Jump to content
Sign in to follow this  
PJHoutman

[PCM2013 | NOR]Team Plussbank

Recommended Posts

ITSJoTU.png

Uitleg

Nu ik PCM13 eindelijk een beetje onder de knie heb (en mijn laptop zichzelf niet meer om de drie minuten frituurt) heb ik besloten maar eens een carrière te starten met een team waar winnen echt een uitdaging is: Team Plussbank. Dit continentale team bestaat uit slechts 11 renners, allen Noors, voor wie recht vooruit fietsen al een enorme opgave is.

Kalender

Team Plussbank zal dit seizoen deelnemen aan maar liefst tien koersen door heel Europa, van Portugal tot Tsjechië en van Kroatië tot Noorwegen. De sponsors hebben nog redelijk serieuze verwachtingen ook, want het is volgens hen de bedoeling dat we in vier van de vijf rondes een ritwinst halen en in alle eendagskoersen top-10-klasseringen neerzetten. Opvallend voor een Noorse ploeg is dat aan de drie koersen die in Noorwegen verreden worden geen doelstellingen kleven, waarschijnlijk omdat deze ritten te zwaar bezet zijn. In de Tour of Norway, live op televisie, is het de bedoeling dat we meegaan in ontsnappingen en proberen zoveel mogelijk publiciteit te vergaren. In het Noors Kampioenschap hebben we helemaal geen concrete doelstelling; we zien wel hoever onze renners komen.

2eSf5HE.png

Waarom zo weinig koersdagen?

Ik had graag aan meer koersen meegedaan, maar de meeste organisatoren schijnen te denken dat ik een grapje maak als ik bel namens Team Plussbank. Het is dus hopen dat we wat resultaten rijden zodat we onze kleuren wat vaker kunnen laten zien.

Volgende update: de ploegenpresentatie

ITSJoTU.png

Uitleg

Nu ik PCM13 eindelijk een beetje onder de knie heb (en mijn laptop zichzelf niet meer om de drie minuten frituurt) heb ik besloten maar eens een carrière te starten met een team waar winnen echt een uitdaging is: Team Plussbank. Dit continentale team bestaat uit slechts 11 renners, allen Noors, voor wie recht vooruit fietsen al een enorme opgave is.

Kalender

Team Plussbank zal dit seizoen deelnemen aan maar liefst tien koersen door heel Europa, van Portugal tot Tsjechië en van Kroatië tot Noorwegen. De sponsors hebben nog redelijk serieuze verwachtingen ook, want het is volgens hen de bedoeling dat we in vier van de vijf rondes een ritwinst halen en in alle eendagskoersen top-10-klasseringen neerzetten. Opvallend voor een Noorse ploeg is dat aan de drie koersen die in Noorwegen verreden worden geen doelstellingen kleven, waarschijnlijk omdat deze ritten te zwaar bezet zijn. In de Tour of Norway, live op televisie, is het de bedoeling dat we meegaan in ontsnappingen en proberen zoveel mogelijk publiciteit te vergaren. In het Noors Kampioenschap hebben we helemaal geen concrete doelstelling; we zien wel hoever onze renners komen.

2eSf5HE.png

Waarom zo weinig koersdagen?

Ik had graag aan meer koersen meegedaan, maar de meeste organisatoren schijnen te denken dat ik een grapje maak als ik bel namens Team Plussbank. Het is dus hopen dat we wat resultaten rijden zodat we onze kleuren wat vaker kunnen laten zien.

Volgende update: de ploegenpresentatie

Noren zijn altijd baas, heb ooit een carriere van bijna 7 jaar gehad met Team Joker. Renners als Kristoff en Boasson Hagen komen daar ook vandaan. Succes kerel ;)

ITSJoTU.png

kzV6HU7.png

Over de ploeg kan ik kort zijn: als het niet van Røinås of Aasvold komt zal een etappezege moeilijk worden. Met Røinås denk ik echter wel dat we een enorm talent in huis hebben. Hij is pas 18 en heeft 'degelijke' sprintstats. Met een beetje ontwikkeling kan hij zich denk ik nestelen in de top van de Continentale ploegen. Een nieuwe Boasson Hagen, Kristoff of Hushovd zal hij niet worden, maar hij zal ons niet volledig voor gek zetten. Als Schmidt en Larsen als zijn leadouts een beetje meewerken dan kan hij in de sprints goed meekomen.

Aasvold zal het dan moeten hebben van de korte vlakke rondes. Ook hij heeft een aardige sprint in huis en met zijn tijdrijderscapacteiten zou hij veel van zijn medesprinters kunnen verslaan. Misschien dat een goede klassering in bijvoorbeeld de Czech Cycling Tour dan mogelijk is. Met Hoem hebben we nog een troef voor de vluchten. Zijn mentaliteit laat hem soms in de steek, maar hij kan een heuvel oprijden en heeft een goede versnelling in de benen. Als hij leep is, zou hij misschien zijn medevluchters wel eens in het stof doen bijten.

De andere renners zullen voornamelijk moeten knechten of af en toe in een vlucht proberen punten te pakken voor een of ander nevenklassement.

In de volgende update: de Kattekoers!

[spoiler=reacties]

Veel succes met deze voor mij onbekende wielerformatie.

Noren zijn altijd baas, heb ooit een carriere van bijna 7 jaar gehad met Team Joker. Renners als Kristoff en Boasson Hagen komen daar ook vandaan. Succes kerel ;)

Dank beiden! [MENTION=709]Elano[/MENTION]; dat niveau zit hier niet tussen, maar wie weet wat mijn scouts vinden

Leuk man zo'n kleine ploeg. Lekker luchtige manier van schrijven ook, top. Benieuwd naar je eerste wedstrijden :)

ITSJoTU.png

u9JXitW.png

1.2 Kattekoers (Deinze - Ieper) 176.5 km

8a161ecb31a9775d0f42ced570157620.png

Sponsordoelstelling: Top-10 (5 sterren)

We begonnen ons seizoen, en ik mijn carrière, met de Kattekoers, die elk jaar wordt verreden tussen Deinze en Ieper. Het doel van de sponsor was een top-10 klassement te rijden, wat voor een ongetrainde ploeg in een rit over de Vlaamse kasseien niet vanzelfsprekend was. Desondanks stonden we optimistisch aan de start, want Fridtjof Røinås gaf aan dat hij zich in tijden niet zo goed had gevoeld. Toch besloot ik niet af te wijken van de vooropgezette tactiek, namelijk afwachten en zien hoe de krachtsverhoudingen liggen. We zijn immers op vreemde bodem en zonder topfavorieten - het was nergens voor nodig te proberen de koers te maken. Ook zou ik niemand in de vlucht meesturen. Deze koers zou al zwaar genoeg zijn zonder gelijk nog een renner op te offeren, en van onze knechten was er niet één waarvan ik dacht dat hij een vroege vlucht kon afmaken.

De vroege vlucht mislukte tot drie keer, maar na 27 km hadden we dan eindelijk een kopgroep. Zes lokale Flandriens gingen op avontuur en zouden de komende paar uur op kop rijden. Zodra het parcour heuvelachtiger werd, verloren we in korte tijd drie helpers. Morland, Jansen en Larsen konden niet meer aanpikken en moesten de rit op eigen tempo vervolgen. Zo'n 40 km van het einde ging ook Hodnebrog overboord. Røinås zat nog goed, maar toen lead-out Schmidt op 20 km van het einde ook afhaakte uit het steeds verder uitdunnende peloton, leek het erop dat onze jonge kopman vandaag geen geluk zou hebben.

Fridtjof kwam echter verrassend makkelijk mee, en toen de vluchters op 12 km van de streep gepakt werden bestond de groep der sterksten nog uit een slordige twintig renners, waarin wij met nog drie man vertegenwoordigd waren! Als Røinås goed zat, was een top-10 klassering zeer waarschijnlijk. Ik stak Lunke bij de twee gangmakers van Topsport Vlaanderen om eventuele solo-pogingen te dwarsbomen, en toen met het Belfort van Ieper in zicht Roinås in gelegenheids-leadout Erland's wiel ging zitten, was alles onder controle. Juodvalkis ging als eerste de sprint aan, en Fridtjof reageerde makkelijk. Maar hij was wat overmoedig en ging de sprint te vroeg aan. Op 200 meter van het einde reed hij nog in derde positie, maar zijn energie was op en hij zag nog vier man passeren. Desondanks was een zevende plaats een fantastisch eerste resultaat, waarmee we als ploeg zeer blij mogen zijn. Niet in het minst omdat top-10 hier één van onze voornaamste doelstellingen dit seizoen was!

d9183188135eb49cb1aad309e6095598.png

[spoiler=reacties]

Niet veel koersen...

Klopt, zie openingspost voor uitleg.

Leuk man zo'n kleine ploeg. Lekker luchtige manier van schrijven ook, top. Benieuwd naar je eerste wedstrijden :)

Voorlopig 1 op 1 wat doelstellingen betreft :D

Edited by PJHoutman

Ja, ik las het. Vind het alleen verbazend dat zoiets blijkbaar kan in het spel.

Mooi, eerste doelstelling binnen :)

ITSJoTU.png

2.2 Istrian Spring Trophy Etappe 1: Umag 7.5 km

51f98d028cdbe840950aab056e1a7061.png

Sponsordoelstelling: Ritwinst (2 sterren)

De eerste meerdaagse koers waar we aan deelnamen, de Istrian Spring Trophy, ging van start met een klimtijdrit van zeven-en-een-halve kilometer. Een goede kans om te zien hoe we ons verhielden tot de favorieten. Thomas Larsen ging als eerste van start en blies zichzelf helemaal op in het eerste stuk. Zonde, maar daar waren onze andere jongens nu wel voor gewaarschuwd. Amund Jansen pakte het een stuk beter aan en zette de eerste tijd neer. Groot was de verbazing in ons kamp toen hij halverwege de rit nog steeds op de eerste plek stond. Zou Jansen voor een gigantische stunt kunnen zorgen?

Helaas hadden de mannen van Efapel - Glassdrive iets anders gepland, en Arkaitz Durán was de eerste die onder de tijd van Amund dook. Toen kopman Lorents Aasvold als onze laatste renner van start ging, stond Jansen op een vijfde plaats. Aasvold reed zichzelf naar een fenomenale 4e plaats maar zag in extremis Nuno Ribeiro de beste tijd nemen. Ook Vergilio Santos bleek nog twee seconden sneller, waardoor Aasvold op de zesde plaats eindigde. Desalniettemin een knappe prestatie en ook die van Amund Jansen, die 9e eindigde, moest niet uitgevlakt worden. De eerste klimtest was geslaagd, morgen zouden we de echte bergen gaan opzoeken.

d3fdf49f7b93320e76143eb1293d9732.png

2.2 Istrian Spring Trophy Etappe 2: Umag - Labin 151.6 km

af463f84ccfd8c06948410312c2e25f6.png

De eerste rit in lijn was gelijk de zwaarste. Een paar pittige klimmetjes onderweg een een aankomst bergop. Hoewel Aasvold goed door de tijdrit kwam, kon ik me niet voorstellen dat hij de toppers hier kon volgen. Het plan was om Hoem vooruit te sturen in de hoop dat een vroege vlucht kon slagen. Helaas zat Hoem steeds verkeerd geplaatst als er een ontsnapping was, waardoor hij niet mee kon glippen. Als straf moest hij voor Aasvold uitrijden zodat die de benen kon sparen. Lorents volgde de toppers moeiteloos over de eerste paar klimmen, maar toen de slotklim kwam en de toppers en bloc demarreerden, kon hij niet volgen. Hij was wel de één-na-beste van het peloton en de tiende plaats was knap.

4d5c3da9413d50d347a1eb61dd119df4.png

[spoiler=reacties]

Ja, ik las het. Vind het alleen verbazend dat zoiets blijkbaar kan in het spel.

Mooi, eerste doelstelling binnen :)

Ja ik zelf ook. Komt denk ik ook omdat er maar heel weinig Scandinavische koersen in het spel zitten, anders had ik vast meer aanbiedingen gehad. Maakt promotie ook wel lastig als je aan zo weinig koersen meedoet ;c

Toch netjes in de top tien gereden.

Drie keer al zelfs! ;)

Volgende update: afsluiting Istrian Spring Trophy

ITSJoTU.png

2.2 Istrian Spring Trophy Etappe 3: Vrsar - Motovun (165.7 km)

d1733b06be43ef543487d0f01b034949.png

Na gisteren gezien te hebben dat Aasvold naar boven niet met de besten meekan, besloot ik voor deze heuvelrit een andere tactiek toe te passen. Amund Jansen werd in de vroege vlucht meegestuurd in de hoop dat deze stand zou houden. Dan zou hij dankzij zijn indrukwekkende tijdrit ook een kans hebben op het dragen van de leiderstrui. Helaas voor hem waren zijn zes medevluchters enkel belust op bergpunten, en reden ze zich stuk bij de bergsprints. Op 28 km van het einde waren ze eraan voor de moeite. Røinås hadden we ondertussen al lang achtergelaten, enkel Aasvold zat met Myrestøl en Hoem nog bij het peloton van 30 man, waar ook Jansen zich nog in kon nestelen. In een poging de koers toch te openen, ging Aasvold op de laatste heuvel er zelf vandoor. Hij kreeg vier man mee, niet geheel toevallig de sterkste klimmers in deze ronde. Het was daarom geen verrassing dat hij ook deze rit niet winnend kon afsluiten. De vijfde plaats was toch een mooie beloning voor zijn inzet - hij bleef zich met de sterksten meten en meer kon ik niet van hem vragen.

330bef79b6d0ba9191b17c375a9fcfe0.png

2.2 Istrian Spring Trophy Etappe 4: Pazin - Umag (213.2 km)

133b529709a8d2b7c7cba85e2983dee0.png

In deze laatste rit was het profiel een stuk gunstiger voor ons. Røinås moest hier zeker kansen hebben als hij goed zat in de sprint. En misschien zou Aasvold een late punch hier wel tot een goed einde kunnen brengen? Met die mogelijkheden in het achterhoofd liet ik de vlucht voorlopig voor wat hij was. Ik had gehoopt dat de ploeg van leider Veloso ze zou gaan bijhalen, maar omdat deze renners, in tegenstelling tot enkelen uit de top-vijf, geen bedreiging meer vormden, lieten ze hen begaan. Als ik een etappezege wilde, was ik genoodzaakt zelf wat te ondernemen. Ik liet Hodnebrog en Jansen tempo maken, maar toen duidelijk was dat de vluchters het op deze manier gingen halen, stuurde ik Aasvold in de aanval. Winnen, of in schoonheid sterven! Helaas kon hij de twee laatste ontsnapten niet oppeuzelen, en eindigde hij op 37 seconden van winnaar Jensen. Onze eerste podiumplaats was een feit.

ec54e16ee6c4f5cd207aad6685fa01cb.png

Aasvold eindigt in het algemeen klassement als 8e, op 3'13" van winnaar Gustavo César Veloso (OFM - Quinta da Lixa)

[spoiler=reacties]

Sterke noteringen! Helaas kon je niet meeglippen in de ontsnapping..

Prima start. Hopelijk kan je nog een rit winnen in dit rondje.

Net niet gelukt...

Wederom top tien :D

En nog maar twee keer plus het eindklassement.

Bedankt voor de reacties mannen. Op naar de Volta ao Alentejo!

Edited by PJHoutman

Heb je ook een screen van de stats? Ben wel benieuwd hoe goed die renners zijn eigenlijk.

ITSJoTU.png

Voltaalentejobicicleta2009.jpg

2.2 Volta ao Alentejo Etappe 1: Castelo de Vide - Marvaõ (155.1 km)

fbed186582b49bc7305f8dad5b138421.png

Sponsordoel: Ritzege (5 sterren)

De Volta ao Alentejo werd verreden in Portugal en hier een rit winnen was een van de voornaamste doelen voor onze sponsor. Hoewel er helaas geen tijdrit in zat, boden de vijf vlakke aankomsten wel mogelijkheden. Om die reden werden Røinås en Aasvold wederom geselecteerd. Aasvold's goede resultaten in de Istrian Spring Trophy gaven me hoop in deze ronde wel op het hoogste treetje te kunnen staan.

Gezien het profiel van de ritten leek het me verstandig geen renners in de aanval mee te sturen. Ik kon niet één rit bedenken waar een vroege vlucht kans van slagen had. Dat Pelletier-Roy en Soballa er samen vandoor gingen vond ik dan ook niet interessant.

Toen deze met nog 16 km te gaan gepakt werden en Røinås niet kon vertrouwen op lead-out Schmidt die ver in het peloton zat, liet ik Aasvold maar gangmaken. Dat dit niet zijn specialiteit was werd al snel duidelijk, en met een 13e en 14e plaats speelden we in deze rit eigenlijk geen rol. Toch was dit pas de eerste keer dat we geen top-10 reden. Ik nam mezelf dan ook voor om Schmidt in de volgende rit eerder voorin te brengen.

ae19a9557d5840de89108e4a011fb39f.png

Volta ao Alentejo Etappe 2: Sousel - Portel (194.2 km)

fa5ba20e0a668c63691ec804878dc681.png

Het venijn zat in deze etappe in het begin. Twee flinke cols waardoor ik de sprinters goed moest beschermen. Zoals gezegd wilde ik Schmidt voorin krijgen, dus liet ik hem in het begin een klein beetje achteraan hangen om energie te besparen. De bergen waren echter te veel voor hem, en hoewel hij met het peloton meekwam, was opschuiven niet aan de orde. Plan B luisterde zoals zo vaak naar de naam Lorents Aasvold en met 12 km voor de boeg ging hij zelf voor de winst. Hij waaide echter net zo hard weer terug en hoewel hij nog kon meesprinten, werd hij weer 13e. Røinås kwam er helemaal niet aan te pas en werd in het zog van zijn 'beschermer' Erland 28e.

d52d9f1722ee32076997419cec7e275e.png

Volgende update: rit 3 en 4 van de Volta ao Alentejo.

[spoiler=reacties]

Leuke novelle, PJ. Ik blijf je volgen. (d)

Wederom goed gereden hoor.

Bedankt mannen!

Twee keer hetzelfde profiel?

Gefixt

Heb je ook een screen van de stats? Ben wel benieuwd hoe goed die renners zijn eigenlijk.

[MENTION=21212]007mark[/MENTION]; Aasvold en Røinås

Edited by PJHoutman

Thanks. Geen geweldige stats, dus ben benieuwd of je overwinningen kunt pakken.

ITSJoTU.png

Voltaalentejobicicleta2009.jpg

Sponsordoelstelling: Ritzege (5 sterren)

Godver, ik dacht dat ik de resultaten van een rit het hele seizoen nog kon terugkijken. Maar dat kan blijkbaar alleen als hij tussen 'latest results' staat. Ik heb dus iets te ver doorgesimuleerd. Dat is nogal vervelend, want ik had geweldig nieuws. Lorents Aasvold won in de 5e en laatste etappe van de Volta ao Alentejo de rit met een voorsprong van 1'14". Omdat hij in alle voorgaande ritten op 0" van de winnaar is geëindigd, wint hij daarmee ook het algemeen klassement! Op 22 km van de finish trok Aasvold ten aanval. Hij haalde de vluchters in en bleef gaan tot de finish. Van euforie trapte ik bijna mijn bureau doormidden! Als 24-jarige won hij tevens de jongerentrui.

a5aa3c8400285efeed58c5fcfb60fa3c.png

1836.png

Himmerland Rundt (Farsø - Aars) 198.2 km

c0e0d37e6b76293e08cb2faa4406b180.png

Sponsordoelstelling: Top-10 (5 sterren)

Na de zege in de Volta ao Alentejo gingen we met zelfvertrouwen naar Denemarken. Dat zelfvertrouwen was nergens op gebaseerd. Onze sprinter Røinås stelde nog maar weer eens teleur en Aasvold kwam tegen de echte sprinters tekort voor een top-10 notering.

2af7aebbeb02f26c134165cb8a3853ae.png

[spoiler=reacties]

Thanks. Geen geweldige stats, dus ben benieuwd of je overwinningen kunt pakken.

Ben benieuwd of je aan je sponsordoel kunt voldoen.

Gelukt hoor! :D