Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Dunkirk (2017)

Zo, hij is er, de nieuwe Nolan. Iets compleet anders dan wat we van hem gewoon zijn, of toch weer niet? Veel typische ingrediënten van een Nolan-film zijn toch weer aanwezig; zijn ontzettend goed gevoel voor realisme, een fantastisch complimentair sound design.

Dunkirk is een vrij korte maar zeer intense kijk op de evacuatie van het gelijknamige stadje in 1940, toen de Britten en Fransen naar de kust werden gedreven door de Duitse troepen. Deze evacuatie is tegelijk de hoofdrolspeler van de film. Er mogen dan wel enkele grote namen tussen de cast lopen, het gaat voor één keer niet om de personages. Er is geen enkele vorm van karakterontwikkeling, en dat is hier ook niet belangrijk, het gaat volledig om de situatie.

Is het dan weer een topfilm geworden? Mwah. Het is een sterk staaltje regisseren van Nolan, maar het is tevens vrij lastig om enige vorm van 'connectie' te vinden met Dunkirk, precies doordat je je niet echt kan hechten aan een personage of een bepaalde plotlijn. Er zitten fantastische scenes in ([tekst]het stilgevallen vliegtuig van Hardy die over het strand vliegt[/tekst]) maar uiteindelijk is het vaak zo afstandelijk dat je soms een docu-gevoel krijgt. Maar dan intenser.

3.5*

Gisteren geweest. Beschrijving kon niet beter :).

De Torpedo scene in het grote schip vond ik erg bijzonder. Zo intens en zo'n chaos, prachtig (niet de situatie dan :P).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[B]Endless Love (2014); [/B] [I]"My first love was everything all at once. The kind that you never fall back from. Never try to. Never want to. My love's so big. So strong. It never dies. Never fades. Never losses its electricity. The kind of love you fight for. The kind of boy you fight for."[/I] Het was alweer een tijd geleden dat ik zat voor een echt Dansfilmpje. Mierzoet, zoetsappig, clichématig, non-spanning, te romantisch en een happy end. Endless Love heeft het allemaal. Endless Love is een Sparksfilmpje, zonder dat het een boekverfilming van Sparks is. Maar wie houdt van bovenstaande en vooral die prille liefde in Amerika tussen het arme ventje en de rijke girl waar uiteraard vaderlief tussen zit en zich totaal niet stoort aan bovenstaande, gaat een hele fijne feelgood roman tegemoet. De hoofdrolspelers Alex Pettyfer(die de film echt draagt) en Gabriella Wilde(cute, mooie uitstraling, goede acteerprestatie) zorgen ervoor dat deze film slaagt; chemie. Daardoor vergeet je het matige begin waarin Gabriella veel te makkelijk en snel valt voor Alex en een paar hele naïeve scenes. Maar storend zal het niet worden. Vooral omdat Alex zijn liefde voor haar, het aandoenlijk maakt. Ook het geforceerde laatste twintig tot dertig minuten had van mij allemaal net iets uitgebreider gemogen. Dikke pluspunt is de soundtrack en een paar prachtige shots(die rode trap(L) ) die de film na een hoger niveau tillen. Al met al heb ik heerlijk gezwijmeld en wilde ik een bepaald iemand knuffelen. Voor mij draait het daarom. Vanavond maar het volgende Dansfilmpje. 3.5* @JanVertonghen' zeker even kijken. En ik denk dat ik @Magikarp ook maar een mention doe. Die houdt er stiekem ook wel van dacht ik. ;c
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Choice(2016) [B][I]‘It’s that feeling that I’m part of something so much bigger than myself that I’ll never understand it.’[/I][/B] Het mag in de loop der jaren duidelijk zijn dat het een enorm fijn huwelijk is; Nicholas Sparks en ondergetekende. Inmiddels is The Choice zijn elfde boekverfilming en ben ik ondertussen twintig boeken onderweg in de Sparksroad. Met enorme uitschieters als The Notebook, A Walk To Remember, Safe Haven, The Best Of Me en The Longest Ride, heeft het mij enorm veel romantische kijkplezier opgeleverd. The Choice is geen uitzondering met al zijn vorige films. Het is zoet, superzoet en op een gegeven moment eroverheen. Het eerste uur is namelijk uitstekend. Met Benjamin Walker, Teresa Palmer(zo, hoi!) en Maggie Grace(zo, hoi!) heeft het een enorme fijne cast in huis. De chemie is er wel degelijk, de dialogen zijn uitstekend en het eerste uur kom je door de standaard Sparks cliche’s enorm makkelijk doorheen. De hard to get vrouw, de man met charme, etc.. Maar vanaf dan gaat het mis. En appte ik zelfs direct @Simonsav dat er weer een regenachtig-romantisch moment er letterlijk in moest met een roeiboot. Bij The Notebook paste dat perfect, bij de overige diverse films was het niet echt nodig maar kon het net nog. Maar hier was het echt tenenkrommend slecht. En daarna ging het bergafwaarts. Het huwelijk, het ongeluk, de ontwaking. Het ging allemaal bliksemsnel en geforceerd, zonder dat het enige indruk maakte. Doodzonde, want in het boek werd er tijd genoeg voor gemaakt. The Choice is vooral een gemiste kans, want het had enorm veel potentie. Het eerste uur is echt fijn en zeker voor herhaling vatbaar. Het gebied is prachtig geschoten. De chemie en acteerwerk verder prima voelbaar. Maar de pluspunten kunnen niet op tegen het afgeraffelde einde. En de soundtrack leverde ook geen pluspunten op. Zonde. Volgend jaar verwacht ik de volgende Sparks. En zit ik weer lekker op Girls Night als enige boy in de bios te zwijmelen. 2.5*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer veel zin in films de laatste tijd dus maar even twee films gezien die al te lang op m'n watchlist stonden.

Ex Machina (Alex Garland, 2014) ***½

Sterk regiedebuut van Garland.

Een script schrijven rond A.I. is altijd tricky, gelukkig is Garland geen groentje op schrijfvlak. De keuze voor een minimalistische setting, met een handvol personages en grotendeels dezelfde locatie, creëert slim een sfeer die balanceert tussen intiem en beklemmend. Script zelf is goed zonder meer. Erg diepgaand of subtiel (Enola Gay) is het allemaal niet en het mocht van mij nog wel wat intenser, maar de film bleef wel boeien en het einde was bevredigend.

Hetzelfde kan gezegd worden van zowel soundtrack als cinematografie. Allebei meer dan degelijk, maar ik miste dat beetje extra om het helemaal af te maken. Een shot om echt in te lijsten of een scène waarin de soundtrack me echt bij de strot nam was er niet bij. Wel op een zeer hoog niveau waren de acteerprestaties, met name van Vikander en Isaac. Beiden bevestigen hier dat ze bij de absolute top behoren. Gleeson zit net iets lager, maar nog altijd ruim voldoende.

Prima debuutfilm al bij al. Blies me nergens omver, maar Garland levert wel een slimme, interessante, en erg strakke film af en zet zich in het rijtje van regisseurs om in de gaten te houden. (Ruime) 3,5*.

Nightcrawler (Dan Gilroy, 2014) ****

Heerlijk.

Gilroy geeft half Amerika een veeg uit de pan en doet dat nog op een wervelende manier ook. Grootste slachtoffer zijn uiteraard de media, die in hun steeds groter wordende sensatiezucht meer en meer de ethische en journalistieke grenzen van hun vak opzoeken. De film bekritiseert echter ook het carrièrisme (op Nina's collega na probeert niemand Lou iets in de weg te leggen als het hun eigen carrière helpt) en neemt op een hilarische manier het managementjargon op de korrel dat de laatste jaren opgang heeft gemaakt.

In het centrum van dat alles staat Lou Bloom, fantastisch vertolkt door Jake Gyllenhaal. Niet dat ik de Oscars al heel serieus nam, maar dat hij hier niet eens een nominatie voor gekregen heeft grenst toch wel aan het belachelijke. Draagt de film gemakkelijk op z'n eentje, vanaf de eerste seconde is hij de perfecte mix van charmant en creepy. Vond het ook een pluspunt dat doorheen de film Lou vrijwel dezelfde blijft. Het zijn z'n acties die langzaam escaleren, niet z'n gedrag. Zoals het een echte psychopaat beaamt.

Visueel is het net voldoende. Zeker in het begin een paar mooie shots (L.A. by night leent zich natuurlijk ook perfect voor mooie plaatjes) en af en toe viel de editing in positieve zin op, maar verder weinig indrukwekkend. Soundtrack was noch storend noch echt een meerwaarde.

Geen perfecte film dus, maar wel voldoende voor een kleine 4*. Daar zorgen een prima opgebouwd script, leuk gebrachte maatschappijkritiek en vooral een fenomenale Gyllenhaal wel voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren Dunkirk gezien in IMAX. Vooral qua geluid overdonderend, kreeg een enkele keer licht kippenvel, vooral aan het begin bij de scènes met de vliegtuigen. Visueel natuurlijk ook dik in orde, hoewel ik dat niet eens super spectaculair vond; wel gewoon goed. Iedereen weet inmiddels wel dat je geen standaardverhaalopbouw voorgeschoteld krijgt en dat vind ik meestal niet zo erg, maar ik miste hier toch wel iets. Wat dat precies is? Ik weet het niet. De spanningsopbouw stak in ieder geval erg goed in elkaar, met de climax op ongeveer 4/5 van de film. Heel netjes, sounddesign en soundtrack natuurlijk ook uitstekend. Ik krijg het idee dat Nolan gewoon een keertje geen zin had in opsmuk en zijn grootste kracht (audiovisueel verhaal vertellen) los wilde laten. Dat heeft hij prima gedaan, maar bij deze eerste kijkbeurt mis ik toch wel iets om het een topfilm te noemen. Nu dus gewoon prima en vooral erg mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juli

Films

125. internet.pngTarde para la ira (Raúl Arévalo, 2016) :: 7.0

126. bios.pngBaby Driver (Edgar Wright, 2017) :: 7.5

127. internet.pngFlirting (John Duigan, 1991) :: 6.0

128. internet.pngThe Giant Mechanical Man (Lee Kirk, 2012) :: 6.0

129. internet.pngThe House (Andrew J. Cohen, 2017) :: 3.6

130. internet.pngBrooklyn (John Crowley, 2015) :: 6.6

131. internet.pngFrances Ha (Noah Baumbach, 2012) :: 7.2

132. internet.pngEden Lake (James Watkins, 2008) :: 7.0

133. internet.pngEn kärlekshistoria (Roy Andersson, 1970) :: 7.4

134. internet.pngWest Beyrouth (Ziad Doueiri, 1998) :: 6.7

135. internet.pngTimbuktu (Abderrahmane Sissako, 2014) :: 5.8

136. internet.pngTrys dienos (Sharunas Bartas, 1992) :: 7.4

137. internet.pngGhost in the Shell (Rupert Sanders, 2017) :: 7.1

138. internet.pngFutatsume no mado (Naomi Kawase, 2014) :: 7.0

139. internet.pngAmar (Esteban Crespo, 2017) :: 6.5

140. icon_on_demand.pngUnspoken (Fien Troch, 2008) :: 7.6

141. internet.pngStrangerland (Kim Farrant, 2015) :: 6.5

142. bios.pngDunkirk (Christopher Nolan, 2017) :: 7.5

143. internet.pngThe Girl from the Song (Ibai Abad, 2017) :: 6.1

144. internet.pngVale Abraão (Manoel de Oliveira, 1993) :: 6.0

145. internet.pngAmer (Hélène Cattet, Bruno Forzani, 2009) :: 4.5

146. dvd.pngJason Bourne (Paul Greengrass, 2016) eye.gif :: 6.5

Series

147. internet.pngBillions - Seizoen 2 (Brian Koppelman, David Levien, Andrew Ross Sorkin, 2017): Aflevering 1 t/m 12 :: 7.9

148. internet.pngHouse of Cards - Seizoen 5 (Beau Willimon, 2017): Aflevering 1 t/m 13 :: 8.0

149. icon_on_demand.pngIt's Showtime! - Seizoen 1 (Bart De Pauw, 2017): Aflevering 2 t/m 5 (nog niet af gezien)

150. internet.pngMad Men - Seizoen 7 (Matthew Weiner, 2014): Aflevering 2 t/m 14 :: 8.0

Statistieken

Totaal 22 films (maandgemiddelde: 18.3) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Middel (21 t/m 75 min.): 1.

- Lang (meer dan 75 min.): 21.

Totaal 42 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 4419 min.

Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: House of Cards - Seizoen 5, Mad Men (8.0, 10de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: The House (3.6).

Media-verdeling

bios.png 2.

dvd.png 1.

internet.png 21.

icon_on_demand.png 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juli

Films

98. internet.pngStrangers on a Train (Alfred Hitchcock, 1951) :: 8.4

99. internet.pngChugyeogja (Hong-jin Na, 2008) :: 8.0

100. internet.pngGrave (Julia Ducournau, 2016) :: 7.1

101. internet.pngStalker (Andrei Tarkovsky, 1979) :: 7.8

102. internet.pngThe King of Comedy (Martin Scorsese, 1982) :: 8.0

103. internet.pngLawrence of Arabia (David Lean, 1962) :: 8.5

104. internet.pngKimssi pyoryugi (Hae-jun Lee, 2009) :: 8.0

105. internet.pngThe Birds (Alfred Hitchcock, 1963) :: 8.0

106. internet.pngBoogie Nights (Paul Thomas Anderson, 1997) :: 8.2

107. internet.pngSunset Blvd. (Billy Wilder, 1950) :: 8.4

108. internet.pngCoherence (James Ward Byrkit, 2013) :: 7.4

109. internet.pngGongdong gyeongbi guyeok JSA (Chan-wook Park, 2000) :: 7.8

Series

110. internet.pngArrested Development - Seizoen 1 (Mitchell Hurwitz, 2003): Aflevering 7 t/m 22 :: 7.8

111. internet.pngArrested Development - Seizoen 2 (Mitchell Hurwitz, 2004): Aflevering 1 t/m 17 (nog niet af gezien)

112. internet.pngBetter Call Saul - Seizoen 3 (Vince Gilligan, Peter Gould, 2017): Aflevering 1 t/m 10 :: 8.7

113. internet.pngThe Expanse - Seizoen 2 (Robert Lieberman, Terry McDonough, Jeff Woolnough, 2017): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)

114. internet.pngFargo - Seizoen 3 (Noah Hawley, 2017): Aflevering 1 t/m 10 :: 8.5

115. internet.pngGame of Thrones - Seizoen 7 (David Benioff, D.B. Weiss, 2017): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)

116. internet.pngRick and Morty - Seizoen 3 (Dan Harmon, Justin Roiland, 2017): Aflevering 2 (nog niet af gezien)

117. internet.pngStar Trek - Seizoen 3 (Gene Roddenberry, 1968): Aflevering 9 t/m 24 :: 7.5

118. internet.pngThe World at War - Seizoen 1 (Jeremy Isaacs, 1973): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 12 films (maandgemiddelde: 10.4) gekeken:

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 12.

Totaal 78 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 4428 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Better Call Saul - Seizoen 3 (8.7, 4de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Grave (7.1).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dunkirk (2017)

Zo, hij is er, de nieuwe Nolan. Iets compleet anders dan wat we van hem gewoon zijn, of toch weer niet? Veel typische ingrediënten van een Nolan-film zijn toch weer aanwezig; zijn ontzettend goed gevoel voor realisme, een fantastisch complimentair sound design.

Dunkirk is een vrij korte maar zeer intense kijk op de evacuatie van het gelijknamige stadje in 1940, toen de Britten en Fransen naar de kust werden gedreven door de Duitse troepen. Deze evacuatie is tegelijk de hoofdrolspeler van de film. Er mogen dan wel enkele grote namen tussen de cast lopen, het gaat voor één keer niet om de personages. Er is geen enkele vorm van karakterontwikkeling, en dat is hier ook niet belangrijk, het gaat volledig om de situatie.

Is het dan weer een topfilm geworden? Mwah. Het is een sterk staaltje regisseren van Nolan, maar het is tevens vrij lastig om enige vorm van 'connectie' te vinden met Dunkirk, precies doordat je je niet echt kan hechten aan een personage of een bepaalde plotlijn. Er zitten fantastische scenes in ([tekst]het stilgevallen vliegtuig van Hardy die over het strand vliegt[/tekst]) maar uiteindelijk is het vaak zo afstandelijk dat je soms een docu-gevoel krijgt. Maar dan intenser.

3.5*

Gisterenavond geweest (zondag). Ik heb geen moment het docu-gevoel gehad wat je als laatste beschrijft. Verder geheel met je eens, met name de 3 diverse tijdlijnen vond ik wel tof. Al had ik het idee dat die op het einde niet geheel synchroon liep. Op voorhand had ik m'n bedenkingen bij Harry Styles maar vond dat die een prima rol speelde. Ik heb 2 uur op het puntje van de bios-stoel gezeten omdat er continue wel iets kon gebeuren. Toffe film wat mij betreft, sowieso van een belangrijke gebeurtenis in de WO ll historie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juli

Films

62. bios.pngBaby Driver (Edgar Wright, 2017) :: 7.5

63. internet.pngPaterson (Jim Jarmusch, 2016) :: 7.8

64. bios.pngSpider-Man: Homecoming (Jon Watts, 2017) :: 6.8

65. icon_on_demand.pngTo the Bone (Marti Noxon, 2017) :: 5.5

66. bios.pngDunkirk (Christopher Nolan, 2017) :: 7.5

Series

67. internet.pngGame of Thrones - Seizoen 7 (David Benioff, D.B. Weiss, 2017): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)

68. icon_on_demand.pngHouse of Cards - Seizoen 5 (Beau Willimon, 2017): Aflevering 10 (nog niet af gezien)

69. icon_on_demand.pngRectify - Seizoen 1 (Ray McKinnon, 2013): Aflevering 5 t/m 6 :: 8.0

70. icon_on_demand.pngShooter - Seizoen 1 (John Hlavin, 2016): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 5 films (maandgemiddelde: 8.1) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 5.

Totaal 9 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1090 min.

Best beoordeeld: Rectify - Seizoen 1 (8.0, 13de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: To the Bone (5.5).

Media-verdeling

bios.png 3.

internet.png 2.

icon_on_demand.png 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu vakantie, dus kan eindelijk weer wat meer zien.

Juli

Films

70. icon_on_demand.pngOkja (Joon-ho Bong, 2017) :: 7.1

71. internet.pngThe LEGO Batman Movie (Chris McKay, 2017) :: 7.0

72. internet.pngThe Graduate (Mike Nichols, 1967) :: 7.4

73. bios.pngWar for the Planet of the Apes (Matt Reeves, 2017) :: 7.5

74. icon_on_demand.pngTo the Bone (Marti Noxon, 2017) :: 5.9

75. internet.pngGoing in Style (Zach Braff, 2017) :: 6.8

76. bios.pngDunkirk (Christopher Nolan, 2017) :: 8.0

77. internet.pngThe Belko Experiment (Greg McLean, 2016) :: 5.0

78. internet.pngSleepless (Baran bo Odar, 2017) :: 5.5

79. internet.pngThe Hippopotamus (John Jencks, 2017) :: 6.0

80. internet.pngKraftidioten (Hans Petter Moland, 2014) :: 7.0

81. internet.pngMoonlight (Barry Jenkins, 2016) :: 8.3

82. icon_on_demand.pngEr ist wieder da (David Wnendt, 2015) :: 5.7

83. icon_on_demand.pngCrimson Peak (Guillermo del Toro, 2015) :: 7.2

84. internet.pngLove and Other Drugs (Edward Zwick, 2010) :: 6.9

85. icon_on_demand.pngHundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (Felix Herngren, 2013) :: 7.5

86. internet.pngThe Martian (Ridley Scott, 2015) :: 7.9

87. icon_on_demand.pngHundraettåringen som smet från notan och försvann (Felix Herngren, Måns Herngren, 2016) :: 7.5

88. internet.pngKing Arthur: Legend of the Sword (Guy Ritchie, 2017) :: 6.0

89. internet.pngThirteen (Catherine Hardwicke, 2003) :: 6.4

90. bios.pngAtomic Blonde (David Leitch, 2017) :: 6.3

Series

91. icon_on_demand.pngBetter Call Saul - Seizoen 2 (Vince Gilligan, Peter Gould, 2016): Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien)

92. internet.pngGame of Thrones - Seizoen 7 (David Benioff, D.B. Weiss, 2017): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)

93. icon_on_demand.pngModern Family - Seizoen 7 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2015): Aflevering 13 t/m 22 :: 7.6

Statistieken

Totaal 21 films (maandgemiddelde: 11.6) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 21.

Totaal 17 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2903 min.

Best beoordeeld: Moonlight (8.3, 3de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: The Belko Experiment (5.0).

Media-verdeling

bios.png 3.

internet.png 13.

icon_on_demand.png 8.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Circle (2017)

De nieuwste film van de regisseur van o.a. The Spectacular Now is toch wel één grote flop geworden. Een vrij interessante opzet, de extreem steile opgang van social media en het bijkomende gebrek aan privacy, wordt volledig teniet gedaan door een film zonder plot, zonder ideeën, zonder karakterontwikkeling en zonder conflict. Een film die gemaakt lijkt door mensen die geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn, en zich vooral ook veel te serieus nemen. Cru gezegd gebeurt er eigenlijk gewoon helemaal niets, zelfs het einde is ongelofelijk plat. Zonde voor zo'n Emma Watson, die met The Bling Ring al eens heeft kunnen meemaken dat getalenteerde regisseurs niet altijd goede films opleveren; jammer dat ze dat hier weer beleeft.

1.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Our Nixon (Penny Lane, 2013) ***½

Prima docu. Lane combineert archiefbeelden die naaste medewerkers van Nixon zelf geschoten hebben met stukjes uit nieuwsuitzendingen en interviews om een beeld te schetsen van Nixon's regeerperiode. Wie Nixon zegt denkt Watergate en hoewel je daar niet onderuit kan wordt ook gefocust op de maanlanding, de historische China-trip en de Vietnam-protesten. Inhoudelijk zit het best goed in elkaar en Lane combineert op een fijne manier de machtsspelletjes met enkele warmere momenten, zoals wanneer wordt verteld over de oprechte vriendschap van enkele stafleden. Meer dan degelijk dus. Kleine 3,5*.

bewerkt door Hansje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juli

Films

34. Charlie St. Cloud (Burr Steers, 2010) :: 6.3

35. The Hunger Games (Gary Ross, 2012) :: 7.2

36. The Hunger Games: Catching Fire (Francis Lawrence, 2013) :: 7.5

37. The Hunger Games: Mockingjay Part 1 (Francis Lawrence, 2014) :: 6.4

38. The Hunger Games: Mockingjay Part 2 (Francis Lawrence, 2015) :: 6.9

39. John Wick: Chapter 2 (Chad Stahelski, 2017) :: 7.4

40. The Silence of The Lambs (Jonathan Demme, 1991) :: 8.4

41. Million Dollar Baby (Clint Eastwood, 2004) :: 7.8

42. RED 2 (Dean Parisot, 2013) :: 6.0

43. Source Code (Duncan James, 2011) :: 7.9

44. Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006) :: 7.4

45. The Game (David Fincher, 1997) :: 8.0

46. Braveheart (Mel Gibson, 1995) :: 8.2

Series

1. Sons of Anarchy - Seizoen 4 : Aflevering 1 t/m 6 :: 8.2

2. Arrow - Seizoen 5 : Aflevering 1 t/m 20 :: 7.6

3. Game of Thrones - Seizoen 7 : Aflevering 1 t/m 3 :: 8.1

Statistieken

Totaal 13 films (maandgemiddelde: 6,6) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totale speelduur films: 1644.

Totaal 29 afleveringen van series gekeken.

Best beoordeelde film: The Silence of the Lambs (8,4).

Slechtst beoordeelde film: RED 2 (6.0).

Link naar opmerking
Deel via andere websites