Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Erwin.:

Er is helaas veel mis met de laatste trilogie. Desondanks zitten er ook zeker goede dingen in de films.

Jup.

Kylo Ren en Rey vind ik nog wel oké, maar Finn, Rose, Poe Dameron en Vice Admiral Holdo voelen geforceerd aan. Toch wel vermaakt hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Srangaman:

Ik heb Star Wars nog nooit gezien. Lijkt me wel eens wat om aan te beginnen.

Hoorde dat je die in een bepaalde volgorde moet kijken?

Ik ben vorige week begonnen met 4, maar vond er geen reet aan. Volgorde is 4, 5, 6, 1, 2, 3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Srangaman:

Chronologisch is de volgorde 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 maar ik zou inderdaad aanraden om de oude films als eerste te kijken. Dan krijg je dus 4, 5, 6, 1, 2, 3, 7, 8, 9.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Srangaman:

Ik ben met de kerst begonnen en heb bijna alles gekeken. Inderdaad in de volgorde die @Tim' aangeeft. Zijn ook nog wat stand-alone films en de serie The Mandalorian die niet tot de reeks behoren. Kan morgen wel ff kijken naar die lijst.

Film 1 (4 dus ja) is inderdaad wat moeilijk, maar ik heb er verder echt genoten. Doen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Star Wars: Episode IX: The Rise of Skywalker gezien. Lag aardig in het verlengde van VIII en was dus een beetje zozo. Wel veruit de minste trilogie. 

Ook het einde van mijn quest om alles van Star Wars te zien. De reguliere films, Solo, Rogue One en The Mandalorian. Vond het absoluut de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Way I See It

Documentaire over Peter Souza. Souza was de white house photographer voor Reagan in jaren 80 en recent gedurende hele Presidents schap en ervoor nog van Obama. Documentenaire speelt zich ook af wanneer Trump President is. Is flinke understatement dat Souza geen fan is en was van Trump. Ik en iedereen wist al Obama empatisch is en was. Maar wat Peter Souza zo goed gedaan heeft is foto's van Obama, Michelle, hun kinderen en iedereen om Obama heen wanneer hij werkt te fotograferen. Minimaal 60-70% van foto's zijn ongeposeerd en dat maakt het zo mooi. Souza had bij zowel Reagan als Obama volledige toegang tot alles. Mijn hart brak en heb flink gejankt tijdens Sandy Hooks school shooting waar 20 kleine kinderen dood geschoten werden. Souza heeft foto waarbij je Obama moeder ziet vasthouden die in zijn borstkas uithuilt omdat hun jongste zoontje van 5 is dood geschoten. Zijn oudere broertje van 9 heeft het overleefd door in supply closet te verstoppen. Obama nam echt de tijd voor dit soort heftige en verdrietige bezoeken en events. In film komt naar voren hij vaak langer blijft dan zijn Chief of Staff wilt. Je ziet echt honderden foto's van Souza gedurende film waarbij Obama onder de mensen is. En ook hoe met zijn twee dochters Sasha en Malia, die twee zie je ook opgroeien en ouder worden. Na zijn tijd onder Obama is Souza Instagram Página begonnen en allemaal foto's met captions eronder gezet ivm hoe onder Obama ging en erna onder Trump. Hij was als foto journalist iemand nooit zijn mening uitsprak. Maar tijdens regeer periode van Trump werd Souza heel erg begaan met politiek. Hij had tv optredens en gaf lezingen. Ik vind The Way I See It een interessante, goede, leuke en ontroerende documentaire. 

8,5/10

Mid 90's

Geschreven en geregisseerd door Jonah Hill. Met vrijwel onbekende cast volg je Stevie met zijn veel oudere broer en moeder leeft. Hij komt bij groepje "misfits" van Skaters terecht en gaat al gauw van kwaad tot erger. Op vroege leeftijd roken, drinken en meer. Maar Stevie en zijn vrienden "fuckshit", Ray en "Fourth Grader" hebben samen een avontuurlijke en leuke tijd met skaten en gewoon chillen. Allemaal hebben ze zware of onmogelijke situatie thuis en zijn ze heel de dag aan het rondhangen in feite. Ik heb nooit veel met skaten gehad. Maar ik vind het beste interessante film. Helemaal omdat ik op werk nu op dit moment ook letterlijk bij Spuiplein werk waar heel vaak heel veel skate jongeren rondhangen. 

7/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele reeks nieuwe films gezien

Paths of Glory (1957): 9/10

Babyteeth (2019): 9/10

La jaula de oro [The Golden Dream] (2013): 9/10

Arctic (2018): 8/10

Network (1976): 8/10

Toki o Kakeru Shojo [The Girl Who Leapt Through Time] (2006): 8/10

The Disaster Artist (2017): 8/10

Salinui Chueok [Memories of Murders] (2003): 7/10
Gwoemul [The Host] (2006): 7/10

Diarios de Motocicleta [The Motorcycle Diaries] (2004): 7/10

Fúsi [Virgin Mountain] (2015): 7/10

Les Quatre Cent Coups [The 500 Blows] (1959): 7/10

Hunt for the Wilderpeople (2016): 7/10

Chasing Coral (2017): 7/10

Luca (2021): 7/10

Ceniza Negra [Land of Ashes] (2019): 5/10

Princess Cyd (2017): 4/10

SHORTS:

Ata Lunch [Eating Lunch] (2013): 8/10

FILMS/SERIES:

Black Mirror: The Entire History of You: 8/10
Black Mirror: Be Right Back: 7/10
Black Mirror: Fifteen Million Merits: 7/10
Black Mirror: The Waldo Moment: 7/10
Black Mirror: White Bear: 6/10
Black Mirror: The National Anthem: 6/10

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bolderbast:

Star Wars: Episode IX: The Rise of Skywalker gezien. Lag aardig in het verlengde van VIII en was dus een beetje zozo. Wel veruit de minste trilogie. 

Dit dus. Heb de eerste van de nieuwe trilogie gezien en halverwege de tweede ben ik m'n interesse verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei komodo25:

Undisputed 4 : Boyka 

Prima MMA film. Actie prima in beeld en ach wie kijkt zulke films voor het verhaal?

Search & Destroy 

Complete bagger 

Beide films ook gezien. Boyka al twee jaar geleden en Search & Destroy van de week, maar die was inderdaad erg slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites