Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, het is blijkbaar heel moeilijk om 'n goeie komedie te maken, de laatste 2 goeie komedies die ik heb gezien waren Grown Ups 2 en Trainwreck.

btw. ik vond Jump Street 21 ook niet zo slecht maar 22 was vreselijk.

De enige komedie die ik lijk te waarderen in films is zwarte humor. Kijk wat meer films uit het hoge noorden. Vaak zit daar subtiele zwarte humor verweven in een zwaar onderwerp. Paha Maa of Festen bijvoorbeeld. Maar de focus ligt niet op de humor, maar er zitten bepaalde stukken waar je tenen van gaan krommen. Zelfde voor Relatos salvajes, dat is zeker een aanrader! Verder ben ik ook wel een "kleine" liefhebber van sitcoms. FC De Kampioenen vond ik als kind (en nu) nog wel plezant (al is het natuurlijk wel beetje vervelend dat het steeds zo belachelijk is, zoals Herman Brusselmans altijd aangeeft: Er was eens een misverstand en ... ). The Big Bang Theory vind ik ook echt grappig. Friends is ook goed. Die lachband draagt toe tot de sfeer. Ik vind zoiets beter dan de meeste komediefilms. Waarom? Geen idee. Verder vond ik Aanrijding in Moscou erg goed, net zoals Intouchables. Als ik rap bij IMDB eens kijk naar mijn favoriete komediefilms staat My Sassy Girl (Zuid-Korea) ook hoog. Project X ook (maar dat is wat nostalgie, die heb ik 5 keer gezien op één week tijd -> geen zever), de American Pies en wat animatiefilms of films waar ik het humoraspect amper opmerkte (fucking amal staat bvb. komedie bij?)

Ik ga trouwens nu een film kijken: Tulitikkutehtaan Tyttö van Aki Kaurismäki kijken. Werd me ook aangeraden. Zou meer van dat soort humor zijn (en is kort, wat ik goed vind, aangezien ik nooit zin heb om langer dan 2 uur en soms zelfs langer dan 90 min naar een film te kijken omdat aandacht dan vaak verslapt, zeker bij films die niet goed zijn).

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Victoria gezien. Begin was saai. Later wat meer actie, maar weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Wel bijzonder dat alles in één tijdlijn gebeurd. Zet nu wat in het wit neer om niks te verklappen. [tekst]Er wordt net op het eind gedaan als of dat meisje er mee wegkomt, wat natuurlijk niet zo is. Ze zal in het echt worden opgepakt na de camerabeelden. [/tekst] Voor de rest gebeurd er in mijn ogen ook niet heel veel.

bewerkt door vinnypassy
spoiler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Victoria gezien. Begin was saai. Later wat meer actie, maar weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Wel bijzonder dat alles in één tijdlijn gebeurd. Zet nu wat in het wit neer om niks te verklappen. [tekst]Er wordt net op het eind gedaan als of dat meisje er mee wegkomt, wat natuurlijk niet zo is. Ze zal in het echt worden opgepakt na de camerabeelden. [/tekst] Voor de rest gebeurd er in mijn ogen ook niet heel veel.

Gebruik de volgende keer ff [tekst] en [/ tekst] (die laatste zonder spatie), dan zien we helemaal niks van je spoiler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet vaak meer lachen om animatiefilms zoals Happy Feet, Finding Nemo, The Incredibles, Shrek en Ice Age. Dan om een film van Adam Sandler of Ben Stiller.

Same. Ice Age was echt grappig. Wie die luiaard bedacht heeft :r dikke pluim. Echt goeie film die ik graag opleg als ik beetje weg ben van de wereld.

Andere niet gezien of minder grappig. Nemo wel goed (maar de humor zie ik er niet van in).

Ik moest nog veel harder en vaker lachen om 22 Jump Street dan 21 Jump Street...

De buffet scene met Ice Cube, Tatum die er achter komt dat Jonah het met de dochter van Cube heeft gedaan...

Ook same.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest nog veel harder en vaker lachen om 22 Jump Street dan 21 Jump Street...

De buffet scene met Ice Cube, Tatum die er achter komt dat Jonah het met de dochter van Cube heeft gedaan...

Dat is zo'n geniaal stuk ja :-D

Ah ik was dus niet de enige die dat vond (zie nu pas de reactie van Maldini).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel de Harry Potter-serie aan het afwerken, zit mooi op de helft. Eerste vijf had ik al gezien, laatste drie nog niet. Wel alle boeken gelezen, weet dus wel hoe het eindigt. Enfin, Steen der Wijzen (2,5*) is puur jeugdsentiment (als kind heel vaak gezien) en ook wel een tof filmpje omdat je zelf mee met Harry alles ontdekt. Wegisweg, eerste keer Zweinstein, de magie zelf. Blijft een kinderfilm natuurlijk, maar al bij al gemakkelijk door te komen. Geheime Kamer (2,0*) was niet zo best. Dobby is echt bloedirritant, weinig memorabele scènes en verder is het vooral registreren hoe Harry en de rest van stukje info naar stukje info gaat tot de onvermijdelijke finale. Zat me iets te weinig sfeer in of inhoud in. Dan was de Gevange van Azkeban (3,0*) een stuk beter, niet toevallig ook onder de regie van Cuaron (blijft zonde dat die maar één film uit de reeks heeft geregisseerd). Voor het eerst echt wat werk in het visuele, paar aardige shots. Verder ook veel coherenter, sfeervoller en boeiender personages (Lupus, Black, die dementors). Vanmiddag dan de Vuurbeker (2,5*) gezien, was weer een klein stapje terug. Net als in de tweede film heel erg hak op de tak, zeker in het begin. Hop naar de portkey, hop naar het WK Zwerkbal, minuutje later zijn [tekst]de dooddoeners[/tekst] er al en voor je het weet zijn we weer op Zweinstein. Zit te weinig balans in het script waardoor sommige dingen weinig uitgewerkt zijn (de [tekst]ruzie tussen Harry en Ron[/tekst], wordt te weinig tijd voor uitgetrokken waardoor het weinig emotionele lading heeft), sommige dingen kostbare tijd in beslag nemen maar geen afronding en dus nutteloos aanvoelen (Hagrid en zijn vriendinnetje). Ook visueel niet van het niveau van deel drie. Geen slechte film verder , zeker het einde met de [tekst]wedergeboorte van Voldemort[/tekst] was best boeiend, maar de twee uur daarvoor zijn niet interessant genoeg voor 3*.

Heb wel het gevoel dat de serie nu echt kan beginnen, verwacht dat net als bij de boeken de films mee evolueren en wat volwassener en duister worden. Zou ook wat hogere scores moeten opleveren als alles goed gaat.

Mooi, mooi. Goed bezig Hansie. HP-reeks is het laatste wat ik echt gezien heb denk ik. Moet het nodig weer oppakken. Kan me wel vinden in je woorden, al heb ik elke film boven de 7 beoordeeld volgens mij. Lagen qua beoordeling niet ver uit elkaar in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harry Potter and the Order of the Phoenix (David Yates, 2007) **½

Kon me uitgezonderd het gevecht tussen Voldemort en Perkamentus weinig meer herinneren van deze film. Die scène is meteen ook het hoogtepunt, want verder valt er niet zo veel te genieten. Grote probleem is hier ook weer dat de film totaal niet gebalanceerd is. Het belangrijkste plotpunt van dit deel is de [tekst]profetie[/tekst], maar die komt pas erg laat in de film ter sprake en wordt ook erg haastig vermeld. Ik ben sowieso geen fan van [tekst]profeties[/tekst], maar als je die dan toch gebruikt kan je die niet plots in de film brengen en belangrijk maken terwijl je er amper tijd aan besteed. Sirus Black krijft wat meer scrreen time om [tekst]zijn dood[/tekst] wat emotioneler te maken, de relatie tussen Harry en Cho krijgt wat aandacht en er moet een nieuw personage geïntroduceerd worden (Luna Lovegood). Omdat er zo weinig tijd is gebeuren al die dingen op een erg opppervlakkige manier, én het zorgt ervoor dat de karakters van Hermoine en Ron amper enige aandacht krijgen. Er is geen enkele diepgang voor hen, het enige wat ze doen is maar een beetje naast Harry lopen. Oh, en het vorige deel eindigt met [tekst]de terugkeer van Voldemort[/tekst], waarom dan een nieuw personage als Umbridge introduceren als belangrijkste tegenstander? In alles lijkt deze film een tussendoortje om de overgang te maken naar de [tekst]oorlog en eindstrijd[/tekst] die eraan zit te komen.

Los van het plot is deze film ook weer weinig aantrekkelijk op andere vlakken. Het gevecht in het ministerie en tussen Perkamentus en Voldemort is flitsend, maar verder ontzettend saai om audiovisueel vlak. Ene saaie shot na het andere, en bijvoorbeeld [tekst]de dood van Sirius[/tekst] toont hoe waardeloos Yates is als regisseur. Een paar slow-mo's en wegvallende muziek toont ontzettend weinig creativiteit of originele ideeën. Yates speelt de hele film vooral op veilig, en dat is jammer. Zeker aangezien hij de volgende drie films ook regisseert, al heb ik gehoord dat daar soms iets meer creativiteit te zien is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het meest teleurstellend aan deze film vond ik [tekst]dat gevecht waarbij Sirius sterft [/tekst]. Ziet eruit als een stel donkere en lichte flitsen achter elkaar aan. Matcht ook niet echt lekker met de boeken, wat ik in beginsel niet erg vind, maar wel als het schade doet aan het verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze zondag de Oscars, wat denken we ervan?

The Revenant als beste film, DiCaprio als beste acteur, Lubezki weer als beste cinematograaf en Iñárritu als beste regisseur lijken mij toch wel kleine zekerheidjes of ze moeten het DiCaprio weer niet gunnen. Voor mij mag Fassbender hem wel winnen, maar denk toch dat het DiCaprio gaat worden. Larson zal wel de beste actrice worden, Stallone en Vikander voor beste bijrol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op Stallone na akkoord, zelf kan ik geen mening vormen, amper een film gezien, maak er wel eens tijd voor na het 2005 toernooitje om de belangrijkste 10 films voor zover ze beschikbaar zijn mee te nemen, The Revenant moet ik nog altijd kijken in de cinema, er komt altijd iets tussen, gelukkig draaien ze die erg lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me er niet echt mee bezig gehouden. Nadat ik de Oscars een keer gezien had, verdween mijn interesse toch een beetje. Ik kijk liever gewoon films en die prijzen verder... Ach.

Maar inderdaad DiCaprio en Brie, The Revenant, Lubezki en Iñárritu lijken mij wel zeker. Verder kijk ik nu liever even in de oven of mijn koekjes goed gaan dan welke nominaties er nog meer zijn geweest. (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me er niet echt mee bezig gehouden. Nadat ik de Oscars een keer gezien had, verdween mijn interesse toch een beetje. Ik kijk liever gewoon films en die prijzen verder... Ach.

Maar inderdaad DiCaprio en Brie, The Revenant, Lubezki en Iñárritu lijken mij wel zeker. Verder kijk ik nu liever even in de oven of mijn koekjes goed gaan dan welke nominaties er nog meer zijn geweest. (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je ook nog een grote mok dampende hazelnootchocolademelk bij die koekjes hebt, dan spring ik nu in de auto, goed?

Wat de Oscars betreft, het boeit me dit jaar niet zo heel veel. Komt vooral omdat het (imo) het matigste deelnemersveld in jaren is. Ja, Revenant kan best een pak prijzen winnen, ik zou het niet terecht vinden maargoed. Het is niet dat er verder zoveel betere dingen tussen zitten. Stallone een beeldje zien winnen zou wel lachen zijn, ik hoop verder dat Ex Machina toch tenminste eentje van z'n nominaties weet te verzilveren, dat When Marnie Was There de animatie wint, dat Mustang de foreign film wint en dat ook Sicario ergens voor beloond wordt, al wordt dat moeilijk met Revenant en het CGI shitfest van Star Wars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je ook nog een grote mok dampende hazelnootchocolademelk bij die koekjes hebt, dan spring ik nu in de auto, goed?

Wat de Oscars betreft, het boeit me dit jaar niet zo heel veel. Komt vooral omdat het (imo) het matigste deelnemersveld in jaren is. Ja, Revenant kan best een pak prijzen winnen, ik zou het niet terecht vinden maargoed. Het is niet dat er verder zoveel betere dingen tussen zitten. Stallone een beeldje zien winnen zou wel lachen zijn, ik hoop verder dat Ex Machina toch tenminste eentje van z'n nominaties weet te verzilveren, dat When Marnie Was There de animatie wint, dat Mustang de foreign film wint en dat ook Sicario ergens voor beloond wordt, al wordt dat moeilijk met Revenant en het CGI shitfest van Star Wars.

Zou best kunnen dat niets dat je wilt gaat uitkomen. Misschien Vikander voor Ex Machina (was echt sterk). Mustang wil ik ook wel maar dat zal Son of Saul worden. Sicario vond ik niet al te speciaal, hoewel het nog altijd beter blijft dan een Star Wars of een Mad Max uiteraard, het een goede film blijft en de cinematografie bovengemiddeld is, maar de topfilm die men hier in die film ziet, zie ik er niet in, maar dat is mijn mening natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik moet ze ook geen drie geven als ze geen drie waard zijn. Een The Prestige of een Batman Begins zijn wel goed, maar zijn films zijn overgehypet. Soms heb ik het gevoel dat die twee regisseurs zodanig overgehypet worden dat andere regisseurs of films niet meer bestaan. Ze staan daar elk met 7-8 films in die top 250 en ze hebben er ook evenveel geregisseerd. Het is gewoon enorm overdreven. Een Nolan moest veel meer gehaald hebben uit Interstellar, uit een Inception als hij echt die topregisseur was. Het is geen flop, maar een zesje is denk ik ook niet echt een cijfer wat je aan een "topregisseur" wilt geven. Je verwacht meer. Nolan is er nog nooit in geslaagd om me weg te blazen. Net zoals Tarantino die ik nog minder vind. (al focust die wel op dingen dat ik minder belangrijk vind in een verhaal (dialogen, actie, dat soort dingen) en liggen de films me ook persoonlijk niet echt. Pulp Fiction is echt niets voor mij.

Ik ben er zeker van mocht een The Dark Knight Rises of een The Hateful Eight door een andere regisseur gemaakt zijn dat ze direct een heel punt lager zouden scoren. Want soms redeneert men: de regisseur is Tarantino, die film kan niet slecht zijn. Men geeft altijd meer kansen aan zo een film.

Ik zit trouwens niet meer op whatiwatch, en die ratings daar kloppen voor geen kanten, aangezien ik geen films kan beoordelen nadat ik ze juist heb gezien. Daar moet tijd over gaan.

Nu we er toch over beginnen, ik denk dat ik Memento ga kijken en dan Kuurne.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites