Erwin. Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 Voor de filmpuristen: Een abonnement op Mubi is nu €4 voor 4 maanden. Leuk om dat eens uit te proberen. Staan denk ik best veel interessante films op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 7 uur geleden zei ElMarcos: Gisteren Chip & Dale Rescue Rangers gezien. In mijn jeugd veel gekeken naar de tekenfilmversie. Deze semi reboot in film vorm vond ik persoonlijk erg vermakelijk! Waar is die te zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 2 uur geleden zei Erwin.: Voor de filmpuristen: Een abonnement op Mubi is nu €4 voor 4 maanden. Leuk om dat eens uit te proberen. Staan denk ik best veel interessante films op. Wat voor films? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 1 uur geleden zei Djurovski: Wat voor films? Meer artistieke films. Veel niet Hollywood films ook. Als ik moet inschatten niet echt iets voor jou Voorbeeld: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 1 minuut geleden zei Erwin.: Meer artistieke films. Veel niet Hollywood films ook. Als ik moet inschatten niet echt iets voor jou Voorbeeld: Ik kan die 4 euro waarschijnlijk beter investeren idd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 Hoeveel films heeft het aanbod ongeveer @Erwin.? Klinkt wel goed in elk geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 10 uur geleden zei ElMarcos: Gisteren Chip & Dale Rescue Rangers gezien. In mijn jeugd veel gekeken naar de tekenfilmversie. Deze semi reboot in film vorm vond ik persoonlijk erg vermakelijk! Nooit geweten dat de Engelse naam Chip & Dale (komt dat van chippendale ) is. Was zeker een favorietje in mijn jeugd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 3 uur geleden zei Djurovski: Waar is die te zien Disney+ 33 minuten geleden zei FlyD: Nooit geweten dat de Engelse naam Chip & Dale (komt dat van chippendale ) is. Was zeker een favorietje in mijn jeugd. Ik ook niet. Knabbel en Babbel is wat dat betreft ook een veilige naam om daar niet te jong achter te komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 2 uur geleden zei Socrates: Hoeveel films heeft het aanbod ongeveer @Erwin.? Klinkt wel goed in elk geval. Ik moet het zelf ook nog een beetje ontdekken maar op het eerste oog zijn het best veel films. Wel ook veel oude shit, ik zag zelfs films uit de jaren 30 t/m 50 er tussen staan maar dat hoef natuurlijk niet per se slechte kwaliteit te zijn. Ik zou je aanraden om zelf te kijken op mubi.com daar kan je zonder account al het aanbod bekijken. Aanbieding loopt maar tot vanavond dus je zult snel moeten beslissen als je wilt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 1 minuut geleden zei Erwin.: Ik moet het zelf ook nog een beetje ontdekken maar op het eerste oog zijn het best veel films. Wel ook veel oude shit, ik zag zelfs films uit de jaren 30 t/m 50 er tussen staan maar dat hoef natuurlijk niet per se slechte kwaliteit te zijn. Ik zou je aanraden om zelf te kijken op mubi.com daar kan je zonder account al het aanbod bekijken. Aanbieding loopt maar tot vanavond dus je zult snel moeten beslissen als je wilt. Klinkt wel aardig, maar volgens vriendin moet je betalen met creditcard of paypal, dus laat 'm maar schieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 23 mei 2022 Share Geplaatst 23 mei 2022 Thanks voor de tip @Erwin.. Meteen aangeschaft, voor vier euro kan je niet sukkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 26 mei 2022 Share Geplaatst 26 mei 2022 https://deadline.com/2022/05/ray-liotta-dies-67-goodfellas-1235033521/ Ray Liotta. Meest bekend van Goodfellas is overleden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 27 mei 2022 Share Geplaatst 27 mei 2022 Gisteren naar Top Gun:Maverick geweest. Toch weer genieten hoor. Deel 1 blijft beter, maar deze komt zeker er vlak achteraan. Wat mij wel was opgevallen dat er veel mannen van mijn leeftijd er waren met hun zoon of zonen. Echt een gevalletje vader/zoon film. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 mei 2022 Share Geplaatst 27 mei 2022 4 uur geleden zei delichris: Gisteren naar Top Gun:Maverick geweest. Toch weer genieten hoor. Deel 1 blijft beter, maar deze komt zeker er vlak achteraan. Wat mij wel was opgevallen dat er veel mannen van mijn leeftijd er waren met hun zoon of zonen. Echt een gevalletje vader/zoon film. Misschien moet ik dan toch ook maar eens met die ouwe van mij gaan. Haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 27 mei 2022 Share Geplaatst 27 mei 2022 Op 23-5-2022 om 19:59 zei Socrates: Hoeveel films heeft het aanbod ongeveer @Erwin.? Klinkt wel goed in elk geval. Het is zeker de moeite waard, wel heel wat films met engelse subs, niet alles is NL ondersteund maar er zitten wel NL ondersteunde films bij. Ik denk dat je ongeveer 400-500 films kan zien. Wel specifiek gericht op bepaalde thema's en breder gezien: - films die gezien worden als relevant of essentieel in de geschiedenis van film of als belangrijke films of gewaardeerde regisseurs - Films die het goed doen in cinekringen of critici of festivalfilms. - Films die moeilijk te vinden zijn soms op een legale manier/andere manier Popcornfilms staan er bijvoorbeeld niet op, het zijn bijna allemaal uitdagende films of "kwaliteitfilms", dus je moet er wel voor zijn, maar als je ervoor bent is dit dan wel de moeite waard. Het is een beetje een cinefielenplatform. On a related note Op YouTube staan ook gratis (door Moscow Studio) te bekijken films waaronder deze vijf van Andrei Tarkovsky. Wat ik ook gezien heb dat je gratis kan zien onder meer: Come and See (oorlog die als horror wordt weergegeven), I am Cuba, Battleship Potemkin (een heel oude film uit het "stomme tijdperk" nog, maar wel maar een uurtje lang) en Dersu Uzula (de Russische film geregisseerd door de Japanner Akira Kurosawa, bekend van de grote samuraifilms) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 mei 2022 Share Geplaatst 27 mei 2022 @Laki Citaat films die gezien worden als relevant of essentieel in de geschiedenis van film of als belangrijke films of gewaardeerde regisseurs Wie bepaald wat essentieel of belangrijk of gewaardeerd worden. Vermoed dat hier weinig films opstaan die in de top 10 van beste films op IMDB staan. Ook weinig van de regisseurs uit de top 10 van bijvoorbeeld moviepulp. Lijkt mij een platform voor die graag onbekendere films van wat minder bekende regisseurs zien. Die niet echt mainstream zijn. Meer diepgang en trager dan de hollywood films. Wat niet wilt zeggen dat het niet goed kan zijn maar wel iets voor een kleinere doelgroep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 28 mei 2022 Share Geplaatst 28 mei 2022 (bewerkt) 21 uur geleden zei Djurovski: @Laki Wie bepaald wat essentieel of belangrijk of gewaardeerd worden. Vermoed dat hier weinig films opstaan die in de top 10 van beste films op IMDB staan. Ook weinig van de regisseurs uit de top 10 van bijvoorbeeld moviepulp. Lijkt mij een platform voor die graag onbekendere films van wat minder bekende regisseurs zien. Die niet echt mainstream zijn. Meer diepgang en trager dan de hollywood films. Wat niet wilt zeggen dat het niet goed kan zijn maar wel iets voor een kleinere doelgroep de top 10 van beste films op IMDb is ook subjectief. En verder heeft niet elke inwoner van de wereld een IMDb account. Vandaag heeft letterboxd trouwens een grotere userbase dan IMDb, zeker als je kijkt naar actieve gebruikers. Niet elke regisseur is zo onbekend hoor, bvb. een stuk gekender in cinecircles, maar voor een Nolan of Tarantino moet je inderdaad niet op Mubi zijn. Ik heb u gezegd dat het over een cinefielenkring gaat, en dan gaat men eerder discussiëren over een Teshigahara, Mizoguchi of Ozu dan over een Nolan bvb. hoe absurd dat ook mag klinken. Filmrecensenten, filmstudenten, arthousekringen, festivals, regisseurs bepalen dat onderling zelf dat min of meer, en dat wijkt soms wel wat af van het algemene publiek. Daarom ik dat duidelijk wou maken. Interesseert het u, go ahead. Interesseert je het niet en ben je meer voor de pulp, dan moet je het vermijden. Het is heel duidelijk wat de doelgroep is, en waarvoor men gaat, en dat wou ik even duiden. Ik ben zelf geen filmcriticus op die manier, maar ik ga ook zeker niet blindelings IMDb volgen, en ben het daar ook eigenlijk vaak niet mee eens. Ik ben gewoon mezelf, en niets anders. 28 mei 2022 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 28 mei 2022 Share Geplaatst 28 mei 2022 Op 27-5-2022 om 11:58 zei delichris: Gisteren naar Top Gun:Maverick geweest. Toch weer genieten hoor. Deel 1 blijft beter, maar deze komt zeker er vlak achteraan. Wat mij wel was opgevallen dat er veel mannen van mijn leeftijd er waren met hun zoon of zonen. Echt een gevalletje vader/zoon film. Donderdagavond ook wezen kijken met vrouwelijk gezelschap. Ik genoten van het simpele verhaal en de eenvoudige mannenactie, zij van de strandscene met ontblote alfamannetjes. De film zelf vond ik op een lekkere manier nostalgisch aanvoelen. Eigenlijk precies wat je kon verwachten. Indrukwekkend om Val Kilmer nog een rol te zien spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 29 mei 2022 Share Geplaatst 29 mei 2022 (bewerkt) Op 27-5-2022 om 11:58 zei delichris: Gisteren naar Top Gun:Maverick geweest. Toch weer genieten hoor. Deel 1 blijft beter, maar deze komt zeker er vlak achteraan. Wat mij wel was opgevallen dat er veel mannen van mijn leeftijd er waren met hun zoon of zonen. Echt een gevalletje vader/zoon film. Ik ben vrijdagavond ook met een kameraad naar de bios geweest voor deze film. Zo'n last minute beslissing aangezien we beide geen klap te doen hadden. Qua graphics etc. zat het geweldig in elkaar, de verhaallijn in combinatie met de humor wat voorbij kwam maakte het een leuke film die lekker wegkijkt. Heb genoten! Edit: oja, en dan hebben we het nog niet eens over Penny gehad 29 mei 2022 bewerkt door Jotew Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 29 mei 2022 Share Geplaatst 29 mei 2022 @Jotew Penny de admiraalsdochter uit deel 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 mei 2022 Share Geplaatst 29 mei 2022 Gisteravond naar Dr Strange 2 geweest. Wat een heerlijke film hoor. Echt non stop genoten. Ook mooi dat het geen typische Marvel is dankzij de regisseur. Verademing wel. 8,5/10 En dan komt Jurassic park en Thor eraan mooie tijd zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 1 juni 2022 Share Geplaatst 1 juni 2022 It Comes At Night (2017): 8/10 Druk [Another Round] (2020): 7/10Lost in Translation (2003): 6/10 (*) (*) = rewatch Nog eens Lost in Translation omdat ik mij niet veel meer herinnerde van een eerste kijkbeurt en in tussentijd de muziek uit die film eigenlijk volledig mijn dada moest zijn. Dat is het ook, maar ze wordt eigenlijk niet zo vaak gebruikt. Ik vind het verhaal bijna nietszeggend en niet geloofwaardig, al doet het wel wat goede dingen in het tweede deel. En ik stoorde me vooral aan hoe stereotiep de Japanners overkwamen, dat zorgt dan nog eens voor een zure nasmaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 1 juni 2022 Share Geplaatst 1 juni 2022 Apocalypse Now Redux (1979/2001): 8/10 Cold War (2018): 7/10 The Reader (2008): 7.5/10 Gegen die Wand (2004): 7/10 Contratiempo (2016): 8/10 The Ghost Writer (2010): 7.5/10 Allemaal prima films, maar nergens compleet achterover geblazen. Apocalypse Now Redux wel heel tof om te zien na het lezen van Conrads Heart of Darkness, al verwacht ik dat de originele cut uit 1979 beter zal zijn. Redux kent mij teveel opvulling. Had ook meer van Marlon Brando verwacht eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 juni 2022 Share Geplaatst 2 juni 2022 Zaterdag naar Jurrassic World Dominion Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 3 juni 2022 Share Geplaatst 3 juni 2022 9 uur geleden zei Djurovski: Zaterdag naar Jurrassic World Dominion Ik ook, ik ga naar de 3D versie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten