Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Gisteravond naar Corpus Christi geweest, de Poolse inzending voor de Oscars afgelopen jaar. Een jongen komt uit de gevangenis en besluit zijn droom om priester te worden te verwezenlijken door hier en daar een leugentje voor eigen bestwil te verspreiden. Knappe film, met een redelijk heftig einde dat je op meerdere manieren kunt interpreteren. 

´s Nachts nog op Netflix naar Bad Boys For Live zitten gluren. Best vermakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag naar The Painted Bird geweest. Mocht wel een uurtje minder, en de regisseur kan wat mij betreft terug de schoolbankjes in om te leren hoe je een verhaal overbrengt in plaats van losse scènes aan elkaar plakt met constant hetzelfde effect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aquaman was niet slecht, vond het wel wat veel allemaal; iets meer focus was prettig geweest. Verder Borat Subsequent Moviefilm gekeken. Af en toe weer hardop lachen en hoe moeilijk het ook is: er waren opnieuw voldoende geslaagde grappen. Vergelijkingen met de eerste film zijn niet eerlijk; totaal andere tijd. Borats dochter stal de show. Ook Bird of Prey uitgezeten. Het laatste halfuur was zeer de moeite de waard, de hele aanloop was aan de magere kant, doordat er een echt sterke tegenstander ontbrak. 

En, omdat het kan: Eurotrip :-D Ongeveer de enige film die ik jaarlijks kijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond in het filmhuis naar The Shining (40-jarig jubileum) geweest. Een absolute meerwaarde om die film op een groot scherm te zien.

Edit: en dit weekend gelijk Docter Sleep gekeken, de verfilming van Kings vervolg op The Shining. Een lastige taak voor de regisseur, die aan de ene kant moest aansluiten op de film van Kubrick en aan de andere kant op het vervolg van King (het boek The Shining loopt heel anders af). Al met al een knappe prestatie. Pluspuntje is dat het kind uit de film van 1980 nog een cameo had, sinds toen nooit meer geacteerd. 

bewerkt door Titan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar week terug voor het eerste Fantastic Beasts and where to find them: The crimes of Grindelwald gekeken. Geen idee waarom dat zo lang geduurd heeft. Maar als echte die hard Harry Potter fan ( Lame, i know) vond ik het tenenkrommend slecht. Er zijn zoveel verhaallijnen die niet aansluiten op de boeken, zoveel zaken die anders uitgelegd worden, dat ik het een fikse tegenvaller vond. Overigens vond ik van bepaalde Harry Potter films ook dat ze dingen slecht uitgelegd hebben, maar goed. Ik heb die boeken dan ook 100 keer gelezen ( Niet overdreven) en wellicht wordt je dan kritisch of kun je je gewoon elk onbenullig detail herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Elsjorro1990:

Paar week terug voor het eerste Fantastic Beasts and where to find them: The crimes of Grindelwald gekeken. Geen idee waarom dat zo lang geduurd heeft. Maar als echte die hard Harry Potter fan ( Lame, i know) vond ik het tenenkrommend slecht. Er zijn zoveel verhaallijnen die niet aansluiten op de boeken, zoveel zaken die anders uitgelegd worden, dat ik het een fikse tegenvaller vond. Overigens vond ik van bepaalde Harry Potter films ook dat ze dingen slecht uitgelegd hebben, maar goed. Ik heb die boeken dan ook 100 keer gelezen ( Niet overdreven) en wellicht wordt je dan kritisch of kun je je gewoon elk onbenullig detail herinneren.

Zelf heb ik de boeken niet gelezen, ondanks dat ik Fantastic Beasts een stuk minder pakkend vind dan de Harry Potter delen zijn ze toch vermakelijk. Misschien omdat je als liefhebber smacht naar nieuwe reeksen en meer magie. 

Wel erg jammer dat Johnny Dep niet meer te zien is, vond hem zeer geschikt in de rol die hij had. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodfellas bestaat blijkbaar dertig jaar, dus die ga ik deze week eindelijk op een groot scherm kunnen bekijken in het filmhuis :) Maar, wat zag ik tot mijn grote verbazing in NRC.Next: een hernieuwde recensie op de film. Mevrouw de recensent vindt de film niet meer kunnen in deze tijd i.v.m. stereotypering, etc. en geeft 3/5 sterren. ;e;e 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Titan:

Goodfellas bestaat blijkbaar dertig jaar, dus die ga ik deze week eindelijk op een groot scherm kunnen bekijken in het filmhuis :) Maar, wat zag ik tot mijn grote verbazing in NRC.Next: een hernieuwde recensie op de film. Mevrouw de recensent vindt de film niet meer kunnen in deze tijd i.v.m. stereotypering, etc. en geeft 3/5 sterren. ;e;e 

Geweldige film, dat gaat genieten worden! Bizar he, de wereld is echt gek geworden. Stereotypering. Straks geven ze de smurfen nog een hernieuwde recensie omdat alle smurfen blauw zijn en niet ander gekleurd. Ontslaan zo'n vrouw. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

De horrorfilm Get Out is door Amerikaanse filmprofessionals uitgeroepen tot beste film van het decennium. Dat meldt The Hollywood Reporter woensdag naar aanleiding van een enquête onder 3.500 filmprofessionals.

Get Out gaat over een zwarte twintiger die voor het eerst op bezoek gaat bij zijn witte schoonouders. Hij komt er daar langzaam achter dat er iets grondig mis is op hun landgoed. Regisseur Jordan Peele, inmiddels ook bekend door de horrorfilm Us, won een Oscar voor zijn scenario.

Uit de enquête kwam een lijst met twintig favorieten naar voren. Vlak onder Get Out staan het slavernijdrama 12 Years a Slave en de superheldenfilm Black Panther. Verder hebben ook Inception, Avengers: Endgame en La La Land hoge noteringen gekregen.

Opmerkelijk aan de lijst is dat er relatief weinig winnaars van de Oscar-uitreikingen bij staan. Die prestigieuze prijzen worden tevens uitgereikt door een groep van duizenden filmprofessionals. Van de twintig geselecteerde films, hebben er slechts vier ook de prijs voor beste film gewonnen (12 Years a Slave, Argo, Birdman en The King's Speech).

Ik dacht ok, ik heb duidelijk iets gemist met Get Out. Toen las ik Black Panther en werd het duidelijk. Onzin lijstje waarin diversiteit even belangrijk gemaakt moet worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-11-2020 om 16:07 zei Elsjorro1990:

Ik mis Alan Rickman als Severus Snape. Zó goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

103. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Requiem for a Dream (Darren Aronofsky, 2000) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 9.3 http://www.whatiwatch.net/images/recensie_ong.png

Geen 10 meer maar nog steeds 9,3 en dus zeker erg onder de indruk nog steeds. Dit soort fillms met dit soort unhappy endings worden helaas zelden tot nooit gemaakt. Leto en Conelly erg goed. Vraag me af wie van hun t ergste getroffen heeft. Drugs are bad, mkay,

104. http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Greenland (Ric Roman Waugh, 2020) :: 7.5 http://www.whatiwatch.net/images/recensie_ong.png

Ik vraag me af wat het ergere kwaad was in deze film. Een neerstortende komeet richting de aarde die de mensheid kan uitroeien voor een groot deel, of de wanhoop, het kansloze en dierlijke gedrag mensen gaan vertonen in een situatie als dit. Plunderen, bereid zijn tot moorden voo een armbandje waar je niks aan hebt want hij staat op naam....

105. http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Beautiful Boy (Felix Van Groeningen, 2018) :: 8.0 http://www.whatiwatch.net/images/recensie_ong.png

Steve Carell en Timothee Chalamet zijn geweldig. En de soundtrack is ook briljant. Ben erg onder de indruk. Komende tijd het boek lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-11-2020 om 19:11 zei Zeus:

Ik mis Alan Rickman als Severus Snape. Zó goed. 

Ja niet normaal. Zowiezo vind ik die hele cast zooooo goed uitgezocht. Ik heb eerst de boeken gelezen ( te vaak ook) en de gecaste mensen voldoen echt ziekelijk goed aan hoe ze beschreven worden. Alleen Slakhoorn vond ik zo/zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites