Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

The Pod Generation 

Afgelopen dinsdag in de Sneak preview gezien. Heeft dan wel Emilia Clarke en Chiwetel Ejiofor maar echt geen goede film, slecht en erg saai. Bespaar jezelf de moeite en ga bv naar The Boy And The Heron. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dragonball Super: Broly: Voor mij even wennen, omdat ik de Super serie niet ken, maar wel leuk om een keer te zien. Het is wel een heel erg bekende herhaling van zetten, alsof deze film een samenvatting moet zijn van diverse elementen uit de vorige films en series. 

The Magnificent Seven: Leuke western met een zeer goede cast. 

Borat Subsequent Moviefilm: De beste man mag weer naar de U S A, maar de film kan het eerste deel niet evenaren. Bij vlagen echt weer geniale acties (zoals bij dat coronaprotest), maar bij andere momenten weet ik het wel dat de Amerikanen moeite hebben met bepaalde onderwerpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier hebben we ons ook aan Rebel Moon gewaagd afgelopen weekend. Prima storyline, leuke cast maar wat het hem vooral deed voor mij waren de actie scenes met de slo-mo's. :< Je kan nu al invullen wat deel 2 zal bevatten en hoe het zal eindigen, met alle mogelijke clichés, maar toch wel zin om die tweede deel te zien hoor. 

Snap daarnaast de reacties m.b.t. het 'warrige'. Ik had vooral het gevoel dat er wat gebrek aan diepgang zat in het verhaal, maar het kan zo maar zo zijn dat ze het wel in het tweede deel volledig gaan vertellen. De stukjes waarbij de hoofdrolspeelster over haar verleden verteld vond ik namelijk erg tof en goed in elkaar zitten, maar dus te beknopt op sommige momenten.

bewerkt door Keeza
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baby Driver heerlijk filmpje juist man :D 

Zelf gisteren met vrienden naar The Beekeeper geweest. Ideale zondagmiddag film, verstand op nul en lekker rammen. Vind deze wel stuk beter dan de gemiddelde Statham actiefilm, doordat de actie lekker grof en gewelddadig in beeld wordt gebracht en er een paar lekker vreemde figuren voorbij komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oppenheimer

Hier keek ik naar uit. Nolan, interessant onderwerp en een heel team van top acteurs. Helaas ben ik na de zit van drie uur teleurgesteld. Wat betreft acteerwerk is er weinig te klagen. Murphy is goed, Downey Jr ook, misschien zelfs wel beter. 

Ik mis verhaaltechnisch gewoon iets. Personages magertjes uitgewerkt, waardoor er niet echt binding is. Het (snel) switchen tussen verhaallijnen werkt daar ook niet in mee. Dialogen zijn daardoor vaak kort en voelt het afgeraffeld. Ook het innerlijke morele conflict kon beter. Zo zijn er nog wel wat meer dingen. Wat dat betreft lag hier best een mogelijkheid voor een mini serie. 

Nee deze film behoort niet in de top van Nolan’s werk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saltburn 7/10

Barry Keogh is tof, film goed tot 2/3e ongeveer.

The Holdovers 8/10

Erg goede en toffe film. Paul(Paul Giamatti) , Angus Tully en Marry zijn erg goed en gelijkwaardig. Deze film gaat ook uitstekend en heel serieus om met mental health problemen, trauma's en meer.

Ik vind dit echt film ook die @Titan @FMNOOB en @Urbeto gezien moeten hebben.

Doctor Zhivago 8/10

Lange film vooral best goed maar had meer van verwacht. Ik vind oa Lawrence of Arabia ook van David Lean, veel beter dan deze. Julie Christie is iig in deze film erg mooi en acteert erg goed. Omar Sharif is altijd wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Sophomore:

Nou dat was wel een bijzondere film, voel me leeg. Wat een hoop ellende heeft dat gruwelijke kutwijf van een Thatcher ook aangericht he.

Zo jaaa he. Ik heb zonder overdrijven minstens 60-70% van de film lopen janken. Bulldozer doet de film nog te kort, is fucking tank die je sloopt en breekt mentaal. Naar wat ik gehoord heb, helaas laatste Ken Loach film ooit. 

Bij het IFFR Hammarsklojd gezien. Erg goed @Urbeto @Lenstraheb net per mail film 4/5 gestemd voor het festival.Epische en spannende film. 80% van de film is Engels gesproken zonder ondertiteling, rest Zweeds of Frans is ondertiteld in het Engels. Is zonde als je Zweedse teksten niet ondertiteld hebt idd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kyrill:

Zo jaaa he. Ik heb zonder overdrijven minstens 60-70% van de film lopen janken. Bulldozer doet de film nog te kort, is fucking tank die je sloopt en breekt mentaal. Naar wat ik gehoord heb, helaas laatste Ken Loach film ooit. 

Bij het IFFR Hammarsklojd gezien. Erg goed @Urbeto @Lenstraheb net per mail film 4/5 gestemd voor het festival.Epische en spannende film. 80% van de film is Engels gesproken zonder ondertiteling, rest Zweeds of Frans is ondertiteld in het Engels. Is zonde als je Zweedse teksten niet ondertiteld hebt idd. 

Als de film slechts voor zo'n minimaal deel in het Zweeds is pak ik hem wellicht nog wel mee in de bios. Ik kan Zweeds tot enig niveau wel gewoon volgen namelijk. 

Hoe was Mikael Persbrandt? Las lovende recensies over zijn vertolking van Hammarskjold. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Urbeto:

Als de film slechts voor zo'n minimaal deel in het Zweeds is pak ik hem wellicht nog wel mee in de bios. Ik kan Zweeds tot enig niveau wel gewoon volgen namelijk. 

Hoe was Mikael Persbrandt? Las lovende recensies over zijn vertolking van Hammarskjold. 

(y) Ja goed, erg goed. Ik heb hem in meerdere dingen zien spelen, valt nooit tegen in feite. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Stranger gezien. Deels gefictionaliseerd maar gebaseerd op de jacht naar de moordenaar van een 13 jarig jongetje. Goede acteurs, prima verhaallijn. Soms wat 'chaotisch' en mis de diepere laag. Evengoed vermakelijk 6/10

Badland Hunter gekeken. Man man man, niet aan beginnen. 4/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuw op Netflix vanaf 31 januari
Wil (1u54)

https://www.netflix.com/nl/title/81485977

Twee jonge politieagenten worden heen en weer geslingerd tussen collaboratie en verzet terwijl ze door het door de nazi's bezette Antwerpen navigeren tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Met Matteo Simoni en Stef Aerts in de hoofdrollen. Echt een aanrader! Topfilm!

Link naar opmerking
Deel via andere websites