Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei delichris:

Het is ook het verhaal er om heen. Deel 3 en 4 vond ik persoonlijk wel heel mooi. Ook de muziek is geweldig.

Ik train/fitness ook vaak op de muziek van Rocky. 

Zeker waar. 

1 van mijn favoriete, vooral na 36 seconde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei delichris:

Met mijn zoon kijk ik nu de American Pie reeks en dat is wel lachen hoor met een puber van 13.

Haha, de perfecte films voor die leeftijd en een paar jaar ouder :D Stiekem ook nog altijd leuk voor mijn / jouw leeftijd, geef toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Titan:

Haha, de perfecte films voor die leeftijd en een paar jaar ouder :D Stiekem ook nog altijd leuk voor mijn / jouw leeftijd, geef toe.

Zekers. Het zijn gewoon die om te gieren zijn. Vroeger keek ik ook altijd graag naar de Porky's films. Die waren ook hilarisch om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deel 1 van Sicario is geweldig echt super!

Dee 2 is een trainwreck!

Spoiler over deel 2;

Spoiler

Wordt dochter van een kartel baas ontvoerd en die hele kartelbaas is geen seconde in de film te zien, belachelijk. En nog meer kutte dingen

@Socrates en @Srangaman geweldige films ja Joker en Whiplash! Ik vind You Were never Really Here en Her met Joaquin Phoenix in de hoofdrol beide ook geweldige films bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

S.W.A.T. Under Siege

Hopeloos. Zwak verhaal nog slechtere acteerprestaties. Niet de moeite waard.

XXX

Samen met de zoon gekeken blijft gewoon een leuke film. En Asia Argento is het kijken altijd waard. Zoon vond hem ook leuk

Triple Frontier

Prima voor een keertje. Veel net niet maar is zeker wel het kijken waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een lijstje van films die ik sinds de vorige post heb gezien:

Kimi no na wa. [Your Name.] (2016): 10/10
Ookami Kodomo no Ame to Yuki [Wolf Children] (2012): 10/10
Tenshi no Tamago [Angel's Egg] (1985): 9/10
Tonari no Totoro [My Neighbor Totoro] (1988): 9/10
Festen [The Celebration] (1998): 8/10
Memento (2000): 8/10 (*) -> omhoog van 2/10

Hunt for the Wilderpeople (2016): 7/10
Koe no Katachi [A Silent Voice] (2016): 7/10
Tenki no Ko [Weathering with You] (2019): 7/10
Despicable Me (2010): 7/10 (*) -> up from 6/10
Despicable Me 2 (2012): 7/10
Raya and the Last Dragon (2021): 6/10

The Room (2003): 2/10

(*) = rewatch

Veel anime / animatie gezien in tussentijd. Paar mustjes gezien ook.

Memento... daar dacht ik al van dat de waardering niet echt klopte, en herinnerde me bijna niets. Uiteindelijk als ik de film keek kwamen veel meer momenten terug. Drie dingen die het anders maakten: 1. ik vond het makkelijker te volgen dan de laatste keer 2. ik ergerde me veel minder, vooral dan aan het einde 3. De sfeer was me ontgaan vorige keer.

En ja The Room vooral gekeken om The Disaster Artist eens te kunnen zien, vermoedelijk ergens deze week. Het is inderdaad een duidelijke "zo slecht dat hij zijn goed momenten kent" film en in dat opzicht wel leuker dan 2/10 insinueert.

Van Hosoda (regisseur van The Girl Who Leaps Through Time (dat ik nog wil zien) en Wolf Children dus, komt nog Belle aan. Die heeft op Cannes hoge ogen gegooid, hoewel die niet in competitie was. Stills / screenshots zien er unreal uit. Ik hoop ook dat diens winnaar Titane mij ligt. Grave deed dat dus al. Sowieso, interessante Cannes editie dit jaar.

Spoiler

Las ik op ICM.

Worth noting, and I don't think anyone has mentioned yet, is that Mamoru Hosoda's new film Belle (not an official selection but a "Cannes Premiere") got one of the longest standing ovations in the history of Cannes (yes, someone does time all the standing ovations, apparently). It looks pretty extraordinary.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2021 om 20:35 zei timpy00:

Wat vond je van de eerste Sicario?

Vanavond gekeken. Begin was sterk. Halverwege kakte het in. Ook weer wat gemist geloof ik. Einde was oke. Wel een stuk beter dan deel 2 iig.

Death Wish

Bruce die wraak neemt. Verstand op 0 en dan is het prima te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites