Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

https://www.facebook.com/KeanuRFans/photos/a.1638127846454101.1073741828.1638118309788388/1638128056454080/?type=3

Keanu Reeves Online

"Most people know me, but don't know my story. At the age of 3, I watched my father leave. I attended four different high schools and struggled with dyslexia, making my education more challenging than it is for most. Eventually I left high school without earning a diploma. At the age of 23, my closest friend River Phoenix died of a drug overdose. In 1998, I met Jennifer Syme. We fell instantly in love and by 1999, Jennifer was pregnant with our daughter. Sadly, after eight months, our child was born stillborn. We were devastated by her death and it eventually ended our relationship. 18 months later, Jennifer died in a car accident. Since then I avoid serious relationships and having kids. My younger sister had lukemia. Today she is cured, and I donated 70% of my gains from the movie Matrix to Hospitals that treat leukemia. I am one of the only Hollywood stars without a Mansion. I don't have any bodyguards and do not wear fancy clothes. And even though I'm worth $100 million, I still ride the subway and I love it! So in the end, I think we can all pretty well agree that even in the face of tragedy, a stellar person can thrive. No matter what's going on in your life, you can overcome it! Life is worth living."

Vertaling bekijken

Ik kreeg echt kippenvel tijdens het lezen. Aantal dingen wist ik wel maar niet dat Keanu zoveel ervaringen met de dood heeft van naasten mensen die hij kent. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

972full-sophia-danko.jpg

:love:

[MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION];

Echt mooi meisje. Dacht eerst aan emilie de ravin, maar bij zoeken op google kreeg ik een ander vrouw te zien...

https://www.facebook.com/KeanuRFans/photos/a.1638127846454101.1073741828.1638118309788388/1638128056454080/?type=3

Ik kreeg echt kippenvel tijdens het lezen. Aantal dingen wist ik wel maar niet dat Keanu zoveel ervaringen met de dood heeft van naasten mensen die hij kent. :cry:

Doet me niks, als je zo van iedereen een verhaal te horen krijgt, kan je 3 miljard keer gaan bleten voor iedere mens met problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet echt veel films kunnen zien de laatste paar dagen. Gisterenavond weer wat tijd gevonden en maar een filmpje gekeken :)

internet.pngHitman: Agent 47 (Aleksander Bach, 2015) :: 6.7

Vermakelijke film, niets meer en niets minder. Leuke actie- en vecht scenes, maar daar bleef het ook bij. Vond het acteerwerk wat mager en die Agent was wat OP wat mij betreft, maar dit was niet van grote invloed op de film. Verhaal zat wel enigszins goed in elkaar, maar de filmmakers konden er wat mij betreft veel meer van maken. Kortom een aardige, actievolle 'wegkijk' film.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt mooi meisje. Dacht eerst aan emilie de ravin, maar bij zoeken op google kreeg ik een ander vrouw te zien...

Doet me niks, als je zo van iedereen een verhaal te horen krijgt, kan je 3 miljard keer gaan bleten voor iedere mens met problemen.

Wat lul je nou man. Dit is voor een acteur gewoon onwijs uniek. Debiele reactie zeg ;e

En bleten? Gebruik eens werkwoorden die ook buiten Belgie gebruikt worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Days of Heaven (Terrence Malick, 1978). Vond het toch allemaal wat minder dan Badlands. Wat sterk camerwawerk en hier en daar ook weer een paar mooie shots, maar ik miste toch wat diepgang om het flauwe verhaaltje wat pit te geven. Het begin waar Malick de zware arbeid op het veld registreert is erg poëtisch, vanaf het plot zich ging richten op de driehoeksverhouding verloor ik toch wel wat de interesse. Richard Gere en Brooke Adams zijn ook lang geen Martin Sheen en Sissy Spacek. Geen slechte film, maar verwacht toch wat meer van Malick. 3*.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat lul je nou man. Dit is voor een acteur gewoon onwijs uniek. Debiele reactie zeg ;e

En bleten? Gebruik eens werkwoorden die ook buiten Belgie gebruikt worden...

Hmm, en voor een mensenleven niet. Er zijn zoveel mensen die problemen hebben. Als ik me van iedereen iets moet aantrekken, is dit onleefbaar voor me. Ik trek me alles van de maatschappij en tegenslag van andere mensen al te veel aan. Ik erger me dood aan systemen, aan vanalles en nog wat. Ik heb zoiets dat ik het zelf wil oplossen, de mensen wil helpen en de maatschappij wil helpen. Maar zelfs mocht ik een politiek leider zijn, zou ik nog de macht niet hebben. Anders had iemand anders het wel gedaan... Ik steun wel uit mijn luie zetel figuren zoals een Trudeau en een Sanders.

Misschien klinkt het wat ongevoelig, en hoewel het best erg klinkt doet het me echt niets. Een omdat dat zo is (zulke gevoelens zijn sowieso altijd al gefaket, omdat dat verwacht van de maatschappij) en twee omdat ik het anders niet aan kan. Ik wind me dan altijd op in allerlei verschillende oorzaken die aan zoiets liggen. En dat vergt letterlijk enorm veel energie van me. Eigenlijk moet ik alles qua nieuws negeren. En misschien klinkt het wat tegenstrijdig. Maar gevoelens van verdriet zal ik nooit hebben, dat ken en bestaat bij mij niet. Het gaat hier om boosheid.

Om nog maar een toegevoegde waarde aan dit topic te bieden. The Wave was een interessant filmpje, wel niet erg van hoog niveau filmisch gezien, maar maatschappelijk een film die je moet gezien hebben.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren nog maar een keer Twelve monkeys gekeken, wat een enorme bazen film is dat zeg. En met name extreem top van Brad Pitt. Overigens mocht de rol van Bruce Willis er ook zijn, maar vooral Pitt vind ik erg sterk. Vind het ook een sterk en zeer interessant verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, en voor een mensenleven niet. Er zijn zoveel mensen die problemen hebben. Als ik me van iedereen iets moet aantrekken, is dit onleefbaar voor me. Ik trek me alles van de maatschappij en tegenslag van andere mensen al te veel aan. Ik erger me dood aan systemen, aan vanalles en nog wat. Ik heb zoiets dat ik het zelf wil oplossen, de mensen wil helpen en de maatschappij wil helpen. Maar zelfs mocht ik een politiek leider zijn, zou ik nog de macht niet hebben. Anders had iemand anders het wel gedaan... Ik steun wel uit mijn luie zetel figuren zoals een Trudeau en een Sanders.

Misschien klinkt het wat ongevoelig, en hoewel het best erg klinkt doet het me echt niets. Een omdat dat zo is (zulke gevoelens zijn sowieso altijd al gefaket, omdat dat verwacht van de maatschappij) en twee omdat ik het anders niet aan kan. Ik wind me dan altijd op in allerlei verschillende oorzaken die aan zoiets liggen. En dat vergt letterlijk enorm veel energie van me. Eigenlijk moet ik alles qua nieuws negeren. En misschien klinkt het wat tegenstrijdig. Maar gevoelens van verdriet zal ik nooit hebben, dat ken en bestaat bij mij niet. Het gaat hier om boosheid.

Om nog maar een toegevoegde waarde aan dit topic te bieden. The Wave was een interessant filmpje, wel niet erg van hoog niveau filmisch gezien, maar maatschappelijk een film die je moet gezien hebben.

Het gaat er niet om dat je overal alles en wat van moet aantrekekken. Gaat erom dat het een tof/inspirerend verhaal is. Hij heeft zoveel mensen verloren en nog geeft hij 70% van al zijn Matrix earnings aan Leukemie ziekenhuizen, heeft hij geen Mansion en rijdt hij nog steeds iedere dag met de Subway. En ook heeft hij heel veel gewone castleden van de Matrix die de Special Effects deden ieder ooit 1 miljoen dollar gegeven van zijn geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk "Victoria" (2015) kunnen zien. Iets met hartslag 180 en een rollercoaster.

En tevreden?

Zelf begonnen aan een filmdagje. Als het lukt (en ik de zin er blijf in hebben wat niet altijd zo is, wanneer ik een dagje vrijmaak voor films) toch een viertal proberen kijken. De eerste is

wkr.gifYeopgijeogin Geunyeo [My Sassy Girl]

svm9na.jpg

Prachtige film. Mooi hoe hier op zo een luchtige manier om wordt gegaan met de liefde, dat vaak een meer speels karakter in zich heeft dan een serieuze karakter zoals veel mensen denken, en waar de meeste romantische films dan ook gretig gebruik van maken. Deze film doet dat niet, en wacht geduldig af. Stilte, rust en afwachten zijn vaak de mooiste manieren om iets te vertellen. Deze film gebruikt op de juiste momenten kalmte, en wacht genoeg af, waar Hollywoodfilms bijvoorbeeld niet goed hun climaxen kunnen verdelen. De muziek is ook prachtig hier. 8,8 met potentie op meer.

Ik ben van plan na een eerste kennismaking van Aziatische films trouwens meer en meer aziatische films te zien, vooral van de regio Japan & Zuid-Korea. In mindere mate van Hong Kong, Vietnam, China en andere Zuidoost Aziatische landen. Volgende op het lijstje is Bom Yeorum...

EDIT: Leuk weetje: zowel Dwight Eisenhower, Bill Clinton en Ronald Reagan hadden als favoriete film High Noon. Opmerkelijk toch

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren na de Champions League even een filmpje meegepakt. Wist uiteindelijk geen één te kiezen, dus toen maar op Netflix gekeken en 'Beasts of no nation' tegengekomen.

icon_on_demand.pngBeasts of No Nation (Cary Joji Fukunaga, 2015) :: 7.0

Een aangrijpende film over kindsoldaat Agu. Door samenloop van omstandigheden, om dingen maar niet te spoilen, komt Agu terecht in een rebellengroep vol met kindsoldaten. Hier begint het pas echt, want je ziet hoe Agu langzamerhand verandert door alle omstandigheden. De film duurde mij ietwat te lang, maar het was geen moment saai. Het leven als kindsoldaat werd, naar mijn mening, goed neergezet en op sommige momenten had ik echt zo'n 'we beseffen niet hoe goed we het hier hebben' gevoel. Een film dus met een sterk verhaal en enkele interessante actie scenes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En tevreden?

Jaman. En dat terwijl ik zeer hoge verwachtingen had. De meest intrigerende bewegende beelden die ik sinds tijden op een scherm heb gezien ;c

Die Aziatische films he, wat me daar in het algemeen minder aanstaat zijn de cultuurverschillen met 'ons' Westerlingen. En dan de cultuurverschillen op het gebied van emoties. Lastig te begrijpen of mee te leven, maar des te uitdagender natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites