Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Basketbal

Tomasson

Aanbevolen berichten

Hornets maken er ook 2-2 van, 3 series in het oosten op 2-2, leuk man :). Kemba de ''grote'' man voor de Hornets, i.i.g. tot Richardson hem ging verdedigen in de laatste paar minuten, benieuwd of we daar meer van gaan zien.

Curry dus minimaal 2 weken eruit, dan wordt zijn knie opnieuw bekeken, kan nog meer dan dat worden :(. Gaat dus sowieso een aantal games missen in de volgende ronde, allemaal door het kontzweet van Motiejunas.

Edit: En ook de Blazers maken er 2-2 van _O_ Aminu met een monstergame, Harkless weer veel energie en goede defense, en ook Plumlee weer geweldig, erg goede rebounder en passer.

Alsof dat nog niet erg genoeg is voor de Clippers, heeft CP3 ook nog z'n hand gebroken, en had Blake erg veel last van een dijspier in z'n linkerbeen. Volgens de ''twitter dokters'' heeft CP wel het meest gunstige botje gebroken, in het gunstigste geval zou hij na 1 week al weer terug kunnen zijn, maar geen idee hoe serieus ik die mensen moet nemen. Maar uiteraard is elke game die hij nu mist er één te veel, nu de Blazers vol vertrouwen weer op gelijke hoogte staan. Vreselijke avond voor de Clippers.

Doc Rivers on Chris Paul "it doesn't look good for him." On Blake Griffin, "it doesn't look great for him either."

A source said Chris Paul is "most likely" out for the rest of the playoffs

Ugh... wat lelijk. Anyway... zaterdag Spurs - Thunder :<, die zijn gelukkig wel nog allemaal heel.

bewerkt door El Blanquito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef, ziet er slecht uit voor de Clips. Een gebroken hand is natuurlijk niet iets waar je doorheen kan vechten, zeker wanneer het je hand is waar je alles mee doet.

Echt leuk team dat Portland, speelden ook goed. Aminu erg goede game.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indiana - Toronto is behoorlijk spannend. Thuisclub komt in het vierde kwart terug van een achterstand van een punt of twaalf dertien.

Weejoh gekke shit, drie punter om gelijk te maken in de bel. Net te laat voor overtime.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hawks schieten in het 2de Q vanaf 6:00 tot 0:02 gewoon 11 voor 11, Teague mistte tussendoor alleen één FT, verder gewoon bijna 6 minuten perfecte shooting :cab:.

Edit: En de Hawks gaan lekker verder in het 3de Q. Celtics defense is ook onherkenbaar, PnR defense lijkt nergens op, Teague/Schroder kunnen telkens penetreren, Sullinger nog slechter dan normaal, iedereen raakt z'n man kwijt. Elke 3 passes van Atlanta levert een open shooter op. Zijn al veel rare dingen gebeurt in deze serie, maar deze game lijkt me klaar na 3 Q's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harden, op zijn beurt, mag op z'n minst net zo gefrustreerd zijn over hoe z'n medespelers omspringen met alle kansen die hij creëert.

Begint met defense he. Verder klopt het natuurlijk, maar heeft natuurlijk niet de beste shooters om zich heen staan. Kunnen zeker wel scoren, maar niet met een consistentie van GSW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had niet gedacht dat ik Harden ooit zou verdedigen, maar vind hem dit seizoen de enige Rocket die een beetje medelijden verdiend. Is toch onwaarschijnlijk hoeveel spelers daar minder presteren dan vorig jaar. Vrij begrijpelijk dat hij verdedigend weinig inzet toont, als je ziet hoeveel hij aanvallend moet doen. Was bij Westbrook, Melo, Rose, Aldridge, Griffin, om er maar een paar te noemen, niet anders toen zij in hun eentje verantwoordelijk waren voor de hele offense. Dan irriteer ik me eerder aan bijvoorbeeld Kyrie of Ellis, die geen enkele reden hebben om verdedigend de kantjes er vanaf te lopen. Lillard vorig seizoen was misschien wel het ergste, maar die heeft blijkbaar de ''gunfactor'', die werd nauwelijks bespot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een drogreden. En jij vindt dat dus begrijpelijk? Zag gisteren ook al stuk of zes, zeven keer waar die totaal niet zat op te letten en gewoon anderen zat te blamen. Gewoon geen concentratie voor ook maar enige defense. Kan die wel zorgen voor de vele offense, maar ook daarin zijn wel meer mogelijkheden (meer Howard betrekken bv). Maar zijn lack aan defense vind ik totaal niet begrijpelijk, ondanks dat ie voor de offense moet zorgen. Dan ben je geen topspeler of superster, als je defense niet op point is. Kijk naar een CP3 bv, die doet dat tien keer beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het begrijpen dat wanneer je 38mpg speelt, en je aanvallend alles in je eentje moet doen, je verdedigend weinig focus hebt. Dus ja, ik vind dat begrijpelijk, menselijk vooral. Natuurlijk mag je daar wel kritisch op zijn, aangezien er inderdaad ook spelers zijn die laten zien dat wel kan. Maar ik denk dat die spelers eerder afwijken van de norm.

Zet voor de gein eens een wedstrijd op van OKC zonder Durant vorig seizoen, Westbrook z’n defense leek toen ook helemaal nergens op. Durant idem dito het seizoen daarvoor zonder Westbrook. Daar kun je net zulke filmpjes van maken als dat er van Harden zijn. Ik denk dat er maar heel weinig spelers zijn die 30ppg scoren, alles voor hun medespelers creëren, en ook nog eens verdedigend 38 mpg hun hoofd erbij kunnen houden.

Wat betreft Howard meer betrekken in de offense: hij had dit seizoen meer post touches per game dan wie dan ook. Bickerstaff heeft geprobeerd om hem weer veel te laten scoren, maar hij is gewoon niet zo goed meer. Wat deze serie betreft: het is gewoon geen goed idee om naar de man van Bogut of Green te gaan. Ik zie die andere mogelijkheden dan ook niet, de bigs (Motiejunas, Jones, Smith) zijn geen schim van de spelers die ze vorig jaar waren, en Terry of Beverley pick & rolls zijn natuurlijk ook geen echte opties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel jammer voor de Heat als ze er al zo vroeg uit liggen, maar Kemba is echt supersterk. Over discussie hierboven, daarom hou ik van spelers als Kawhi Leonard en Paul George. PG13 bijv. laatste match tegen de Raptors offense liep via hem, en werd dan gedekt door DeMare Caroll en Dwight Powell, maar de offense van de Raptors ging via hun beste speler namelijk DeMar DeRozan, en die werd ook gewoon gedekt door PG13. Zijn mentaliteit en die van Kawhi is dat ze de beste speler van de tegenpartij willen dekken; maar zelf offensief ook nog zo fucking belangrijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pacers blazen de Raptors weg in de 2de helft en maken er 3-3 van, zondag game 7 :<.

Luke Walton wordt de nieuwe coach van de Lakers, tekent voor 3 jaar.

Edit: En ook de Heat maken er 3-3 van, wat leuk man. Wade met de clutch shots, 2 3-punters en een belachelijke turnaround fadeaway _O_.

Wade had al meer dan 4 maanden geen 3-punter gemaakt, maakt er vandaag in crunch time dus 2 :cab:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben na dit jaar wel de cap space en blijft een aantrekkelijk team natuurlijk. Verwacht er de komende paar jaar weinig van, maar zullen echt wel weet om t kampioenschap strijden in een paar jaar

Grootste probleem is die in een paar jaar. Als je nu daar heen gaat ben je daar aan het rebuilden en voordat het zover komt word je al de laan uitgestuurd. Kan altijd anders lopen natuurlijk maar zeker voor een startende coach is het denk niet de beste situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat denk ik ook idd. Maar als hij nu een beetje laat zien dat hij wat kan zal hij indien hij ontslagen wordt echt wel weer een kans krijgen bij een ander team. Bij deze lakers ga je geen potten breken, maar met die jongen gasten kun je wel verrassend goed spelen. En zoals je zegt is het een echte lakers man, dat zal ook wel helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk wel dat hij de tijd zal krijgen, de Lakers zijn de afgelopen jaren echt superslecht geweest. Die zien ook wel in dat het op de lange termijn moet. Maar met zoveel cap space en Los Angeles als stad kun je natuurlijk al heel snel weer goed worden als je de juiste FA weet aan te trekken. Daarover gesproken, Pau Gasol gaf aan dat ie graag naar de Spurs wilde als Duncan besloot ermee te kappen. Zou wel een mooie move voor hem zijn; maakt ie weer kans op een ring.

Portland door naar ronde 2; hopelijk doet Curry niet mee, en kunnen de Blazers er alles aandoen om Green af te stoppen. :mrg: En Thompson en Iggy :-D Nee ze zijn kansloos tegen de Warriors, maar als Lillard en McCollum mee kunnen offensief gezien dan kunnen ze er wel een hele leuke serie van maken met een heel ziek tempo. Heat & Pacers toch nog een game 7 eruit weten te halen, vintage D-Wade [MENTION=8505]Scifo[/MENTION]; dat was genieten toen ie opeens 3 pointers erin begon te knallen. Vooral toen Kemba Walker ook onmogelijke schoten erin schoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites