Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Weer twee films bezocht in het filmhuis:

Druk. Winnaar van de Oscar voor beste buitenlandse film met in de hoofdrol Mads Mikkelsen. Een film die alles heeft: veel humor, liefde, tragiek, verlies en een aanstekelijke soundtrack. Het verhaal draait om vier docenten die besluiten een filosofisch idee in de praktijk te brengen - de mens zou bij de geboorte eigenlijk een half promille alcohol te kort komen.

The Father. Zojuist bekeken. Olivia Coleman en Anthony Hopkins in de hoofdrollen. Wat een acteerprestatie van die ouwe rot. Misschien wel de meest terechte Oscar ooit voor beste mannelijke acteur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond The Usual Suspects zelfs de eerste keer niet interessant, sowieso heb ik geen interesse in een film die enkel om een twist draait, en verder weinig om het lijf heeft. Ik vind het visueel ook een heel lelijke film, en ja, misschien gedateerd. Maar dan vraag ik mij af waarom ik bepaalde films van veel vroeger, zelfs 1 uit de jaren '20 wel mooi vind, zelfs visueel of qua cinematografie. Neen, ik vind dat één van de meest overschatte films ooit. Er zijn bepaalde films waar ik mijn waardering herzien heb, maar ik denk dat dit de grootste naam is dat 2/10 of minder heeft, op dit moment. Al zijn er wel meer films uit die periode die me niet zo liggen of die qua cinematografie gewoon lelijk zijn, maar vaak hebben ze wel nog iets te bieden. Dat had ik niet bij The Usual Suspects.

EDIT: Samen met 7 andere films heb ik het 1/10 gegeven. De andere films zijn: 2012: Ice Age, Titanic II, The Legend of Tarzan, Cannibal Holocaust (voor andere redenen een beetje), Scary Movie, Allez Eddy! en An Inconvenient Truth (niet omdat ik een klimaatontkenner ben, andere redenen en film zelf trekt ook op niets).

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist Only The Brave gekeken. Waargebeurd verhaal over de Granite Mountain Hot Shots, een eenheid die in de voorste linie van bosbranden opereert. Josh Brolin, Miles Teller, Jeff Bridges en Jennifer Connely acteren toch allemaal weer puik. Verrassend goede film, ook doordat het waargebeurd is zat ik even met tranen in de ogen. 7.5/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-8-2021 om 17:18 zei Chiemel:

Vandaag met m'n dochter naar Pieter Konijn geweest. Paar keer echt gelachen, zat meer volwassen humor in dan ik dacht. 

Die kinderfilms worden ook gewoon steeds beter. Hier zijn de absolute toppers van de kids: Vaiana, Raya en de laatste draak, Coco en nog een hele zooi uit hetzelfde rijtje. Als ouder echt prima mee te kijken die films. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie films gezien de laatste tijd, alle drie van het genre 'drama'. Dat is ook meteen wat ik ervan vind. Althans, van twee van de drie. De eerste viel nog mee. 

Good Bye, Lenin! (2003) was een dramafilm met een semi-grappige insteek. Daarmee is het enige positieve ook wel genoemd.

Lean on Pete (2017) was ronduit dramatisch (pun intended). Het verhaal kende geen 'doel', liep nergens echt naartoe. Een aaneenschakeling van negatieve gebeurtenissen voor het hoofdpersonage.

Capone (2020) kon al helemaal de verwachtingen niet inlossen. Een film over een aftakelende oude man, niet meer of niet minder. Niet mijn ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei sennid:

Gister Dune gekeken in de bios. Begon goed, werd traag in het midden en het einde was beetje ruk (omdat het Part 1 is) maar daardoor komt er sowieso deel 2 en misschien zelfs deel 3 aan omdat je anders een film krijgt van 8 uur.

Ik ben er vrijdag heen geweest. Ken de 1e film hiervan uit 1984, in augustus gezien , eind augustus. Deze vond ik slaapverwekkend en erg saai. Volgens mij heb ik Javier Bardem nog nooit zo slecht zien acteren.... Ik kom tot een 5 voor Dune....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Kyrill:

Ik ben er vrijdag heen geweest. Ken de 1e film hiervan uit 1984, in augustus gezien , eind augustus. Deze vond ik slaapverwekkend en erg saai. Volgens mij heb ik Javier Bardem nog nooit zo slecht zien acteren.... Ik kom tot een 5 voor Dune....

Op het laatst had ik wel moeite met mijn ogen open houden ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een update met alle films die ik gezien heb sinds 9 augustus. Behoorlijk selectief gekeken, niet zoveel opvulsel, maar toch vaak wel films waarvan ik iets verwacht, en blijkbaar kijk ik toch meer films nu waarvan ik onder de indruk heb. Deels omdat ik er meer op selecteer en deels ook omdat ik iets meer 'aankan' dan vroeger (denk ik), en vroeger snel iets niet begreep of de concentratie te veel verloor.

tumblr_ng4g2rv8kV1rm3u4ao1_400.gifv

MOVIES:

Suzhou He [Suzhou River] (2000): 10/10 (*)

Uncut Gems (2019): 10/10

Xing Kong [Starry Starry Night] (2011): 10/10

Ruang Rak Noi Nid Mahasan [Last Life in the Universe] (2003): 10/10

Tokyo Tribe (2014): 9/10

Bi-mong [Dream] (2008): 9/10

A Ghost Story (2017): 9/10

Columbus (2017): 9/10

Ladri di biciclette [Bicycle Thieves] (1948): 9/10

M - Eine Stadt Sucht einen Mörder (1931): 9/10
Soom [Breath] (2007): 9/10

The Killing of a Sacred Deer (2017): 9/10
Kawaki [The World of Kanako] (2014): 8/10

Cam (2018): 8/10
Do Lok Tin Si [Fallen Angels] (1995): 8/10
Chung Hing Sam Lam [Chungking Express] (1994): 8/10

My Octopus Teacher (2020): 8/10
Ginger Snaps (2000): 8/10
Passengers (2016): 7/10

Riaru Onigokko [Tag] (2015): 7/10
The Godfather (1972): 7/10 (up from 5/10) (*)
There Will Be Blood (2007): 7/10

Madeo [Mother] (2009): 7/10
Okja (2017): 7/10
The Godfather: Part II (1974): 6/10
III (2015): 6/10
À Bout de Souffle [Breathless] (1960): 5/10

Sedmikrásky [Daisies] (1966): 1/10

SHORTS:

Äta Lunch [Eating Lunch] (2013): 8/10

Puparia (2020): 8/10

Le voyage dans la lune (1902): 5/10

(*) = rewatch

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister de start van het Nederlands Film Festival. Net als vorig jaar de premières weer op hetzelfde moment in alle filmhuizen. Naar Mijn vader is een vliegtuig geweest. Alle lof voor Elise Schaap en Pierre Bokma, die de film nog naar een 7- konden tillen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

No Time to Die (2021)

Spoiler

Ben niet per se fan van Bond. En nu wordt iig deze film zwarte vrouw al als nieuwe 007 aangeduid, wat volgens mijn moeder en de makers absoluut niet betekent, nieuwe Bond vrouw wordt../mensen die rechten hebben. Maar toch, ik vond het niet heel boeiend per se. Het duurt ook gewoon allemaal te lang. En Rami Malek vind ik vooral door Mr.Robot geweldenaar van een acteur maar ik vind hem niet per se memorable bond villain in deze film. Ik heb me zkr vermaakt maar vind het meer zoveelste doornee in dozijn redt de wereld film..

3/5

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-10-2021 om 20:25 zei Kyrill:

No Time to Die (2021)

Spoiler

Ben niet per se fan van Bond. En nu wordt iig deze film zwarte vrouw al als nieuwe 007 aangeduid, wat volgens mijn moeder en de makers absoluut niet betekent, nieuwe Bond vrouw wordt../mensen die rechten hebben. Maar toch, ik vond het niet heel boeiend per se. Het duurt ook gewoon allemaal te lang. En Rami Malek vind ik vooral door Mr.Robot geweldenaar van een acteur maar ik vind hem niet per se memorable bond villain in deze film. Ik heb me zkr vermaakt maar vind het meer zoveelste doornee in dozijn redt de wereld film..

3/5

Spoiler

Die vrouw draagt de codenaam 007, omdat in deze film James Bond officieel met pensioen is. 

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei rich ruzzian:
Spoiler

Die vrouw draagt de codenaam 007, omdat in deze film James Bond officieel met pensioen is. 

Spoiler

Maar Bond komt terug in de film en zij blijft die titel houden. Uiteindelijk pas op 95% van de film of verder zegt ze laat hem maar weer 007 zijn.....

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites