Justin Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Ja het is echt nog een enorme stap vooruit tov het al goeie deel 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Afgelopen weekend Gran Turrismo gezien. Een leuke film die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Dat had ik er niet achter gezocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Afgelopen weekend Rebel Moon (chapter 1) gekeken. Hij is vermakelijk genoeg om uit te kijken, maar verder klopt er weinig van. Film waar te veel gepropt is iets meer dan 2 uur. Wetende dat er blijkbaar ook een volgende chapter komt, hadden ze dit waarschijnlijk over meer chapters kunnen uitsmeren. Eigenlijk is het een groepje getrainde en volstrekt willekeurige rebellen die samen met een Nederlandse boer de galaxy denken te gaan redden. 4/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Dune: Part One Ook maar eens gekeken. Is mij zeer goed bevallen. Acteurs zijn goed en het ziet er allemaal mooi uit. Het is al weer een tijdje geleden dat ik naar een vervolg van een film snak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart 21 uur geleden zei FMNOOB: Dune: Part One Ook maar eens gekeken. Is mij zeer goed bevallen. Acteurs zijn goed en het ziet er allemaal mooi uit. Het is al weer een tijdje geleden dat ik naar een vervolg van een film snak. Je hoeft niet lang te snakken, want je kan part two vandaag nog in de bios zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart Auteur Share Geplaatst 8 maart Dune Part 1 Dinsdag voor de 2e keer gekeken. Ben nu veel meer onder de indruk. 7,5/10 Dune Part 2 Wat een fenomenale film. Echt wat een episch spectacle. Grandioze film, het heeft echt alles. 9,5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Ja ik heb hem gister voor de tweede keer gezien in de bios. Een van de beste films in jaren hoor. Wat een ervaring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart Dune 2 gekeken. Dikke piemel. 9,5. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Zondagmiddag met de zoon ook maar naar Dune Part 2 geweest. Prima filmpje wel idd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Gran Turismo. Was vooral nieuwsgierig omdat ik zelf ook behoorlijk wat uren in de game heb zitten. Aardige film. Einde op Le Mans is erg vet. Wat dan wel jammer is dat de carrière van die jongen in de film chronologisch anders in elkaar steekt. Spoiler Het ongeluk op Nordschleife is later in zijn carrière, na zijn derde plaats in Le Mans. Dit wordt in de film toch wat misbruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 maart Auteur Share Geplaatst 18 maart All of Us Strangers Wat een film, goeie genade wat indrukwekkend en goed. Echt niet wat ik had verwacht. Eentje die ik nooit zal vergeten. Echt een aanrader reuze benieuwd wat vinden hiervan. @FMNOOB @Titan @Urbeto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Laat mij ook maar weer eens uiteenzetten wat ik recentelijk gezien heb, want dat is nogal wat. Zal ze even rangschikken op best --> minder. Past Lives (2023): 9/10. Twee jeugdvrienden raken elkaar kwijt wanneer Nora op jonge leeftijd vanuit Zuid-Korea naar de VS emigreert. Toch vergeten Hae Sung en Nora elkaar niet en jaren later komen ze weer met elkaar in contact via sociale media. Uiteindelijk komt Hae Sung na twintig jaar naar de VS waar hij Nora weer ontmoet. Echt een prachtige film over hoe we liefde kunnen zien en ervaren, door afstand verstoord maar nooit gebroken. Zeer de moeite waard. Sideways (2004): 9/10. Nadat ik bij The Holdovers voor het eerst in aanraking kwam met Paul Giamatti en regisseur Alexander Payne ben ik eens gaan kijken hoe hun verdere oeuvre eruitziet. Sideways is hun eerste project samen en hierin zien we twee vrienden (Giamatti en Thomas Haden Church) op een roadtrip door de wijnstreken in Californië als voorafje (of dessert?) alvorens Haden Church in het huwelijksbootje zal stappen. Ik ga weinig verklappen over het plot, maar deze film barst van de humor en vormde voor mij tevens een baken van herkenning voor de vriendschap tussen mij en één van mijn beste vrienden. Heerlijke film. Aftersun (2022): 8.5/10. Ik denk dat Aftersun onder filmliefhebbers inmiddels wel bekend is, maar toch nog even kort het idee: we zien hoe de dertigjarige Sophie (Frankie Corio) reflecteert op een vakantie die ze twintig jaar eerder met haar vader (Paul Mescal) beleefde in Turkije. Het acteerwerk is écht fantastisch, zowel van Mescal als van Corio, maar dat laatste is extra complimenten waard gezien Corio's jonge leeftijd. Enfin, ga het gewoon kijken. Oja, je zult Under Pressure nooit meer zonder gedachtes aan deze film kunnen luisteren, maar het is het waard All of Us Strangers (2023): 8/10. Het is alweer bijna een maandje geleden dat ik deze film in de bios zag, maar het is zoals @Kyrill hierboven al aangeeft echt een mooie film. Toen de lichten na afloop weer aan gingen zag ik voor 90% betraande gezichten om me heen, dus dat zegt wel iets. Zelf had ik die ervaring niet, maar het is wel degelijk een film die je raakt, waarbij thema's als acceptatie, eigenbeeld en rouw de rode draad door de film heen voeren. Ik denk dat ik deze film nog eens moet kijken voor meer waardering (ook om alles beter te plaatsen qua plot), maar dat is geen straf met de wederom fenomenale acteerprestaties van Paul Mescal, Andrew Scott, Claire Foy en Jamie Bell. En ook hier weer: wat een geniale muziekkeuzes. Son of Saul (2016): 8/10. Dit is geen fijne film. Verre van zelfs. Maar het is wel een film die het kijken meer dan waard is, juist door hoe naar het is. Son of Saul volgt namelijk twee dagen uit het leven van de Hongaarse Saul. Hij werkt in het Sonderkommando (kortweg de Joodse gevangenen die in de gaskamers te werk gesteld werden) in Auschwitz en we volgen twee dagen uit dit leven. Het bijzondere aan deze film is hoe de camera constant bij Saul blijft, waardoor je het echt rondom zijn perspectief bekijkt. Waar The Zone of Interest dus onlangs vooral niet toont wat je hoort en weet, doet Son of Saul precies het tegenovergestelde. De Holocaust komt in geen film dichterbij dan hier. Ik was vooral onder de indruk van hoe historisch accuraat de film is. Ik heb veel Holocaust memoires gelezen en je ziet zoveel kleine details terugkeren in deze film. Erg knap gedaan, al hoef ik dit voorlopig niet nog eens te zien. The Remains of the Day (1993): 8/10. De verfilming van het gelijknamige boek van Kazuo Ishiguro stond al heel lang op mijn kijklijst, maar het kwam er nooit van. Tot nu. We zien de eenieder wel bekende Anthony Hopkins als butler van een groot landhuis in de jaren die leiden tot de Tweede Wereldoorlog. Als butler geeft hij alles, maar hoe moeten we die loyaliteit keuren? Dat is vooral de vraag in latere delen van de film. Dit alles wordt gecombineerd met het verloop van de verstandhouding tussen de butler en de huishoudster (Emma Thompson). Hopkins is fenomenaal in deze rol, dus dat maakt de film alleen al het kijken waard. Om hier geen paginalang bericht van te maken hieronder nog de overige films die ik gezien heb: Nightcrawler (2014): 7.5/10. Vertigo (1958): 7.5/10. Rope (1948): 7/10. Lost in Translation (2003): 7/10. Notting Hill (1999): 7/10. American Splendor (2003): 6/10. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004): 5.5/10. Fallen Leaves (2023): 2/10. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart The Equalizer 3 Laatste film uit de reeks, van een vermakelijke reeks. Deze laatste vermaakt ook weer. Wel met de kanttekening dat er voor een actiefilm niet bepaald veel actie in zit. De kenmerkende karaktertrekjes van Denzel’s personage komen ook te weinig aan bod. Cirkeltje wel netjes en voorspelbaar rond gemaakt. Dakota Fanning is trouwens goed opgedroogd. Prachtige vrouw geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart 9 uur geleden zei The Saint: Dakota Fanning is trouwens goed opgedroogd. Prachtige vrouw geworden. Waar is de tijd dat ze als klein meisje zij aan zij speelde met Denzel in Man on Fire Voel me oud. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 maart Auteur Share Geplaatst 26 maart 11 uur geleden zei The Saint: The Equalizer 3 Laatste film uit de reeks, van een vermakelijke reeks. Deze laatste vermaakt ook weer. Wel met de kanttekening dat er voor een actiefilm niet bepaald veel actie in zit. De kenmerkende karaktertrekjes van Denzel’s personage komen ook te weinig aan bod. Cirkeltje wel netjes en voorspelbaar rond gemaakt. Dakota Fanning is trouwens goed opgedroogd. Prachtige vrouw geworden. Hebben jij en ik, andere film gezien? Ik vind dat er zeker wel veel actie in zit... Alleen op nemen tegen de Napolitaanse maffia, is natuurlijk lekker breien jonguh of niet dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Op 18-3-2024 om 21:13 zei Urbeto: Laat mij ook maar weer eens uiteenzetten wat ik recentelijk gezien heb, want dat is nogal wat. Zal ze even rangschikken op best --> minder. Past Lives (2023): 9/10. Twee jeugdvrienden raken elkaar kwijt wanneer Nora op jonge leeftijd vanuit Zuid-Korea naar de VS emigreert. Toch vergeten Hae Sung en Nora elkaar niet en jaren later komen ze weer met elkaar in contact via sociale media. Uiteindelijk komt Hae Sung na twintig jaar naar de VS waar hij Nora weer ontmoet. Echt een prachtige film over hoe we liefde kunnen zien en ervaren, door afstand verstoord maar nooit gebroken. Zeer de moeite waard. Sideways (2004): 9/10. Nadat ik bij The Holdovers voor het eerst in aanraking kwam met Paul Giamatti en regisseur Alexander Payne ben ik eens gaan kijken hoe hun verdere oeuvre eruitziet. Sideways is hun eerste project samen en hierin zien we twee vrienden (Giamatti en Thomas Haden Church) op een roadtrip door de wijnstreken in Californië als voorafje (of dessert?) alvorens Haden Church in het huwelijksbootje zal stappen. Ik ga weinig verklappen over het plot, maar deze film barst van de humor en vormde voor mij tevens een baken van herkenning voor de vriendschap tussen mij en één van mijn beste vrienden. Heerlijke film. Aftersun (2022): 8.5/10. Ik denk dat Aftersun onder filmliefhebbers inmiddels wel bekend is, maar toch nog even kort het idee: we zien hoe de dertigjarige Sophie (Frankie Corio) reflecteert op een vakantie die ze twintig jaar eerder met haar vader (Paul Mescal) beleefde in Turkije. Het acteerwerk is écht fantastisch, zowel van Mescal als van Corio, maar dat laatste is extra complimenten waard gezien Corio's jonge leeftijd. Enfin, ga het gewoon kijken. Oja, je zult Under Pressure nooit meer zonder gedachtes aan deze film kunnen luisteren, maar het is het waard All of Us Strangers (2023): 8/10. Het is alweer bijna een maandje geleden dat ik deze film in de bios zag, maar het is zoals @Kyrill hierboven al aangeeft echt een mooie film. Toen de lichten na afloop weer aan gingen zag ik voor 90% betraande gezichten om me heen, dus dat zegt wel iets. Zelf had ik die ervaring niet, maar het is wel degelijk een film die je raakt, waarbij thema's als acceptatie, eigenbeeld en rouw de rode draad door de film heen voeren. Ik denk dat ik deze film nog eens moet kijken voor meer waardering (ook om alles beter te plaatsen qua plot), maar dat is geen straf met de wederom fenomenale acteerprestaties van Paul Mescal, Andrew Scott, Claire Foy en Jamie Bell. En ook hier weer: wat een geniale muziekkeuzes. Son of Saul (2016): 8/10. Dit is geen fijne film. Verre van zelfs. Maar het is wel een film die het kijken meer dan waard is, juist door hoe naar het is. Son of Saul volgt namelijk twee dagen uit het leven van de Hongaarse Saul. Hij werkt in het Sonderkommando (kortweg de Joodse gevangenen die in de gaskamers te werk gesteld werden) in Auschwitz en we volgen twee dagen uit dit leven. Het bijzondere aan deze film is hoe de camera constant bij Saul blijft, waardoor je het echt rondom zijn perspectief bekijkt. Waar The Zone of Interest dus onlangs vooral niet toont wat je hoort en weet, doet Son of Saul precies het tegenovergestelde. De Holocaust komt in geen film dichterbij dan hier. Ik was vooral onder de indruk van hoe historisch accuraat de film is. Ik heb veel Holocaust memoires gelezen en je ziet zoveel kleine details terugkeren in deze film. Erg knap gedaan, al hoef ik dit voorlopig niet nog eens te zien. The Remains of the Day (1993): 8/10. De verfilming van het gelijknamige boek van Kazuo Ishiguro stond al heel lang op mijn kijklijst, maar het kwam er nooit van. Tot nu. We zien de eenieder wel bekende Anthony Hopkins als butler van een groot landhuis in de jaren die leiden tot de Tweede Wereldoorlog. Als butler geeft hij alles, maar hoe moeten we die loyaliteit keuren? Dat is vooral de vraag in latere delen van de film. Dit alles wordt gecombineerd met het verloop van de verstandhouding tussen de butler en de huishoudster (Emma Thompson). Hopkins is fenomenaal in deze rol, dus dat maakt de film alleen al het kijken waard. Om hier geen paginalang bericht van te maken hieronder nog de overige films die ik gezien heb: Nightcrawler (2014): 7.5/10. Vertigo (1958): 7.5/10. Rope (1948): 7/10. Lost in Translation (2003): 7/10. Notting Hill (1999): 7/10. American Splendor (2003): 6/10. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004): 5.5/10. Fallen Leaves (2023): 2/10. Past Lives wil ik ook snel eens kijken, evenals Aftesun. Heel benieuwd naar. Nightcrawler en Lost in Translation (persoonlijke top 10 zelfs) heb ik wel een stuk hoger staan dan jou zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart 19 minuten geleden zei Justin: Past Lives wil ik ook snel eens kijken, evenals Aftesun. Heel benieuwd naar. Nightcrawler en Lost in Translation (persoonlijke top 10 zelfs) heb ik wel een stuk hoger staan dan jou zeg. Wat vind je zo goed aan Nightcrawler en Lost in Translation? Ik heb me er wel degelijk mee vermaakt, maar ook niet meer dan dat. Het zijn geen films waar ik op de langere termijn nog vaak aan zal denken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart 10 uur geleden zei Kyrill: Hebben jij en ik, andere film gezien? Ik vind dat er zeker wel veel actie in zit... Alleen op nemen tegen de Napolitaanse maffia, is natuurlijk lekker breien jonguh of niet dan Nou. De build up was nogal lang toch. Eigenlijk alleen in het laatste kwartier komt het los en zit er de actie in die we kennen van de vorige twee films. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 maart Auteur Share Geplaatst 26 maart 1 uur geleden zei The Saint: Nou. De build up was nogal lang toch. Eigenlijk alleen in het laatste kwartier komt het los en zit er de actie in die we kennen van de vorige twee films. Ja dat laatste kan ik me wel in vinden. Is idd minder actie dan de vorige twee. Ik vond ngo steeds erg tof. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart 14 uur geleden zei Urbeto: Wat vind je zo goed aan Nightcrawler en Lost in Translation? Ik heb me er wel degelijk mee vermaakt, maar ook niet meer dan dat. Het zijn geen films waar ik op de langere termijn nog vaak aan zal denken. Bij Nightcrawler sowieso het fenomenale spel van Gyllenhaal. Erg sfeervol werkje ook en ik vind her verhaal ook tof en origineel. Maar bovenal Gyllenhaal. Dat hij niet eens een oscar nominatie heeft gehad daarvoor is schandalig. LiT gewoon een film die mij raakt qua sfeer en beleving, dus die is idd veel meer een persoonlijk gevoel. Het feit dat je je eenzaam kan voelen in zo'n grote stad met toch zoveel mensen en ook bekenden om je heen is mij wel bij gebleven. Ik hou sowieso wel van die dromerige films. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 maart Auteur Share Geplaatst 27 maart @Urbeto Lost in Translation is een van mijn favoriete 30-40 films allertijden, is gewoon een heerlijke film. Pracht beeld van de stad Tokio, mooie en toffe soundtrack. En geweldige interactie's tussen een superb Bil Murray en Scarlett Johansson. En al helemaal wat Justin al zei de eenzaamheid voelen, terwijl je in een stad van een metropool, bent als Tokyo waar miljoenen mensen wonen, is gewoon idd erg herkenbaar. Nightcrawler is voor mij al wat langer geleden, maar maakte op mij ook erg indruk. Zelf gisteren twee films gezien op het Movies That Matter Festival in Den Haag; Invisible Nation Tsai Ing-Wen is een hele sterke, krachtige en empatische vrouwelijke presiden van Taiwan. Dat komt in deze film heel erg goed naar boven/voren. Ik heb veel dingen geleerd tijdens deze film over Taiwan, die ik nog niet wist. Oa dat het eerste land in Azie is, dat huwelijken tussen mannen en mannen of vrouwen en vrouwen, legaal heeft gemaakt bij de wet. En Taiwan en de Taiwanezen zien hun land als hun eigen land/Taiwan maar China doet er alles om dat niet te doen. China ziet China als een land en daar is Taiwan ook onderdeel van. Het doet alles in haar macht om het Taiwan onmogelijk maken, een normaal en Democratisch land te zijn. Bijvoorbeeld tijdens Sars en Corona, werd de WHO bedreigd door China, en is/was Taiwan geen onderdeel van de WHO, terwijl slogan van WHO is ''Leave no one Behind'' Taiwan dus blijkbaar wel. Ook komt in de film de band tussen Xiao Ping President van China en Putin naar voren, en die is erg zorgwekkend en er wordt gevrees van Miilitaire invasie in 2025 van China in Taiwan. Het legerbudget van China is 20x zo groot, als dat van Taiwan. En in de film wordt gesuggereerd dat het daar niet bij blijft, als en wanneer China Taiwan aanvalt, wil het oa ook doorgaan op Japan en Zuid-Korea bijvoorbeeld, ze kunnen het totaal niet hebben, dat al die landen democratisch zijn. Kortom een erg indrukwekkende film en documentaire waar je binnen luttele minuten al door hebt dat het idd een film is die er toe doet, en je niet voor niks op Movies that Matter bent, pun intended. 9/10 Mediha Over inmiddels een meisje van 15 Mediha, dat in een vluchtelingen kamp leeft en dat 3 jaar lang seks-slaaf en gevangen was van 4 verschillende ISIS strijders. Zij en vele andere Yezidi kinderen , ouders, oom en tante's zijn vermoordt, verhandeld als menselijk slaven, verkracht en meer. Ze hebben er trauma's en PTSD aan over gehouden. Er openlijk en bloot over vertellen kan ook niet, dan komen de ISIS strijders je vermoorden en opzoeken. Ondanks ze niet alles kan zeggen, laat deze documentaire een goed beeld zien. Er zijn oa ook mannen als Bazar die ''rescuers'' genoemd worden en terecht. Zij zorgen er voor dat kinderen worden weggehaald bij ISIS strijders en gezinnen en terug kunnen naar hopenlijk en bijvoorbeeld Sinjar, in Noord-Irak. Alleen het is niet alleen super naar en vervelend, zij en duizenden anderen dit allemaal hebben meegemakt, je kan het ook niet ''normaal'' verwerken dit soort trauma's, familie leden sporen er op aan het maar te vergeten en het er niet over hebben. Nog steeds zijn er minstens 3.000 Yezidi mensen vermist of in gevangenschap. En het brengt ook andere problemen met zich mee, als ze al ''gered'' worden kunnen ze al dan niet kinderen hebben uit verkrachting door IS strijders, en die zijn niet welkom om het zacht uit te drukken, in het Koerdische gedeelte van Irak bij de Yezidi mensen. Soms moeten de ''rescuers'' ook onderhandelen en meewerken met de IS monsters en strijders om kinderen en volwassenen terug te krijgen/brengen bij hun familie. Vele tientallen of honderden als ze eenmaal vrij zijn, keren ook niet vaak terug, ze zijn getraumatiseerd en weten vaak veelal niet of hun familieleden uberhaupt nog wel leven. En 5 jaar later is het nog vaak nog steeds niet veilig en ook veelal taboe om het er openlijk over te hebben, met andere familie leden of vrienden wat je als Yezidi in een ISIS kamp of woning, allemaal hebt meegemaakt. Ik was echt emotioneel aangedaan door deze film, de hele film lang en door. Bijna emmer aan tranen kunnen vullen. Na afloop was er nog halfuur interview met Naaz of ook wel bitsofnaaaz , en dat was ook erg de moeite waard. Dit is een film/documentaire die ik nooit meer zal en ga vergeten. 10/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Dune Part 2 staat nog hoog op de lijst, moeite waard als ik het hier zo lees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 14 uur geleden zei ElPrincipito: Dune Part 2 staat nog hoog op de lijst, moeite waard als ik het hier zo lees. Hier ook iemand die er positief over is. Gisteren geweest en heeft mij zeker niet teleurgesteld. Was bang voor een 'tussenfilm' die je zou voorbereiden voor het derde deel, maar gelukkig zit de vaart er goed in en genoeg actie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart 17 uur geleden zei ElPrincipito: Dune Part 2 staat nog hoog op de lijst, moeite waard als ik het hier zo lees. Zeker de moeite waard! Het is een lange zit, maar de film gaat niet vervelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Een van de beste film van de laatste 10 jaar wat mij betreft. Zorg wel at je hem met goed beeld en geluid ziet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten