Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Deze gister gezien. Een NPC uit een soort GTA wereld krijgt een eigen geweten en gaat een leven leiden buiten zijn 'script' om. Het concept is echt geniaal maar de uitvoering had stukken beter gekund. Heb me er wel prima mee vermaakt. De 'ingame' wereld was leuk, de echte wereld viel me tegen. Vooral de bad guy, de directeur van dat bedrijf waar de game is ontwikkelt. Dat was een schrikbarend slecht personage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-10-2021 om 20:32 zei Kyrill:
  Toon verborgen inhoud

Maar Bond komt terug in de film en zij blijft die titel houden. Uiteindelijk pas op 95% van de film of verder zegt ze laat hem maar weer 007 zijn.....

Spoiler

Wij zijn vanavond geweest en ik vond het oprecht 1 van de betere JB films. Het verhaal van voorgaande films is doorgetrokken. Badguy Mwah maar die vind ik bij JB sowieso nooit ultiem. Zijn meestal wel interessante scènes tussen hun. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren twee films gezien The Express omtrent Ernie Davis. Een jonge getalenteerde Afro-Amerikaanse football speler. Een film die @ElMarcos ook wel kan waarderen. En daarna nog Just Mercy gezien. Een film over Afro-Amerikaanse advocaat die in Alabama gaat vechten voor gevangenen die ten onrechte vast zittten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze filmbarbaar is de afgelopen weken de IMDB top 250 even aan het inhalen om in ieder geval de klassiekers een beetje gezien te hebben. Korte samenvatting:

The Dark Knight: Bagger, zo absoluut niet mijn ding. Zonder af te kijken uitgezet.

Pulp Fiction: De eerste Tarantino die ik met plezier heb afgekeken.

Goodfellas: Klassieke maffiafilm, mis een beetje wat het zo bijzonder maakt dat die zo hoog moet staan in de top 250. Het zal wellicht de tijdsgeest zijn, was in ieder geval vermakelijk.

Lord of the Rings: The fellowship of the ring: Ook niet mijn ding, wist dat al... maar gaf het toch opnieuw de kans. Denk dat deel 2 en 3 niet worden aangezet. En anders hooguit om 'm af te vinken.

Interstellar: Topfilm, wist niet zeker of het mijn ding zou zijn, maar het heeft me verrast

Jagten: Dit is helemaal mijn type film. Rauw op je dak, geen Hollywood nonsens, zet je aan het denken... Ik word er helemaal in meegezogen

En zojuist in de bios de film Druk gezien, ook een heerlijke film en helemaal mijn ding.

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kyrill:

@Keko heb je uberhaupt ooit wel Batman Begins gezien voordat je The Dark Knight ging kijken? Als antwoord nee is, dan is ervaring van The Dark Knight ook totaal niet zoals het hoort....

Nee dat heb ik niet, dus daar zou het ook zeker aan kunnen liggen.

Maar mijn smaak is denk ik de grootste factor. Ik hou zowel bij films als bij series (en zelfs een beetje bij games) van onderwerpen die in elk geval in theorie realistisch zijn. Hoe rauwer dat in beeld gebracht wordt, hoe beter. Vandaar ook dat ik bijvoorbeeld The Wire echt briljant vind. Fantasy-achtige onderwerpen, uitzonderingen daargelaten, kunnen me simpelweg gewoon niet pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Keko:

Nee dat heb ik niet, dus daar zou het ook zeker aan kunnen liggen.

Maar mijn smaak is denk ik de grootste factor. Ik hou zowel bij films als bij series (en zelfs een beetje bij games) van onderwerpen die in elk geval in theorie realistisch zijn. Hoe rauwer dat in beeld gebracht wordt, hoe beter. Vandaar ook dat ik bijvoorbeeld The Wire echt briljant vind. Fantasy-achtige onderwerpen, uitzonderingen daargelaten, kunnen me simpelweg gewoon niet pakken.

Je moet niks natuurlijk. Maar het is niet aan te raden deel 2 als eerste te gaan zien in een trilogy. Had bij LOTR ook niet gewerkt of bijvoorbeeld bij s2 van The Wire beginnen ipv s1. Ik snap dat je niet pakt en dat is prima. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-10-2021 om 20:25 zei Kyrill:

No Time to Die (2021)

Inhoud verbergen

Ben niet per se fan van Bond. En nu wordt iig deze film zwarte vrouw al als nieuwe 007 aangeduid, wat volgens mijn moeder en de makers absoluut niet betekent, nieuwe Bond vrouw wordt../mensen die rechten hebben. Maar toch, ik vond het niet heel boeiend per se. Het duurt ook gewoon allemaal te lang. En Rami Malek vind ik vooral door Mr.Robot geweldenaar van een acteur maar ik vind hem niet per se memorable bond villain in deze film. Ik heb me zkr vermaakt maar vind het meer zoveelste doornee in dozijn redt de wereld film..

3/5

Op 5-10-2021 om 18:06 zei rich ruzzian:
  Toon verborgen inhoud

Die vrouw draagt de codenaam 007, omdat in deze film James Bond officieel met pensioen is. 

Vond hem zelf wel tof. Behalve eigenlijk de dynamiek tussen Madeleine en James. 

Nieuwe 007 vond ik juist wel nice.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Zijn beste rol ooit was imo in de serie Hannibal.

Zeer sterk, zowel hij als de serie (behalve misschien laatste seizoen). Komt weer een nieuwe Deense film met hem aan; zie je hem in één keer met een woeste baard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Titan:

Zeer sterk, zowel hij als de serie (behalve misschien laatste seizoen). Komt weer een nieuwe Deense film met hem aan; zie je hem in één keer met een woeste baard.

Hij speelt ook in een soort spin-off van de Harry Potter-serie. Maar in een rol waarin eerst Johnny Depp speelde, dus dat is wel lastig. Moest ook een hoop opnieuw worden opgenomen, waar niet iedereen blij mee was.

Maar goed, die films (Fantastic Beasts/Grindelwald oid) vind ik toch altijd maar mwah. Geven vooral heimwee naar de Harry Potter-serie (en voor mij vooral naar Severus Snape).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boogie nights

Wat een cast, OST, acteerwerk, verhaal en regie/script! Subliem! De perfecte film! Blijft overeind bij vaker kijken. Dir Diggler :lol: Burt Reynolds :7 :7
Dikke

5/5

Shang- Chi and The Legend of the Ten Rings

Wauw, Marvel onwaardig goed in mijn ogen dit! Deze film heeft alles! Tempo, rust, spanning, humor, epischeid, toffe battle's, geweldige gevechten en mooie dans dueten hahaha. Die bus scene alleen al haha, geweldig.
Goede explorations en character backgrounds ook! Ja heb genoten!

4.5/5

@Socrates Pusher , Valhalla Rising en After the Wedding 2006 origineel gezien? Daar is  Mads allemaal ook erg goed!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag ook naar Benedetta geweest. Prima film die de controverse gelukkig niet uit de weg gaat. Ik heb tegelijkertijd het idee dat het 'vulgaire' in de media ontzettend opgepompt wordt. Ja, er zitten misschien wat aanstootgevende scènes in voor bepaalde geloofsgroeperingen, maar zo heftig en zo veelvuldig gebeurt dat nou ook weer niet. Alleen de focus daarop leggen doet geen recht aan de film als geheel. 

Vandaag op dvd (het bestaat nog, lang leve de bieb) gekeken naar Misery met James Caan en een fantastische Kathy Bates in de hoofdrollen. Uitstekende verfilming van het boek van King.

bewerkt door Titan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Slag om de Schelde

Mwah werd heel enthousiast gemaakt op whatsapp waardoor ik hem toch ben gaan kijken. Al kijk ik liever geen Nederlandstalige films en series. Positieve aan deze film is dat de Duitsers Duits praten en de Engelsen Engels. Oh ja en het einde was prima zeker voor een Nederlandse film. Verder toch echt zwaar middelmatig. Met ook een hoop fouten maar goed die zitten ook in de duurste Hollywood films. Een 6,5 geef ik deze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-10-2021 om 21:01 zei Titan:

Zit nu in het filmhuis te wachten tot The French Dispatch begint. Erg benieuwd, kon de andere films van Wes Anderson zeer waarderen. 

Om hier nog op terug te komen: het viel me een beetje tegen. Het concept was leuk, maar ook weer niet heel verrassend. Verder vooral overal uitvergrotingen van de stijl waarmee Anderson beroemd is geworden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites