeft in mijn opinie geen mijlpaal in de filmindustrie neergezet, en slaagt er hoogstens in om een goede film te maken, en nooit meer. Schindler's List was een goede film, maar bijlange geen mijlpaal. Jurassic Park is een blockbuster waar vele andere blockbustermakers vandaag de dag nog wat van kunnen leren, maar die film zet hem niet in het rijtje van de beste regisseurs ter wereld. Blijkbaar wel in het lijstje van de meest bekende en prijzige regisseurs ter wereld. (tezamen met andere werken van hem). Jurassic Park zou je in zijn genre zeker wel een mijlpaal kunnen noemen. Jaws misschien ook wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 8 maart 2016 Share Geplaatst 8 maart 2016 Wat heeft Bryan Cranston met Commisioner Gordon te maken? Zou ie dat eerst gaan spelen? Nee, heeft nooit echt gespeeld volgens mij, maar had hem persoonlijk graag als Gordon of Lex Luthor gezien. Simmons echter ook een hele goede keus. [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; The Lost World: Jurassic Park beter dan Raiders, E.T. en Munich? Brr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 9 maart 2016 Share Geplaatst 9 maart 2016 The Hateful Eight (Quentin Tarantino, 2015) :: 8.2 Tarantino is een baas! Gisteren de film gezien, en nadat het wat moeilijk op gang kwam, heb ik me uiteindelijk toch vermaakt met deze film. De film zelf kijken was een lange zit, maar ik heb me dus geen moment zitten vervelen. Leuke dialogen, actievolle scenes en prachtige karakters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 9 maart 2016 Share Geplaatst 9 maart 2016 (bewerkt) Tom Hanks natuurlijk! Verder wel toffe acteur, hoewel hij een patent heeft op de hoofdrol spelen in kutfilms Ben nu niet de grootste Tom Hanks-fan op aard, maar wat dan te denken van deze 'kutfilms': - Philadelphia - Forrest Gump - Toy Story-trilogie - Saving Private Ryan - The Green Mile - Cast Away - Road to Perdition - Captain Phillips Nou Laki, ben je nou eens klaar met het zoeken van iemand om af te zeiken? Ik word er wel wat moe van hoor, al dat gezeik. Natuurlijk herhaalt Spielberg zich vaak, maar als je van tevoren al aankondigt dat je de film niet goed gaat vinden, waarom begin je er dan nog aan? Ik heb niet eens zin om in te gaan op waarom sommige van je beoordelingen toch echt belachelijk zijn, maar goed. Waarschijnlijk ga je nu zeggen dat je er weer op gaat letten, om daarna toch weer met van die veel te lange stukken tekst komt waarin je alleen maar loopt te bashen om het bashen. Jammer, want het haalt voor mij toch wel het plezier weg om in mijn favoriete topic te komen. Groot gelijk. Zeiken mag al is, maar dit gaat meer om het bashen zelf in plaats van met goede argumenten af te komen. Anyways, zelf ook genoten van wat tijd voor een scherm: Alice in Wonderland (2010) Wist dat ik hier niet veel van moest verwachten, en toch heeft ie teleurgesteld. Gatlelijke CGI en een irritante Johnny Depp maken het niet bepaald tot happy joy joy time. Hersenloos vermaak, maar van de onderste schuif. Deadpool Viel jammer genoeg ook bij mij wat tegen. De film wilt op sommige momenten zo fris en origineel mogelijk zijn, maar schiet daarmee zich wat in de eigen voet. Werd voor mij ook wat te silly, waardoor ik de erge momenten niet meer serieus nam. Nog wat gemierenneuk: buddies van Deadpool dragen niet bijster veel toe, de love interest is gewoon een sex buddy en de bad guy is nog wel cool maar maken ze op het einde nogal snel komaf mee. Heb me wel geamuseerd achter het grote scherm, hoor. Daar zorgt Ryan Reynolds en de goede pace wel voor. Maar ik vrees dat ik wat te hoge verwachtingen had. Geef mij maar Guardians any time of the week. Inside Llewyn Davis Tegelijk een ode én haast een parodie op de Coen-films door de makers zelf. Absurde personages, jawel (John Goodman, wauwie). Ingenieus plot, ook aanwezig. Muziek en zwarte humor die een grote rol spelen, idem. Objectief gezien misschien wel hun beste, subjectief heb ik moeite met het zwartgallige verhaal en de hoofdpersoon, waar ik niets sympathie voor kon opwekken. Ben wel positief verschoten van de kat-theorie die ik op imdb zag, zou nog wel eens kunnen. The Bucket List Je kan het cliché noemen, je kan zeggen dat het een simpele tearjerker is,... En ik geef je volkomen gelijk. Maar Nicholson en Freeman pakken zo goed samen op het scherm en zuigen je meteen in het verhaal. Dayum, wat heb ik de klasse van dergelijke acteurs gemist. Can somebody like that please stand up? Full Metal Jacket Van klasse gesproken. Bij elke kijkbeurt kijk ik wel anders naar deze film, maar de liefde die ik voor deze prent koester blijft hetzelfde. Om op het internet af te gaan, vinden velen het eerste deel geweldig en het tweede goed, maar na enkele kijkbeurten is het tweede deel geëvolueerd naar mijn favoriet. M.I.C.K.E.Y. M.O.U.S.E. 9 maart 2016 bewerkt door Malinwa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 9 maart 2016 Share Geplaatst 9 maart 2016 Ik wil mij verontschuldigen voor de irritante reacties. Ik zal in het vervolg enkel nog iets plaatsen wanneer voor mij een film een echte aanrader was. Dat zal beter zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 9 maart 2016 Share Geplaatst 9 maart 2016 Nou Laki, ben je nou eens klaar met het zoeken van iemand om af te zeiken? Ik word er wel wat moe van hoor, al dat gezeik. Natuurlijk herhaalt Spielberg zich vaak, maar als je van tevoren al aankondigt dat je de film niet goed gaat vinden, waarom begin je er dan nog aan? Ik heb niet eens zin om in te gaan op waarom sommige van je beoordelingen toch echt belachelijk zijn, maar goed. Waarschijnlijk ga je nu zeggen dat je er weer op gaat letten, om daarna toch weer met van die veel te lange stukken tekst komt waarin je alleen maar loopt te bashen om het bashen. Jammer, want het haalt voor mij toch wel het plezier weg om in mijn favoriete topic te komen. Je zou bijna mijn posts waarin ik Wes Anderson afkraak gaan missen. Geef maar toe! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc. Geplaatst 10 maart 2016 Share Geplaatst 10 maart 2016 (bewerkt) Deadpool Viel jammer genoeg ook bij mij wat tegen. De film wilt op sommige momenten zo fris en origineel mogelijk zijn, maar schiet daarmee zich wat in de eigen voet. Werd voor mij ook wat te silly, waardoor ik de erge momenten niet meer serieus nam. Nog wat gemierenneuk: buddies van Deadpool dragen niet bijster veel toe, de love interest is gewoon een sex buddy en de bad guy is nog wel cool maar maken ze op het einde nogal snel komaf mee. Heb me wel geamuseerd achter het grote scherm, hoor. Daar zorgt Ryan Reynolds en de goede pace wel voor. Maar ik vrees dat ik wat te hoge verwachtingen had. Geef mij maar Guardians any time of the week. Dat was ook de bedoeling volgens mij. Je had ook die scene bij het Xmen huis waar hij vroeg of er toevallig te weinig budget voor de film was. Eindgevecht wel matig inderdaad, maar daar ging het de film ook niet om. Zelf heb ik deze film weer gekeken: http://www.imdb.com/title/tt1763303/?ref_=nv_sr_5 Gelijk weer verliefd op Britt Robertson. :love: 10 maart 2016 bewerkt door Marc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 10 maart 2016 Share Geplaatst 10 maart 2016 Arîte Hime; Princess Arete (Sunao Katabuchi, 2001) *** Raar animatiefilmpje. Regisseur werkte eerst bij Studio Ghibli onder Miyazaki, maar ging dan weg om zelf z'n ding te kunnen doen met deze film. Er zijn een paar dingen die wel werken: de muziek is erg sterk en draagt bij aan een redelijk ongedwongen, relaxte sfeer doorheen de film. De originele setting (de Europese Middeleeuwen) is interessant en het hoofdpersonage is erg schattig. Helaas zit er wat te weinig magie in om echt te tippen aan Ghibli: het verhaal is erg warrig, teveel stukken zijn gewoon ronduit saai en de animatie is soms net wat te vlak. Princess Arete is zeker geen slecht filmpje, maar mist toch wat punch om echt goed te zijn. 3*. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 10 maart 2016 Share Geplaatst 10 maart 2016 Deadpool gezien. Tegenvaller, vond 'm soms best irritant en verhaal was saai. Klein zesje nog. Hmm wat vond je irritant? Ik vond het wel een aardige film. Een 7+ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten