Titan Geplaatst 5 september 2020 Share Geplaatst 5 september 2020 (bewerkt) Nieuwe filmhuis in Deventer is open, dus we mogen weer Paradise Drifters: debuutfilm van Mees Peijnenburg, na docu's en kortfilms, met rollen voor Bilal Wahib en Tamar van Waning (Dreamschool). Eerlijk gezegd een zeer matige film waar de thematiek de dik bovenop werd gelegd. Het verhaal is denk ik niet zo geschikt voor een speelfilm; eerder een in scène gezette docu. Jonas Smulders overigens wel lekker aan het spelen, maar ja, je valt ook al snel in positieve zin op naast zo'n Van Waning. Été '85: vanavond wezen kijken. Sterke, Franse film over liefde, jezelf ontdekken en afscheid nemen. Gelukkig ook af en toe wat humor erdoorheen. Als je niet zo goed tegen mannenliefde kunt dan kun je trouwens beter niet gaan, hehe. 5 september 2020 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 6 september 2020 Share Geplaatst 6 september 2020 Gisteren moest ik eraan geloven: A Star Is Born! Wat melodramatisch met momenten, soms te. Verhaallijn lag er wat dik bovenop, die voelde je In het begin al aankomen. Evengoed muzikaal wel van genoten, wat een toffe en goede nummers. Samenspel tussen acteurs was ook erg sterk. 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 11 september 2020 Share Geplaatst 11 september 2020 Op 23-8-2020 om 22:21 zei ElPrincipito: April, May en June gekeken met de meid, was haar beurt wat te kiezen.. Al met al was het voor Nederlandse begrippen best prima. Dat is toch die met Linda de Mol? Ik zou het gelijk uitmaken als ik jou was! Op 29-8-2020 om 17:43 zei Titan: Vanmiddag Tenet gaan kijken in de bioscoop. Kan vrijwel alle Nolan-films wel waarderen, maar met deze heb ik wat meer moeite. Het idee sprak me aan, het verhaal is een redelijk logisch geheel geworden, maar de film rammelt naar mijn gevoel teveel. Het zal uiteraard wel weer hoge scores en goede reviews krijgen, want Nolan, want mindfucks. Wat mij betreft z'n minste film. Vorige week ook gezien in de bios. Vond 'm wel aardig, maar ik word wel een beetje moe van Nolan en zijn constant terugkerende thema's (tijd, subjectieve waarneming, chronologie, et cetera). Ik vond Inception een meesterwerk, maar Tenet voelde voor mij toch iets té geforceerd aan. Uiteindelijk nog altijd interessantere filmconcepten dan 99% van de rest van de hedendaagse filmindustrie natuurlijk, dat dan weer wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 11 september 2020 Share Geplaatst 11 september 2020 @Zeus Geven en nemen.. Als ik haar moet geloven maak ik voor een vrouw ook niet altijd de leukste keuzes. Momenteel bezig met de Marvel reeks, in volgorde van het universum. Captain America - First Avenger was dan ook first aan de beurt. Allemaal over de top natuurlijk, maar ik kon het wel waarderen. Prima acteurs, goede effecten en een solide start van de reeks. 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 12 september 2020 Share Geplaatst 12 september 2020 Gister Tenet gezien. Voelt een beetje als een herhaling van Nolans zetten. Geen meesterwerk, maar verder prima vermaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 18 september 2020 Share Geplaatst 18 september 2020 Momenteel bezig aan de Marvel reeks, ben pas bij de 3e. Captain Marvel dus gekeken! Die kon mij wel amuseren. Vermakelijke scenes, mooie CGI maar bleef natuurlijk de zoveelste superheldenfilm. 6/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 18 september 2020 Share Geplaatst 18 september 2020 Kingsmen: Secret Service & Kingsmen: Golden Circle eergister gekeken. Soms over de top actie met hier en daar een grappig moment. Hier hou ik wel van. Primal Met Nicolas Cage en Famke Jannsen o.a. Is op zich wel een leuke film maar de geanimeerde jaguar is slecht gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 21 september 2020 Share Geplaatst 21 september 2020 Op 18-9-2020 om 18:18 zei ElPrincipito: Momenteel bezig aan de Marvel reeks, ben pas bij de 3e. Captain Marvel dus gekeken! Die kon mij wel amuseren. Vermakelijke scenes, mooie CGI maar bleef natuurlijk de zoveelste superheldenfilm. 6/10 Als je de in-universe chronologische variant doet dan is Captain Marvel toch de 2e? Je hebt tegenwoordig ook een (onofficiële) versie van iemand die alle films geknipt en achter elkaar geplakt heeft. Deze is dan per scene chronologisch op volgorde gezet, ik denk wel dat je soms wat context kan missen dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 21 september 2020 Share Geplaatst 21 september 2020 8 minuten geleden zei Erwin.: Als je de in-universe chronologische variant doet dan is Captain Marvel toch de 2e? Je hebt tegenwoordig ook een (onofficiële) versie van iemand die alle films geknipt en achter elkaar geplakt heeft. Deze is dan per scene chronologisch op volgorde gezet, ik denk wel dat je soms wat context kan missen dan Ja, bedoel ook dat ik dus met de 3e bezig ben en de 2e (Captain Marvel al heb gezien). Ik doe het ook op de in-universe chronologische volgorde. Momenteel Iron Man aan het kijken, had ik al eens gezien maar blijft toch goed! Met name benieuwd naar de laatste films van Avengers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Wel benieuwd naar de In universe volgorde. Heb de meeste wel gezien niet allemaal. Heb nu toch de tijd om ze allemaal te kijken in de juiste volgorde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Vanavond Big Fish gekeken. Sowieso een liefhebber van de stijl van Burton, maar om de een of andere reden had ik deze nog nooit gezien. Kwam aardig bij me binnen moet ik zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 Gisteren Jumanji Next Level gekeken. Moet toch zeggen dat ik ook deze in de reeks weer een leuke aanwinst vond. Toch weer wat andere humor, nieuwe invalshoeken en prima acteerwerk. 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 4 oktober 2020 Share Geplaatst 4 oktober 2020 (bewerkt) Jumanji Next Level was inderdaad vermakelijk; gistermiddag ook gekeken. Gisteravond QT8: the first eight wezen kijken. Een documentaire over Quintin Tarantino met fragmenten uit zijn films, afgewisseld met commentaar van acteurs en anderen met wie hij samenwerkt. Erg leuk om te zien, al had het altijd diepgaander gekund. Had graag Uma Thurman iets horen zeggen over verschillende kwesties (ongeluk bij Kill Bill 2, Weinstein), maar die werkte niet mee aan de docu. Overigens erg prettig om Jamie Foxx te horen relativeren over het gebruik van the n-word in een film als Django. Ook Michael Madsen kwam sterk voor de dag toen hij het over Weinstein had (iedereen richt zich op hem, maar hij is niet de enige die dit probleem vormt/veroorzaakt - vrij vertaald, weet de exacte quote niet meer). Vanmiddag naar David Attenborough: a Life on our Planet (ook op Netflix, maar verwacht dat die indrukewekkender is op een groot scherm). 4 oktober 2020 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 4 oktober 2020 Share Geplaatst 4 oktober 2020 Vrijdag Robert the Bruce gezien. Dit verhaal gaat verder over Robert waar het in Braveheart was gebleven. Wel een goede vermakelijke film. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Zojuist Mad Max - Fury Road gekeken. Dacht dat het mij niet zo zou trekken maar heb echt de gehele film op het puntje van mijn stoel gezeten. Apocalyptische sfeer in een bijzonder spectrum doorgetrokken gedurende de hele film, goed acteerwerk en puike actie-scenes, kon mij zeker bekoren! 8/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Oh dit gaat weer goed worden hoor. De eerste film, dat hij ook naar Amerika gaat, blijft ook legendarisch. Kan echt niet wachten tot ie op amazone staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Serieus @Regis? Kan me nog heugen dat paar vrienden mij meenamen naar een film met dat personage erin. Heb me anderhalfuur lang af lopen vragen waar the fuck ik naar keek. Zó flauw en slecht. Maar ja, ik kan sowieso niet zo goed naar komisch bedoelde films kijken. Altijd heel cringe en tryhard. Ik weet ook nog wel dat die Hangover-film uitkwam. Dat vond ik echt één van de slechtste films ooit, zó nutteloos en niet grappig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 9 uur geleden zei Zeus: Maar ja, ik kan sowieso niet zo goed naar komisch bedoelde films kijken. Altijd heel cringe en tryhard. Ik weet ook nog wel dat die Hangover-film uitkwam. Dat vond ik echt één van de slechtste films ooit, zó nutteloos en niet grappig. Come on, zelfs jij hebt een keer moeten lachen bij de Hangover film? Ook niet het stuk dat de speech gaat over het aantal verkeersdoden in Thailand en andere weetjes? Ik lag echt onder de tafel van het lachen toen, blijft wel een beetje een klassieker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 11 uur geleden zei Zeus: Serieus @Regis? Kan me nog heugen dat paar vrienden mij meenamen naar een film met dat personage erin. Heb me anderhalfuur lang af lopen vragen waar the fuck ik naar keek. Zó flauw en slecht. Maar ja, ik kan sowieso niet zo goed naar komisch bedoelde films kijken. Altijd heel cringe en tryhard. Ik weet ook nog wel dat die Hangover-film uitkwam. Dat vond ik echt één van de slechtste films ooit, zó nutteloos en niet grappig. Ja ik houd er echt van. Kijk films uit ontspanning en wil er dan ook vooral niet teveel bij nadenken. Dus of het moet een goed verhaal zijn of films ala Borat en Hangover. Alleen al als ik nu denk aan de eerste Borat film pies ik in mijn broek van het lachen. Heerlijk hoe hij bijv. mensen op de kast jaagt en voor verwarring zorgt bij andere met zijn gedrag. Borat is ook meer een Mockumentary dan een speelfilm als Hangover o.i.d. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 9 oktober 2020 Share Geplaatst 9 oktober 2020 Enola Holmes keek makkelijk weg. Gaat over het zusje van Sherlock Holmes die haar moeder zoekt die plotseling verdween. Terminator Genisys Had deze nog niet gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 9 oktober 2020 Share Geplaatst 9 oktober 2020 Mensen de docufilm David Attenborough: A Life on our Planet al gezien? Zoja, meningen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 oktober 2020 Share Geplaatst 10 oktober 2020 Op 9-10-2020 om 17:41 zei Urbeto: Mensen de docufilm David Attenborough: A Life on our Planet al gezien? Zoja, meningen? Zojuist gekeken. Kan enorm genieten van deze man zijn passie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 11 oktober 2020 Share Geplaatst 11 oktober 2020 Op 9-10-2020 om 17:41 zei Urbeto: Mensen de docufilm David Attenborough: A Life on our Planet al gezien? Zoja, meningen? Ja. Heb alles gezien van David. Vind hem echt een fenomeen. Hoop stiekem dat hij onsterfelijk is. Deze docu ook weer goed. Dat begin over Tsjernobyl is alleen misschien wat matig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 15 oktober 2020 Share Geplaatst 15 oktober 2020 Gisteravond Se7en gekeken, dat was verplicht kijkvoer maar heb ik nooit gezien. Wat een topper! Komt langzaam op gang, vriendin had het na 30 minuten al weer gezien maar het acteerwerk en de lugubere scenes bleven mij wel trekken. Spanning werd op een juiste manier opgebouwd en ook Kevin Spacey vertolkte de rol met verve. Plot zag ik echter al wel aankomen op het eind, dat was iets te makkelijk. 8/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 16 oktober 2020 Share Geplaatst 16 oktober 2020 Guardians of the Galaxy gekeken gisteravond. Dacht oprecht dat het niets voor mij was, vond het top! Leuke humor, fijne scenes en veel vermaak. 8/10 Ook deze week nog Captain America - Winter Soldier gekeken. Ach, die kijk je voor actie en geweld, niet echt voor de inhoud natuurlijk. Vermakelijk, meer niet. 6/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten