Justin Geplaatst 6 februari 2016 Share Geplaatst 6 februari 2016 Green Room kijk ik ook wel naar uit. Hopelijk komt 'ie in Pathé ofzo te draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 6 februari 2016 Share Geplaatst 6 februari 2016 (bewerkt) Nice Kyrill (y) Zelf tot en met donderdag twee films op het IFFR gezien, daar kwam ik geheel toevallig dit stukje over tegen op FOK!. ;sm; Vooral Green Room was echt precies wat ik nodig had, in een werkweek vol met stress, overuren en weinig slaap. Zo heerlijk bruut, erg van genoten. Dank je wel voor de tip. Lijkt inderdaad wel iets voor mij. Zal beide films dan wel eens kijken :). Ben trouwens benieuwd hoe zijn volgende film zal noemen. Zal wellicht wel iets met "Black", "Red" or "Yellow" zijn :D Vanavond Zerkalo gezien;Mijn 3e Tarkovsky na Solyaris en Stalker. Zerkalo lang naar uitgekeken... Wat een fantastishe film. Gewoon movie p0rn. Gigantisch toffe camerashots gemixt met gedichten en beelden van WOII over een man van 40 die terugblikt op zijn moeder, zijn jeugd, zijn vader en WOII. Deze film is echt intens genietbaar met de prachtige soundtrack, de meeslepende gedichten en het toffe verhaal. Ook leuk om te zien dat mensen die praten soms niet eens in beeld zijn. En die shots van het Russiche platteland gemixt met shots van het granenveld, magistraal. De moeder is een sterk personage en we zien haar continu gedurende de hele film. Ze acteert goed en is een boeiend en interessant personage. Mijn verwachtingen voor deze film waren hoog maar zijn in alles zelfs overtroffen. Ik heb me gewoon geen seconde verveeld en de 1 uur en 48 minuten vlogen voorbij. Het had wat mij betreft zelfs langer mogen duren. American Beauty is al jaren lang mijn nummer 1 maar ga nachtje overslapen of Zerkalo dat niet wordt. In iedergeval duwt de film Dogville , Oldboy en Garden State opzij. Zerkalo is in alles uniek, revolutionair en geniaal. 10/10 Heel erg leuk dat je een nieuwe favoriete film hebt (of 2e favoriet). Ik zelf ben een beetje bang van Tarkovsky. Beetje bang dat het allemaal iets te filosofisch en ontoegankelijk zal zijn voor mij. Ook al omdat anderen me hebben aangeraden om er nog maar "eventjes" mee te wachten. Kubrick ligt me ook nog niet echt 100 procent waar ik tot nu toe 2001 nog het meest toegankelijk vond. The Shining wordt mijn volgende Kubrick. Zou wel iets toegankelijker moeten zijn en me wel moeten liggen (horrorklassieker). 6 februari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 7 februari 2016 Share Geplaatst 7 februari 2016 Pitch Black (David Twohy, 2000). Chronicles of Riddick heb ik ooit eens gezien lang geleden, ga nu maar eens de reeks af. Dit was alvast een gaaf filmpje. Lekker intens bij momenten, Vin Diesel is supercool en een prima einde. Visueel ook best interessant, niet altijd even mooi maar er wordt hier en daar wel geprobeerd om het wat aantrekkelijk te maken. CGI was niet optimaal, maar verder erg vermakelijk. Zo'n beetje tussen 3* en 3,5*, uiteindelijk wordt het toch maar dat laatste omwille van het [tekst]niet-conventionele[/tekst] einde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 7 februari 2016 [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; 2001 ASO is zowat minst toegankelijke Kubrick film..Als je die toegankelijk vindt zal de rest geen probleem zijn :D ;) Alle anderen Kubricks zijn behoorlijk mainstream films ivm 2001 en zeker The Shining. Zerkalo/The Mirror is de Tarkovsky met amper plot/lineaire constructies. Oh ja 0 geweld fantastisch _O_ Maar je geeft vaak aan weinig om dialogen/actie te geven dus dan zal Zerkalo zeker wel kans maken om je te bevallen.. [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; Thnx (Y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 7 februari 2016 Share Geplaatst 7 februari 2016 [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; 2001 ASO is zowat minst toegankelijke Kubrick film..Als je die toegankelijk vindt zal de rest geen probleem zijn :D ;) Alle anderen Kubricks zijn behoorlijk mainstream films ivm 2001 en zeker The Shining. Zerkalo/The Mirror is de Tarkovsky met amper plot/lineaire constructies. Oh ja 0 geweld fantastisch _O_ Maar je geeft vaak aan weinig om dialogen/actie te geven dus dan zal Zerkalo zeker wel kans maken om je te bevallen.. [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; Thnx (Y) Ik vond A Clockwork Orange heel erg raar (en mislukt), en Dr. Strangelove was ook wat vreemd (maar wellicht ben ik gewoon niet voor dat soort komedie). Ik denk dat ik gewoon de twee verkeerde films van Kubrick heb genomen, maar een "Full Metal Jacket" en een "Eyes Wide Shut" lijken me nu ook niet echt bepaald megatoegankelijk. Het speelt natuurlijk wel in mijn voordeel dat 2001 SF is, en ik het gewoon meesterlijk gedaan vind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 7 februari 2016 Share Geplaatst 7 februari 2016 Full Metal Jacket is in elk geval goed te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 7 februari 2016 Share Geplaatst 7 februari 2016 5. Room (Lenny Abrahamson, 2015) :: 8.4 6. Jajda (Svetla Tsotsorkova, 2015) :: 6.4 7. Califórnia (Marina Person, 2015) :: 6.9 8. Rong ram tang dao (Prabda Yoon, 2016) :: 3.2 Room was schitterend, één van de betere films van 2015. De laatste, Hotel Mist, staat in mijn top 5 allerslechtste films ooit en dat zegt toch wel genoeg. De andere twee waren ook prima te doen. De eerste was meer observerend gefilmd, terwijl Califórnia dan wat meer een echte speelfilm was. Sloeg net wat beter bij mij aan. Ook een leuke soundtrack met onbedoeld een ode aan David Bowie leek het wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 7 februari 2016 Share Geplaatst 7 februari 2016 Full Metal Jacket is in elk geval goed te doen. Ah toch. Dacht dat velen aangaven dat dat de meest onderschatte parel van Kubrick was, ofwel verwar ik het met een andere oorlogsfilm. Is Barry Lyndon een oorlogsfilm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 8 februari 2016 Share Geplaatst 8 februari 2016 Hij wordt wel gezien als onderschatte parel, sterker er zijn mensen die zeggen dat dit dé Vietnamfilm zal worden, maar dat betekent niet dat hij ontoegankelijk is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 8 februari 2016 Share Geplaatst 8 februari 2016 Hij wordt wel gezien als onderschatte parel, sterker er zijn mensen die zeggen dat dit dé Vietnamfilm zal worden, maar dat betekent niet dat hij ontoegankelijk is. Ja, door een paar doorgewinterde Kubrickfans werd hij als de beste Kubrick genoemd, dus dat was inderdaad wel wat verrassend. Straks The Revenant gaan kijken. Hopen dat het wat meevalt - want dat is altijd afwachten met zo een lange film. Na een erg actieve start van februari afgelopen weekend geen films gezien (wegens geen tijd, of als ik thuis was fifa co-op en om 3u s'nachts had ik geen zin in een film :p ). Dus we gaan er weer eens invliegen, want ik heb er zin in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 8 februari 2016 Share Geplaatst 8 februari 2016 Steve Jobs gezien, sterke film. Vooral de dialogen en acteerprestaties zijn van zeer hoog niveau, die maken de film wel. Ook een erg strakke regie en ik vond het een slimme keus dat ervoor is gekozen om drie belangrijke punten te kiezen uit zijn leven, en niet alles laten zien. Ook het verhaal omtrent zijn dochtertje vond ik goed, vooral de climax naar het einde toe icm zijn eigen jeugd. Fijne verassing. Kleine 4* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 8 februari 2016 14. Frozen (Adam Green, 2010) :: 6.3 Grappig filmpje over groep jongeren op Ski vakantie die in een ski lift komt vast te zitten op zondag avond, en het park gaat vrijdag pas weer open! 15. A Nightmare on Elm Street (Wes Craven, 1984) :: 6.4 Ja wel leuk maar deed me niet heel veel. 16. The Danish Girl (Tom Hooper, 2015) :: 8.5 Ik was wel erg onder de indruk. Eddie Redmayne is goed op dreef en Alicia Vikander is fantastisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 8 februari 2016 Share Geplaatst 8 februari 2016 Ik vond The Danish Girl net iets te hard om n Oscar roepen, maar dat heb ik met Tom Hooper altijd al. Vikander was heel sterk, Redmayne heb ik altijd wat moeite mee. Viel me al met al best tegen. Wel laatst Room gezien, en ben enorm onder de indruk. Schitterend geregisseerd en t acteerwerk van Brie Larson en haar zoontje: wauw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 8 februari 2016 Share Geplaatst 8 februari 2016 Bernie Sanders heeft blijkbaar al eens een konijn gespeeld in een romcom http://www.imdb.com/title/tt0120488/?ref_=ttfc_fc_tt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 9 februari 2016 Share Geplaatst 9 februari 2016 LZrh-l28eU0 Dit is niet normaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 9 februari 2016 Share Geplaatst 9 februari 2016 (bewerkt) Donnie Darko Vage shit en enorme plotholes zorgen voor een ingewikkeld verhaal dat weer alom geprezen wordt. Tja. Mooie cinematografie hoewel de beelden erg flets zijn voor een film uit 2001. The Game Leuke film [tekst]met een beetje dom einde[/tekst]. Maar overall erg goed, en één ijzersterke scene ook. Verder een beetje een donkere Fincher. Heeft de tand des tijds overleefd. Volgende dagen wat focussen op filmografie van David Fincher. Nu Se7en in de herkijk. Aliens en Alien 3 kijken. Panic Room en tenslotte ook nog Gone Girl kijken. Zonder twijfel één van mijn favoriete regisseurs met Fight Club als absolute magnum opus. Wat een film toch :love: 9 februari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mido Geplaatst 10 februari 2016 Share Geplaatst 10 februari 2016 Gister Straight Outta Compton gezien, ik weet niet of de kiescommissie van de Oscars een stel racisten zijn maar ik weet wél dat ze op z'n minst Jason Mitchell(Eazy-E) of O'Shea Jackson Jr.(Ice Cube) hadden moeten nomineren voor 'n Oscar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 11 februari 2016 Share Geplaatst 11 februari 2016 Se7en is een heel mooie film met een weliswaar toch vrij voorspelbaar verloop als je de zeven zonden kent, ondanks de plottwist. Het is een vrij eenvoudig thema maar een thema die er wel mede voor zorgt dat het verhaal blijft boeien. Visueel is de film ook vrij goed. Geen wereldklasse, maar toch zeker bovengemiddeld. Waar de film in uitblinkt zijn de sterke acteerprestaties. Morgan Freeman, Brad Pitt maar vooral Kevin Spacey stelen de show. Se7en is een film die zijn klassiekerstatus zeker waardig is. Al is een top 10 plaats een beetje overdreven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 11 februari 2016 Share Geplaatst 11 februari 2016 (bewerkt) Se7en is een heel mooie film met een weliswaar toch vrij voorspelbaar verloop als je de zeven zonden kent, ondanks de plottwist. Het is een vrij eenvoudig thema maar een thema die er wel mede voor zorgt dat het verhaal blijft boeien. Visueel is de film ook vrij goed. Geen wereldklasse, maar toch zeker bovengemiddeld. Waar de film in uitblinkt zijn de sterke acteerprestaties. Morgan Freeman, Brad Pitt maar vooral Kevin Spacey stelen de show. Se7en is een film die zijn klassiekerstatus zeker waardig is. Al is een top 10 plaats een beetje overdreven. Wat vond je van The Revenant? Zelf afgelopen zaterdag gezien, op zich niet slecht, maar had er veel meer van verwacht nadat ik het boek eerder al had gelezen. Geen 1 op 1 verfilming uiteraard, maar juist de aanpassingen maakten het zoveel minder voor me. Eventuele spoilers: [tekst] Die zoon bestond niet, dus weer lekker makkelijk effectbejag. Ook waren er wat meer personages en was de 'reis' wat 'uitgebreider'. Is natuurlijk makkelijker in een boek, maar vond dit nu wel érg dun en oppervlakkig. Heb zelfs ff mn mindset omgegooid tijdens de film om het compleet los te zien van het boek, maar zelfs toen zat ik te huiveren van die flashbacks, vond dat echt 3x niks, totaal onnodig. Denk dat het grootste minpunt (persoonlijk) was dat Hugh Glass hier werd neergezet als een toegewijde familyman, waar hij dat in het boek (en in het echt?) helemaal niet was. Dat verandert dan toch het beeld dat je van zo'n personage hebt. Maargoed het publiek moet iets hebben om iemand zielig te vinden, dan is 'liefde' een makkelijke deur. En bij een losstaande film vind ik dat ook vrij slap. [/tekst] Qua beelden en acteerprestaties natuurlijk geen enkel kritiekpunt, dat was ijzersterk. 11 februari 2016 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 11 februari 2016 Share Geplaatst 11 februari 2016 Wat vond je van The Revenant? Zelf afgelopen zaterdag gezien, op zich niet slecht, maar had er veel meer van verwacht nadat ik het boek eerder al had gelezen. Geen 1 op 1 verfilming uiteraard, maar juist de aanpassingen maakten het zoveel minder voor me. Eventuele spoilers: [tekst] Die zoon bestond niet, dus weer lekker makkelijk effectbejag. Ook waren er wat meer personages en was de 'reis' wat 'uitgebreider'. Is natuurlijk makkelijker in een boek, maar vond dit nu wel érg dun en oppervlakkig. Heb zelfs ff mn mindset omgegooid tijdens de film om het compleet los te zien van het boek, maar zelfs toen zat ik te huiveren van die flashbacks, vond dat echt 3x niks, totaal onnodig. Denk dat het grootste minpunt (persoonlijk) was dat Hugh Glass hier werd neergezet als een toegewijde familyman, waar hij dat in het boek (en in het echt?) helemaal niet was. Dat verandert dan toch het beeld dat je van zo'n personage hebt. Maargoed het publiek moet iets hebben om iemand zielig te vinden, dan is 'liefde' een makkelijke deur. En bij een losstaande film vind ik dat ook vrij slap. [/tekst] Qua beelden en acteerprestaties natuurlijk geen enkel kritiekpunt, dat was ijzersterk. Nog niet kunnen zien, ik had gemist van uur de vorige keer :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 11 februari 2016 Share Geplaatst 11 februari 2016 LZrh-l28eU0 Dit is niet normaal. Die mep :love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 11 februari 2016 Share Geplaatst 11 februari 2016 Als alles morgen goed gaat ga ik weer het nodige zien in de bioscopen: The Revenant, Carol, Creed en An (of The Danish Girl). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 12 februari 2016 Share Geplaatst 12 februari 2016 Mijn achtste Fincher - Panic Room (2002) Aardige film die over de gehele speelduur blijft boeien, wat een sterktepunt is uiteraard. Maar deze film bezit daarentegen wel een heleboel minpunten. Ten eerste vind ik de personages niet erg realistisch overkomen. De slimme goeden en slapsticktoestanden bij de dieven werken niet echt in een film zoals deze. De dochter is ook veel te slim en veel te volwassen dan de leeftijd die ze op dat moment heeft. De acteerprestaties vallen wel mee. Ze zijn niet bijster goed, maar ik ben ook niet echt meer gewend van een cast met Jodie Foster, Forest Whitaker en de opvallend jonge Kristen Stewart. Het verhaal is leuk en misschien wel origineel bedacht. Maar de clichés en vooral de toevalligheden stapelen zich weer op waardoor deze film eigenlijk niet echt een hoge notering kan krijgen. [tekst]De zaklamp of de race waarbij meerdere keren de moeder de dieven te slim af is of omgekeerd met luttele seconden.[/tekst] Dit zorgt ervoor dat de film niet echt realistisch genoemd kan worden, maar draagt ongetwijfeld bij tot de algemene spanning van de film. Goedkope spanning dus in mijn ogen. Visueel niet echt meesterlijk deze film. Het duistere en het claustrofobische zijn positieve punten, maar [tekst]close-upbeelden, of het moment waarop Jodie Foster de GSM wilt nemen (geen geluid, slow-motion), het moment van de propaangas[/tekst] vond ik eigenlijk absoluut niet mooi gedaan. Leuk om eens gezien te hebben, maar nergens dus echt memorabel. 6,5 Op naar Alien3 (maar moet ook Aliens nog zien) en Gone Girl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 12 februari 2016 Share Geplaatst 12 februari 2016 Als alles morgen goed gaat ga ik weer het nodige zien in de bioscopen: The Revenant, Carol, Creed en An (of The Danish Girl). Ik ga vanavond normaal gezien ook naar Revenant (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 12 februari 2016 Share Geplaatst 12 februari 2016 (bewerkt) Aliens Minder dan Alien, maar op de gebruikelijke minpunten zoals een totaal verkeerd tijdsperspectief, verschrikkelijk slecht uitgewerkte bijpersonages, een iets te traag begin (hoewel dat aan de special edition kon gelegen hebben) en hier en daar wat mindere scenes kan het voortbouwen op het eerste deel en is dit een waardige deel in deze zeer goede franchise die me eigenlijk wel ligt. Het verkeerd tijdsperspectief is het gegeven [tekst]dat Ripley 57 jaar slaapt, er kolonisten zijn op die planeet, en nu pas krijgen ze problemen met die Aliens. Wat is er dan in die 57 jaar gebeurt. Het tijdsgegeven is niet goed uitgewerkt. Er is amper iets veranderd. Bepaalde dingen klinken ongeloofwaardig en zomaar 57 jaar later terug wakker worden is absoluut niets (aangezien je dan vatbaar bent voor ziektes). Vergelijk het met de ziektes die in de ontdekkingsperiode opdoken bij de lokale indianenvolkeren in Amerika of met iemand die voor de zwarte dood zou tijdreizen naar na de zwarte dood. Hoewel dat natuurlijk wel allemaal van onderschikte belang is in deze film, toch iets waar sci-fi films moeten proberen rekening houden[/tekst]. Newt is een genot om naar te kijken en is een sterk uitgewerkte personage. De rest en dan vooral op Bishop en Burks na is verschrikkelijk slecht uitgewerkt. Enige voeling creer je dan ook niet met die personages. 8/10 Inside Llewyn Davis Solide, leuke sfeer. 6,5 Snatch De Britse Tarantino. Wel ja, echt interessant wordt het nooit. Niet mijn ding dit. Had het moeten weten. Veel te slordig gemonteerd en te druk voor mij. 3 12 februari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten