Sick Blik Geplaatst 9 augustus 2015 Share Geplaatst 9 augustus 2015 dat is trouwens één v/d beste liedjes van minogue. Lekker catchy song van die Australische. Heel dat album is fenomenaal, geloof mij maar. Beste pop-plaat ooit, nog beter dan Thriller zelfs (wel nipt) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 9 augustus 2015 Share Geplaatst 9 augustus 2015 ze is alvast beter dan madonna. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 9 augustus 2015 Share Geplaatst 9 augustus 2015 Groep 21 Bob Dylan (solo) Michel Fugain (solo) Groep 22 Frankie Rose (meerdere) Notorious BIG (solo) Paul Simon (solo) Groep 23 Joanna Newsom (solo) Kate Nash (solo) Groep 24 D'Angelo (solo) Jonsi (Sigur Ros) Stevie Wonder (solo) Spinvis is een troll zeker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 9 augustus 2015 Spinvis is geen troll, hoezo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 9 augustus 2015 Share Geplaatst 9 augustus 2015 Zo, weet ik ook weer wie ik niet serieus moet nemen. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 9 augustus 2015 Share Geplaatst 9 augustus 2015 Ja ik vind het sowieso al raar om Nederlandse namen tegen te komen. We zoeken de beste artiesten, en niet de beste Nederlandse artiesten. Dat namen zoals André Hazes dan voorbijkomen, vind ik dan wel grappig eerlijk gezegd. Spinvis ken ik niet, muziek boeide me niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 9 augustus 2015 Share Geplaatst 9 augustus 2015 Groep 25 Amos Lee (solo) Jimi Hendrix (solo) Groep 26 Don McLean (solo) James Vincent McMorrow (solo) Joe Bonamassa (Black Country Communion) Groep 27 Damien Jurado (solo) Jeff Tweedy (Wilco) Groep 28 Eric Clapton (solo) James Brown (solo) Groep 29 Muddy Waters (solo) Ryan Adams (solo) Groep 30 Fela Kuti (solo) J Mascis (Dinosaur Jr) Mauro Pawlovski (dEUS) Groep 31 Neil Young (solo) Nick Cave (solo) Ornette Coleman (solo) Groep 32 Moby (solo) Paul Banks*(Interpol) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 10 augustus 2015 Hopelijk nog wat meer stemmen mag voordat we deze fase afronden. Weet bovendien nog niet wanneer ik weer een update ga plaatsen. Bedankt voor de sticky in ieder geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 10 augustus 2015 Share Geplaatst 10 augustus 2015 Groep 25 Amos Lee (solo) Jimi Hendrix (solo) Nils Frahm (solo) Groep 26 James Vincent McMorrow (solo) Mikael Åkerfeldt*(Opeth) Phil Collins (solo) Groep 27 Damien Jurado (solo) Jeff Mangum (Neutral Milk Hotel) Groep 28 Efrim Menuck (Godspeed You!) Eric Clapton (solo) James Brown (solo) Groep 29 Groep 30 Mauro Pawlovski (dEUS) Stromae (solo) Groep 31 Neil Young (solo) Nick Cave (solo) Groep 32 Kylie Minogue (solo) Moby (solo) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 11 augustus 2015 Share Geplaatst 11 augustus 2015 Groep 25 Jimi Hendrix (solo) Nils Frahm (solo) Groep 26 James Vincent McMorrow (solo) Phil Collins (solo) Groep 27 Damien Jurado (solo) Robbie Williams (solo) Groep 28 James Brown (solo) Oliver Heldens (solo) Groep 29 Harrison Stafford (solo) Muddy Waters (solo) Ryan Adams (solo) Groep 30 Damian Marley (solo) Fela Kuti (solo) Stromae (solo) Groep 31 Mike Oldfield (solo) Ornette Coleman (solo) Groep 32 Kylie Minogue (solo) Rick Astley (solo) Opletten:had al eens eerder een lijst ingediend met drie liedjes, zorg datd eze niet dubbel is hé Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 11 augustus 2015 Share Geplaatst 11 augustus 2015 Groep 25 Ella Fitzgerald (solo) Jimi Hendrix (solo) Groep 26 Joe Bonamassa (Black Country Communion) Groep 27 Robbie Williams (solo) Slug (Atmosphere) Groep 28 Eric Clapton (solo) James Brown (solo) Groep 29 Muddy Waters (solo) Thomas Acda (Acda & de Munnik) Groep 30 Damian Marley (solo) Q-tip (A Tribe Called Quest) Stromae (solo) Groep 31 Mike Oldfield (solo) Neil Young (solo) Nick Cave (solo) Groep 32 Kylie Minogue (solo) Moby (solo) Haal mij er voor de volgende rond maar uit bij de mentions, vind beargumenteren onzin. Ik voel muziek of juist niet, ik vind een stem kut of juist niet. Technische analyses zijn voor de mensen die denken of er ook echt verstand van hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denny Geplaatst 11 augustus 2015 Share Geplaatst 11 augustus 2015 Groep 25 Groep 26 Groep 27 Groep 28 James Brown (solo) Groep 29 Harrison Stafford (solo) Groep 30 Damian Marley (solo) Fela Kuti (solo) Q-tip (A Tribe Called Quest) Groep 31 Groep 32 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 11 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 11 augustus 2015 Haal mij er voor de volgende rond maar uit bij de mentions, vind beargumenteren onzin. Ik voel muziek of juist niet, ik vind een stem kut of juist niet. Technische analyses zijn voor de mensen die denken of er ook echt verstand van hebben. Laten we zien wat er van je verlangd wordt en of je dan nog steeds denkt niks meer in te zenden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 11 augustus 2015 Share Geplaatst 11 augustus 2015 [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Ik ga er vanavond/nacht of morgen voor, nog geen nieuwe reeks posten hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 11 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 11 augustus 2015 [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Ik ga er vanavond/nacht of morgen voor, nog geen nieuwe reeks posten hoor! Geen probleem. Wordt in het weekend of er vlak voor denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 11 augustus 2015 Share Geplaatst 11 augustus 2015 Haal mij er voor de volgende rond maar uit bij de mentions, vind beargumenteren onzin. Ik voel muziek of juist niet, ik vind een stem kut of juist niet. Technische analyses zijn voor de mensen die denken of er ook echt verstand van hebben. Een technische analyse lijkt mij niet wat ook maar door iemand hier wordt verwacht, maar het is wel leuk m te weten waarom je iemand eruit haalt en waarom niet. En dan is 'kutstem' even duidelijk en genuanceerd als ieder ander argument, want zoals je zelf aangeeft is muziek voor bijna iedereen in de eerste plaats een emotionele beleving. [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; Ik wist niet dat je tegenwoordig ook al een Yves'je kunt doen, ik heb er even aan gedacht dan op mijn beurt een Kerftsje te gaan doen, maar bij nader inzien hebben we aan één zo'n exemplaar hier ruim voldoende :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Ja, 't is het moment. Ik doe nog maar even alsof ik er verstand van heb. Groep 25 Ella Fitzgerald (solo) Die swing en bop van om en rond WOII, ik hou er wel van. Die Glenn Miller-esque Big Band Jazz. Het straalt een blije eenvoud uit die ik kan smaken. Rein Fuks (Pia Fraus) Is eigenlijk geen solo-artiest maar ik kon het niet laten. Pia Fraus is één van de beste hedendaagse shoegaze-bands, als weinigen kunnen zij de feel voortbrengen die ook My Bloody Valentine en het subtiele Slowdive zo kunstig deden. Fuks is overigens gelukkig voor hem een Est, laten we hopen dat het daar iets als 'Weledele' wil zeggen. In de prullenmand treft u aan: Amos Lee, nog maar 's een getormenteerd zieltje die ons daarover in zijn liedjes komt vertellen. Het is een goeie zanger, laat zich inspireren door basisgenres als soul en jazz, maar het klinkt erg Amerikaans en geen moment vernieuwend of verrassend. Miss Grace, go choke on cracker somewhere. Deze dame beluisteren, hoe kort ook, kostte me toch weer een paar jaar van mijn leven. Jimi Hendrix, egotrippende psylovretende pingelaar, go choke on... oh ja dat deed ie al. Nils Frahm bracht mij even aan het twijfelen. Ik hoopte echter meer dat 't experimentele op de voorgrond zou treden, en niet het minimalistische. Werd hierdoor gauw te langdradig. Groep 26 Don McLean: Na het genadeloos afmaken van sterren als Dylan en Simon & Garfunkel zou je mogen verwachten dat McLean ook de volle lading zou krijgen. Maar in tegenstelling tot de meeste 60s en 70s singer-songwriter komen in een aantal nummers ook McLeans' vrolijke, onbezorgde kantje naar voren. Door die afwisseling woren zijn klaagzangen ook meteen beter verteerbaar. Mikael Åkerfeld: Ik ben in regel niet iemand die veel heeft met alles wat onder de grote noemer 'metal' valt. Ik was dus al snl geniegd deze heer op de hoop te gooien. Het project Storm Corrosion met Steven Wilson heeft me echter aangenaam verrast,dus ben ik verder gaan luisteren. Op de obligatoire stijlkenmerken na (veel te nadrukkelijk uitgemixte gitaren, te lange solo's, het onverstaanbaar oergebrul, die typische metal-zanglijnen die ook aan Metallica en consoorten eigen zijn...) werd ik zowaar geboeid door de verrassende wendingen en catchy riffs, door de verscheidenheid in de songs, stijlinvloeden die je nooit in het genre zou verwachten. Ja, het is metal, maar het is tevens creatief, intelligent, veelzijdig en origineel. Sinds Toxicity van System of A Down voor het eerst metal waar ik vol lof over kan zijn. Zij kwamen zagen en gingen weer: Django Wagner: hier is iemand met een bizar gevoel voor humor aan het werk geweest. McMorrow is nog zo'n geotrmenteerde huilebalk. Waarschijnlijk frustraties omdat hij nooit de baard in de keel kreeg, of zit de jeans te strak? Joe Bonamassa:klassieke bluesrock, goed gebracht maar zonder een greintje eigenheid in de sound, kopiëen en afkooksel van wat on,getwijfeld de mans' helden zijn (Clapton, Jeff Beck,...). Phil Collins, wat moet een mens met jou. De beklijvende frontman van Genesis, de man die door Brian Eno werd ingelijfd voor diens meesterlijke 'Taking Tiger Mountain' en die zichzelf daarna in de jaren '80 verloochende met gedrochten als 'Sussudio', 'Against all odds' en (nu ga ik echt over de nek 'Another Day in Paradise'. Gelukkig ging hij daarna voo Disney werken, en wilden ze hem daar houden. Groep 27 Jeff Mangum (Neutral Milk Hotel) En ja hoor, daar heb je de gimmick Neutral Milk Hotel opnieuw, deze keer vermomd als solo-artiest. NMH heeft bij mijn weten 2 LP's uitgebracht, beiden met gematigd succes (wereldwijd bedoel ik dan, niet in de indie-scene alleen). Mangum zingt meest van de tijd alsof hij net de baard in de keel krijgt, of driekwart bourbon achterover heeft gekwakt. Wegspoelen met het badwater? Neen, allerminst, want dan heb je nooit 'In The Aeroplane Over The Sea' beluisterd, het kippenvel van Two Headed Boy ervaren, stagedivend de bank uitgedonderd bij 'Amsterdam 1945' of twijfelachtig gefronst bij 'The King of Carrot Flowers pt 2&3'. Ik heb geen idee wie degene is die NMH hier onder de aandacht heeft gebracht, maar in ieder geval dank je wel om mij regelmatig te herinneren aan één van de meest unieke albums ooit gemaakt Robbie Williams Ik ben allerminst fan van het popu-commerciële oeuvre van Williams, maar hij weet met zijn présence en charisma tienduizenden festivalgangers stuk voor stuk in te palmen, is een bruisende brok energie op het podium, maar zingt na anderhalf uur hyperkinetisch rondhupsen nog even zuiver als de eerste noot. Geen fan, wel groot respect. Slug (Atmosphere): Heel goed mogelijk dat ik voor deze uitspraak publiekelijk gelyncht wordt, maar the white man raps better.Ik bedoel niet rap-technisch, what do I know, maar het klinkt me veel aangenamer in de oren en benadrukt veel minder die geldingsdrang. Beaste Boys, the Streets, Sleigh Bells, The Go!Team (hoewel die lekkere frontdame die zich Ninja laat noemen net iets minder voor blank kan doorgaan) en daar mag deze nu ook bij. Het slijmspoor dat ik verwachtte lag er beter bij dan verwacht. Gtatis op te halen aan de balie: Jurado is lid van de Tormented Huilebalken Club, Tweedy is er erelid. Ik moet het Nederland nageven, ze hebben een aantal kleinkunstenaars (in ruime zin van het woord) lopen die respect verdienen. We hadden al de als troll miskende Spinvis, ooit was er Frank Boeijen, Van Veen en De Groot. Over Acda en De Munnik ben ik erg gematigd positief. Die paar sterke lyrics wegen niet op tegen het vaak eindeloos geëmmer, en die tweezang gaat verdomd snel vervelen. Groep 28 Efrim Menuck (Godspeed You!) Godspeed You!, Mogwai, Explosions in the Sky, je houdt ervan of je rent gillend weg. Dat Menuck (nooit van gehoord hiervoor) ook solowerk op zijn naam had staan wist ik niet. Het klinkt als een soort psychotische spinoff van GY!BE. Zeer goeie keuze, dit heerschap. Princess Chelsea Het vreemd-schattig popje uit Nieuw-Zeeland zal onder de noemer 'Onbekend is onbemind' nauwelijks op bijval kunnen rekenen vrees ik. Toch zou ik diegenen die toch ietsje nieuwsgieriger zijn willen uitnodigen om toch eens een clipje van dit uniek exemplaar te gaan bekijken op YouTube Daar gaan weer enkele heilighuisjes. Ja, ik ben me ervan bewust Clapton is een rasmuzikant, erg onderlegd in wat hij doet, Godfather van etc... maar zoals de heer Pjotr het hier enige reacties voor zo perfect verwoordde, je vindt een artiest kut of net niet. Datzelfde geldt ook voor de andere Royal Highness, mister James Brown. Aan Man from the South zou ik willen verzoeken ook zo zuidelijk mogelijk te blijven, er zijn er hier al massa's die graag zichzelf lopen beklagen. Er zijneen hele resem house- en techno-dj's die ik met plezier aan het werk zie en hoor, feest gegarandeerd. Tanzmann, Loco Dice, Gaiser,... Heer Heldens is een beetje de Regi van Nederland geloof ik, slappe hit-house waar je hooguit een beetje moedeloos van wordt. Groep 29 Muddy Waters (solo) De sound van Muddy Waters brengt je terug naar de prille basis van de blues, toen de geïmporteerde Afrikaanse slaven in de VS hierin wat troost zochten. Komt zo van het katoenveld gerend, die kerel. Willie Wartaal (JvT) Met humor en zin voor zelfrelativering gebrachte Nederhop. Hoog feestgehalte, moet je live gezien hebben. Nu, niet zozeer echt zien want visueel biedt het niet veel meer dan enkele druk ijsberende jonge mannen. Wat er echter allemaal uit die luidsprekers beukt, daar moet de hele tent van in beweging. Tot het dak eraf gaat. I'll get me coat: Strafford: Damn you Jamaica, damn you Bob Marley om reggae de wereld in te gooien. Marilyn Manson wil zichzelf te nadrukkelijk profileren als scary excentriekeling. Op mij heeft het veeleer een Prins Carnaval-effect. Ryan Adams: Voor mensen die blijven verwarren met de 1-letter meer tellen de Canadees: de eerste is diegene waar je in slaap van tuimelt, de Canadees is verantwoordelijk voor de spontane braakneiging. Voor Acda: lees De Munnik. 30 t.e.m 32:morgen WORDT VERVOLGD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Ga mij onthouden van stemming en wel om het volgende: In de eerste plaats kost het me veel te veel tijd om alles te beluisteren, zeker ook omdat ik niet gek veel artiesten ken. Ik denk dat ik alleen een goed en eerlijk oordeel kan vellen als ik bekend ben met alle artiesten, maar hiervoor zal ik dan uren moeten gaan luisteren. Ten tweede vind ik mijn eigen mening niet zo heel interessant in dit soort 'wedstrijden' maar ben ik vooral benieuwd hoe de door mij ingestuurde artiesten worden ontvangen door andere forumleden. Ik volg deze competitie dus wel degelijk. Hoop dat jullie hier begrip voor op kunnen brengen. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 12 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 12 augustus 2015 Ieder zijn eigen ding ;) Als het maar geen dooie boel wordt hier. Ik heb al redelijk wat nieuwe muziek of ojaatjes gehad, daardoe ik het ook voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 stagedivend de bank uitgedonderd bij 'Amsterdam 1945' Holland, 1945 :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 12 augustus 2015 Share Geplaatst 12 augustus 2015 Holland, 1945 :LO: Oh dus jij bent 'm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 13 augustus 2015 Share Geplaatst 13 augustus 2015 Groep 30 J Mascis 20 jaar Dinosaur Jr, 2 decennia lang klonk hij als een verkouden, versleten kraai. De successen van Mascis en Dinosaur heeft de deuren geopend voor tal van underground noise- en garage rockbands. Een ikoon voor elke rockliefhebber. Mauro Pawlovski (dEUS) Onhebbelijke persoonlijkheid, muzikale genialiteit. Waren we eindelijk van Bob af, kregen we achtereenvolgens Ziggy en Damian over de vloer. Terwijl 1 exemplaar al zo'n marteling was. Fela Kuti Moeknie, Q-Tip is, zoals eerder voorgevallen, deel van het geheel genaamd 'A Tribe Called Quest'. Stromae: overdreven gehypet Brussels kneusje maakt slappe derivaten van hiphop en hit-house. Groep 31 Azealia Banks Sex sells, dat heeft Miss Banks goed door. Vette beat erbij, voor mij werkt het. Kane Strang Altijd fijn om een ontdekking te doen in dit kluwen artiesten. Een Nieuw-Zeelander als ik het goed gelezen heb, lijk ik de laatste tijd vaker op te botsen. Vrolijke poppy songs met een eigenzinnig kantje. Deed me wat denken aan noisepopbands als Beach Fossils en California Wives. Nick Cave Geen fan van het eerste uur, maar hij heeft zijn sporen en zijn plek hier ruim verdiend. Be Gone! Mike Oldfield: nooit wat mee gehad, zie het ook niet te gebeuren Neil Young was beter tijdig vertrappeld door een Crazy Horse. Ornette Coleman: jazz die niet in mijn smaak valt. Groep 32 Paul Banks: Vertoont de souplesse van een tuinhark op podium, maar bedwelmt je met zijn stemgeluid, en zijn hele passieve houding is toch één brok charisma. Afscheid: Kylie Minogue, Moby, P. Smith, Rich WTF Astley zonder al te veel woorden aan vuil te maken Neige is een deeltje van Alcest, die het midden houden tsn Black Metal en Shoegaze. Voor mij iets te stevig doorgaans. Yep, 't was een kortje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 14 augustus 2015 Ga als het goed is zaterdag weer een update plaatsen. Als iemand nog zijn stemmen wil uitbrengen voor 1 van de eerste 4 rondes, dan kan dat vandaag nog wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 15 augustus 2015 Bij het geven van jullie stemmen in de poulefase zijn er een aantal artiesten met een gelijk aantal stemmen geëindigd. De artiesten waarbij dit het geval is heb ik nu allemaal in 1 grote poule gegooid. Hierover mogen jullie nog eenmalig stemmen. Van deze artiesten gaan er nog 5 door naar de volgende ronde. Ik verwacht morgenmiddag of zondag een nieuwe update te plaatsen. De 5 artiesten die dan binnen deze poule de meeste stemmen hebben gaan dan door (of anders de artiesten die als eerste 3 stemmen hadden, waarbij ik mijn eigen stem in eerste instantie niet meetel). Binnen deze poule is er geen maximum op het aantal namen die je mag laten staan. Bill Withers (solo) Curtis Mayfield (solo) Damien Rice (solo) Herbie Hancock (solo) Holden (solo) Jacques Brel (solo) Jay Kay (Jamiroquai) Lana Del Rey (solo) Noel Gallagher (Oasis) Pharrel Williams (solo) Slash (solo) [spoiler='Mentions van personen die gereageerd hebben'] [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=44]_Pjotr_[/MENTION]; [MENTION=6764]Kelvin[/MENTION]; [MENTION=14230]Vahnstad[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=55]Arsène[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=7213]Niejo101[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=22548]Rensationeel.[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=19413]JanVertonghen'[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=12165]Justin[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=19686]Bm[/MENTION]; [MENTION=3718]Denny[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst 15 augustus 2015 Bill Withers (solo) Curtis Mayfield (solo) Jacques Brel (solo) Jay Kay (Jamiroquai) Lana Del Rey (solo) Noel Gallagher (Oasis) Pharrel Williams (solo) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten