Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Mijn top 10 films die ik in 2020 gezien heb. Sommige zjn in 2019 uitgekomen maar ik zag ze in 2020.

1. Colour out of Space
Gewoon echt heel goed en gaaf. Meneer Kooi is weer enorm in vorm in deze film, net als in Mandy bijvoorbeeld. Ja hij heeft natuurlijk zat slechte rollen, maar daar is dit absoluut geen van. TIjdje geleden ook het boek verhaal gelezen, dit is zeker niet slechter in mijn ogen. Geweldige film

2. Bait
Tijdens mijn tijdelijke thuis kijk Cineville periode. Hele gave zwart wit/sepia film over een Brits vissers dorpje waar van alles gebeurd. Montage is geweldig, en verhaal en acteerwerk ook.

3. The Invisible Man
Gewoon ontzettend spannend , goed en tof. Elisabeth Moss is hard aan de weg aan het timmeren, de laatste jaren. Ik weet nog steeds niet hoe precies in elkaar steekt, maar het is genieton geblazen.

4. Babyteeth
5. Possessor
6. Uncut Gems
7. 1917
8. The Lighthouse
9. Les miserables
10. 7500

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Midnight Sky

Film begint interessant en apocalyptisch. Film bevat ook mooie beelden. Maar na het interessante begin wordt de film erg voorspelbaar. Keek met een collega en we zeiden "Oh dit en dit gaat gebeuren" en dat klopte dan ook. Miste in het verhaal ook iets extra's. 

6/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brothers gezien gisteravond. Interessant verhaal over een soldaat die gevangen genomen wordt in Afghanistan, waarna zijn broer hulp gaat bieden aan het vaderloze gezin. Jake Gyllenhaal en Nathalie Portman zijn hier, zoals vrijwel altijd, erg goed. 

7/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Elsjorro1990:

Lethal weapon was er weer eens op. 10/10 voor dit soort klassiekers hoor. Zowiezo films waar Mel Gibson in die tijden in speelde.

We were soldiers is ook echt een fantastische film en aanrader waar Mel Gibson in zit.

Speed kwam daarna toch? Machtige actiefilm ook  _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peanut Butter Falcon. Best een aardige film hoor met Shia Labeouf. Niet meer dat dan. Krijg het gevoel dat, wanneer ik recensies opzoek, je dit film wel goed of sympahthek móet vinden vanwege het feit dat het personage met Down daadwerkelijk wordt gespeeld door een acteur met Down. Iets te veel gutmenscherigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElPrincipito:

Mijn vriendin vindt romantische komedies leuk om samen te kijken, vanavond is potentieel zo'n avond. Iemand tips? Out of my league, Girl Next Door en dergelijken vallen wel in de smaak bij haar. 

Crazy, Stupid, Love. 

Easy A. 

Superbad (meer comedy, maar wel erg flauw en leuk) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Superbad :D 

Toevallig gisteren naar het regiedebuut (ook zelf geschreven) van Jonah Hill gekeken: Mid90s. Een heel mooie kijk in de skatecultuur van de jaren '90, zonder vooroordelen. Lekker pretentieloos ook. Belooft veel voor de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-1-2021 om 19:14 zei ElPrincipito:

Mijn vriendin vindt romantische komedies leuk om samen te kijken, vanavond is potentieel zo'n avond. Iemand tips? Out of my league, Girl Next Door en dergelijken vallen wel in de smaak bij haar. 

Bestaan die nog? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-1-2021 om 19:14 zei ElPrincipito:

La La Land

The Notebook

Blue Valentine

After the Wedding (2006 Deens origineel iig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-1-2021 om 12:01 zei ElPrincipito:

Bedankt voor de tips jongens, ga ik zeker nog wat aan hebben tijdens een romantische avond :D.

Wat is het geworden?

Lock Stock And Two Smoking Barrels

Gisteravond gekeken op Prime. Echt geweldig, jaren geleden voor het laatst gezien. Was vergeten dat zo ontzettend grappig was maar ook gewoon bikkel hard en super toffe actie. Die gasten van die Wiet met die kooi die ze nooit dicht doen :lol: En Vinnie Jones en Harry the Hatchet, subliem. Genieten

Snatch

Deze is ook echt minstens net zo goed of beter. Statham is hier ook weer tof net als in Lock Stock, en het zit vol met geweldige quotes. Ook weer ontzettend goede humor, echt rot gelachen. En de actie is ook heel gaaf en tof. Before Zee Germans get here. En de Pikes met Brad Pitt, wauw. Bricktop is gewoon fantatisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net The Guilty gezien op NPO Plus. Uitstekende Deense low-budgetfilm. Speelt zich af in de meldkamer van de hulpdiensten en je volgt agent Asger die een melding van ontvoering oppakt. Zitten interessante twists in. Spannende thriller. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdagavond Lore gekeken op Videoland. Gaat over de tocht door Duitsland van een uiteengevallen gezin in de nasleep van WW2. Hoewel het een prima arthouse film is qua cinematografie vond ik het verhaal wat traag voortkabbelen. Werd nergens echt verrast door het plot. 

Zonde, 6/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites